|   15:07:40
  נבון קצב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

תוכנית חירום לאומית

תוכנית חירום לאומית לפינוים לאלתר של כ-100,000 מסתננים ושוהים בלתי חוקיים שכבשו את ערי ישראל מכתב גלוי לכבוד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו
20/05/2012  |   נבון קצב   |   מאמרים   |   מהגרים   |   תגובות
מסתננים ושוהים בלתי חוקיים. לטפל במיידיות בבעיה החריפה והמסוכנת [צילום: פלאש 90]

אדוני ומכובדי, מר נתניהו, ראש ממשלת ישראל, הנני מתכבד להגיש לך תוכנית חירום לאומית זו, מתוך דאגה לעתיד ישראל ואזרחיה ולנוכח אוזלת היד המצערת והכואבת - כך חייבים להודות בגילוי לב - של הממשלה ושל כנסת ישראל, מזה תקופה ארוכה, לנוכח כיבוש ערי ישראל על-ידי עשרות אלפי מסתננים, מהגרי עבודה בלתי חוקיים מסודן ומאריתריאה, ולנוכח הפקרתן של שכונות רבות במדינת ישראל ובפרט השכבות החלשות בעם ישראל, להתמודד לבדן עם הפצצה הזו ששינתה באחת את חייהם.

כבר עתה יודגש וייאמר לזכותו של אדוני מר נתניהו שהוא היה זה שנתן את ההוראה הדחופה לבניית גדר ההפרדה בגבול ישראל עם מצרים, גדר הפרדה שהקמתה הולכת ונשלמת בימים אלה; בכך ייעצר, כך יש רק לקוות, נחשול נוסף של עשרות אלפי מסתננים.

אולם בבלימה זו לבדה לא די אדוני ראש הממשלה, ואין עמה מזור ומרפא לבעיה החמורה שכבר נוצרה דה פקטו בשטח, בערי ישראל רבות, והמצב שם דורש טיפול שורש מיידי ודחוף, קבלת החלטות אמיצות והוצאתה לפועל של תוכנית חירום כפי שמוצעת לעיל - פחות דיבורים ופוליטיקה, ויותר מעשים, ויפה שעה אחת קודם.

תוכנית חירום זו, המוגשת לך אדוני ראש הממשלה, היא תוכנית מעשית, אופרטיבית, ולשם ביצועה נדרשת רק קבלת החלטת ממשלה דחופה אמיצה, הכל כפי שיפורט להלן:

סקירת הרקע העובדתי והמשפטי בקליפת אגוז

1. החל בשנת 2009 ואילך החל נחשול אדיר המונה עשרות אלפי מסתננים שהגיעו מסודן ומאריתריאה, עושה את דרכו אל תוך מדינת ישראל.

2. כבר עתה יודגש למען הסדר הטוב, כי לא מדובר באותם 400 ילדים, רובם ילדי פליטים ומיעוטם ילדי עובדים זרים, אשר גדלו והתחנכו בישראל במשך שנים רבות ואשר המדינה ביקשה בעבר לגרשם, ואשר הח"מ כמו גם שר החינוך וגם רעייתך סברו כמו רבים אחרים, שהן מבחינה הומאנית והן מבחינה הסברתית יש לנהוג עמם אחרת ולגייסם לצה"ל, זאת כפי שנהג מנחם בגין ז"ל עם אותם פליטים מויטנאם.

3. אלא שנחשול מסתננים זה, המונה כאמור עשרות אלפים, מורכב רובו ככולו ממהגרי עבודה, כאלה אשר ביקשו לעצמם חיים טובים יותר מאשר במדינתם החוקית. אלה רואים במדינת ישראל את נווה המדבר ואמריקה של המזרח התיכון אליה רצו להגיע.

