|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

הטעות תישנה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - פסטיוול, I am Israel, להעיף אותם, שלושה אירועים וצייר מוכשר
09/05/2012  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
הטעות של ערוץ 10 תחזור על עצמה בקרוב

חג העמיר

מה ההבדל בין שמאלני ישראל לבין השיעים במשמרות המהפכה האירניים?
הבדל מהותי, כידוע.

באירן חוגגים את חג האשורה רק פעם בשנה ברוב-עם. ואילו השמאל הישראלי חוגג את האשורה בפסטיוול גדול ובקרניוול אדיר כל אימת שמתייבשת להם הסוללה, או משעמם להם.

גוון חדש בהסברה

את בוריס דוֹלין - מדריך מעניין ביותר לטיולים - הכרתי כשלמדנו יחד לתואר מתקדם באוניברסיטה. בחור חביב, נמרץ וידען גדול, שנהניתי לסייר בהדרכתו בתל אביב.

קיבלתי ממנו הודעה בפייסבוק, ואני רוצה לחלוק אותה עמכם - כי יוזמתו ראויה למשוב אדיר (למרות שעקרונית איני חותם על עצומות):

"אנו מבקשים ממי שמעוניין לייצג את ישראל ולהראות לעולם אותנו, את מי שחי כאן, להעלות את תמונותיכם לקבוצה בתוספת - באנגלית - שם, גיל, מקצוע ומשפט שמתאר מדוע אתם אוהבים את ישראל, מה הופך אתכם לישראלים, או פשוט משהו שמאפיין אתכם כבני-אדם (גם "I like to have pizza every Wednesday" - זה בסדר). ולסיום, I am Israel.

"I am Israel" הוא קמפיין הסברה חדש, שנוצר על-ידי "תלם - מדברים ישראל" - קבוצת ישראלים צעירים, שמאסו בכך שהעולם רואה בנו מפלצת. בכוונתנו להראות את הפנים האנושיות של ישראל ולהביא את האדם הישראלי לקדמת הדיון. לשם כך - אנחנו צריכים אתכם

"תלם" תבחר כעשרה משתתפים ותמונותיהם יופיעו על כרזות בחו"ל - בערים מרכזיות ובקמפוסים חשובים. יחד עם זאת, לקבוצה כשלעצמה יש ערך הסברתי חשוב.

"תלם" היא תנועה ללא מטרות רווח ואין שום כספים שמעורבים בעניין. הפרויקט כולו - מיצירת הקבוצה ועד שפעילי "תלם" וארגוני הסברה אחרים יפיצו את התמונות ברחבי העולם - הוא ללא תמורה ובהתנדבות מלאה.

"תלם" נוצרה על-ידי קבוצת ישראלים צעירים שהחליטו לקחת אחריות על תדמיתה של ישראל בעולם.

אנחנו מאמינים במפעל הציוני.
אנחנו מאמינים בזכותנו לחיות כאן.
אנחנו ישראל".

הדג מסריח מראשו

ערוץ 10, כידוע, השעה כתבת, שהעלתה לשידור אגדה עירונית חבוטה, שמסתובבת באינטרנט כבר כמה שנים. והבראנז'ה סוערת, כי נתפסה שוב בריש גלי עם מכנסייה מופשלים.

למען האמת, הבראנז'ה קצת שמחה לאיד, והרבה מתרצת את השגיאה - כאילו שגיאות הן טיבה של התקשורת מקדמת דנא.

לו הייתי מקבל אגורה על כל טעות, שגיליתי בתקשורת (ולא רק על מבטא משובש באמצעי השידור האלקטרוניים), הייתי כבר עשיר מאוד. למעשה, אני מתייחס בחשדנות רבה לכל סיפור בתקשורת, ומנסה לוודא את החשובים ואת הרלוונטיים לי.

יש לי כלל - אם אני מוצא טעות בתחומים, שאני מכיר (ויש די הרבה כאלה) - אני מסיק ממנה לגבי סיקורה בתחומים, שאיני מכיר (ויש המון כאלה). כלומר, מדד אמוני בתקשורת הישראלית מגרד - כמו אסימפטוטה - את קו האפס.

אחת הבעיות, הסביר לי חבר, שעדיין מועסק בתקשורת, שעיתונאים מתחילים מקבלים משכורת מינימום, או למטה מזה; וההיצע אינו חדל. כלומר, יש די טיפשים, אנאלפביתים ובורים, שיהיו מוכנים לעבוד בתקשורת תמורת סכומים כאלה, כדי לראות את שמם, או את תמונתם, מתנוססים בראש חוצו; והדבר ניבט מעל התקשורת הישראלית.

הנקודה השנייה הנה אחריות העורכים. כשלמדתי עיתונות - בקול ישראל (בשנות השבעים) ובאוניברסיטה של טקסס (בשנות השמונים) - אימצתי את הקו של מוריי ושל מדריכיי: אחריות מרבית ודיוק. עמי דור-און תמצת זאת בספרו, עיתונות - החופש להתבטא במדויק.
וזה בעצם תפקיד העורכים.

