|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

התקשורת (שוב) עוינת

אברמוביץ' נאלץ להתנצל התנצלות מהירה ולא מכובדת הסירוב של נתניהו לפרסם מאמר בניו-יורק טיימס - צעד חשוב בריקון האוויר מהבלון הליברלי ללמוד להעמיד מראיין על מקומו גם כאשר מילים מנחות משתרבבות כאילו באקראי לדברי המראיין וגם - אין אביב ערבי - יש אביב איסלמי
21/12/2011  |   דרור אידר   |   מאמרים   |   תגובות
אמנון אברמוביץ. התפנה להתנצל [צילום: מן הטלוויזיה]

הבלון הענק התפוצץ בקול נפיחה דקה

אחרי שציטט מכתם נוסף מפרי עטם של יריב אופנהיימר וחבריו (רשימת מאחזים המיועדים להריסה, אלא מה?) ושנייה לאחר שהשמיץ את משה זר, גיבור ישראל, גואל אדמות הארץ - התפנה אמנון אברמוביץ' להתנצל. בפנים חמוצות ונבוכות משהו ובשפתיים קפוצות, הקריא הפרשן יודע-כל במהירות - שלא כדרכו בקודש - ואפילו ללא שנינה מיותרת, את ההודעה הבאה:

"לפני שנתיים ייחסנו ל"מרכז שלם" תפקיד ביחסי הון שלטון. ברצוננו להבהיר שמרכז שלם עוסק בהוצאה לאור, מחקר, חינוך ופועל במישור האקדמי. הוא אינו מצוי בקשרי הון עם השלטון, הוא אינו מצוי בבעלות איש ואינו מממן פעילות פוליטית. עמיתי מחקר במרכז התמנו לתפקידים ציבוריים, אך למרכז אין קשר למינויָם".

רק לפני שנה הטיל האורקל פצצה בסדר גודל של סיפור משה קצב. בביטחון מלא אמר באולפן שישי: "מתקיים היום בישראל קשר הון שלטון שלא היה בתולדות המדינה (...) התיק הזה: שלדון - מכון שלם - ביבי - ישראל היום, יהיה הכבד בתיקים שיונח על שולחן היועץ המשפטי לממשלה". הוא כינה את "מרכז שלם" - "מכון משַלם", ורמז לקשרים חמורים המתבצעים כביכול בין השלטון לבין מרכז המחקר הירושלמי. עתה, התפוצץ הבלון הענק בקול נפיחה דקה. ההתנצלות המהירה אומנם לא הייתה מכובדת, אבל אנחנו מורגלים בפרופורציה המדהימה בין כותרות משמיצות בגובה מגדלי עזריאלי לבין התנצלות בגובה של חדר באותו בניין...

במדור הזה פרסמנו (26.10.2010) טור, שבו הופרכו השמצותיו של אברמוביץ'. זה לא היה קשה; אברמוביץ יכול היה להימנע מטעויות אלה בקלות, לו בירר. אבל איך אפשר לוותר על פצצת תקשורת אטומית כפי שאולי ראה אותה בדמיונו? הנה שיעור גדול לכולנו להתייחס אל המהומות התורניות בתקשורת, וגם אל האורקל התורן, במידה הראויה. אגב, באותו שבוע התראיין אברמוביץ' אצל רזי ברקאי ושם התרברב שהדברים שאמר באותו יום שישי "הם דברים רציניים כשלעצמם, ויהיה להם אפקט ויהיה להם המשך". אחלה אפקט המשך.

ריקון האוויר מהבלון הליברלי

בנימין נתניהו סירב לפרסם מאמר בניו-יורק טיימס. חבל לפרסם מאמר בזירה כה עוינת. כמות הרעל והארס שנטפה מעטו של תומס פרידמן כלפי נתניהו בשנתיים האחרונות יכלה להתחרות רק עם אבחנותיו המדהימות ביחס ל"אביב הערבי", שעה שעמד בכיכר תחריר וקבע בפסקנות שלמהפכה במצרים אין כל קשר ל"אחים המוסלמים". הוא אף נזף בישראל על שאינה נוהגת כמו פטרוניו בבית הלבן, ומאמצת בחום את המהפכה (ראו מאמרי "סיינט תומס").

לסירוב של נתניהו יש משמעות נוספת. "העיתון החשוב בעולם" היא קלישאה פרובינציאלית של חסידים שוטים. פעמים רבות אפשר להתרשם מהפסיכולוגיה של נציגים שמרניים המבקשים לגיטימציה בקרב מה שהם מדמיינים כאליטה אינטלקטואלית ליברלית. העסקה ברורה: אנחנו נספק לך לגיטימציה והילת מכובדות ואילו אתה תתכחש לעמדותיך הבסיסיות. הסירוב לפרסם מאמר בניו-יורק טיימס הוא צעד חשוב בריקון האוויר מהבלון הליברלי הנפוח. חכמינו משלו זאת על הצרעה, ש"אומרים לה: לא מדובשך ולא מעוקצך". לעצמי, חשבתי שעומק דברי חכמינו הוא שגם בדבש עצמו יש בסמוי מהארס הגלוי בעוקץ.