4. ואם רצינו את אחת העדויות והראיות הטובות ביותר לכך שאותם עשרות אלפי מסתננים אינם כלל פליטים שנסו לישראל רק במטרה להציל את חייהם, אלא שהם באו לכאן דווקא מתוך רצון מודע וכוונה ברורה להשיג חיים טובים יותר מבחינה כלכלית, וגם שילמו לשם כך כסף רב ודווקא סיכנו מאוד את חייהם, זאת במעבר עשרות אלפי קילומטרים במדבריות סיני, כאשר שבטים בדואים רוצחים וחוטפים אותם ומוכרים איברים שלהם, הרי שמצאנו עדות זו בתוכנית ששודרה בתאריך 18.5.12 בערוץ 1 בהשתתפות מזכיר ממשלתך, עו"ד צביקה האוזר. בתוכנית זו שאל הכתב את אחד מאותם עשרות אלפי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים כך: "מדוע באת דווקא לישראל ולא נשארת במצרים למשל?" והנה, הפלא ופלא, אך לא פלא, הלה הודה והשיב מיד בגילוי לב כך: "כי ישראל סבבה, יש עבודה, יש אוכל". החומר כאמור נמצא ומתועד בארכיון.

5. כאמור, למרות עובדה זו, הרי שהתקשורת הישראלית ועמה ארגוני השמאל, כינו וממשיכים לכנות גם כיום, את כל אותם עשרות אלפי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים במקשה אחת בשם "פליטים" והם נמנעים כמעט לחלוטין משימוש במונח המתבקש, הנכון והצודק במקרה דנן והוא: "מסתננים ועבריינים שוהים בלתי חוקיים". סיבותיהם ומטרותיהם של אותם אלה הנוהגים כך כאמור עימם ולא אדון בכך כעת.

6. בעניין זה של שימוש במונח "פליטים" הרי שראשית יודגש כי פליט הוא רק מי שהוכר ככזה על-ידי נציבות הפליטים של האו"ם ואשר יש לו מסמכים המעידים על כך. ושנית, יש להכיר בכך שגם נושא זה של הכרה על-ידי האו"ם הוא בעיה בפני עצמה. שכן, אסור לנו לשכוח כי גוף זה, האו"ם, שאמור לספק לאותו מסתנן ושוהה בלתי חוקי בישראל אישור על היותו פליט/מבקש-מקלט, הוא כפי שידוע היטב גם לאדוני (גם מניסיונו האישי בעבר כשגריר באו"ם), ה"הידיד והתומך מספר אחת של ישראל בעולם".

7. אשר על כן ולאור עובדה זאת, הרי שאין לה למדינת ישראל כל ברירה אלא לעמוד על הרגליים האחוריות מול האו"ם ולא להסכים להכיר במסתננים אשר חדרו אל שטחה שלא כדין ובניגוד לחוק הכניסה לישראל כפליטים! כמו גם לדחות ולבטל בקשות לקבלת מקלט, הגם שזה ייעשה במחיר של עימות עם האו"ם שאינו העימות הראשון של ישראל עם גוף מלא צביעות ושקר זה, הנוהג לגנות את ישראל כל שני וחמישי, אולם מעלים עין מפשעים נגד האנושות אשר מבצעות אירן וסוריה.

8. שכן, ברור לכל כי לאו"ם זה מאוד "אכפת" מישראל וממצוקותיה, ומהעובדה שעשרות אלפי סודנים ואריתראים ימשיכו ויציפו אותה אט-אט, וכך גם יכבשו את עריה ויזרעו תוהו ובוהו בקרב אזרחיה, פשע, אלימות, בהלה ופחד, אשר ניצניהם כבר נראים כאמור בשטח ומסופם מי ישורנו. ראה ערך מקרי האונס של נשים ובפרט קטינות (כאשר לגבי מקרי אונס אלה אין ולא יכולה להיות מחלוקת עובדתית ו/או משפטית והם גם דווחו בזמן אמת - עדות וחיזוק לאמיתותם), מקרי רצח, ממכר סמים, אלימות וזנות, וזאת בפרט בדרום-תל אביב.