כלומר, הדג מסריח מראשו. אם אירעה טעות כזו, בראש ובראשונה זו אשמת העורכים, שצריכים לעשות אבטחת איכות - בנוסף להכשרת הכתבים - ולא רק של כתבת מסוימת, שכנראה, אין זו טעותה הראשונה.

מצד שני, בתקשורת הישראלית אין תודעה של אחריות ושל דיוק. היא מנפיקה ביודעין מוצרים פגומים בשמם של כל מיני תירוצים. אין בה וידוא עובדות ועריכת הלשון נראית כמו מגדל בבל אחרי התפרקותו. לפעמים באותו העיתון ניתנות עובדות שונות ("חמש המ"מים") לחלוטין על אותו האירוע; ולפעמים כל העובדות שגויות. ולא נדבר על השוואה בין עיתונים שונים - כאילו הם סיקרו אירועים שונים לחלוטין.

והם מתקנים את שגיאותיהם בקושי רב ובאי-רצון בולט.
ועוד רעה חולה: למרות הקושי לתבוע דיבה בארצנו, מלאה העיתונות הישראלית בכתבים ובעורכים, שהורשעו בדיבה - כלומר, פרסום שגוי ומזיק בזדון - ואין פוצה פה ומצפצף. אין כדבר הזה בשום כלי תקשורת מכובד בעולם. הורשעת - עפת, וזהו. שלום ולא להתראות. דיווחת שקר, או בדית עובדות וסיפורים - ארוז מיד את חפציך, והסתלק.

לא במקומותינו.

לכן, הטעות של ערוץ 10 תישנה כנראה, ודי בקרוב. ואם לא בו - אזי בערוץ אחר בתקשורת הישראלית. רמה נמוכה של עיתונאים ושל עורכים, נוהלי העבודה הלקויים והריצה אחר סיפור בכל מחיר מבטיחים זאת - עד שהקוראים / צופים / מאזינים יחליטו לעשות מעשה, ולצאת בריש גלי נגד התקשורת הלקויה והצהובה, שמציקה להם.

פיצחו את המבצר

שלושה אירועים חשובים השפיעו יותר מכל על ההחלטה של ועדת האו"ם למען הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל. רק שניים נודעו במקצת ( כנראה, רק בזכות הסרט של אוטו פרמינגר, שעשה בתחילת שנות השישים סלט מדהים מאירועים, שאין ביניהם קשר, וליהק אותו בכוכבים אדירים - כמו פול ניומן, איב מארי סיינט, ראלף ריצ'ארדסון, פיטר לאופורד וסאל מיניאו), והאחר נעלם בתהום הנשייה.

עוד מחדל של מערכת החינוך הכושלת של מדינתנו, ואיני בטוח, שאין לכך רקע פוליטי.

שלושת האירועים מדגימים כיצד ניתן להשפיע על דעת-הקהל העולמית - תוך כדי עשייה נכונה, גם בהסברה.

הידועה מכולם היא האנייה אקסודוס 1947 - יציאת אירופה תש"ז - שהבריטים לכדו בדרכה ארצה בקיץ 1947, והחליטו בטיפשותם לגרש את מעפיליה חזרה לגרמניה. אחרי השואה, החזרת יהודים בכוח הזרוע מחופי תל אביב לגרמניה נתפסה כדבר נורא - למרות שהנאצים כבר הוכרעו; והטעות הבריטית נופחה מעבר לכל מידה, והשפיעה מאוד על דעת הקהל העולמית נגד בריטניה.

יותר משנה לפני כן, באביב 1946, אירעה פרשת לה-ספציה: בנמל קטן ונטוש בצפון-מערב איטליה חיכתה ספינה של המוסד לעלייה ב' למעפילים, שנהרו אליה בעשרות משאיות מכל רחבי אירופה.

הבריטים גילו את הספינה דב הוז, והקיפו את המקום. יותר מאלף מעפילים פתחו בשביתת-רעב על סיפונה. למזלם הרע של הבריטים, היה בין אנשי הסוכנות היהודית, שבאו לחזות בהעמסת המעפילים על הספינות, גם מויש פרלמן, יהודי אמריקני, עיתונאי במקצועו, שהבין את חשיבות האירוע, והיה בדרכו ארצה. הוא החל לארגן את הסיקור העיתונאי, כיוון שאף אחד מאנשי הסוכנות ומאנשי המוסד לעלייה ב' לא חשב על יחסי ציבור באותם הרגעים, ואלמלא נוכחותו של פרלמן, האירוע היה הופך לעוד החמצה אדירה.

פרלמן (לימים - הדובר הראשון של צה"ל) הבין, כי בקרב בין הבריטים ליהודים בלה ספציה תיקבע דמותו של המשך המאבק על ההעפלה. לאחר כשבוע של שביתת-רעב מתוקשרת הסכימו הבריטים לאפשר את עליית המעפילים ארצה - בתנאי ששביתת-הרעב תיפסק.

