|   15:07:40
אברהם פריד פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

הטור של פריצי

על המנוף האשדודי שירים את אסיה, על הדוקטורט של יאיר לפיד, דיווח מעולם הישיבות כולל מעשה נורא שאירע בשיעור תורה בליל שבת, על כרטיס סטודנט לכנסת, ושטרות הביטחון של שר האוצר
03/02/2012  |     |   מאמרים   |   תגובות
רכבת לאילת בשעתיים, המשלוח יתייבש יומיים


המנוף והרכבת

"קו הרכבת לאילת יגביר את התלות של המעצמות העולות סין והודו, בישראל" הכריז נתניהו. לשרי ממשלתו הוא הסביר שהעברת הסחורות בין אסיה לאירופה באמצעות רכבת ישראל היא אינטרס של הודו וסין וגם של מדינות אחרות, ולכן יש חשיבות "אסטרטגית לאומית ובינלאומית" לסלילת הקו. ולא סתם. הרכבת תיגמע את המרחק בין אילת לת"א בתוך שעתיים.

לו אני עובד בנמל אשדוד, הייתי מחכך היום ידיים בהנאה. אליבא דביבי, בסכסוך העבודה הבא אנו נחזיק ביד גם את הביצים של הנמר הסיני וגם את הזרועות של קלי ההודית. מה זה חשוב אם הרכבת תעבור את המרחק לאילת בשעתיים, אם בנמל אשדוד כל המשלוח יתייבש יומיים בשמש למרגלות המנוף שלי, כי יו"ר הועד עושה מסיבה?

תרגיל ההגנה של שטייניץ
שטייניץ. מה יכריע יותר בקביעת מעמדו?

דוח מבקר המדינה עומד לחבוט בו קשות והעיתונות כבר מספידה אותו, אבל שר האוצר פיקח מכולם. יחד עם שר הדתות מרגי הוא הגיש השבוע הצעה דחופה להעלות את שכר הרבנים בערים ובישובים. לאוצר זה לא יעלה פרוטה, כי האזרחים ישלמו את שכר הרבנים בארנונה העירונית, ולאוצר באמת לא אכפת אם העיריות תגבנה מהם בקרוב יותר. מכל מקום, מזל טוב לרבנים. שכר חודשי התחלתי של 29,500 לחודש, לפני הרכב הצמוד, האירוח, התגמולים והתוספות. לא כולל כמובן חתונות.

עכשיו תהמרו: בפוליטיקה הישראלית שלנו, מה יכריע יותר בקביעת מעמדו ועתידו של שטייניץ - הדוח שיעביר מבקר המדינה לביבי ושריו, או השטרות שיעביר שטייניץ למרגי ורבניו?

כספי בחינה
סטודנטים. לא מקבלים צ'קים

הרב הגאון (גאון זו דרגת תקן של ראש ישיבה, כמו אל"מ בצבא) רבי אליעזר יהודה פינקל (השני), שירש לאחרונה את ראשות ישיבת "מיר" מאביו, התחיל לעשות סדר בברדק, גייס כספים והישיבה החלה לשלם חובותיה לתלמידים. התלמידים קיבלו כספים עבור השיעורים שהשתתפו בהם ואחד מהם קיבל אפילו צ'ק בגובה 15,000 שקל בגין בחינות שהשתתף בהן. לא קשור כמובן לכספי המדינה המועברים ישירות לתלמידים.

צאו ושאלו את הסטודנטים בפקולטה להנדסה בטכניון, בבית הספר לרפואה בירושלים או במעבדות המחקר באוניברסיטאות ת"א ובאר שבע, מהיכן שיצאו המהנדסים, הרופאים, התעשיינים והמדענים העתידיים של מדינת ישראל, אם גם הם מקבלים צ'קים לפני הבחינה. שם, ככל שזכור לי, הבחינות זה המועד שמזכירים להם שהם עוד צריכים גם לשלם.

נס מתתיהו


שנו רבותינו: מאז שמדינת ישראל החלה לממן את הישיבות ולומדיהן הפך לימוד תורה למשרה ופרנסה. ומאחר שחל איסור על כל עבודה בשבת, לא לומדים בה תורה.
ואירוע שאירע:

ישיבת "בית מתתיהו" שבבני ברק נחשבת לאחת הישיבות הטובות בעולם התורה. בראשה עומד הרב (הגאון) וייסברקר, שלשיעוריו יש ביקוש רב. הישיבה היא גם מאירת פנים ללומדיה. שעות אחדות אחרי שהרב נותן את השיעור השבועי שלו, כבר מועלת הקלטת דבריו החיים מהשיעור למחשב שבקומה השניה בישיבה, וכל אברך שנעדר מהשיעור, אם מחמת עיסוקים צדדים או פרנסה צדדית ואם מחמת טרדות אישיות (או שסתם הלך ללשכת גיוס להתעניין), יכול לבוא להתחבר למחשב, לשמוע או להעתיק.