9. כמו-כן, בעניין זה של המצב דה פקטו בשטח, מן הראוי כי אדוני יואיל לרדת ממשכן הכנסת בירושלים אל השטח בדרום-תל אביב ואל ערי הדרום ולחזות במצב במו עיניו, וזאת באופן בלתי אמצעי, יחד עם שריו ושאר נבחרי העם. מדובר כאמור בפצצת זמן מתקתקת שהונחה כבר בתוך המדינה הקטנה שלנו, כאשר השעון כבר הופעל!

10. מדובר בכיבוש הולך וצובר תאוצה של ערים ושכונות שלמות בישראל ובהברחתם של אזרחים נאמנים שרובם שירתו בצה"ל, אלה שהיו בין מקימי המדינה ואיבדו גם בני משפחה יקרים בהגנה ובהקמה של המדינה, ואשר נאלצים היום להרגיש זרים במדינתם שלהם ועקב כך גם לקום ולנוס מבתיהם ומדירותיהם ולהפקירם לידיהם של אותם עשרות אלפי מסתננים אשר כבשו וכובשים אט-אט את ערי ישראל.

11. בשלב זה ניתן לציין, אדוני ראש הממשלה, כי כבר נכבשו הערים והשכונות הבאות ברחבי ישראל: שכונות בעיר אילת, שכונות בעיר ערד, שכונות בעיר דימונה, שכונות בעיר אשדוד, שכונות בעיר באר שבע, שכונת פרדס כץ ברמת גן, שכונת שפירא ושכונת התקווה בדרום-תל אביב ובראש ובראשונה מתחמי התחנה המרכזית הישנה והחדשה בדרום-תל אביב. וידם של המסתננים כאמור עוד נטויה.

12. חוסר הצדק החברתי המשווע ואחריות המדינה והרשויות למצב שנוצר בשטח - כאמור, מדינת ישראל היא זו אשר מסיעה את אותם עשרות אלפי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים ממחנה קציעות בדרום וזאת דווקא אל שכונות דרום-תל אביב ואל השכונות החלשות בדרום ישראל, כאשר הרשויות המקומיות עומדות מנגד ולא נוקטות כל פעולה שהיא ולו המינימלית כדי לנסות ולמנוע זאת. מדובר בהסעתם והורדתם של עשרות אלפי עבריינים מסתננים בלתי חוקיים בשכונות המגורים בהן מצויות השכבות והאוכלוסיות החלשות כבר ממילא, אלה אשר נאלצים להתמודד כבשגרה עם קשיי היום-יום והפרנסה.

בכך מטילה מדינת ישראל עול כבד ונוסף על האוכלוסיות והשכבות החלשות בעם, והוא הפקרתם להתמודד כעת גם עם נחשול מסתננים זה, עם פשיעה, אלימות וזנות אשר ניצניהן כבר נראים בשטח, כאילו שכונות אלה שבדרום-תל אביב וערי הדרום הן בבחינת שטח הפקר של מדינת ישראל.

כאמור, חלקם של תושבי שכונות אלה נאלצים לעזוב ולנטוש בלית ברירה את שכונות המגורים בהן נולדו וגדלו, וזאת תוך הרמת ידיים; ואילו חלקם האחר, שידם אינה משגת זאת, נאלצים להסתגר בבתיהם ולשמור על רכושם וילדיהם ולא להסתובב בשעות החשיכה במדינתם שלהם! המדינה היהודית היחידה בעולם בה אמורים הם להרגיש שוויון, צדק חברתי וכלכלי וביטחון אישי!

מדובר כאמור במחדל, באוזלת יד וברשלנות חמורה של מדינת ישראל ושל הרשויות, אם לא מעבר לכך! בושה רבה וביזיון רבתי המובילים כבר עתה לתחושה קשה, הולכת וגוברת בקרב אוכלוסיות נאמנות אלה, של הפקרה ושל ניכור חברתי וכלכלי הולך וגובר בינם לבין שכונות אחרות בישראל, אשר רחוקות (רק בשלב זה) מבעיה זו, ולכן עוצמות עיניים בבחינת "רחוק מן העין, רחוק מן הלב" - תחושת ניכור ופער אשר מסופם מי ישורנו.

