|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

ביבי אשם

מאשימים את ביבי בכל דבר בטח יש לו כתפיים רחבות מאוד אם אנחנו מתייחסים אליו, כולל התקשורת בארץ ובעולם, ברצינות תהומית שכזו את אהוד אולמרט הייתם מאשימים? השבוע היה מקרה שוד באילת שהסתיים במותו של אחד השודדים ואיך כל זה קשור בכלל להפרטה
22/07/2012  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
נפריט את המשטרה ונהפוך למשגיחי כשרות [צילום: איתמר לוין]

מטבח משעשע
אולמרט מזכיר לי את כל תוכניות הטבחים והמטבחים בטלוויזיה, שמופיעים מבוקר עד ערב - מבשלים, אופים ומטגנים. בין לבין הם מעשנים סיגר תופח ומקנחים בכוס יין מאיזה אי יווני קסום. סליחה, הם לא מזכירים לכם את האופן שבו אולמרט ניהל את משרדי הממשלה? בכל מקום הקים לעצמו מטבח משעשע ויצא לגזור קופונים, משחיז סכינים ולשון, רייטינג 105%. אפשר להאשים איש כזה, כל הזמן נהנה? כל הזמן עם אפטר-שייב. אולי יום אחד הוא באמת ישב...

ביבי

יהודי הצית את עצמו ברחוב העיר, בתוך קהל מפגינים, בתוך קהילה של יהודים, בארץ של יהודים. הוא מאשים את ביבי. כולנו מאשימים את ביבי. זה טוב או רע?

בשחר ההיסטוריה היה לנו מנהיג דגול בשם משה והוא הוציא אותנו למדבר והוריד לנו תורה מהר-סיני. מיד קמו מנהיגים בעדת בני ישראל, גם העשיר כקורח ביניהם וזעקו לשמיים, "תן לנו את הבצלים, הקישואים והשומים, החזר אותנו לנהר מצרים". הייתה שם, בהפגנה המרשימה ההיא, גם כותרת ענק מתריסה: "למה תורה מהר-סיני, למה לא מהר-גנטינה?" זה ידוע, בארגנטינה הבשר טעים לאין ערוך ואין מדבר עם קוצים ונחשים מסביב. משה נמצא אשם, כמובן, והבורא העניש אותו בשם כולנו. הוא לא נכנס לארץ המובטחת. בדיוק בגלל זה היא מובטחת. כי מובטח לנו שהוא לא ייכנס אליה.

מאשימים את ביבי בכל דבר. בטח יש לו כתפיים רחבות מאוד אם אנחנו מתייחסים אליו, כולל התקשורת בארץ ובעולם, ברצינות תהומית שכזו. זו התהום שלתוכה יש לנו תאוות בשרים מהר-גנטינה להשליך אותו. נו, העומס היה, כפי הנראה, גדול מדי ורגל אחת כבר נשברה. אבל נמשיך להאשים אותו במרץ כי באמת הביזיונות שהצטברו פה בשישים השנים שהוא חי בינינו, הם איומים ונוראים וכבר שישים שנה כולם רוצים שלום עכשיו. לא ניתן לו הנחה גם על השנים שהוא שירת את המדינה בצבא ולא היה מסוגל לפעול בו-זמנית במישור המטאפיסי שבו אנחנו בעצם מאשימים אותו. עכשיו, זה טוב או רע?

אשאל אתכם שאלה קטנה, שאלת מפתח, אולי תמצאו את המנעול או את הדלת לחידה. את אהוד אולמרט הייתם מאשימים? תחשבו קצת, אל תיחפזו לענות.

אולמרט מזכיר לי את כל תוכניות הטבחים והמטבחים בטלוויזיה. תסלחו לי אם אני לא מבחין בכל הדמויות המפורסמות האלה שמתזזות על המסך בכל שעות היום, בכל ימי השבוע. יש אלף או אלפים כאלה שמופיעים מבוקר עד ערב - מבשלים, אופים ומטגנים. בבוקר – ארוחות ערב ובערב - ארוחות בוקר. בין לבין הם מעשנים סיגר תופח ומקנחים בכוס יין מאיזה אי יווני קסום, שבו הייתה אפרודיטה או האומנת שלה החובצת הראשית. לפעמים הם טסים תוך כדי בישול לאיי הים הרחוק, למרות שהים מגיע גם לחופים שלנו, ומטגנים משהו על חזה חשוף של כבשה.

סליחה, הם לא מזכירים לכם את האופן שבו אולמרט ניהל את משרדי הממשלה? בכל מקום הקים לעצמו מטבח משעשע ויצא לגזור קופונים, משחיז סכינים ולשון, רייטינג 105%. אפשר להאשים איש כזה, כל הזמן נהנה? כל הזמן עם אפטר-שייב. אולי יום אחד הוא באמת ישב...

עכשיו תגידו לי, האם בכלל אפשר היה להאשים פה איזה ראש ממשלה מאז הנהיג אותנו שמיר ז"ל?

