|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

לא כולם עובדים על כולם

האופנה בחו"ל כיום היא להיות מכווני לקוח ולא מכווני מכירות על ההבדלים ועל התופעה שתגיע לישראל באיחור מסורתי של שנים
16/07/2012  |     |   מאמרים   |   תגובות
הגישה המכירתית רווחת בישראל

   רשימות קודמות
  היזהרו מכל המבצעים המפתים לקראת החגים
  יעילות מול חוויה - ההשפעה על התיירות

"את התנור הזה אפילו אני קניתי לאמא שלי" - כמה פעמים שמענו משפטים כאלה, זהים או דומים באחת מרשתות השיווק? כשהתעניינו אצל "איש המכירות" אודות מוצר מסוים. הוא בתשובתו, ביקש לשדר לנו "אמינות" מתוך ניסיונו האישי. אבל האם יש לו באמת רצון לשווק לנו מוצר אמין או שהוא בעצם מוכר לנו מוצר שלאו-דווקא מתאים לצרכים שלנו, אלא מתאים לצרכים של בעל העסק? האם האמירה "כולם עובדים על כולם" נכונה גם לתחום השיווק והמכירות, או שמא היא גורפת ופוגעת במרבית אנשי השיווק שזהו מקצועם?

על-פי ההגדרות המקובלות, רוב החברות בארץ עוסקות במכירות ולא בשיווק. יש הבדל מהותי בין שתי הגישות גם לגבי הארגונים וגם לגבי הלקוחות. יש כמובן ארגונים יוצאים מן הכלל אשר באמת עוסקים בשיווק, אבל הם חריגים.

חברה מכירתית מול חברה מוכוונת לקוח

הגישה המכירתית לשיווק מדגישה את החברה והמוצרים הקיימים שלה. מוצר שלא נמכר צריך למכור יותר חזק, יותר פרסום, יותר קידום מכירות, יותר הנחות, הכול בכדי להגדיל את המכירות.
לעומתה, הגישה השיווקית מדגישה את הלקוח וצרכיו. ראשית יש לזהות צרכי הלקוחות ולספק אותם טוב מהמתחרים. אם יש לנו את הפתרון הטוב ביותר לצרכיו, המכירות בסופו של דבר - יגיעו.

לחברה כזו קוראים חברה מוכוונת לקוח. ההבדלים ברורים.
חברה שהלקוח אינו יכול לדבר עם מנהל המקום, היא חברה מכירתית.
אם בשרות לקוחות אומרים שמנהל ייצור קשר תוך 24 שעות, במקום לתאם מועד מתאים ללקוח, מדובר בחברה מכירתית.

חברה שטוענת שזה מה שיש, על-אף שזה לא מה שהלקוח רוצה, או חברה שגובה עמלות מופרזות כדי להשיג רווחים, גם חברה שלא מחפשת פתרון טוב יותר ללקוח, וחברה שגורמת להמתנה מיותרת ללקוחות הם חברות מכירתיות. חברה שמבטיחה הרבה לפני המכירה, אך לא מספקת את המבוטח, או חברה שמפירה את אמון הציבור בכל הזדמנות. גם חברה שמטרטרת את הלקוח כדי לחסוך לעצמה משאבים, אלו חברות מכירתיות.

חברות שלא דואגות לזיהוי צרכי הלקוח וסיפוקם, או שאין לה זמן להקשיב ללקוחות, כזו שדואגת יותר לרווחיה מאשר לחוויית הלקוח, גם חברה שדואגת להרוויח הכול מכל עסקה, בלי לתת גם ללקוח להרוויח (Win-Win), הן שוב חברות מכירתיות בהגדרתם.

זה לא לטלפון?

רשימה זו מזכירה ודאי לרבים חוויות המתנה ל"שרות לקוחות" הבושש לבוא, מה שפעם נהוג היה לכנות "זה לא לטלפון", והיום זה מאוד לטלפון. חברות רבות נוקטות בטקטיקה לפיה כמה שיותר זמן הלקוח ימתין כן ייטב, ובכך החברה תבטיח שהפונה "המטריד" יותש ויניח לה מטענותיו.

אין שום דבר רע בלהיות חברה מכירתית. להפך, חברה מכירתית יכולה להרוויח. זה פחות טוב לנו כלקוחות ואולי אפילו רע. בסופו של יום חברה כזאת מרוויחה פחות ומתאמצת יותר מאשר חברה מוכוונת לקוח. המסקנה כי מעבר לאוריינטציה מוכוונת לקוח עשויה להניב רווחים גדולים יותר.

ניקח לדוגמה חברה גדולה אשר מוציאה מיליוני שקלים לחודש לפרסום. החברה מחליטה להפוך למוכוונת לקוחות. ככל שחווית הלקוח משתפרת, הלקוח הופך ליותר נאמן. כשמדהימים את הלקוח הוא מספר לכל החברים שלו שעשויים ליהנות גם הם מהשרות. למעשה הלקוחות עכשיו הם מקדמי המכירות.

