|
בעל עוצמה וכוח אינסופיים [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
האם סביר שאדם בריא ובעל יכולת יחליט להיות רעב? האם סביר שאדם בריא ובעל יכולת יחליט שילדיו יהיו רעבים? האם סביר שאדם בריא ובעל יכולות יחליט למנוע מילדיו כלים בסיסיים להסתדר בעולמנו, ולהתבסס כלכלית בעתיד? – התשובה היא לא! מאוד מאוד לא סביר.
האם סביר שעובדת בלשכתו של אדם בכיר, אשר נאנסה על ידו כבר פעם אחת, תעלה לחדרו במלון, ביודעה ודאי בסתר ליבה מה היא עומדת לעבור? גם זה לא סביר. כי נאנס פועל באופן לא סביר. נאנס הוא חסר יכולת בסיסית, הוא לא יכול להגיד לא, אם משום שמופעל עליו כוח פיזי או אם משום שמופעלים עליו לחצים נפשיים.
לחץ נפשי פירושו חשש למקום העבודה (למי שלא סמוך על שולחן הציבור). ולחץ נפשי פירושו פחד מנידוי חברתי במשפחה ובקהילה. ולחץ נפשי פירושו כוח הרגל ומסורת של שנים, לאומית, דתית וקהילתית. ולחץ נפשי פירושו העלבון העמוק מהאונס, והפחד מפתיחת פצעים מדממים. ולחץ נפשי פירושו תלות כלכלית מלאה באותה סביבה כפייתית. ולחץ נפשי פירושו חרדה מעוצמתם המאגית של האייתולות בשל קשריהם המיוחדים עלי ארץ ואל מול כיסא הכבוד.
חוזקו העצום של אייתולה
כוחם הכלכלי והחברתי של האייתולות נובע מחולשת הציבור שלהם, כוחם של האייתולות נובע מהבורות של הציבור שלהם, ולכן מתאמצים האייתולות שהציבור שלהם יהיה כמה שיותר עני וכמה שפחות משכיל. הם מתאמצים שהציבור שלהם יהיה עסוק כל היום בהבאת פרוסת לחם הביתה ולא יהיה לו זמן לאכול מפרי עץ הדעת, ולהבין באיזה אסון הוא חי.
והאייתולות חזקים, כי הציבור הנאמן להם הוא ציבור תומכים בטוח, המוחזק בשלשלאות. אין לו שום זכות לקבוע את עתידו ואת עתיד ילדיו, והוא מציית, הוא נאנס לציית, והוא לעולם לא יודה שהוא נאנס, אלא אם יצליח לצאת מבועת האונס, או שאחרים יצליחו לחדור אותה הבועה.
והאייתולות חזקים, כי הציבור נאמן להם, וציבור נאמן, גם בדיקטטורות וגם בדמוקרטיות, הוא כוח, הוא הרבה כוח. ראינו שכוח כזה יכול לגדול ולתפוח, עד אשר הגולם קם על יוצרו, ואז הפוליטיקאים של פעם, אשר טיפחו מרצון או מאונס את האייתולות, מוצאים עצמם תלויים בכיכר העיר.
התשתית המביאה את נתיני האייתולות להיות אלימים ומסוכנים לעצמם ולסביבתם, נזרעת על-ידי האייתולות. הפושעים האמיתיים הם לא אלה שמציתים את האש, אלא אלה ששולחים אותה, אלה המתכננים את הלהבות וגם שולטים בגובהן.
ציבור חפץ חיים חייב להציל את הנאנסים, ולהעניש את האונסים. חלילה לו מלטפח ולהלל את האונסים.