|   15:07:40
  עמוס שנער  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

קדימה לבחירות חדשות

רוב העם ימני ומעדיף את ביבי כראש ממשלה. רוב העם כבר יודע שניצחונו של ביבי ויכולתו לשלוט איננו מובן מאליו ולכן רוב העם ידאג כי הפעם ביבי ייבחר בצורה חד-משמעית לכן ביבי, קום ובקש אמון מחודש ורוץ מחדש ללא כל חשש
03/03/2013  |   עמוס שנער   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו. לא להתרפס [צילום: AP]

רוב רובו של העם עדיין מעדיף את נתניהו כראש ממשלה


נתניהו לא צריך לחשוש מבחירות חדשות. רוב העם מעדיף לראותו כראש ממשלה גם אם מדובר בהעדפה שהינה בבחינת: "הרע במיעוטו"' ורבים אשר בחרו להענישו באמצעות הצבעה לבנט שהיה אמור להיות שותפו הטבעי וללפיד שהיה אמור להיות שותפו מחוסר ברירה, יתפכחו, ויתמכו כעת במפלגת "הליכוד ביתנו" וב"עוצמה לישראל".

לא, אינני שוכח את הסקרים החדשים המחמיאים ללפיד, אך אינני מאמין גדול בסקרים. מי חזה קודם לכן שלפיד יקבל 19 מנדטים ויקבל יותר מנדטים משלי יחימוביץ? רוב העם ימני, רוב העם כבר יודע שניצחונו של ביבי איננו מובן מאליו ולכן רוב העם ידאג כי הפעם ביבי יבחר בצורה ברורה וחד-משמעית.

מפלגת "עוצמה לישראל" תהיה הבית היהודי החדש לשומרי המצוות.

לא אהבתי לפני הבחירות האחרונות את ריצתם לכנסת של מפלגת "עוצמה לישראל", כי פחדתי שילכו לאיבוד קולות הימין והייתי בטוח בשיא תמימותי שמפלגה זו היא די מיותרת, כי אין יותר ימין ממפלגת "הבית היהודי", שההבדל בינה לבין מפלגת "עוצמה לישראל" (כך חשבתי אז) מתבטא רק בכך שהאחרונה מומחית בייצור פרובוקציות.

אך אנשים חכמים ממני הבינו כי בניגוד למפלגת "הבית היהודי", "עצמה לישראל" היא הימין האמין (הדבר היחידי שיחזיר את דעותיי הישנות לטובת הבית היהודי בעניין המדיני, הוא הצטרפותו של בנט בסופו של דבר לקואליציה הימנית, שתוכיח כי כל הבלאגן שנוצר נועד רק כדי לסחוט את נתניהו והחרדים בצורה מקסימלית לפני השילוב הסופי של "הבית היהודי" בממשלה הימנית היציבה והברורה ביחד עם החרדים וביחד עם לפיד כאשר האחרון יוכל להציג את הוויתור המסוים שאותו יצטרכו לעשות החרדים כהישג וכסיבה מוצדקת לישיבה בממשלה לצידם). אם בנט ימנע ממשלה ימנית ברורה, רבים מקולות הימין ימצעו להם בית חדש במפלגת "עוצמה לישראל" שלהערכתי תעבור במקרה זה את אחוז החסימה ואף תיוצג בכנסת באופן מכובד.

לפיד ובנט צריכים להיות מהלחוצים ולא מהלוחצים

בכל מקרה, בחירות חדשות צריכות להפחיד את הצמד לפיד ובנט יותר מאשר את ראש הממשלה. הימין יאשים את בנט בהימור על ארץ ישראל, ויעביר את תמיכתו בהמוניו ל"הליכוד ביתנו" ול"עצמה לישראל". לפיד שבחר לתפוס מרובה, לא יתפוס ולכן ניסיונו הפוליטי הקצרצר יחשב ככישלון, מה גם שחלק גדול מתומכי לפיד רק רצו לחזקו, אך העדיפו את נתניהו כראש ממשלה ,ולכן הם הפעם יכניסו את האותיות: "מחל" לקלפי גם אם אחר כך הם ירוצו לשירותים כדי להקיא.

