בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אותה היד שלא רעדה לחתום על חנינת אלף מחבלים מרצחים וחוננת עשרות עבריינים במהלך כל שנת עבודה, לא מצאה לנכון למחוק רישום פלילי בלבד של אזרח שמעד כשמילא את תפקידו כמשרת ציבור, שילם את חובו וכעת קיבל עונש נוסף מכבוד נשיא המדינה
|
פרס. לא כל אחד זכאי [צילום: AP]
|
|
|
|
|
גם כשביקרתי בחריפות החלטות שיפוטיות שונות במערכת המשפט, לא עלה בדעתי ולו לרגע כי אדרש להפנות ביקורת דומה למוסד הנשיאות. המקרה שיפורט בהמשך הוא כל-כך אבסורדי וזועק לשמיים, כך שבקריאת המסמך הנשיאותי שאליו אתייחס חוויתי במלוא העוצמה את האמרה "אינו מאמין למראה עיניו". למען גילוי נאות אציין כי מדובר בחבר. האיש שירת כבלש במשטרת ישראל בשנות השמונים ובאחד הימים היכה נרקומן שהתפרע במהלך מעצרו. חברי נחקר במח"ש, הועמד לדין, הושתו עליו עבודות שירות, פוטר מהמשטרה, קצבתו נפגעה ונצרב לו רישום פלילי כאות קין למשך חייו, ובכך שילם את חובו לחברה. אציין כי חברי הוא אב חד-הורי, שגידל לבדו שני ילדיו הקטנים, והחל לעבוד בכל עבודה מזדמנת כדי שיוכל לפרנס את ילדיו. בהדרגה מצבו התייצב, מצא משרה טובה בתחום הביטחון. לפנייתו, אישרה לו משטרת ישראל לשאת נשק וגם לנהל מאגר נשק ארגוני, נשא אישה שנייה והחל לימודי משפטים אותם הוא עומד לסיים בשנה הקרובה. מיותר לציין כי לפני האירוע שעליו נשפט ועד היום לא היה לו כל רקע פלילי. "לא נמצאה הצדקה לחנינה" בשנת 2000 חלה התיישנות על העבירה הנ"ל, אך הרישום הפלילי לא נמחק. חברי פנה בבקשת חנינה לנשיא המדינה, כדי שהרישום הנ"ל יאפשר לו לסיים את לימודיו ולקבל את ההסמכה כעו"ד. ב-12 בדצמבר 2011, הגיעה אליו בדואר התשובה. אני מביא את המכתב ככתבו וכלשונו: - "הנדון: בקשת חנינה
1. נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן וכן לכל הדברים שנאמרו בבקשתך ולחומר שהובא בפניו, והחליט שלא להיענות לבקשה. 2. הורשעת, במסגרת תפקידך כשוטר האמון על אכיפת החוק, בביצוע עבירות אלימות שאין להקל בהן ראש של איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. האינטרס הציבורי במאבק בתופעת האלימות הפושה בחברה מחייב את המשך קיומו של הרישום הפלילי בגין עבירות אלו כחלק ממנגנון הענישה וההרתעה. 3. יצוין כי תקופת ההתיישנות שחלה על הרשעתך הסתיימה על-פי החוק בתאריך 15.12.2002, לכן חסום המידע על אודות המרשם הפלילי שלך בפני מרבית הגורמים במשק. כמו-כן יצויין כי תקופת המחיקה עתידה לחלוף על-פי החוק בתאריך 15.12.2012. 4. הקשיים שגורם לך הרישום הפלילי מובנים, אך נוכח האמור לעיל, לא נמצאה הצדקה לחנינה, הניתנת במקרים חריגים בלבד, בהם מתקיימות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן. 5. צר לנו על שלא נמצאה הצדקה להיענות לבקשה. בכבוד רב ג'מאל קדרי, עו"ד סגן היועצת המשפטית לנשיא המדינה". בארזים נפלה שלהבת אותה היד שלא רעדה לחתום על חנינת אלף מחבלים מרצחים, וחוננת עשרות עבריינים במהלך כל שנת עבודה, לא מצאה לנכון למחוק רישום פלילי בלבד של אזרח שמעד כשמילא את תפקידו כמשרת ציבור, שילם את חובו וכעת קיבל עונש נוסף מכבוד נשיא המדינה. זהו שיקול הדעת של מוסד הנשיאות במדינת ישראל ואם בארזים נפלה שלהבת, מה לנו כי נלין על עשבי מערכת המשפט. יש ימים שאני מאוד לא גאה להיות אזרח במדינת ישראל.