13. המצב בשטח הוא כאמור של עשרות אלפי מסתננים הממלאים את רחובות אותן שכונות וערים, כאשר רובם ישנים במקומות ציבוריים, בחדרי מדרגות, בחצרות בתים ובגגות בניינים, ועושים שם את צרכיהם במקומות ציבוריים, כאשר הם נעדרים כל תשתית תברואתית נאותה ותנאים סניטריים מינימליים. הנה, רק לאחרונה התוודענו, כי משרד הבריאות הורה לחסן רבים באזור דרום-תל אביב מפני מחלת החצבת.

14. ראוי לציין שהשתכנותם של עשרות בני אדם בצפיפות ובדוחק בדירה קטנה אינה אנושית כלל, יוצרת עומס על תשתיות ומתקנים תברואתיים וגורמת נזקים כבדים לתושבים ולרשויות, הגם שיש כאמור כאלה שניצלו מצב זה ומשכירים דירות במחירי שכירות מופרזים, דבר הגורם להקטנת היצע הדירות ולעליית מחירי השכירות, ובכך נגרמת גם פגיעה נוספת בצעירים ובסטודנטים שלנו.

15. המצב בפועל הוא שהרשויות נוהגות להעלים עין או לחלופין מאפשרות מתן רישיון עסק זמני לפתיחתם והקמתם של בתי עסק המנוהלים על-ידי אותם מסתננים עבריינים, זאת תוך דחיקתם של בעלי עסקים ישראלים רבים החוצה. בכך הושלמו השתלטות וכיבוש נוסף של אותם מסתננים בשטחי ישראל, הכיבוש הכלכלי. ניתן לחזות בכך במיוחד באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, ברחובות נווה שאנן, יסוד המעלה, לוינסקי ועוד.

16. לסיכום פרק זה ייאמר כי הבעיה החמורה והמסוכנת שפורטה בפרק זה, של כיבוש ערי ישראל על-ידי עשרות אלפי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים, כאלה שלא נולדו ולא גדלו בישראל, שלא התחנכו במערכת החינוך שלה ואשר אין להם שום זיקה אליה, ושכל רצונם הוא חיפוש אחר חיים טובים יותר באמריקה של המזרח התיכון, מעלה היבטים חברתיים, כלכליים, ביטחוניים ומדיניים קשים וחמורים נוספים שקצרה היריעה לפרטם בתוכנית חירום זו, אשר בה התמקדתי מטבע הדברים רק בעיקרים שבהם.

תוכנית הפעולה שעל הממשלה לבצע מיידית

17. לאור האמור בפרק א' לעיל, ובשים לב למצב העובדתי בשטח וכן למצב המשפטי, נדרשת הוצאתה לפועל של תוכנית פעולה מקיפה ומיידית לפינוי (עדיף כמובן מרצון) של אותם עשרות אלפי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים חזרה אל מדינתם החוקית, זאת לצד המשך וסיום בניית גדר ההפרדה עליה הורה כבר אדוני בצדק, ובשים לב לכך שתפקידה של גדר הפרדה זו הנבנית בגבול מצרים הוא כאמור רק על-מנת לעצור ולבלום את נחשול הגעתם של עוד עשרות אלפי מסתננים שרובם מוסלמים ואשר עושים גם הם את דרכם אל כיבושה של מדינת ישראל.

