|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

ה"קופונוזיציה" של השוק בתקופת האטה כלכלית

הצפי: בשנת 2013 עם הגזרות הכלכליות וההאטה הכלכלית, הצורך של הציבור לחסוך יביא לפריחת אתרי הקופונים בישראל
24/01/2013  |     |   מאמרים   |   תגובות
פריחה של אתרי קופונים בישראל

   רשימות קודמות
  קידום אתרים - אם אתה לא שם, אתה לא קיים

חסכון כדרך חיים

אתרי הקופונים הם תופעה כלכלית חדשה באופן יחסי. נהוג לייחס את תחילתה לפעילותה של החברה האמריקנית 'גרופון' ב-2008. חברה זו התבוננה במשבר הכלכלי שפגע במיליוני אמריקנים באותה שנה, אשר גרם לצמצום נרחב של הוצאותיהם- והגתה רעיון אשר החזיר אותם לחנויות. עיקרון הפעולה של אתרי קופונים פשוט מאד: בכל יום, מוצעות באתרים אלה עסקות שונות במגוון תחומים: ביגוד, הסעדה, טיפוח, תיירות וכדומה. כל עסקה מעניקה הנחה מסוימת (לרוב של לפחות 50%) בבית עסק מסוים. הלקוח מזמין את השובר דרך האתר במחיר הנקוב, מגיע אתו לבית העסק ומשלם בתום השירות- כאשר השובר נחשב כאמצעי תשלום לכל דבר. הצרכן האמריקני נהג לממש במשך שנים את קופוני ההנחה שניתנו בעיתון היומי ובעיתוני סוף השבוע לעסקים השכונתיים הקטנים - פיצריות, מספרות, מכולות, בתי קולנוע ועוד. מימוש הקופונים הלך וגדל בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב, וכך גם פרצה מהפכת הקופונים האינטרנטיים באמריקה.

שורשיה של "תופעת הקופונים" נעוצים בתרבות הצריכה האמריקנית מזה שנים רבות. למעשה, הצרכן האמריקני אוסף וגוזר כמעט באובססיביות קופונים הנשלחים אליו בקטלוגים בדיוור ישיר או במסגרת עיתונות הפרינט (העיתונות הכתובה), ולאחרונה- גם בפלטפורמת רשת האינטרנט. הקונים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות חוסכים סכום אסטרונומי במצטבר בעזרת קופונים, כאשר מידי שנה- ניכרת מגמה של גדילה משמעותית בשימוש בכלי שיווקי/צרכני זה. בסקרים שנערכו נמצא כי האמריקני הממוצע מתכנן ועורך את רשימת הקניות שלו באמצעות הקופונים שברשותו שהפכו, בצד כרטיס האשראי או פנקס הצ'קים, לכלי אינטגראלי של הקניות ולנדבך מרכזי בקבלת ההחלטות לגבי המוצרים הנרכשים. המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב בשנים האחרונות היווה נקודת מפנה בשוק הקופונים, והרגלי הקניה של הצרכנים השתנו לבלי היכר. הם הושפעו עמוקות מההאטה במשק והפכו להרגלים מחושבים יותר המושתתים על עקרונות של חסכנות.

למעשה, חסכנות הפכה לדרך חיים של ממש, וקניה באמצעות קופונים חלחלה וצברה פופולריות גם בקרב שכבות שפחות עשו בה שימוש בעבר. משווקים שהשכילו לזהות את הדרישה ההולכת וגדלה של צרכנים לאופציות של מבצעים וחיסכון משמעותי- עושים שימוש בקופונים תוך חיזוק הנאמנות למותג שלהם בסביבה מאוד תחרותית. בשנה החולפת כמות שיא של קופונים נרכשו על-ידי הציבור האמריקני , כך שניתן לומר כי קידום מכירות באמצעות קופונים הוא הכלי השיווקי המוביל בשעת משבר כלכלי. הקונים של היום כבר פחות קונים קניות דחף אימפולסיביות ורגשיות, ומתמקדים בקניות מבוססות ערך (Value centric). הקונים הללו תרים אחר מבצעים שיתנו להם את התמורה הגבוהה ביותר לכסף שלהם.

הם "צדים מציאות" ועסקות משתלמות - באמצעות הקופונים. הכניסה לקופונים און-ליין באינטרנט בארה"ב והחיפוש של קופונים און-ליין דרך מנוע החיפוש Google עלתה ב-92%. אנשים מחפשים את הערך "קופונים להדפסה", בכמות גדלה והולכת, ומשווקים אוהבים להשתמש במספרים גדלים והולכים גם בפלטפורמת ה- e mail ולשלוח הודעות עם קופונים ממוקדים לקהלי נישה בדיוור ישיר.