|
תאריך:
|
22/12/2011
|
|
|
עודכן:
|
23/12/2011
|
|
אלכס נחומסון
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
זיו ק.
|
23/12/11 10:33
|
|
2
|
|
דני ק
|
23/12/11 11:27
|
|
3
|
|
נורית נוי
|
23/12/11 12:34
|
|
|
|
דניאל95
|
23/12/11 14:25
|
|
|
|
נ.אילנה
|
23/12/11 15:29
|
|
|
|
אלכס נ.
|
27/12/11 15:31
|
|
4
|
|
דודו ירושלים
|
24/12/11 17:12
|
|
הסיסמה 'הדרת נשים' מצלצלת יפה, וההקשר האירני/סעודי עוד מוסיף לה נופך חשוך ומאד תקשורתי, ומסיט את הדיון לאפיק שולי. 'הדרה' פירושה החרמה והרחקה בכח, ואכן ככזו היא קיימת בשוליים החרדיים בלבד. במרבית הדוגמאות המוצפות בתקשורת מדובר על הפרדה ומניעת תערובת בין המינים, ולא הדרה במשמעותה המילולית
|
|
|
"רבי ירמיה אמר: הרואה נר של חנוכה צריך לברך". (מסכת סוכה דף מ"ו עמוד א'). הניסוח הוא מדויק. הרואה, לא רק המדליק. למען הסר כל ספק, כתב רב שמחה מוויטרי, תלמידו של רש"י: "המדליק נר חנוכה חייב לברך. והרואה נמי (גם) חייב לברך". ההדלקה עושה מצווה, והראייה עושה מצווה. בשאר מצוות לא תיקנו חכמים לברך על הראייה בשם ובמלכות. הנוטל את הלולב מברך על נטילת לולב, לא על ראייתו. היושב בסוכה מברך על הישיבה ואינו מברך על שהוא רואה אותה ביופייה ובנוייה. בעלי התוספות נותנים בשולי אותה גמרא שני טעמים לדין הייחודי הזה ושני הטעמים ייחודיים כייחוד המצווה עצמה.
|
|
|
השבוע נמלאו מסכי הטלוויזיה באור נגועות של מסיבות לשלשנות, בעת שכל שמנא וסלתא של ישראל נמלאה חיל ורעדה מפני "להבות לינדנשטראוס", וכולם אצו רצו אחוזי חרדה לחפש איש את לשונות רעהו, למה שנראה היה כמו מפגן ליכוד של לשונות רטובות המבקשות לכבות את לשונות האש של לינדנשטראוס לפני שייבשו בלוטות הרוק
|
|
|
מכון אדווה פרסם בשבוע שעבר דוח קשה, שמעיד פערים חברתיים הולכים וגדלים בישראל, ומעמד הביניים שהולך ומתפורר בעשור האחרון. הכותרת החשובה שיצאה מהדוח הזה לעיתונות היא "השכר של המאיון העליון גדל בעשור האחרון ב-19 אחוז, בעוד ששכר העובדים האחרים עלה במקרה הטוב באחוזים בודדים בלבד". הנתון הזה הוא קשה אבל הוא לא מספר את כל הסיפור. הוא מספר את המשמעות של יצירת הפערים את ההשפעות שיש לריכוז העושר בידי מעטים שהשתלטו על הכלכלה.
|
|
|
כשהייתי חייל, זה היה לפני למעלה מעשר שנים, היינו מדרגים את חברינו החיילים האחרים ברמת ה-"חיים הטובים" שהחיילים עושים. כמו שאצל לוחמים יש סיירות ויחידות עילית, אז גם לחיילים הלא לוחמים (ג'ובניקים בשפת העם) היו מדרגים. על פני כולם תמיד הובילו אלו שהיו שחקני כדורגל או כדורסל והסתפקו בלהגיע שעה בשבוע לבסיס להצטלם עם המפקד. זה היה גם ברור שעם הרכב שאיתו הם מגיעים אין להם שום כוונה אפילו לאסוף מישהו מהטרמפיאדה מחוץ לבסיס, שמא ילכלכו להם את הריפוד. מקביל אל החיילים האלו, היו אנשים לא פחות מסודרים. אלו היו החיילים שהכירו את נציגת הוועד לאגודה למען החייל שבעיר שלהם.
|
|
|
|