|   15:07:40
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

מלאך המוות

אפשר לחזור ולבדוק את הבלמים של הרכב של משפחת אטיאס, ואת הכביש, ואת הטסט, ועוד פרטים טכניים שגם הם חשובים. אבל אפשר גם אפשר וחייבים להבין את המסר מעולם המתים: איבדנו את הבלמים. איבדנו את הבלמים בחברה הישראלית ובמדינת ישראל. הבלמים שאיבדנו, הם הלכידות הלאומית סביב החוקה שלנו, הלא היא חוקת התורה. הבלמים שאיבדנו הם ההסכמה הלאומית סביב עקרונות מגילת הכרזת העצמאות של מדינת ישראל
23/05/2012  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   תגובות
תאונת משפחת אטיאס. החברה הישראלית כולה איבדה את הבלמים [צילום: פלאש 90]

אי-אפשר לשתוק עוד. מלאך המוות יעיל, מהיר וקטלני יותר מתמיד. פגשתי אותו מקרוב יותר מפעם, ועכשיו יותר מתמיד. הוא קטף גם את אימי לפני כשבועיים. והותיר אחריו אבל כבד וחשבון נפש.

מלאך המוות נשלח פעם אחר פעם לקטוף שושנים בגן שלנו. והוא קוטף וקוטף ואין בנו איש או אישה שקולם נשמע ברמה, המעיזים לשאת את דברם לציבור ולומר קבל עם ועדה את האמת בפרצוף.

אבל אי-אפשר לשתוק עוד. אחרי האסון של משפחת אטיאס מהישוב בר יוחאי, אי-אפשר ואסור לשתוק עוד ולעבור על מוות נורא כזה, ולשוב לסדר היום הפוליטי של "הים של הזוטות" שכולנו מכורים אליהם.

משפחת אטיאס מהיישוב בר יוחאי בגליל מדברת אלינו ברורות. ההורים: רפאל ויהודית שהיו בסך-הכל בני 42. הבת אביה בת 17. התאומים נריה-שמעון ואלישיב בני 16. שירה בת 11, תאיר בת 9, נעה בת 5. נותרה הבת רחל בת 7 המאושפזת עדיין בבית החולים רמב"ם בחיפה להמשיך את מורשת המשפחה.

זמן קצר לפני התאונה הקטלנית, התקשר אבי המשפחה למוקד 100 של המשטרה והודיע: "איבדנו את הבלמים ברכב". מוקד המשטרה ניסה לברר היכן נמצאת המכונית, ואז האב איבד שליטה והעביר את הטלפון לאם. האם זעקה לעזרה וביקשה מבורא עולם להציל אותה.
"ריבונו של עולם, תציל אותנו", חזרה האם שוב ושוב. וריבונו של עולם לקח את המשפחה באש ובדם.

וזו משפחה נוספת על משפחתו של גיא שאער מרחובות וחמשת ילדיו - אליאב, אביתר, אמיתי, שירה ואיתמר - שנשרפה למוות. רק האם נותרה בחיים להמשיך את המסר הלאה: "אתה מדבר על תפילה, ואתה יודע, בעבר היה לי קצת מסובך לעמוד ולהתפלל בריכוז. יש ילדים קטנים לגדל, קשה להתפלל, אבל עכשיו פתאום יש זמן... ואתמול עמדתי פה בתפילת קבלת שבת, אמרתי 'לכה דודי', ופשוט הרגשתי כמה התפילה מדברת אליי. זה כאילו נכתב בשבילי. כל שורה, כל בית. 'רב לך שבת בעמק הבכא, והוא יחמול עלייך חמלה'... 'התנערי מעפר קומי'... 'התעוררי התעוררי'. מעולם לא חוויתי ככה את התפילה. יש לי תובנות חדשות. התפילה מדברת אלי".

אפשר לחזור ולבדוק את הבלמים, ואת הכביש, ואת הטסט, ועוד פרטים טכניים שגם הם חשובים. אבל אפשר גם אפשר, וחייבים להבין את המסר מעולם המתים: איבדנו את הבלמים. איבדנו את הבלמים בחברה הישראלית ובמדינת ישראל.

הבלמים שאיבדנו, הם הלכידות הלאומית סביב החוקה שלנו, הלא היא חוקת התורה. הבלמים שאיבדנו הם ההסכמה הלאומית סביב עקרונות מגילת הכרזת העצמאות של מדינת ישראל.

אבדן צלם אלוהים שבאדם ואבדן הנשמה היהודית

כל אחד ואחת מאיתנו בונים לנו במה של אגומניה מטורפת. דוחות מבקר המדינה על שחיתות ציבורית, כבר מזמן סימנו את האויב מספר אחת שלנו: שחיתות מוסרית. אבדן הבושה והמצפון. אבדן צלם אלוהים שבאדם ואבדן הנשמה היהודית שזה לא מכבר כבשה לה שם בקרב האנושות כולה.