18. תוכנית חירום זו היא תוכנית משולבת, בה ייטלו חלק רוב רובם של משרדי הממשלה השונים, ואשר בבסיסה מעצר ושפיטה מהירה של כל מסתנן ושוהה בלתי חוקי שחדר לגבולות מדינת ישראל בניגוד לחוק הכניסה לישראל שדינו לפי הדין הקיים שנת מאסר אחת (יש לפעול לתיקון החוק והגדלת תקופת המאסר) ומתן אפשרות לאותו מורשע בדין לבחור בין עונש מאסר וכליאה או לחלופין חזרה אל מדינתו החוקית יחד עם קבלת מענק כספי של 5,000 דולר או כל סכום ראוי אחר שיוחלט עליו.

19. את המענק הכספי הזה על מדינת ישראל לשלם לאותם מסתננים הן כתמריץ לעזיבתם מרצון וחזרתם אל מדינתם החוקית, הן לאור העובדה כי גם למדינת ישראל אשם תורם במצב שנוצר בכך שאפשרה להם להיכנס אליה, והן מתן מענה הסברתי שמדינת ישראל משלמת להם באופן הומני ולא רק מגרשת או כולאת אותם בהתאם לזכותה כמדינה ריבונית וסוברנית המחויבת לדאוג בראש ובראשונה לאזרחיה.

20. להלן הוראות הביצוע - באחריותם האישית של שרי הממשלה ובסדר אקראי:

באחריות משרד ראש הממשלה:
אחריות כוללת להוציא אל הפועל את ביצועה המלא והכולל של תוכנית החירום הלאומית ובכלל זה לעקוב אחר התקדמותה, להסיר מכשולים ביורוקרטיים ואחרים, ליתן גיבוי מלא לכל השותפים לה ובכלל זה ליתן הנחיות לשרים ולגשר ולקשר בין כל הגופים המשתתפים בה.

באחריות שר התשתיות + שר הבינוי והשיכון + השר לביטחון פנים: בנייה דחופה, בתוך חודשיים עד שלושה, של מתקני כליאה ומעצר ענקיים ורחבי היקף בשטחי הנגב הנרחבים, לרבות שימוש במתקני כליאה קיימים וכאלה שנבנו בהפרטה כבית כלא פרטי וטרם אוכלסו.

באחריות ראש הממשלה (שר כלכלי-על) + שר האוצר: השגת התקציב לשם ביצועה המלא והכולל של תוכנית חירום זו על כל מרכיביה.

באחריות השר לביטחון פנים + שר הביטחון: הכנת תוכנית משטרתית/צבאית מיידית לאיתורם, תפיסתם ומעצרם של כל המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים ברחבי ישראל, לרבות הכרזת מתחמים נדרשים כעל שטח צבאי סגור והבאתם בפני בית דין לשיפוט מהיר.

מתן מענה דחוף לשמירת ביטחונם, שלומם ורכושם של התושבים, עד להשלמתה של תוכנית חירום זו, הכולל סיורים והקמת משטרת שכונות.

באחריות שר החוץ + השר הממונה על ההסברה + שר התקשורת: הכנת תוכנית הסברה לאומית מקיפה, שתסביר לאזרחי ישראל ולעולם הרחב, כי במציאות שנוצרה אין למדינת ישראל כל מנוס וכל ברירה אלה לנקוט בתוכנית זו; אחרת, מדינת ישראל הקטנה, על בעיותיה הקיימות ממילא, תעמוד חלילה בפני בעיה חברתית, כלכלית וביטחונית קשה ומסוכנת ביותר שניצני הפשיעה והאלימות שלה כבר ניכרים בשטח; שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לנסות כלל להתמודד עמה. זו גם זכותה של ישראל כמדינה ריבונית וסוברנית וגם חובתה לכלל אזרחיה להרחיק ממנה עבריינים אשר חדרו לשטחה הטריטוריאלי שלא כדין, כאשר מטרתם המוצהרת היא השגת חיים טובים יותר כלכלית; שחובתה של ישראל לאפשר מצב חברתי וכלכלי איתן ואיכות חיים טובה בראש ובראשונה לאזרחיה.