ביבי לך על זה, תמשיך להיות אשם בכל דבר שמתרחש פה בשישים השנים האחרונות. נקווה בשבילך שיהיו שמונים. כלומר, סופרים ומונים. יש כאלה שנשבעים שראו אותך, ילד עם בלורית וגבס על היד, צועק בשנת חמישים ושלוש, "סטאלין שמש העמים הלך לעולמו!" ביבי, אל תכבה שמש, זה לא מצחיק...

להפריט בכל מחיר

איזה עם מוזיקלי, פורטים על כל מיתר ומיד מפריטים אותו. זה טוב?

השבוע היה מקרה שוד באילת. שני שודדים רעולים ומורעלים נכנסו עם אקדח וסכין למסעדה וביקשו את הקופה. כשזה מתרחש באילת זה נשמע ממש כמו פרודיה על המערב הפרוע בארץ נהדרת. בטוח שהטבח חשב ברגע הראשון שאלה אסי כהן והחברים שלו. מסריטים. ממש אסים כולם. כי לאן חשבו שני השודדים האלה לברוח עם השלל? הביזה באילת הופכת בתוך חמש דקות לביזיון. רק בגלל השמש. 45 מעלות בצל. בקישואים ובשומים הרבה יותר.

הסוף היה עצוב. אחד השודדים נהרג במרדף. שמעתי את היריות בלילה. הייתי בטוח שנערים מתפרעים על הכביש העוקף עם אקדחי קפצונים. נו, גם המשטרה לא משהו. שמעתם שהשודדים פרקו שני שוטרים מנשקם? אפשר לחשוב ששני השוטרים נכנסו לאכול איזה שישליק קטן ולקנח בבירה. לא, הם הוזעקו למקום. תאמינו או לא, המשטרה הוזעקה למקום והיא שלחה שני שוטרים מזוינים, כאלה שפורקו מנשקם.

אני מתאר לעצמי את המערכון הזה של אסי והחברים שלו. המרכזן בחדר הפיקוד של המשטרה ליד המזגן עם כוס קפה ומאפרה מלאה בדלי סיגריות (למרות שאסור לעשן במשטרה) קולט את ההודעה על השוד. הוא אומר ספק לעצמו ספק למטלפן (אולי שכן ממול למסעדה:

- נו, אחי, באמת, מה אתה אומר?

- מה שאתה שומע? זה משטרה, זה?

- טוב, טוב, אומר השוטר, נראה כבר מה לעשות. אולי יש לי ניידת פנויה ליד ארומה.

- מהר, מהר, זה שוד!

השוטר התורן מזעיק ניידת. הוא לא מצא את זו שליד ארומה ולא את זו שליד מק-דונלד ולא את זו שליד... הוא מצא את זו שבצומת ספרים, ממש על הצומת ברגע שאור הרמזור מתחלף. הוא מזעיק את שני הבחורים שבניידת.

- תשמע אחי, גש לשם ותעיף מבט, איזה מטומטם שלא יכול להירדם אומר שמתנהל שם שוד.

- עכשיו, בלילה, בחום הזה? מי משוגע לשדוד, אח-שלי?

אף אחד מהם לא מתאר לעצמו ששודדים הם כאלה משוגעים לשדוד. אדם נורמטיבי ישדוד? מדינה שודדת, בנקים שודדים, ביטוח לאומי שודד, טייקונים שודדים, תאגידים שודדים. אבל אדם נורמטיבי? ובכן, השוטרים עושים טובה וניגשים בניידת לראות מה קורה, אחי. הם נכנסים לתוך המסעדה כדי לראות מה קורה שם, אחי. ואז השודד שניצב בפינה עם אקדח (אולי פלסטיק, תלוי כמה אסי כהן רציני) אומר לו בשקט, לשוטר, תן את האקדח שלך, יא-אחי.

נו, על זה השוטרים האלה יחטפו. הם הפקירו את נשקם במבחן המעשה, בלי לבדוק תחילה מי מהאחים שלהם ניצב שם מנגד. לאחד השוטרים בכלל אין אח, אחי...ככה מתנהלת לה משטרה בארץ ישראל מודרנית וחילונית. אחר כך מאשימים את הדתיים. זו אותה ארץ שבה כמעט בכל לילה נער דוקר נער או שניים, ואחר כך מעשן עוד סמים שמצא בכיסיהם של הנדקרים. המוהלים חייבים לשמור את הסכינים שלהם בכספת כשהם הולכים לישון בלילה מחמת הפרעות והפוגרומים שברחובות העיר. אתה מחנה את המכונית שלך ומתפרץ איזה בחור משום מקום ותוקע בך סכין כי חטפת לו את מקום החניה. סתם באמצע העיר חטפת חניה, אתה תופש? לא, חטפת סכין. גם אני לא תופש. שוטרים לא מבינים את זה כי הם חונים באמצע הרחוב או על המדרכות או בחניה של נכים. ולכן השוטרים נכנסים במצח נחושה למסעדה עמוסה בשודדים שממתינים לקופה. מה יש, אחי?