האותות ברורים ומפורשים. משפחת פוגל מאיתמר ומשפחת סנדלר מטולוז נטבחו בטירוף של שנאה. מפלצות דמויות אדם שרצחו וטבחו את המשפחות מחייכים למצלמות ולא מראים שום ניצוץ של צלם אלוהים. ואנחנו ממשיכים בשגרת יומנו. בשיחה בין שתי האלמנות, אמרה אביבית שאער לאווה סנדלר: "יש לך את הזכות שהמשפחה שלך נרצחו על קידוש ה' והם נמצאים במקום גבוה. המשפחה שלי נפלה כקרבן וכפרה על עם ישראל. לפחות שייצא מזה קידוש ה', התחזקות באמונה או דברים רוחניים אחרים".

אווה סנדלר אמרה בתגובה לאביבית שאער: "חבל שצריכים מקרים קשים כאלו כדי להתעורר". בסוף השיחה אמרה אביבית שאער לאווה סנדלר: "אין כמו ארץ הקודש, תבואי לארץ".

האותות ברורים ומפורשים. יש מלחמות גנרלים בצבא שלנו, יש מלחמות בין שר הביטחון לגנרלים, יש מלחמות בין פורשי השב"כ והמוסד הבכירים, ובינם לבין ראש הממשלה ומדיניות הממשלה. כל זאת, למול איום גרעיני ממשי שהצהרתו ברורה: אנו מחויבים להשמדתה המוחלטת של מדינת ישראל. ואנחנו ממשיכים בשגרת הניכור והאכזריות ושנאת החינם שבינינו.

האותות ברורים ומפורשים. יש מלחמה בין האזרחים. יש כאן מלחמת אזרחים בין "שלום עכשיו" לבין "גוש אמונים". יש כאן מלחמת אזרחים בין שמאלנים ליברלים קיצונים לבין מתנחלים. יש כאן מלחמת אזרחים בין הבג"צ לבין הבד"צ. יש כאן מלחמת אזרחים בין חרדים לחילונים. יש כאן מלחמת אזרחים ובה יהודים מגרשים יהודים. יש כאן מלחמת אזרחים ובה יהודים הורסים בתי יהודים. ואנחנו ממשיכים בשגרת יומנו המסוממת והמקוללת.

האותות ברורים ומפורשים. רעידות אדמה הולכות ומחמירות. אוצרות טבע נשדדים בהיקפים עצומים על-ידי ערבים ובני מיעוטים עוינים ושונאי יהודים. מעשי שוד ואונס הפכו לשגרת יומנו. רצח סתמי של אנשים טובים הפך לנוהג מקובל. פלישת נוודים ומבריחים לתוך המדינה נעשתה למכת מדינה. ואנחנו ממשיכים בשגרת יומנו המתווכחת עם עצמה ומתפלספת לזרא עד לתוהו ובוהו ואיש את רעהו חיים בלעו.

האותות ברורים ומפורשים. מדינתנו קובעת שיאים עולמיים בסחר בנשים וזנות. מדינתנו קובעת שיאים בפערים חברתיים וכלכליים. מדינתנו קובעת שיאים באלימות בני נוער. מדינתנו קובעת שיאים בתאונות דרכים בקרב ילדים. מדינתנו קובעת שיאים בבורות בתרבות היהודית והיסטוריה ציונית. תל אביב מרימה יד כנגד ירושלים. איש יד באחיו. יום ירושלים אינו קיים בתרבות החיים החילונית. יום העצמאות וגם חגים רבים אחרים הפכו למחולות העגל של טיולים לחוץ לארץ ולתרבות חוצלארץ בתוך הארץ. ואנחנו ממשיכים בשגרת ההתמכרות לתוכניות פריים-טיים ולריאליטי מציצני וחולני וחומרני עד להחליא.

האותות ברורים ומפורשים. איבדנו את הבלמים. נשיא מדינה בכלא. ראש ממשלה בדרך לכלא. שרייך סוררים, וחברי גנבים - כולו אוהב שוחד, ורודף שלמונים; יתום לא ישפוטו, וריב אלמנה לא -יבוא אליהם. הנביא ישעיה זועק מתוך כתבי הקודש שלנו, שאיש אינו שם אל לב אליהם. בעצמי הייתי בתפקיד ממלכתי לאומי וחוויתי מכלי ראשון את הציניות והאכזריות השאפתנית שאינה רואה ואינה שומעת ומועלת בכל היקר והקדוש. הכל בשם המצליחנות האישית החומרנית והפוליטית. אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה, מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים.