באחריות שר המשפטים והשר לביטחון פנים: תיקון והתאמה של "חוק הכניסה לישראל" כך שיכלול גם איסור על מתן לינה ותעסוקה גם למסתננים ולשוהים בלתי חוקיים אשר חדרו לישראל גם מגבול מצרים ו/או מהים ו/או מגבול ירדן ו/או מגבול לבנון ו/או מגבול סוריה, ולא רק כאלה שהם תושבי האזור, דהיינו תושבי יו"ש ועזה כפי שהחוק קובע כיום.

  • את ביצועה של ההוראה הנכונה והחשובה בדבר איסור העסקת מסתננים ואיסור מתן והשכרת מקומות לינה יש לדחות בשלב זה, ולהוציא אותה אל הפועל רק כאשר שאר משרדי הממשלה נערכו כבר לביצוע התוכנית. שכן, אחרת, אי-מתן פרנסה ולינה רק יחמיר את המצב בשטח. שכן יצר ההישרדות יוביל לפשיעה מתגברת. בעניין זה צדק מפכ"ל המשטרה כאשר אמר שאם כך יקרה כעת, הרי שמסתננים אלה יהפכו כבר עתה לקליינטים של המשטרה.

  • הגשת כתבי אישום ושפיטה מהירה בבית דין לשיפוט מהיר של כל מסתנן ושוהה בלתי חוקי תוך מתן אפשרות לבחור בין עונש של כליאה או לחלופין עזיבה מרצון של מדינת ישראל וגם קבלת מענק כספי נאה בצידה.


באחריות שר הפנים והרשויות המקומיות שבתחומם המסתננים: ביטול אשרות שהייה למסתננים ולשוהים בלתי חוקיים וסיוע לכל משרדי הממשלה השונים המשתתפים בביצוע תוכנית זו, וזאת ככל שיידרש.

ביטול רישיונות עסק שניתנו למסתננים בלתי חוקיים ו/או סגירה לאלתר של כל העסקים הקיימים כבר בשטח דה פקטו ומתן מענה תברואתי וביטחוני לתושבים.

באחריות שר התחבורה: רכבים להסעת המסתננים אל בתי הדין ובתי הכלא, או לחלופין אל שדה התעופה ו/או נמלי ים ומשם חזרה למדינתם החוקית, או לחלופין לכל מדינה שתסכים לקלוט אותם.

באחריות שר הבריאות: בדיקות רפואיות לכל העצורים ומתן חיסונים לנדרשים וכן הבטחת תנאי תברואה תקינים לתושבים בשכונות.

באחריות שר הרווחה והשירותים החברתיים: הבטחת תנאי רווחה ושירותים חברתיים סדירה ומתוגברת לתושבי השכונות והערים הסובלים מהמצב הקשה והבלתי נסבל שנוצר באזור מגוריהם.

סיכום

21. אדוני ראש הממשלה, אכן, לא מדובר בתוכנית פשוטה וקלה, אלא בתוכנית חירום לאומית מורכבת אשר נדרש לה שיתוף פעולה אמיץ ונחוש של כל משרדי הממשלה.

22. תוכנית חירום זו מוגשת לך אדוני במתווה כללי וניתן ללבן אותה לאחר התייעצויות עם הגורמים הרלוונטיים. אולם זוהי תוכנית שניתן וצריך להוציאה אל הפועל ומיד!

23. עליך, אדוני ראש הממשלה, לכנס מיד ישיבת חירום של הממשלה עם כל הגופים והשרים הנוגעים בעניין, לקבל החלטה וליתן הוראה ברורה לבצע אותה!

