|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

על פולארד, על שגיאות, ועל על

גם בין הידידים הטובים ביותר ייתכנו סודות. גם טובי הידידים עלולים להרוס את ידידותם כאשר הם נתקפים בעקשנות לדפוס התנהגות בלתי מועיל נטול היגיון. המאמר הזה נכתב על בסיס מה שפורסם בגלוי על פרשת הריגול שפולארד גיבורה. ללא מגבלות תפקיד רשמי אפשר לומר לארה"ב דברים שפוליטיקאי ישראלי החרד למשרתו ועתידו לא היה אומר בכנות - המשך החזקתו של פולארד בכלא מחבל במעמדה של ארה"ב בישראל כבר זמן רב
12/04/2012  |   ירון זכאי   |   מאמרים   |   פרשת פולארד   |   תגובות
יונתן פולארד. אי שחרורו פוגע במעמדה של ארה''ב בישראל [צילום: AP]

בדרך למפולת אמריקנית
מדובר בשתי לבבות שאחד מהם גדול פי 60 מהשני, אך אינו יכול להתקיים בלי הלב הישראלי הקטן...המחשבה שאפשר לבצע מדיניות המכאיבה ללב הקטן וכנגד רצונו תמיד מובילה למפולת אמריקנית


עלילת דם מתוך סוכנות הביון האמריקנית- CIA

העיתונות מדגישה לרוב את עמדת מערכות המודיעין האמריקניות בתיאור פרשת הריגול הזו בעיקר את העובדה שהמרגל היהודי האמריקני גנב מאות אלפי מסמכים והעבירם לידי ישראל דרך הטייס אביאם סלע ואחרים. לשם כך נבנתה עלילת דם שלמה ומורכבת. הוגשו לשופט מסמכים שלא נחשפו כדין בביהמ"ש, ומהם לא היה ניתן להתגונן. על פיהם יוחס לפולארד גרימת נזקים למערך המרגלים האנושי של ארה"ב בתוך בריה"מ דאז, בזמן המלחמה הקרה.

הראיות השקריות הללו זרמו מסביבת אולדריץ' איימס, בכיר אמריקני בסוכנות הביון המרכזית אשר חי חיי פאר ממיליוני דולרים שקיבל מהרוסים תמורת הסגרת מרגלים אמריקניים וסודות. איימס נתפס ונידון למאסר. הוא האחראי למותם של לפחות 12 אמריקנים שחשף לרוסים. לפחות; כיוון שארה"ב כנראה נבוכה מדי כדי לחשוף את העובדה שבשר מבשרה של קהיליית המרגלים האמריקנית הרג במעשיו חברים לתפקיד, והטיל את האשמה על חבר יהודי לקהיליית המודיעין. ברור כי תפקידו של פולרד כמנתח מודיעין של הצי האמריקני אפשר לו חשיפה למידע ממקורות שונים.
בעולם המודיעין יש מידור בין היחידות. לפני 9/11 המידור היה גבוה יותר.

תמיד דוח אשר מוגש למנתח כמו פולרד יסונן כך שהקורא לא יידע מי המרגל שסיכן את חייו להבאת הידיעה, ולעולם לא יוכל לסכל פעילותו. פרט כזה אינו חיוני למנתח כדי לחוות את דעתו על הנושא המנותח. בכל עת שמועלית בקשה לחון את פולארד קופץ ראש סוכנות הביון על רגליו האחוריות ומתנגד תוך איומים חלולים בהתפטרות. מרבית ראשי הסוכנות לדורותיהם הם ביורוקרטים החרדים לשמה הטוב ולתקציביה של סוכנות הביון לפני כל נושא אחר.

להבנתם יש למנוע מהציבור האמריקני חיטוט בכישלונות הסוכנות בפרשת איימס. אם יתגלה מלוא מחדלם תופסק הזרמת תקציבים לבניינים מוקפי מדשאות, בתים נפלאים בפרברי לנגלי וירג'יניה, ומכוניות פאר בליסינג. לכן חיוני שיהודי אחד ירקב עמוק מתחת לאדמה לנצח.