והאירוע השלישי - פריצת כלא עכו. בארבעה במאי 1947, ממש כשהחלה להגיע ארצה ועדת האו"ם (UNSCOP), פרצו אנשי אצ"ל לכלא עכו, ושחררו את חבריהם הכלואים במבצר. רק אנשי ההגנה סירבו להימלט מהכלא הפרוץ, ונותרו ספונים בתאיהם בהוראת מפקדיהם.
צבאית, המבצע נכשל לכאורה: יותר מדי נופלים ופצועים תמורת שחרור מעטים כל כך. מחד-גיסא חופש שווה הרבה - רק למי שמעריכו. מאידך-גיסא הסיקור הבינלאומי של הפרשה היה מביך לבריטים, והזיק לתדמיתם - בעיקר, כיוון שאנשי UNSCOP שהו כבר בארץ, והתרשמו מאי-יכולת הבריטים להמשיך לכבוש את הארץ.

פריצת כלא עכו - כמו פרשת לה ספציה וכמו פרשת אקסודוס - צריכה להיבחן בממדים אחרים לגמרי: ממד של יחסי ציבור. התהודה הבינלאומית, שיצרו שלושת האירועים, הפיקה עוצמה אדירה, שחשיבותה אינה נופלת ממבצעים צבאיים מוצלחים במיוחד. לא אגזים, ששלושת האירועים תרמו תרומה כבירה לנפילת הכיבוש הבריטי בארץ-ישראל, ואין דומה לה בכל שנות המאבק להקמת המדינה.

מציירים אשה

אמן רוסי מוכשר למדי מפגין עוצמה ויכולת מרשימים, ומצייר אשה.
ראוי לצפייה.

תאריך:  09/05/2012   |   עודכן:  10/05/2012
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטעות תישנה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
העבד הנרצע
9/05/12 18:56
 
אביתר בן-צדף
14/05/12 17:46
2
ע_הראל
9/05/12 20:38
3
אביתר בן-צדף
9/05/12 20:55
4
סתם אחד
10/05/12 08:59
 
אביתר בן-צדף
12/05/12 19:21
5
ירדנה
12/05/12 09:44
 
אביתר בן-צדף
12/05/12 12:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ההגות המדינית שצמחה במאות ה-17 וה18- באירופה, היוו ללא ספק הבסיס המשמעותי ביותר להתפתחות המדינה הדמוקרטית כפי שאנו מכירים בה כיום. הכרת ההוגים שנתנו דרור למחשבתם המדינית לפני מעלה מ-200 שנים מהווה תנאי להבנת המערכת הפוליטית הקיימת ובלעדיה כמעט שלא ניתן לפתח דיון מעמיק בנושא המשטר ואופיו. כך למשל לא נוכל לצדד בחשיבות הפרדת הרשויות אם לא נדע מיהו מונטסקייה. או לא נוכל לדבר בשבח הליברליזם בלי לדעת מי הוא ג'ון לוק. דיוויד יום, קאנט, רוסו, אדם סמית' כל אלו שייכים לעידן המוכר לנו כ"עידן הנאורות" והוא נתפס כמצפן בים ההגות, ההתלבטויות וההחלטות המדיניות של המנהיגים ויועציהם בעולם הפוליטי עד היום.
09/05/2012  |  מתן פלג   |   מאמרים
כל הטיעונים החסודים בעד "שוויון בחלוקת הנטל" אינם מתייחסים כלל לתשעים אחוז מן המשתמטים, אשר כמחציתם הם ערבים ורק עשירית מהם חרדים. כמה פשוט, קל ונוח להסית נגד יהודים דתיים: אם הם חרדים שאינם מתגייסים - מותר להאשים אותם בהבדלה בין דם לדם, ואם הם חובשי כיפות סרוגות שמשרתים ביחידות המובחרות - מה יותר פוליטיקלי קורקט מהאשמתם במיליטריזם, פאשיזם וחומייניזם שמתעב שירת נשים?
09/05/2012  |  אהוד טוקטלי  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מפסיק להפתיעה, כאשר הוא הצליח שוב להוביל מהלך פוליטי מכוער שמעניק להם עוד זמן בתפקיד על חשבון ערכיה של הדמוקרטיה הישראלית. במסווה של מהלך ממלכתי הצליחו בנימין נתניהו שאול מופז ואהוד ברק לשמור על תפקידם, למרות שהם איבדו את אמון הציבור.
09/05/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
"חוקים רעים - הם הסוג הרע ביותר של העריצות" (אדמונד בירק)
09/05/2012  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
ביטול הבחירות המוקדמות והקמתה של ממשלת-אחדות במקומן, מצטיירים, אולי, כתרגיל בעל אופי מסריח, אבל מבריק מאין כמוהו, שנזקף כולו לזכותם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל מנהיג האופוזיציה, שאול מופז. האמת חייבת להיאמר, שגם בלעדי התרגיל, נתניהו היה זה שאמור היה להוביל בבחירות המוקדמות, לו נערכו, לפחות על-פי כל הסקרים האחרונים, בעוד המפסיד הגדול בהן אמור היה להיות מופז.
09/05/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il