שימוש נכון בפלטפורמה להמשך קשר עסקי עם הצרכן

תופעת הקופונים הפכה למכרה זהב קולקטיבי ולאחד הטרנדים הבולטים בעולם השיווק ובאינטרנט. בעלי עסקים מגדילים את תנועת הלקוחות ומגדילים את היקף המחזורים. למעשה, במקרים מסוימים העסקים מפרסמים קופונים בידיעה שהם יובילו להפסדים, רק על-מנת לרכוש את אמונם של הצרכנים ולבסס עימם קהל לקוחות. המודל של אתרי הקופונים מצליח בעיקר מכיוון שכל הצדדים המעורבים בו יוצאים מרווחים בתהליך. הלקוח מקבל עסקות משתלמות עם הנחות משמעותיות, ובעל העסק שמציע את ההנחה זוכה באלפי לקוחות שספק אם היו מבקרים אצלו בטווח הקרוב בדרך אחרת, אחוזים נרחבים מהמכירה וכן בחשיפה רבה. העסק מקבל תזרים מזומנים כמעט מיידי מאתר הקופונים המאפשר לו 'לנשום', במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים. אבל המפתח להצלחה הוא ב-up sale.

באמצעות הקופונים, העסק מצליח לעשות מה שאף אמצעי אחר לא מצליח: לגרום לצרכן להיכנס לבית העסק. המטרה היא להציע קופונים המעודדים נאמנות ולגרום לצרכן לרכוש עוד מוצרים או לחזור בשנית לעסק שהציע את הקופון ולא לעסק המתחרה. כשבתי העסק משכילים לעשות זאת, נוצר מצב של winwin גם עבור העסק וגם עבור הלקוח, שממשיך ליהנות מהקופונים המציעים מוצר איכותי וטוב בעלות נמוכה ומשתלמת.

הקופונים "עושים עלייה" ומחוללים מהפכה

בשנים האחרונות עשתה תופעת הקופונים "עליה" לארץ, כאשר השיטה הצרכנית המבוססת על הנחות ומבצעים- התחברה היטב למנטליות הישראלית שאוהבת להתמקח על המחיר, להשיג את המחיר הטוב ביותר ולא "לצאת פראייר" . אולם, בעוד שבארה"ב התחוללה מהפכת הקופונים באינטרנט כשלב ב' וכהמשך ישיר לתופעת השימוש בקופונים בעיתון, הרי ש"עליית" הקופונים לארץ הקודש התבססה כבר מראשיתה על רשת האינטרנט, ועל שיטת הקנייה החברתית. הבדל נוסף הוא שבעוד שבארה"ב המוצרים המבוקשים ביותר לקניה באמצעות קופונים הם מוצרי ניקוי לתחזוקת הבית, מוצרי טיפוח לשיער, מזון לבע"ח, חטיפים, ויטמינים ותרופות ללא מרשם, בארץ, לעומת זאת, מתמקדים הקופונים בתחומי הלייף סטייל (סגנון חיים): תיירות (בתי מלון ואטרקציות תיירותיות), קולינריה (מסעדות ובתי קפה), ספא (ימי פינוק) ותרבות (הצגות ומופעים).

וכך התחלנו: במרס 2010, הוקם 'גרופר', אתר הרכישות הקבוצתיות והקופונים הראשון בישראל, על-ידי שלושה יזמים ישראלים, מתוך אמונה שאם בארה"ב זה עובד - גם בישראל זה יעבוד. האתר הוקם בהשקעה מינימלית והציע בכל יום, מבצע לרכישה קבוצתית של קופונים עם הנחות של בין 90%-50% ללקוח בתחום הלייף סטייל: מסעדות, מסאז'ים, ספורט אתגרי ועוד. לפי נתוני מימוש הקופונים בעיתונים בישראל, נראה היה כי מדובר במיזם מועד לכישלון. כמו-כן, הציפיה שמהפכת הקופונים האינטרנטיים לא תצלח התבססה גם על ההנחה שהצרכן הישראלי הוא קפדן, חשדן ולא מתלהב להשאיר את פרטי האשראי שלו ברשת. אולם בפועל, כשהצרכן הישראלי שמע מ"חברים של חברים" שרכשו קופונים בהנחות משמעותיות וכשבדק בעצמו, הוא החל להבין שהקנייה באמצעות רכישה חברתית, משתלמת ולא מוציאה אותו פראייר!.

מהר מאוד הבינה 'גרופון' העולמית את הפוטנציאל הרב הטמון בשוק הישראלי ובמקום להתחרות ב'גרופר', החליטה לרכוש אותה. סיפור הסינדרלה זכה לכותרות ואתרי קופונים ורכישות קבוצתיות רבים החלו לצוץ ברשת כפטריות אחרי הגשם: באליגם, buy 2,bigdeal, דיל היום, יממה, daydeals ועוד.

ההצעות נשלחות למייל של הלקוח ובכך בכל יום הוא מיודע על הדילים היומיים המשתלמים ביותר ללא צורך בחיפוש ושיטוט ברשת. ואכן התוצאות העידו על אחוזי מימוש גבוהים במיוחד, בין 90%-95% מימוש של קופונים שעלויות הרכישה שלהם גבוהות יחסית.
והרי התחזית בגזרת (ובגזירת) הקופונים בארץ
מי שמתבונן על תופעת אתרי הקופונים בישראל, מבחין כי הקופונים כבר משנים את חוקי המשחק: הצימרים מלאים גם בחורף, המסעדות נהנות מתזרים מזומנים גדול יותר - וקל יותר למלא אולמות מופעים. מוסכם כי אתרי הקופונים חוללו מהפכה בהרגלי צריכת הפנאי והבילוי בישראל-לא עוד בחירה במסעדה, צימר, מלון, הופעה וספא לפי המלצות של חברים או לפי פרסומות, אלא בחירה לפי קופון.