מאחר שיש פחות לקוחות מתוסכלים, יש פחות צורך בנציגי שרות וניתן לחסוך במשאבים. תקציב הפרסום יהפוך למצומצם מאחר שהלקוחות הם מקדמי המכירות שלנו והם יותר יעילים. החיסכון בתקציב הפרסום הופך למקור רווח נוסף, למעט חלק קטן שנדרש להתחיל את כל השרשת הזאת מלכתחילה. השיטה עובדת בחו"ל, והיא תעבוד גם כאן. בסופו של דבר אנו אלופים בלהיות חקייני ההתפתחויות והאופנות שבחו"ל, אך זה לוקח כרגיל אצלנו, לא מעט שנים.

הכותב הוא מרצה במרכז אקדמי כרמל חיפה, מומחה לשיווק.
תאריך:  16/07/2012   |   עודכן:  16/07/2012
ד"ר משה דוידוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא כולם עובדים על כולם
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר עמי גינצבורג
16/07/12 15:57
 
משה דוידוב
16/07/12 21:19
2
דליה ס.
16/07/12 16:06
3
דן גדעונוב
16/07/12 16:19
 
משה דוידוב
16/07/12 21:29
4
שרה קלמר
16/07/12 16:25
 
משה דוידוב
16/07/12 21:38
5
נוריאל גד
16/07/12 20:35
6
נוריאל גד
16/07/12 20:35
7
נוריאל גד
16/07/12 20:36
 
משה דוידוב
17/07/12 09:32
8
רונן.
16/07/12 20:59
9
עודד קרמר
16/07/12 21:38
 
משה דוידוב
17/07/12 09:41
10
1אב2
23/07/12 15:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הטענות החילוניות - ל"שיוין חובות", כנגד הציבור החרדי (זה שמשתתף בפעילות המדינה ואינו מחרים את תמלוגייה) יכול להיות מובן והגיוני על-פי השיטה החילונית- דמוקרטית , שחלק לא מבוטל מהחרדים הציונים בעצמם החליטו לחסות תחת גגו המרווח. אבל כשהציבור הציוני - חילוני - סלבי זועק ל"שיוויון חובות" כלפי הציבור הערבי (ובמידה מסויימת כלפי הדרוזים, הצ'רקסים וחלק מהבדויים - שכבר משרתים בצבא) זה לא רק לא מובן אלא זו פשוט צביעות.
16/07/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
התזכורת היא לכלל עובדי הרכבת בישראל, אך במיוחד לראשי הוועד: לאט לכם, ידידיי, "לא אתם המצאתם את הגלגל", ולאלה ששכחו, או לא ידעו: לפני 61 שנה, בנובמבר 1951, עקב סכסוך עבודה מקצועי בין מועצת הימאים לבין ההסתדרות הכללית, פרצה שביתה חמורה ביותר בתחום התחבורה בישראל - שביתת הימאים. שביתה ששיתקה את התחבורה הימית למשך מספר שבועות. שביתה שפרצה בתרועה והסתיימה בקול ענות חלושה
16/07/2012  |  יוסף עברון  |   מאמרים
התמונה האחרונה שתיזכר מן הקריירה המפוקפקת של גילה אדרעי, כיושבת-ראש ועד עובדי הרכבת, היא התמונה בה היא נוגסת ביהירות בפיתה עירקית ממולאת שווארמה, אל תוך פרצופו של מאבטח שמונע ממנה להיכנס לתחומי ביתה המקצועי, משרדי הנהלת הרכבת. במצוות יועציה האסטרטגיים, הקליפ הופץ בהפצה ויראלית לכל כלי התקשורת והרשתות החברתיות. אדרעי ויועציה היו מן הסתם משוכנעים שהוא יזעזע את הציבור, אך זה, שהיה נטול כל אסטטיקה ונימוס, רק הניב מן הסתם מרבים את אותה תגובה - איכס!
16/07/2012  |  יוסי ריבלין  |   מאמרים
ברשימה הקודמת דנו בפסק דינו של בית המשפט העליון בנוגע להארכת חכירות מכח אופציה שניתנה לחוכר בחוזה החכירה המקורי.ברשימה זו נבקש להתעכב על עוד מספר קביעות חשובות שעלו מפסק הדין.
היה קהל, הייתה סולידריות חברתית, היו כרזות המגנות את אי הצדק בחברה הישראלית, היו נואמים והיו חילופי דברים פנים-אל-פנים. ברחוב קפלן בתל אביב איש אחד, משה סילמן, הצית עצמו וניסה להתאבד - סימבוליקה פוליטית?
16/07/2012  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il