שיפור ההסברה ועבודת השטח לקראת הבחירות החדשות

נתניהו יכול לנצל את ההזדמנות למבחן החוזר של אמון הציבור ולנהל הפעם מערכת בחירות בה הוא ייתן לאנשי השטח לעשות את עבודתם (לאחר שבבחירות האחרונות הם הרגישו שלא ניתן להם החמצן הדרוש לביצוע המלאכה) כמו-כן יהיה עליו לנהל תעמולת בחירות יותר רצינית ופחות מתנשאת, כפי שהצעתי לפני הבחירות האחרונות במאמרי באתר זה: "האלמנט החסר בתשדירי הליכוד" ואצטט משם את עיקרי הדברים, תוך כדי עריכת שינויים קלים, בעיקר, כדי להתאים את תוכנם של המילים למצב הנוכחי: "כאשר רוב המפלגות שמו דגש בתעמולת הבחירות על הנושא הכלכלי ונתניהו מיעט לדבר באותו העניין, נעשה הרושם כי נתניהו הודה בעצמו בכישלונו הכלכלי, לכן הוא צריך לחזור שוב ושוב על העובדה הפשוטה שקל מאוד להבטיח כספים כאשר הינך באופוזיציה ואינך מחויב לתקציב מאוזן. נתניהו חייב להוציא את יחימוביץ כאישה ילדותית המחלקת כספים ללא הבחנה ובצורה שאינה אחראית בלשון המעטה וכך להתייחס לכל מבקריו האחרים בעניין זה.

נתניהו צריך להדגיש בראש סדר העדיפויות של תעמולת הבחירות המחודשת את מצבם הכלכלי הרעוע של מדינות העולם האחרות המשפיע גם על המצב בארצנו. נתניהו צריך לפנות לציבור הרחב ולהסביר לו עד כמה הוא חייב להיות סבלני אחראי וחזק, ולהתנחם באותם הישגי הממשלה שנעשו על-אף המצב הקשה בכל העולם שאינו פסח אפילו על המעצמה הגדולה ארצות הברית. נתניהו לא צריך לחזור על נאומו של צ'רצ'יל המדבר על הצורך ב"דם יזע ודמעות" אך הוא חייב להראות הבנה לליבו של האזרח, להודות שהמצב איננו מושלם ולציין כי כל מועמד לראשות הממשלה הטוען כי אפשר לנהל תקציב אשר ייטיב עם כולם בתקופה זו בה יש קשיים בכל העולם, הוא מועמד לא אחראי המרמה את ציבור בוחריו.

נתניהו צריך להדגיש עד כמה הוא נאלץ לעמוד בכל הפיתויים כיוון שיכול היה למנוע את הקדמת הבחירות בכך שהיה נכנע לדרישותיהם החברתיות של ש"ס, וכיוון שיכול היה לקיים כלכלת בחירות ולפזר כספים בצורה שאינה אחראית כי זה הכי קל שבעולם, אך למרות הכל הוא עמד בגבורה, לא זגזג ולא היה לחיץ. נתניהו חייב לציין כי עשייה אחראית שאינה תמיד פופולרית היא היא העשייה האמיתית בה ראש ממשלה אחראי ורציני עומד למבחן. כאשר נתניהו יעמוד מול העם באמירה אמיתית וכנה המציגה את העובדות, ויציין את הישגיו למרות המצב הקשה בכל העולם ולמרות איומי הביטחון שמצריכים תקציב ביטחוני אדיר שאינו נדרש מרוב מדינות העולם, אז פטפוטי השמאל וכל המחאה החברתית ייראו כילדותיים וכלא רציניים". כמובן שנתניהו יצטרך לנצל את המצב ולציין גם את התנהלותו הבלתי אחראית של בנט אשר סיכן את קואליציית הימין השברירה כאשר העדיף מפלגה שמאלנית על פני החרדים (אמנם החרדים אינם ימניים מובהקים, אך תחת ראש ממשלה ימני הם מתנהגים כימנים).