כדי שיותר תלמידים יוכלו להתפנות ולהגיע להרצאותיו, שינה הרב את הזמנים ובשבוע שעבר נתן את שיעורו בליל שבת, מה שנקרא אצל אחינו החילונים שישי בערב. וראו זה פלא: 24 שעות לאחר מכן, במוצ"ש, כבר נמצאה על המחשב שבקומה השנייה בישיבה הקלטת הרצאתו החיה והמרעננת.

בישיבת "בית מתתיהו" לא מסרו הסבר איך זה בדיוק אירע, אבל ליתר ביטחון הוחלט שהרבי יחזור וייתן מעכשיו את שיעוריו רק בימי חול. בסופו של דבר גם לטייפ של הישיבה מותר לנוח בשבת.

כרטיס סטודנט לכנסת
שמולי. פריימריז במימון מכובד

אחרי שהקרקס נגמר והמון חזר מהקולוסאום הביתה שטוף חוויות מקרבות טרכטנברג וביבי נגד הילדות של כיכר רוטשילד, הגיע הזמן לעשות את חשבון המשחקים.

במקום אחד כבר עשו, ומסתבר שאגודות הסטודנטים שילמו כמיליון ורבע שקלים עבור הפריימריז של איציק שמולי. כי גם אם לסטודנטים מפגינים יש והיה מקום במאהלים, לא היה שם מקום לאגודות שלהן. אגודות סטודנטים, כמו כל איגוד מקצועי, אמורות לדאוג לטובת חבריהן – ולא לעניינים אחרים, גם אם הם נחמדים וחשובים לחברה כולה.

לו אני סטודנט, הייתי מצפה שיו"ר האגודה שלי ישיג לסטודנטים פטור מלא משכר לימוד, מה שהוצע לו ונדחה, (בשביל יחסי ציבור ומחיאות כפיים של מחוסרי דיור מהנגב והגליל), כשם שלו הייתי רופא הייתי מצפה מיו"ר ההסתדרות הרופאים שיביא לכך ששכרי כרופא יעלה מעבר ל-23 שקל לשעה. ראינו מה קורה למדינה כשיו"ר הסתדרות הרופאים שלה עסק בזמן המו"מ ברפורמות חברתיות ברפואת הנגב במקום בתנאי השכר הבסיסיים. כך אירע לאגודות הסטודנטים, והרבה סטודנטים עוד ירגישו על בשרם, היכן שהארנק שלהם נוגע בעור, את מחיר הוויתור המטופש של היו"ר שלהם על ההזדמנות לקבל פטור מלא משכר לימוד לכל הסטודנטים במדינה, רק כדי שהוא יראה טוב ופופולרי בטלוויזיה.

אז מה היה לנו: אגודות הסטודנטים התייצבו לכאורה למאבק על פתרונות דיור בת"א וחייבו את הסטודנטים שלהם במימון המחאה והמאבק הזה. התוצאה: שום סטודנט לא השיג מזה שום פטור משר לימוד, שום הנחה בשכ"ד ואילו לא הקלה במחיר החניה. ועכשיו הסטודנטים גם לא יכולים לצאת למאבק אמיתי שלהם על ביטול שכ"ל באוניברסיטאות ובמכללות ועל קבלת מלגות והלוואות קיום, כי צריך קודם כל לפתור את מצוקת הדיור במדינה.
ובעוד 5 שנים, כשהסטודנטים מחוסרי הדיור והמרוקנים מכל פרוטה מכיסם בגמר לימודיהם יראו את אלפי המשפחות החרדיות נכנסות לבתים החדשים של חריש החרדית, אותן קנו הודות לתקציבי "הקלת מצוקת הדיור" שימצאו עבורם עכשיו, האקדמאים הצעירים הללו ודאי יוכלו להתנחם בכך שזה שמופיע ומחייך להם בטלוויזיה, מעל דוכן הנואם במליאת הכנסת, הוא אותו יו"ר איגוד שהם מימנו לו את הפריימריז מדמי החבר ששילמו לאגודת הסטודנטים.

השיעור שהוחמץ
לפיד. תואר מוצדק


הם עדיין לובשים גלימות עתיקות בטקסים, שומרים על מסורת פרוסית ותארים לטינים ומטפחים גינוני כבוד של ימי הביניים, אבל הדינוזאורים של האוניברסיטאות יודעים שזה סוף המשחק. האוניברסיטאות תהיינה חייבות להתייעל ולהסתגל לעולם חדש, מהיר, יעיל וענייני. הן אמורות להיות מעבירי הידע, הן לא אמורות לשמר את ימי הביניים.