ניסיון ברור לאינדוקטרינציה של המאזינים במסווה חדשותי

גל"צ "נכון להבוקר", טלי ליפקין שחק מראיינת את בני בגין. כל פרשנות נוספת היא מיותרת.

ליפקין שחק: "השר ברק שיקר במצח נחושה לשרים בממשלה... אומרת אתמול אחותו של גלעד זר, מיכל שוהם, ואתה האיש שתיווכת בין השר ברק לבין החבורה הזאת בשאלת פינוי המאחזים והמאחז הזה".

בגין: "לא. לא. גבירתי, אני לא תיווכתי. אני חבר הממשלה הזאת. וכשאת מדברת מתל אביב בנוסח של 'החבורה הזאת', אני לא בטוח שאנחנו יכולים להמשיך בשיחה. מדובר באנשים יוצאים מן הכלל, במשפחה מרשימה ביותר, בשירותה לציבור, בנכונותה על-פי הודאתם ועל-פי התנהגותם המופתית להימנע מכל התנגשות...

ליפקין שחק: "אני מצטערת אם התרשמת אחרת; "חבורה" לא במובן השלילי"...

בגין: "אינני מתווך ואני פועל כחבר הממשלה... והצורך לקיים את מדיניות הממשלה שנשענת על שתי רגליים: מצד אחד, יישובים שהוקמו על אדמות מדינה... ובמקומות שהממשלה תחליט שאפשר להחיל עליהן תוכניות בניין עיר..."

ליפקין שחק: "גם הלבנה רטרואקטיבית של מאחזים בלתי חוקיים?..."

בגין: "זה נחמד, בעקבות "חבורה" עכשיו את משתמשת ב"הלבנה". אני מזכיר שתבדקי יישובים בתוככי מדינת ישראל, נדחתה שם תוכנית בינוי עיר לשנים רבות..."

טלי: "גם שם בוצעה הלבנה. אין הבדל".

בגין: "אז בסדר. אם זה הסגנון אז אפשר להמשיך... בעיקר עמדנו בקשר עם מר משה זר ועם בתו, מיכל, ואני רוצה לומר שהתחושה בעת השיחות הרציניות והלא פשוטות האלה, היא תחושה שאנחנו מדברים עם אחיות ועם אחים באמת בדרך שהיא יוצאת דופן לדעתי, והנהגתם והתנהגותם רחוקה מאוד ממה שמייחסים להם לעתים ב-אם תסלחי לי - באזור ת"א". עד כאן.

בשולי הראיון המופתי הזה, בעיקר מצד השר בני בגין, כדאי להעיר, שמכאן לכל מרואיין השומע מילים מנחות המשתרבבות כאילו באקראי לדברי המראיין - לא להבליג ולהמשיך בראיון כאילו דבר לא אירע, אלא להעמיד את המראיין במקום ולהתייחס אל עצם הבאת הדברים שיש בה ניסיון ברור לאינדוקטרינציה של המאזינים במסווה כאילו חדשותי. בעשותו כן, הציג בגין את ליפקין שחק לא כעיתונאית מדווחת אלא בבעלת טור דעה (שזה בדרך כלל מה שהיא עושה בגל"צ).

אין אביב ערבי - יש אביב איסלמי

פרופ' שמעון שמיר, לשעבר שגריר ישראל במצרים, אמר השבוע בראיון לרזי ברקאי: "נכון לומר שהמהפכה הגדולה של כיכר תחריר הייתה מקסם שווא. אלפי צעירים סימפטיים מהרבה בחינות, אבל נאיביים... והטלוויזיה ניפחה את מעשיהם במידה כזאת, שלפחות במערב חשבו שזאת מצרים. זאת לא מצרים... כפי שהבחירות מראות, רוב האוכלוסיה המצרית רוצה פתרון איסלאמי משום שהם לא מכירים ממש את העקרונות של הדמוקרטיה המערבית... אין אביב ערבי; יש אביב אסלמי.

והצעירים האלה - שפשוט לא הבינו לאן מעשיהם מוליכים, כמו שגם היום הם לא מבינים לאן ההפגנות מוליכות - סללו למעשה את הדרך לשתי קבוצות אוטוריטריות: לאסלמיסטים ולצבא, שזה בדיוק ההפך הגמור ממה שרצו להשיג... אני עצמי הייתי במצרים ובכיכר תחריר ודיברתי עם אנשים, והסקפטיות שלי לגבי התפיסה המערבית של התקוממות דמוקרטית ליברלית פשוט גברה. אני חושב שבעיקר הטלוויזיה הצליחה להקרין תמונה כוזבת של מה שקורה במצרים...". עד כאן דבריו הנכוחים של פרופ' שמיר. ראשית, כדאי לעדכן את עיתונאי הניו-יורק טיימס בדברים האלה; שנית, האם רק לי נדמה היה שהוא מדבר גם על המחאה החברתית אצלנו בקיץ האחרון?...

