משנת 2002 ואילך כתבתי מספר כתבות על
אהרן ברק ועלייך. לאחרונה קראתי אותן שוב ואני ממליץ גם לך לעשות זאת. להלן תזכיר קצר:
2002 -
תגובה לנאומו של אהרן ברק
2004 -
כבודה של הכנסת - תגובה לאהרן ברק
2005 -
שליחם של אירגוני זכויות המוסלמים 2009 -
5 סיבות להידרדרות האימון במערכת המשפט 2009 - אויב העם היהודי -
קישור אמרת ש:
"כל החוקים שעוברים לאחרונה בכנסת מעידים על תהליך מדאיג ביותר, שאלה שמובילים אותו לא מבינים או לא רוצים להבין שהם מחלישים את הדמוקרטיה" לא היית בשיעורים על דמוקרטיה, כי לידיעתך דמוקרטיה זה שלטון העם ולא שלטון החוק. שלטון החוק קיים בכול מקום אפילו באירן או בכול ארגון פשע אחר, אך שלטון העם רק בדמוקרטיות. הביטוי הבלעדי של שלטון העם, קרי דמוקרטיה, הוא חיקוק חוקים ע"י נבחרי העם לטובתו. אם לא הבנת זאת אז לא הבנת כלום בנושא שלטון דמוקרטי!
אמרת ש:
"בתום תקופה עתירת יצירה ומעש שבה זכינו, והשיטה המשפטית שלנו, ובית המשפט העליון בראשה, הייתה לאחד מההישגים המפוארים ביותר של המדינה היהודית, הציונית והדמוקרטית שקמה כאן, מה שומע הציבור מנבחריו? שבית המשפט העליון שייך לשמאל הקיצוני הרדיקלי; שבבית המשפט אין שופטים דתיים למרות שמכהנים בו מספר שופטים דתיים; שבית המשפט אינו פלורליסטי - אף על-פי שבית המשפט בהרכבו הנוכחי הוא מבחינת השופטים המכהנים בו המגוון ביותר שידענו אי פעם". לך ולחבריך אין כול חלק בהישגים המפוארים של מדינת ישראל, שבהם ניתן למנות את טיהור אזור החוף מערבים במלחמת השחרור, דבר שלא נעשה בגליל, את בניית המוביל הארצי, את פיתוח החקלאות, רפואה, אמצעי לחימה וטכנולוגית חלל וגרעין אך בשום אופן לא את "השיטה המשפטית". להזכירך בית המשפט העליון הוציא חייב את מלכיאל גרינוולד ב"משפט קסטנר" אחרי שבנימין הלוי תבע את המונח על קסטנר: "מכר את נשמתו לשטן". זה לא ממש הישג מפואר. ביטויי הלשון של חשין "הגודע" הם לא הישג מפואר, פסקי דין שנמשכים שנים הם לא הישג מפואר. בקיצור אין לך ולחבריך לגילדה במה להתפאר. פרסי נובל במדע הם משהו שנחשב להישג מפואר, אך בוודאי לא הגנת מערכת המשפט בארץ על יחזקאל בעלך.
אמרת ש:
"רחביה הפכה למילת גנאי".
אכן רחביה כשם לגילדה מקצועית ולא כמקום מגורים הפכה למילת גנאי כיוון שמאז שחכם העל בעני עצמו, אהרן ברק בעל השקפת עולם דומה לזו של בשארה - מדינת כול אזרחיה, התמנה לנשיא, הינתקותכם כולכם מהעם היהודי ועברתם לעבוד באו"ם. לא הפנמתם מה זה דמוקרטיה. להזכירך דמוקרטיה היא שלטון העם ובמקרה זה העם היהודי ואת עובדת אצל העם היהודי לא באו"ם ולא אצל הערבים.
אמרת ש:
"יוזמי הצעות החוק רוצים לקחת לבנה אחת, שהיא השימוע לשופטים" אכן אנו, כעם רוצים לדעת לפני שמתמנים שופטים לבית המשפט העליון אם הם או ילדיהם או נכדיהם שרתו בשירות קרבי לפני שאנו כעם מחליטים להפקיר את כס השיפוט, למשל במקרה של נוהל השכן, לאנשים מנותקים מההוויה היהודית בארץ ישראל, שלא הם ולא ילדיהם שירתו ביחידות קרביות ולא סיכנו את חייהם בשירותם הצבאי. בשימוע אנו כעם נרצה לדעת למה לא הוגש כתב אישום נגד יחזקאל ולמה פרקליטות המדינה לא הגנה על עובדי מדינה שחשפו את מעליו הפליליים של יחזקאל ולמה סירבת להגן על רבין כראש ממשלה שגירש 400 ממרצחי היהודים בארץ ישראל?
אמרת ש:
"בין חברי הכנסת יש היום כאלה הדורשים מהשופטים להוכיח את נאמנותם למדינה בפני ועדות כנסת ופוליטיקאים שיאשרו את מינוים על-פי השקפתם הפוליטית. המטרה ברורה - לגרום לשופטים לוותר על אי-תלותם במערכת הפוליטית, אי-תלות שהיא מקור כוחנו וגאוותנו" אולי עוד לא הבנת אבל את עובדת אצלנו אצל העם היהודי ואת נאמנותך את חייבת לעם היהודי, שהוא עדיין הרוב הדמוקרטי (השולט) במדינת ישראל. אם לא מתאים לך אני בטוח שאת וחברייך הקיצוניים תוכלו לקבל משרות עם הכנסה נאה באו"ם, שם רק שם תוכלו להביא לידי ביטוי את ערכי הצדק והמוסר הקוסמופוליטי שלכם. אנו זקוקים לשופטים עליונים עם מוסר יהודי.
אמרת ש:
"יש פה הסתה גלויה נגד בית המשפט ושופטיו" כן נמאס לנו, העם, שהפסקתם לעבוד אצלנו אבל אתם ממשיכים לקחת משכורת בסוף כול חודש, דואגים לחבריכם הפורשים לשכר עתק כבוררים ועושים מה שאתם רוצים על-פי תפיסת עולם פרו מוסלמית הקיצונית, מבית מדרשו של האו"ם, הבאה לידי ביטוי באופן מובהק ביחס במספר החלטות בעד הערבים ובעד היהודים.
אמרת ש:
"השופטים אינם מנותקים, אנו רואים את עצמנו חלק מהחברה" איזה חברה בדיוק? החברה היהודית? אהרן ברק אמר שמבחינתו יכולים לשרוף את גופו אחרי מותו, זה יהודי? איזה חלק מאיזה חברה אתם רואים את עצמכם? חלק מהעם? מפצחי הגרעינים לפלבאים, מפגרים, שבטעות נתנו להם זכות בחירה?
לסיכום אמרת ש:
"מותר לקיים דיון רציני ולבחון מה טעון תיקון ואם יש צורך לתקן" זה היה צריך להיות משפט הפתיחה שלך כשהתמנית לנשיאה. אז בתחילת דרכך היה כול כך הרבה דברים שדרשו תיקון ואת לא נגעת אפילו בדבר אחד. כבוד את רוצה?