מה הסודות שפולארד גנב?

  • כנראה שפולארד העביר מידע על מחבלים ערביים שהיה חיוני לסיכול טרור ערבי ולביצוע כמה פעולות התקפיות נגדם. בהקשר הזה הוזכרה העברת מידע שנעשה בה שימוש להפצצת מפקדות אש"פ בתוניסיה ב-1 באוקטובר 1985 בתגובה לשורת פיגועים שביצע הארגון.

  • תחום נוסף שכנראה פולארד פעל בו הוא גנבת סודות של מדינות ערביות (שאמריקה גנבה) ושאפשר לישראל להתגונן טוב יותר מפני נשק להשמדה המונית. כן קראתם היטב. על הנושא הזה יצאה ארה"ב למלחמה בעירק, ועשתה הסכמים חשאיים לפירוק הנשק של מדינה מצורעת כמו לוב. כנראה שפולארד הבין בעצמו טוב מאמריקה ולפני מנהיגיה מי האויבים האמיתיים שלה, ולמי צריך לסייע גם לתועלת ארה"ב. בזה הוא אינו שונה מהנוסעים האמריקניים במטוס החטוף הרביעי ב-9/11 אשר הבינו כי כל המטוסים החטופים מתרסקים לבסוף בתוך בניין וניסו בגבורה לתפוס חזרה את השליטה במטוס על דעת עצמם, בטרם חוקק "החוק הפטריוטי".

אכיפת תקנות בתוך ארגוני מודיעין אמריקניים

ארגוני ביון צבאיים ואזרחיים זקוקים למידה סבירה של משמעת וחוקים לפעילותם התקינה. מזכר ההבנות בין ישראל לארה"ב משנת 1983 הוא מסמך בעל נספחים סודיים שרובם אינם ידועים לציבור. הוא סוכם לאחר שישראל הצליחה במלחמת לבנון הראשונה לחסל את איום הטילים הסובייטים שבנתה בריה"מ עבור סוריה בבקעת הלבנון. במבצע של"ג (1982) התפתחו קרבות אוויר קשים שבהם הופלו מיטב מטוסי הקרב הרוסיים, ס"ה כ-120 מטוסים ללא אבדות לישראל.

את "פרויקט" חיסול הטילים ניהל בח"א הישראלי אז אל"מ אביהם סלע. ארה"ב דרשה לדעת מה מוטט את ברית ורשה וניקב השפעתה של בריה"מ בעולם כולו. עבור ארה"ב היה זה אוצר אסטרטגי טכנולוגי ומודיעיני. ישראל הסכימה לשדרג את ארה"ב באופן שיטתי שכלל מסירת סודות טכנולוגיים יקרים, הקמת וניהול ביה"ס לקרבות אוויר "טופ-גאן" בצי האמריקני, והדרכה יסודית בביה"ס של ח"א האמריקני ב-נליס נבדה. שם הופעלו כחמישים כפירים מיוחדים המכונים F21A לדימוי מטוסי מיג 25. על-רקע זה התחייבה ארה"ב למסור לישראל מידע אשר חיוני להצלת חיי ישראלים בכל עת שזה ימצא ברשות ארגוני המודיעין שלה.

פולארד גילה כי גורמים במערך הביטחון הלאומי האמריקני מונעים במכוון מישראל מידע שאותו התחייבו למסור, ופעל כדי לגרום להעברת המידע לישראל לפי ההסכם. לאחר שנוכח כי אי העברת המידע במכוון מסכנת ישראלים החל להעביר ביוזמתו את המידע לישראל.