פורסם בחלקו ב'ישראל היום' (20.12.2011)
תאריך:  21/12/2011   |   עודכן:  22/12/2011
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקשורת (שוב) עוינת
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צופים רואים
21/12/11 11:43
2
אברהם מערב השומרו
21/12/11 12:10
3
מכיר ויודע
21/12/11 14:07
4
יוד אלף
21/12/11 16:04
5
משה, עורך-דין
21/12/11 16:06
6
אחד העם
21/12/11 16:30
 
אלי קופטר
22/12/11 12:58
 
שרה.א
22/12/11 15:39
 
ללא ספק
22/12/11 16:43
 
תל אביבית
25/12/11 00:04
7
DRS
22/12/11 12:12
8
DRS
22/12/11 12:20
9
שמעון שומכר
22/12/11 12:37
10
חבריה של ביניש
22/12/11 14:49
11
עם ישראל אומלל
22/12/11 15:59
12
רובי בוזגלו
22/12/11 18:34
 
שמעון שומכר
23/12/11 00:43
13
aviku
22/12/11 18:52
14
motilu
22/12/11 19:58
15
גילה פ.
22/12/11 21:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעקבות טקס ההתייחדות עם הנספים באסון הכרמל ודברי ההלל שהרעיף דן כנר על ראש הממשלה באותו ארוע, אין לנו אלא להודות לאלילת המזל על שהאש הזו פרצה. שאם לא כן - כיצד היינו יודעים שנתניהו היה הראשון להבין את מימדי האסון ולקלוט את גודל הארוע?
21/12/2011  |  יוסי דר  |   מאמרים
הגיע הזמן לפתוח יומנים ולסמן את ה-1 במאי 2012. זהו, על-פי הערכות במסדרונות הפוליטיים, יום הבחירות לכנסת ה-19, שנה וחצי לפני המועד הקבוע בחוק. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יילך העם לקלפיות, פחות משבוע לאחר יום העצמאות, ויעניק מחדש נצחון – והפעם בענק – לבנימין נתניהו. במצב הפוליטי הנוכחי, אין לו מתחרים, לא מימין ולא משמאל, ויש לו 'קבלות' למעשים ומחדלים שירצו גם ימין גם שמאל. גם וגם. מעניין מה היה מקייאוולי אומר על זה.
21/12/2011  |  מנחם רהט  |   מאמרים
מצחיק, מצחיק לפעמים עד כמה העולם הפוך. מדינת ישראל מנסה שנים להציג את האמת, שהפלשתינים תוקפים אותנו, יורים עלינו טילים, מתפוצצים בלב האוכלוסיה האזרחית, ואנו רק מתגוננים. אבל ישראל תמשיך להיות התוקפנית, רוצחת הילדים. שגרירי ישראל באו"ם ישתמשו ברטוריקה המשובחת ביותר, בעובדות ובנתונים חותכים, אך מה הטעם לדבר בהיגיון אל אנשים טוענים בשנאה קדומה לא רציונלית ובלתי פרופורציונלית.
21/12/2011  |  ישעיה הורוויץ  |   מאמרים
בעבר הלא רחוק למדנו שמה שהופך אירוע לאייטם חדשותי, מה קובע אילו דעות יתפרסמו ואלו לא, היה בעיקר תהליך ה"סינון" שנעשה על-ידי "שומרי סף" - מערכת העיתון, הטלוויזיה או הרדיו במקרה הטוב, ואינטרסנטים מטעם בעלי ההון במקרה הגרוע, והשכיח יותר. הגיע עידן הבלוגים ושינה זאת במקצת. אבל מאז כניסת הטוויטר לשימוש ציבורי, מרבית בני הנוער, וצעירים בגילאי העשרים פלוס מציפים את המרחב הציבורי בציוצי טוויטר כאילו והיה חלק מה"אני" שלהם.
21/12/2011  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
הנשיא אובמה עשה שירות גדול לישראל, שירות שממשלת ישראל מסרבת להשתמש בו. הנשיא אובמה הבהיר שרק ציונות אמיתית תשנה את עמדתה של ישראל בבית ובזירה הבינלאומית. בתמיכתו השוטפת באוייביה של ישראל, ובמקביל גינוייו על ישראל, החליש אובמה את עמדת ישראל בעולם וגם גרם לה, בהכרח, להעשות פיייסנית לאוייביה.
21/12/2011  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il