יש הנחה - הולכים, אין הנחה - הולכים למקום אחר וכל השחקנים, הגדולים והקטנים, מתחרים על הדילים הטובים ביותר לגולשים. העסקים הקטנים והבינוניים מגלים את האפשרות להזרים אליהם טראפיק מידי של לקוחות חדשים, נהנים מבמה טובה לפרסום ולשיווק ללא הוצאה כספית וכך עסק קטן שקם אתמול ומציע מוצר חדש יכול להפוך בן לילה לעסק שיש לו 2,000 לקוחות. הצפי הוא כי ההאטה הכלכלית במשק הישראלי, הגזרות הכלכליות והקיצוצים המכאיבים הצפויים לאחר הבחירות, יהפכו את הצרכן הישראלי, בדומה לאמריקני, למחושב ולחסכן יותר מבעבר.

לדברי דורון בן-דוד, מנכ"ל Dreamview שהקימה עד היום כ-15 אתרי קופונים בתחומים שונים: "כבר היום יש ביקוש מחודש לבנייתם של אתרי קופונים ממוקדים בתחומי הלייף סטייל המוגדרים כ"מותרות" והן בחדירה לנישות של חבילת מוצרי צריכה יומיומיים". אין ספק כי הישראלים, החיים בסיר לחץ תמידי, יוסיפו לפקוד את בתי הקפה, המסעדות, מוסדות התרבות ואתרי התיירות והספא גם בשעת האטה כלכלית, אולם סביר להניח כי יבחרו בדילים המשתלמים ביותר שיאפשרו להם ליהנות ולהתאוורר במחיר שפוי והוגן. הם יתורו אחר דרכים יצירתיות ומשתלמות להדק את החגורה מבלי לוותר על המותרות, והקופונים יהוו את הפתרון המועדף המגשר על הצורך והביקושים. במקביל, סביר כי עסקים המציעים מוצרי צריכה שישכילו להיכנס לתחום הלוהט של הקופונים, ייהנו גם הם מפירות המיתון הצפוי - ויגזרו את הקופון.

תאריך:  24/01/2013   |   עודכן:  24/01/2013
קרן גביש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ה"קופונוזיציה" של השוק בתקופת האטה כלכלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדוע ביקורו המתוכנן של אחמדיניגא'ד במצרים צריך להדאיג אותנו מה מאותת רוסיה לבשאר אסד למה חיזבאללה מתפאר בתפיסת "המרגל הישראלי הכי יקר" למי מגיעות מחמאות על תפיסת מחבלים בדואים ומדוע אהוד ברק מנע השתתפות אלופים בכנס לזכר שחק
24/01/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
קראתי ושמעתי סיפורי בחירות רבים בימים האחרונים; כל "מבין" ופרשן והסיפור או ה"סקופ" כביכול שלו. רוב הסיפורים ממוקדים במערכת הבחירות הנוכחית אך שואבים השוואות שונות ממערכות בחירות קודמות, כפונקציה של מטרת הדובר או כנושא משא היגון והתסכול שהביאה לציפיותיהם ותחזיותיהם מערכת בחירות זו. אותי מעניין יותר לנתח ולנסות להבין מהי הליבה המשותפת למערכות הבחירות שלנו בדור האחרון.
24/01/2013  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
נשאלת השאלה - ולמה הם כבר לא על המפה?, או יותר נכון מדוע הם על המפה רק באורח זמני?. פוליטיקה זה מקצוע, פוליטיקה זו מורשת, אי-אפשר לחתן תינוק בן יומו, אי-אפשר לבנות מפלגה ביום. מפלגה בונים על פני שנים, עשרות שנים.
24/01/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
על דוכן הכנסת ה-19 לא יעלה, לצערי, חבר הכנסת כ'צלה, שייצג את מה שהיה ה"איחוד הלאומי", כיום מרכיב משמעותי במפלגה הנושאת את השם "הבית היהודי".
24/01/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הבחירות האלה הם לא ניצחון עבור מפלגת העבודה, אבל הם בהחלט מסמלים את תחילתו של המהפך הפוליטי שסופו הוא בכך ששלי יחימוביץ' תעמוד בראשות הממשלה. יחימוביץ' היא הדבר הכי טוב שקרה למפלגת העבודה בעשור האחרון, והיא היחידה שהצליחה להחזיר את המפלגה לעמדת הנהגה שבה היא לא הייתה כבר שנים רבות. ברור ששלי לא חפה מטעיות, כל מנהיג עושה טעיות וצריך לעשות גם פשרות, אבל יחימוביץ' החזירה לכולנו קצת ממפלגת העבודה שאליה התגעגעה הציבור.
24/01/2013  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il