כבר ישנם רבים הדורשים להראות למירי שליסל את הדרך החוצה ולנקוט באותו מהלך, שנקטו לפני זמן קצר כנגד המפקח הארצי על הוראת האזרחות.
נראה ש"חטאה" של מירי שליסל הוא בהיותה אישה, ועל עבודת הדוקטורט שלה היא שוקדת במסגרת החוג למקרא באוניברסיטה העברית בירושלים. זה צירוף קטלני בעיני מי שחושש מרוח חדשה ומרעננת בלימודי התנ"ך.
מירי שליסל מכהנת בתפקידה כשנה. היא זכתה במכרז שהוציא משרד החינוך לתפקיד המפקח הארצי לאחר פרישתו מתפקידו הרב יישכר גואלמן.
מה שהגביה את הלהבות נגד מירי שליסל היו חומרי הוראה שעלו באתר החדש למורי התנ"ך, שהושק ביוזמתה תחת הכותרת "ללמוד וללמד". מי שמעיין באתר רואה, שמדובר באתר מושקע ומגוון, ניתן למצוא בו מאמרים להעשרה ומאגרי מידע רבים למורים. כן פועל באתר פורום פתוח למורים, בו הם מחליפים דעות ורעיונות בתחום הוראת התנ"ך.
ליצור תלמיד דוגמטי רבים מהמאמרים עוררו את קצפם של חוגים, שאינם מוכנים להיות פתוחים להשגות על תפקידם של המים המאררים בפרשת סוטה. מאמר שהוא בבחינת מוקצה מחמת מיאוס היה המאמר שהעלה את השימוש האפשרי לעשות בסרט הקולנוע "נסיך מצרים" לתיאור דמותו של משה רבנו. היה מי שהביא שיר של נתן יהונתן "סיפורי המקרא", כביטוי לקשר בין המקרא ועולמו של המשורר.
מצערת ההתקוממות נגד פתיחת צוהר לעולמה של השירה העברית בה מעלה נתן יונתן את דמותו של דוד כמי ש"כָּל יָמָיו פִּזֵּר בֵּין מִלְחָמָה וַאַהֲבָה" מול קודמוֹ שאול ש"חַי כְּעַרְעַר בַּעֲרָבָה".
מצער, שמבקשים ליצור תלמיד דוגמטי ולא לחשוף אותו למאמר, הרואה בדוד אבא שאבדה לו סמכות מוסרית כלפי בניו. מי שעשה את מעשה בת שבע אינו מהווה אוטוריטה ערכית לאמנון, שעשה את מעשה תמר, והדברים מתדרדרים לרצח אמנון על-ידי האח אבשלום.
מצערת התופעה של מסע נגד יוזמה חינוכית המפרה חשיבה ופותחת צוהר לעולמות של התרבות הכללית, כאשר מגישים לתלמיד חומרים לימודיים המעידים, שסיפור לידת שמשון היה נפוץ גם בתרבויות עתיקות. ניתן למצוא סיפורים דומים לכך בעולם התרבות המסופוטמי ובמיתולוגיה היוונית. מה האסון, שתלמיד במאה ה-21 יכיר חומרים אלו לא באמצעות שוטטות באתרי אינטרנט, אלא בין כותלי בית הספר שלנו.
מצערת תגובה של רבנים בעלי סמכות לא מעטים, שהגיבו כמו הרב
אליהו בקשי דורון - " ראיתי רק חלק מהחומרים ונמנעתי מלהמשיך לקרוא, כדי לא להיכשל בקריאת דברים אסורים. .. שיש בהם זלזול באבותינו הקדושים".
מצער הזעם, שעוררה יוזמת המפקחת מירי שליסל, המתמודדת עם מה שהיה עד כה. מתעלמים שעד כה עסקו בעיקר בהוראת התנ"ך, במיומנות שכולה הייתה ניתוח פרשני, מילולי וכמעט פילולוגי, ולא עסקו בכלל בעולם הנבואה באופן ערכי.
חבל שהמקטרגים אינם קשובים לדבריו של הרב גיסר, ראש מועצת החינוך הממלכתי דתי, התומך בעבודתה של המפקחת מירי שליסל ורואה בתוכנית שעיצבה, תוכנית חדשה העוסקת בתנ"ך כעולם שלם של ערכים, מבליט את ניתוח הדמויות התנכ"יות, תוך חידוש ויצירה.
מצער, שבשלב זה הסערה גרמה לגניזת חלק מחומרי ההעשרה של תוכנית הלימודים החדשה, שהכינה המפקחת-מרכזת על מקצוע התנ"ך, מירי שליסל.
הקלה פעוטה מצערת התנפלות חסרת בלמים לנוכח הקלה פעוטה, שניתנה על-ידי המפקחת על הוראת התנ"ך, שהתלמיד הניגש לבחינות בגרות יוכל לקרוא קטע אנסין גם בכתב עברי ולא רק בכתב רש"י. הקלה מבורכת על תלמיד הנתון ללחץ בחינת הבגרות. המטרה היא לוודא בעת בחינה, שהתלמיד הבין מה רש"י אומר, ושלא יפספס מהות תוכנית חשובה בגלל אות בכתב רש"י. כתב רש"י הוא דבר טכני, התוכן הוא המהות, לכן חשוב לשים את הדגש בקריאה ובהבנת התכנים ולא בדפוס החיצוני.
חבל מאוד, שרוחות רעות מנשבות במשרד החינוך, רוחות הנותנות יד להתנפלות על יוזמה, שכל מגמתה לתת לתלמיד גישה למאמרי העשרה, שנכתבו על-ידי בני דורנו, אנשים עם תפישות עולם שונות, ביניהם גם הוגי דעות עם גישות ביקורתיות.
מצער, שרואים חילול השם וחילול התורה במאמר, שיש בו השגות בדבר סיפור אחיד ורציף. במשרד החינוך נתנו יד להתייחס לחומרי ההעשרה בתוכנית דרך זכוכית מגדלת, המסמנת משפטים כופרים. ולמעשה רואים כחובה לנידוי ולהחרמת הכופרים ועד סילוקם של מי שכביכול "מכשילים בקריאת דברים אסורים".
יופסק מסע השיסוי נגד מירי שליסל. יש מקום לדיון מפרה ופתוח בלי הטחת תוויות "ביזיון התורה וזלזול באבותינו הקדושים".