לכן אפשר ומותר היה לקבל את יאיר לפיד ללימודי דוקטורט במסלול ישיר, כמו שאפשר ומותר יהיה לקבל את הרמטכ"ל, לכשיפרוש, למסלול ישיר לדוקטורט בלימודי ביטחון ואסטרטגיה. מה שעבר ויודע עיתונאי שעובד 20 שנים במקצוע עולה על מה שילמד ויבין צעיר בן 20 שסתם למד תואר בפקולטה. אבל על-פי שיטת הדינוזאורים באקדמיה שלנו, אם יצחק שמיר, איש מחתרת ואיש מוסד וח"כ ושר וראש ממשלה, היה מגיע לאקדמיה, הוא אפילו לא היה מתקבל כעוזר הוראה בחוג למדעי המדינה, היכן שמלמדים על חייו ומעשיו. הגיע הזמן לשים סוף לשטויות ולהתחיל להבין שהידע מתפתח ונצבר בחלקו גם מחוץ לאקדמיה, ואולי היא תבין זאת ביום שצוקרברג ייתן לה כמה גרושים להקים פקולטה, אולי לזכרו של ג'ובס, שתלמד על אינטרנט היסטוריה ואנושות.

רק פגם אחד נפל בהתנהגותה המקלה של אוני' בר-אילן כלפי יאיר לפיד, אבל הוא קשה וחמור ועליו אין מחילה: בלימודי תואר ראשון בבר-אילן הסטודנטים מחוייבים גם בלימודי חובה ביהדות, ואם יש משהו שאסור היה לפתור ממנו את יאיר לפיד – זה השיעור. כי אם לא לכבודו, אז לפחות לכבוד אבא.

תאריך:  03/02/2012   |   עודכן:  03/02/2012
אברהם פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוא"ב
3/02/12 18:17
 
אחי בנימין
4/02/12 10:23
 
שני מאוד
4/02/12 17:31
2
יוא"ב
3/02/12 18:26
3
אהוד פרלסמן
4/02/12 02:27
 
מנצ'
4/02/12 11:26
4
ליגת הקיסוס
4/02/12 09:48
5
תמים תמימי
4/02/12 11:31
6
נחום שחף
4/02/12 13:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבת פרשת בשלח נקראת שבת שירה, על שום שירת הים שבמרכזה שאמרו ישראל לזכר נס קריעת ים סוף. בשירה זו נטלו חלק פעיל בנפרד גם הנשים, שיצאו בריקודים ובמחולות בעקבות מרים הנביאה, אשר לראשונה במקרא מופיעה כאן בשמה ובהנהגתה הלאומית הגלוייה כנביאה.
03/02/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים

03/02/2012  |  אברהם הללי  |   מאמרים
אני פוחד מהמקלדות, שהקלידו עליהן מאות אמירות שבח לַכּוֹס של אנסטסיה. אני פוחד מהאותיות העבריות היותר מדי רבות שיצאו מהמקלדות, הצטרפו למלים ולמשפטים, שהביע אכזבה שֶׁהַכּוֹס של אנסטסיה לא הכילה מים רותחים.
03/02/2012  |  איתן קלינסקי   |   מאמרים
יש הרבה אי בהירות בכל הנוגע למחתרת הראשונה שפעלה בארץ נגד המשעבד הבריטי - "ברית הבִּריונים", ששמה מטעה לחשוב שמדובר במחתרת "בִּריונית". למעשה הייתה זו תנועה לאומית רביזיוניסטית שפעלה בארץ ישראל בשנות ה-30, שהקימה את המחתרת הראשונה שהתנגדה לשלטון הבריטי ודגלה בשיבת העם היהודי לארצו, אפילו בכוח הזרוע. מקימי התנועה היו - ד"ר אב"א אחימאיר, המשורר אורי צבי גרינברג והסופר ד"ר יהושע יבין, והיא שזרעה למעשה את זרע המאבק המזוין בבריטים, שהתבטא מאוחר יותר בהקמת המחתרות אצ"ל ולח"י. ביום רביעי, 8 בפברואר 2012, בשעה 19.00, במרכז מורשת בגין, בשנת היובל לפטירתו של המנהיג וההוגה הציוני הגדול, יחשוף בנו, יעקב אחימאיר, שדר הטלוויזיה הידוע, את פניה האמיתיות של "ברית הבריונים" ואת אישיותו המיוחדת של אביו, במלאת 50 שנה לפטירתו.
03/02/2012  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
הניצחון של נתניהו בפריימריז המחיש שלראש הממשלה אומנם יש תמיכה גדולה במפלגה שלו, אבל אין לו שום חזון שיוציא את ישראל מהמצב הכלכלי והמדיני הקשה שאליו ממשלתו הובילה אותנו. בנאום הניצחון שלו ביבי בחר לדבר על כך שהוא לא מתכוון להקדים את הבחירות ושהוא מתכוון לסיים את הקדנציה שלו, אבל הוא לא טרח להציג לאזרחי ישראל אופק מדיני פוליטי. ישראל נמצאת במשבר כלכלי חברתי קשה ובידוד בינלאומי מדיני שלא היה כמותו, אבל נתניהו התעלם מהבעיות הללו ובמקום להציג לציבור חזון מדיני הוא הציג את חזונו האישי להיות ראש הממשלה. ביבי שוב נחשף כמנהיג חלול שהמטרות שמנחות אותו הן שימור עצמי, ולא טובת הציבור שהוא נבחר להוביל.
03/02/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il