לאחרונה בשיחת רעים דיפלומטית אמר ג'ורג' טנט, ראש ה-CIA לשעבר לסגן שר החוץ הישראלי דני איילון; "אנחנו יודעים שהיה לפולארד שותף, גלו לנו מי זה ונשחרר אותו". ישראל כבר שילמה בשחרור 200 מחבלים עבור פולארד לנשיא ביל קלינטון, פתחה מחסומים למחבלים ביהודה ושומרון, והניחה לגנרל אמריקני לאמן צבא מחבלים בתחפושת שוטרים. אבל ישראל לא קבלה את יהונתן פולארד. גם המידע שמסרה בעבר לארה"ב בפרשת פולארד הודלף לקידום צייד מכשפות נגד יהודים ותומכי ישראל בטענה אנטישמית שישראל מפעילה בתוך ארה"ב יחידה בשם "על" שאינה כפופה למוסד.

לקידום התזה הזו טען חוקרו של פולארד כי "המרגל הישראלי הכושל" ביקש מדי פעם מסמכים שלא על-פי שמם המילולי, אלא על-פי מספר קוד, וזו ההוכחה שמישהו אחר מסר לו את המספרים. אביאם סלע "נענש" ע"י ישראל בהדחה מפיקוד על בסיס ח"א גדול. היחידה לקשרי מדע (לק"ם) שהפעילה את פולארד פורקה, קריירות הגיעו לקיצן. ג'ורג' טנט ודומיו לא התרצו. להם מותר לנהל מלחמה עתירת כספים ודם בעירק נגד נשק להשמדה המונית שפורק מזמן, על בסיס מידע שהמציאו והציגו לעולם באו"ם. אמריקנים רבים מתביישים בעובדה שטנט הכתים את שמו של המודיעין האמריקני לשווא. אותו טנט מתנהל בנקמנות נגד יהודי אחד שמסר מידע נכון כזה בזמן כדי להציל חיים שהיה ניתן להצילם על-פי המזכר לשיתוף פעולה כחוק.

פוליטיקאים ישראלים נמצאים לרוב במעמד כנוע של חגבים בעומדם בגבעת הקפיטול של הענקים. בהיות רובם חסרי חוט שדרה נאומיהם מכוונים כדי שיעמדו וימחאו כפיים לכבודם. הנאומים מעלים לרוב על נס את חלקה של ארה"ב בביצור ביטחונה של ישראל; אך מצניעים את העובדה שישראל היא זו שמבצרת את בטחונה של ארה"ב. דקלום השקר המוסכם מונע מהם לעמוד בגאון כשותפים שווי זכויות ולדרוש את שחרורו של יהונתן פולרד מיד ובאופן מכובד. דווקא אמריקנים נבונים והוגנים מבינים את זה טוב מהם, ושורה ארוכה של פטריוטים אמריקניים כבר התייצבו לתמוך בשחרור פולארד.

ארה"ב עדיין לא התחילה לגבות מחיר משלל הנסיכים המפונקים בסעודיה אשר טסים במטוסי הרקולס ותועדו בצילומי לוויין כשהם וחבריהם, מחבלים מוכרים, צדים יחד בעזרת בזים במקומות נידחים. אותם נסיכים שמממנים בכבדות טרור נגד אמריקנים זוכים לקידת התרפסות מנשיא ארה"ב ברק אובמה. נגע ההתרפסות לעריצים חובבי נשק השמדה המונית ונסיכים מגועלי דם הוא תופעת ראי מזעזעת מול התרפסות מנהיגנו רודפי כיבודים ומדליות; אלו שאינם מסוגלים לומר בגלוי כי ישראלים רבים אינם מבינים את ההיגיון המניע חלק מהמדיניות האמריקנית. גם אמריקנים רבים לא מצליחים להבין.

אין לאמריקה ידידה טובה יותר מישראל. מדינה זעירה זו שאוכלוסייתה ושטחה כשל ניו-ג'רסי הקטנה ממציאה ומשדרגת את מרבית כלי המלחמה המודרניים והשיטות להשתמש בהם. יתרונה האנושי והמדעי, ומיקומה האסטרטגי בלב האימפריה המוסלמית המשתרעת ממרוקו עד אפגניסטן הפכו את ישראל לרכיב הנחוץ ביותר להגנת העולם המערבי הנוצרי. ישראל מונעת הסתבכות במלחמות, לפעמים מחסלת בעצמה מחבלים מבוקשים שהרגו המוני אמריקנים, או מוסרת את המקום והשעה בה יימצאו לאמריקנים. המערכות הצבאיות, תעשיות הנשק, הטכנולוגיה הישראלית, וגם המערכות הפוליטיות של ישראל וארה"ב שלובות כאילו היו שתי לבבות הפועמים באותו חזה ומזרימים את אותו הדם.