24. ברור ומובן כי יצוצו להם גם הפעם "יפי-נפש" ומקטרגים וחכמולוגים למיניהם, אלה שיודעים תמיד רק להעביר ביקורת ולקטר ולקטרג אבל לא לעשות כלום, ו/או אותם אלה היוצאים תמיד להילחם נגד ישראל בכל מיני כלים משפטיים ואחרים כפי שעושים כבר כיום. אולם לא צריך להירתע ולהיבהל מכל אלה. להשיב להם מלחמה שערה, זה תפקיד הממשלה ורשויות החוק ולא תפקידם חלילה של האזרחים, שכן בנסיבות ובמצב הרע שנוצר יש להודות כי אין כל ברירה ומנוס מנקיטת צעדים אלה.

25. הנני עומד לרשותך בכל שאלה ועניין אדוני ראש הממשלה היקר! צא לדרך בבטחה ובהצלחה, אל תחת ואל תירא ואלוהים יהיה בעזרך גם בעניין נטרול פצצה זו וגם בעניין נטרולה של הפצצה הגרעינית האירנית המרחפת והמאיימת על ישראל.

בכבוד רב ובברכה,
נבון קצב, עורך-דין

העתק:
מפכ"ל המשטרה מר יוחנן דנינו
הרמטכ"ל מר בני גנץ
מנכ"ל משרד רה"מ מר יוחנן לוקר
שרי הממשלה וחברי כנסת
תאריך:  20/05/2012   |   עודכן:  20/05/2012
נבון קצב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תוכנית חירום לאומית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זיו 1
21/05/12 06:56
2
ע .ב
21/05/12 15:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלום ירושלמי, עיתונאי בכיר במעריב ובעל מקורות, כתב השבוע (18.5.12) מאמר מעניין תחת הכותרת: "מקצב עד מלכה: למה התקשורת נאלצה למלא את פיה מים?" וכותרת המשנה: "מה אנחנו העיתונאים היינו צריכים לעשות...?"
20/05/2012  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
זה התחיל מגניבת מנדטים ממצביעי הליכוד. פירות הגניבה שווקו לציבור כ"כרטיס כניסה" לגן-עדן (אולמרט: "יהיה כיף לחיות בארץ הזאת"), והניבו קדנציה אחת בשלטון. הציבור אמר את דברו בקלפי, וקדימה הושלכה לאופוזיציה, והפעם בראשות פיקציה שיוצרה במחשב של האדלרים. קדנציה אחת באופוזיציה, והסקרים מנבאים לקדימה התפוגגות.
20/05/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
אם חד-הורית שכורעת מעומס. ילד דחוי, נערה מנודה. הם חיים על הקצה, נזהרים לא לזוז, כדי לא למעוד, לא להיפצע עוד. אני מכיר אותם. הם שקופים. רואים שהם עשויים זכוכית סדוקה, אוספים את השברים שיישברו.
20/05/2012  |  אברהם שרון  |   מאמרים
דוד בן-גוריון אמר פעם ש"לא משנה מה יאמרו הגויים, משנה מה יעשו היהודים". ובכן, מה עושים היהודים? לפני 45 שנים מדינת היהודים הצליחה להוכיח שהיא לא הולכת לשום מקום, אדרבה, היא כאן כדי להישאר. 45 שנים עברו מאז אותו ניצחון גדול, אלמותי ממש. והתדמית של ישראל, נותרת רעה כתמיד.
20/05/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
שאול מופז היה שר הביטחון שביצע לפני שבע שנים את הנסיגה מכל בסיסי צה"ל ומכל הישובים היהודיים ברצועת עזה. לפני שנה, שאלתי אותו אם הוא מתחרט על הנסיגה, והוא השיב: "לא". מינויו לתפקיד רם בממשלת ישראל יכול אפוא להכין את הקרקע לנסיגות נוספות, והשאלה המתבקשת היא כיצד יש להביא לסיכולן.
20/05/2012  |  דוד בדין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
חנינא פורת
חנינא פורת
סוגיית הקרקעות, הנוודות ושטחי מחייה, 1800 - 1967    בעקבות ספרה החדש של פרופ' רות קרק    הספר/מחקר מביא עמו חידושים רבים הן בצד ההיסטורי של הקונפליקט והן בצד ההווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il