העת להתלכד שוב סביב האמונה בתורה

הגיעה העת להתעשת. הגיעה העת להתהפך. הגיעה העת להתלכד שוב סביב האמונה בתורה מן השמים ובבורא עולם וסביב הציווי ואהבת לרעך כמוך. אנחנו חייבים לשלוח את התרבות החילונית כסוית הראש וגלוית הראש כאחד, לפח האשפה של ההיסטוריה החולנית של עם ישראל. אנחנו חייבים לקבל על עצמנו לחלוטין את המחויבות המלאה למעמד הר סיני ולתורה מן השמים, ולהשגחה הפרטית של הכוח העליון, ולהזיז את האגו המטורף שלנו הצידה.

כולנו חוטאים בחטא ההישרדות בכל מחיר והישגיות בכל דרך. זהו חטאו של האגו כשהוא משתלט על הנשמה. הגיעה העת של הנשמה לקבל את האחריות המלאה על ניהול חיינו האישיים והלאומיים. הנשמה היא חלק אלוה ממעל. היא יודעת לקרוא נכון את כתבי הקודש. היא יודעת נכון להיכנע לרצון האלוהי. היא יודעת לקרוא נכון את המציאות. היא יודעת להבחין בין טוב לרע, ובין אמת לשקר. היא יודעת שאין תרופה אחרת לסבל שלנו, מלבד התלכדות והתאחדות שלנו כיהודים סביב תורתנו ורצון אלוהינו, ושל בני אדם באשר הם סביב שבע מצוות בני נח והמצפון האנושי הבריא.

אחים ואחיות. זו העת להתפכח. זו העת להתאחד כיהודים. זו העת להתלכד כבנים לכוח עליון. זו העת שכמדינה וכחברה יהודית, נקרא כולנו בשם השם המפורש כמו האם ההרוגה: "ריבונו של עולם, תציל אותנו מעצמנו". סוף סוף נשלים ונקבל את זהותנו היהודית האמיתית מרצון ובהכנעה אמיתית. ורווח והצלה יעמוד ליהודים. שבכול דור ודור עומדים עלינו לכלותנווהקב"ה מצילנו מידם.

תאריך:  23/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלאך המוות
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ליאת העצובה
23/05/12 16:10
2
פישלזון
23/05/12 16:40
3
כבוד זה בזה
23/05/12 19:15
4
ה.א.
23/05/12 20:17
5
כנס דחוף
25/05/12 04:46
 
משה חסדאי
30/05/12 12:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למשל הנשיא לשעבר קצב. כשבועיים דנו העיתונים האם ישוחרר קצב לחתונת בנו, איך ולכמה זמן. היו כמובן דעות מקלות והיו כמובן דעות מחמירות. הייתכן שאנס כה מסוכן כמו קצב בן ה-75 יצא לחופשי למספר שעות בטרם מלאה ,אפילו, חצי שנה לכליאתו? כל פקידותיו לשעבר הוזהרו להישאר קרוב לבית באותן שעות.
23/05/2012  |  פסח רויטמן   |   מאמרים
האשכנזים עקרו לשפה העברית את העין. להגנתם יטענו, שהאות הזאת מזכירה להם את השכנים, עם כל המשתמע מכך. עדות המזרח קיבלו בהכנעה את עקירת העין, והיום, כל הילדים הישראלים, כולל ילדים תימנים - מדברים עברית בלי עין. באשכנזית, זה נשמע כך: אדיף לו לסופר אמוס אוז שיתמקד בכתיבת סיפורים, ולא ישיא אצות למנהיגים.
23/05/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
שלשום פשט כוח מג"ב על הכנות לחופתם של הזוג עמישב ושרי מלט ברמת מגרון, גרם נזק כבד לציוד, רמס ודרס גנרטור, סוכת שמחה, כסאות ושולחנות ותקרובת ודימה להחשיך על הזוג הצעיר עולמו. שלף צו שטח צבאי סגור וחייך. מאות האורחים שרקדו לאחר החופה בזו ולעגו למחריבים שפשעו וכשלו.
23/05/2012  |  הלל ויס  |   מאמרים
בשבוע שעבר התעוררנו למציאות פוליטית חדשה. ה"דיל " שנסגר באישון לילה בין נתניהו למופז והוצג לאחר מכן בתור מעשה ל"טובת העם" הותיר בכולנו טעם רע.
23/05/2012  |  טל הריס  |   מאמרים
לקרוא ולא להאמין: "אילו פסקתי כך בשבתי על כס השיפוט [בעניין גבעת האולפנה ומגרון], ערכאת הערעור הייתה מבטלת את הפסיקה". לקרוא ולא להאמין: בבג"ץ קיים "דין שונה למחבל ולמתנחל", ואלה מילותיו של אורי שטרוזמן עצמו. לא נגענו.
23/05/2012  |  מנחם רהט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il