קשר כה הדוק מייצר הרבה יתרונות אך גם חיכוכים. מדובר בשתי לבבות שאחד מהם גדול פי 60 מהשני, אך אינו יכול להתקיים בלי הלב הישראלי הקטן. הלב הקטן ממוקם בדיוק היכן שהוא נדרש כדי להאיץ את אספקת הדם ולמנוע נמק מאיברים חיוניים. מיליוני אמריקנים מבינים את זה על בסיס דתי או הגיוני. המחשבה שאפשר לבצע מדיניות המכאיבה ללב הקטן וכנגד רצונו תמיד מובילה למפולת אמריקנית.

תאריך:  12/04/2012   |   עודכן:  15/04/2012
ירון זכאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על פולארד, על שגיאות, ועל על
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע"י ש. פרס כאשר
12/04/12 12:04
2
חשדנית
12/04/12 14:05
3
דיז
12/04/12 17:05
4
סיישל
15/04/12 21:21
5
שיוש
15/04/12 22:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית המשפט העליון - על-פי עיקרון הפרדת הרשויות, יכול לפרש את חוקי הכנסת וגם בנסיבות מיוחדות מנומקות לבטל סעיפים, הנוגדים עקרונות צדק טבעי, פגיעה לא מידתית בקבוצות מיעוט, פגיעה בסדר הציבור, פגיעה בזכויות יסוד.
12/04/2012  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
יש מי שאינם רואים את המובן מאליו, ויש מי שעוצמים את עיניהם אל מול העובדות. מי שיפקח את עיניו יגלה למשל שהמצב הכלכלי שלנו לא כל כך רע כמו שמנסים לספר לנו. לעומת זאת, מערכת בתי המשפט והעומד בראשה מתעקשים שלא לראות את המציאות
12/04/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
עיקרון פומביות הדיון הוא מעקרונות היסוד של מערכת המשפט במדינה דמוקרטית. ובהיפוך הדברים: הימנעות מפומביות הדיון היא מן המאפיינים של מדינה דיקטטורית. במדינה דמוקרטית, ברירת המחדל היא פומביות הדיון על כל חלקיו. במדינה דיקטטורית, ברירת המחדל היא ניהול הליכים משפטיים במחשכים. הבעיה היא, שיותר ויותר שופטים בישראל מתנהגים כמו במדינה דיקטטורית במקום כמו במדינה דמוקרטית, ובימים אלו מתרבות הדוגמאות לכך.
11/04/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הכרסום החד בשיעור הפריון הערבי מערבית לירדן משקף את המהפכה הדמוגרפית בכל מדינות האסלם. לפי נתוני 2011 של ה-CIA שיעור הפריון באירן צנח ל-1.87 לידות לאישה, סעודיה - 2.5, צפון אפריקה - 2, סוריה - 3, מצרים - 2.94, ירדן - 3.4, עירק - 3.76, תימן - 4.81 וסודן - 4.93 לידות לאישה.
11/04/2012  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
ראשית, בחרו את סוג הבשר הנכון:
11/04/2012  |  רוני גרין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת פולארד  /  מי ומי  
נועם שליט נפגש עם אסתר פולארד  /  איציק וולף
ארצות הברית: לא נשחרר את פולארד  /  איציק וולף
הנשיא העביר לאובמה בקשה לשחרור פולארד  /  איציק וולף
למה פולארד לא ישוחרר  /  יהודה דרורי
אחרי שנאמרה המילה האחרונה  /  ראובן לייב
זה לא (רק) פולארד  /  עקיבה לם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il