מה כל זה קשור להפרטה?

אם אני או אתה המפכ"ל, ככה לשבוע שבועיים, אני או אתה אומרים זה לזה, אנחנו צריכים את הבושה הזאת? באמת? בואו נפריט את המשטרה ונהפוך למשגיחי כשרות. צריך את כל הביזיון והקצף הזה? בשביל מה? בשביל מי? בשביל אולמרט? בשביל יחימוביץ? בשביל מרץ? בשביל שלום עכשיו? בשביל ביבי? הוא הרי אשם בכל. שייצאו כל אלה להפגין מול משטרה מופרטת. נראה אותם, גיבורים על קוטג'... התקשורת תאהב את זה, מה אתם חושבים? אני לא יודע. התקשורת, נראה לי, תפרוט את המשטרה לפרטי פרוטות. יהיה כמובן תעריף עבור כל הדלפה מחדרי החקירות. עבור כל שוד המשטרה תקבל בונוס עידוד. תאמינו לי, המשטרה תתחיל לייבא שודדים גם מטורקיה כדי להתסיס את העסקים...

תאריך:  22/07/2012   |   עודכן:  23/07/2012
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תוצאה עגומה זו היא פרי מחקר של המחלקה לעבודה סוציאלית בבתי החולים של הדסה ע"י ד"ר רוזן, שהתחיל כבר בשנת ‭,2005‬ כהמשך למחקר ייחודי לחולי סרטן‭.
22/07/2012  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
אסתר זקהיים היא אומנית, הראויה לכל הערכה על שאיתגרה אותנו בהוכחה, שלא רק גוף חטוב ומחשוף נדיב יש להם מקום על בימת הריקודים. אסתר זקהיים היא אומנית, הראויה לחיבוק גדול ומעודד של כל אדם, הרואה עצמו בעל תודעה חברתית ומטען של רגישות אמנותית. היא הביאה אמירה יפה לצופים - הבמה מיועדת לכולם.
22/07/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
פרופסור ישראל אור-בך ז"ל, היה המומחה הגדול בארץ לחקר ההתאבדויות, בראיון, שבו נשאל על התנגדותו לפרסום ההתאבדויות בתקשורת והשלכותיו, אמר לאביחי בקר במוסף הארץ: "בגלל האידיאליזציה שבה מוצג המתאבד - תקשורת יכולה בהחלט, בתנאים מסוימים, לגרום לחיקוי. כלומר, אם הוא - שהוא מפורסם ומאושר - עשה את זה, אז איפה אני, שאני כל כך סובל? התאבדות זהו אקט של שליטה ולכן היא עלולה להלך קסם. הסכנה היא בהאדרה ובעיקר בתיאור לפרטי פרטים של אמצעי ההתאבדות. זה רעל, זו תקשורת קטלנית. לא שחלילה אסור לדווח, אופן הדיווח הוא העניין. אני מצפה שיהיה בסיפור גם מקום לסבל ושיינתן דגש לכך שהמקרה לא בא סתם כך. התמונות המחייכות - את זה אני לא מקבל. אני מצפה אפילו לנימת גינוי, לא למתאבד באופן ישיר כמו לתיק הכבד שהוא משאיר לקרובים אליו. "כל הנקודות הללו מכריעות בעיני, כי אומנם התבנית ההתאבדותית יכולה לקנן לאורך זמן, אבל הלך הנפש שמוביל לאקט עצמו הוא רגעי והוא עשוי להיות מושפע מכל תנודה. אם גם זמינות האמצעי הקטלני היא לא גבוהה, ייתכן שבכך נמנעה ההתאבדות".
22/07/2012  |  אמוץ אייל   |   מאמרים
פסיכיאטרים יצטרכו לפענח את התדהמה והעצב במחנה השלום נוכח הבשורה הזאת. משל לקבצן שמבשרים לו שהוא מיליונר, לנאשם בשוד וגזל שהוא חף מפשע, והוא..."מקווה שהדוח לא ייושם". סומכים, למשל, על היועץ המשפטי לממשלה שיטיל וטו, אולם היועץ מוסמך להתמודד אך ורק עם הביסוס המשפטי של הדוח, וכאן טרם נשמע אפילו נימוק רציני אחד. והממשלה תצטרך להתמודד עם אפליות וגילויי שרירות לב שהדוח חושף ועם הסיכום, שהשלטונות "שמו לעצמם מטרה למנוע מההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון להרחיב את גבולה".
22/07/2012  |  אליקים העצני  |   מאמרים
למרות הכחשותיו, אולמרט הוא שותף פעיל בכחש בחש של הפוליטיקה. למרות נאומו המפורסם מהעבר, "אני ראש ממשלה לא פופולרי", אמר למקורביו בימים אלה: "אין אף אחד אחר כרגע שמסוגל".
22/07/2012  |  מתי דוד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il