נתניהו, תהיה המוביל, ולא המובל

נתניהו, אל תהיה ראש ממשלה מובל אלא ראש ממשלה מוביל. אל תחכה לטובות שיבואו מצד הבית היהודי אלא תהיה אתה הראש שמוביל: אמור לבנט שיש לו שלושה או ארבעה ימים להצטרף לממשלתך ומייד אחר כך תצעד בגאון לקראת הבחירות החדשות. לפיד יילחץ כי יש לו רק מה להפסיד ולו בנט התכוון מראש להיכנס לממשלתך הוא יאלץ לעשות זאת כאדם מושפל עם 12 מנדטים בלבד (ללא חיזוקו של לפיד) מול ברית החרדים בעלי 18 המנדטים המעניקים להם ייצוג גדול יותר בממשלה. אך אם בנט ימשיך לחבק את לפיד, הוא ימצא את עצמו חבול יותר לאחר הבחירות הבאות כאשר מנדטים רבים יזלגו ממנו למפלגות "הליכוד ביתנו" ו"עוצמה לישראל" שתעבור להערכתי הפעם את אחוז החסימה.

לא לפחד מהסקרים

נתניהו. אל תפחד מהסקרים. הם נכשלו בניבוי מידת הצלחתו של לפיד, הם נכשלו בניבוי עוצמת מפלתך, הם גרמו למופז להיכנס לזמן קצרצר לממשלתך שנשענה על 94 מנדטים, והם גם אלו שגרמו לו מייד אחר כך להתחרט ולצאת. הסקרים הם אלו אשר הכתיבו לציפי לבני מה לפטפט כראשת האופוזיציה, אך הם גם אלו אשר הביאו אותה לבסוף להתרסקות הגדולה.ראש ממשלה צריך להנהיג ואם בנט יעשה בעיות, אז לא תהיה לך את היכולת הזו ללא בחירות חדשות ולכן יש לך את כל הזכות לבקש שוב את אמונו של העם שמעדיף אותך כראש ממשלה כי העם יבין שלא תוכל להמשיך ולהנהיג ללא תמיכה גדולה וברורה.

כניעה ללפיד בנט תוביל אותך לימיך האחרונים כראש ממשלה

לו תימנע מבחירות מחודשות ולא תצליח להרכיב ממשלה ימנית מובהקת ולקדם את אידיאולוגיית הימין, אתה תיפול במהרה על-ידי שותפיך מהשמאל או על-ידי שותפיך מהימין (זכור שרובו המכריע של הליכוד ביתנו שייך לצד הניצי של המפה), ואז תוכל לחלום על ניצחון נוסף בבחירות הבאות בעוד 4 שנים (במקרה הטוב). לו תנהיג ממשלה ימנית צרה או ממשלה ימנית כבסיס איתן ומוצק הסוחבת על גבה שותפות עם מפלגה אחת או שתיים בעלי כוח מוחלש מהשמאל, תוכל להפיק לקחים מטעויותיך בקדנציה השלטונית הקודמת ולרכוש אהדה מחודשת לאחר שתשפר את הרגישות החברתית שלך, תמשיך לקדם את המלחמה בגרעין האירני, תטפל אחת ולתמיד בתקשורת השמאלית שתרמה רבות למפלתך ותהפוך אותה ליותר מאוזנת.

כמו-כן, תזכה לאהדה מרובה לו תוביל מהפיכה בשלטון החצי דיקטטורי של בתי המשפט (בהתאם לחוק כמובן).

ההתרפסות בפני השמאל לא תרמה לך מעולם. לו תנהיג את הימין ללא התנצלות תוכל להיבחר פעם נוספת גם בעוד ארבע שנים, ואם כדי לעשות זאת תצטרך לשלוח את הבוחרים לקלפי בשבועות הקרובים, עשה זאת עכשיו או שתתחיל לספור את ימיך האחרונים בקריירה הפוליטית שלך אשר תסתיים בצורה משפילה ומביכה ביותר מבחינתך.

תאריך:  03/03/2013   |   עודכן:  03/03/2013
עמוס שנער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קדימה לבחירות חדשות
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סוקר ותיק
3/03/13 12:28
2
אוהד ביבי
3/03/13 14:06
3
פרשנות טועה
3/03/13 14:55
4
ה.א.
3/03/13 17:58
5
אהוד פרלסמן
4/03/13 04:38
 
ה.א.
4/03/13 07:10
 
אהוד פרלסמן
4/03/13 09:14
 
ה.א.
4/03/13 18:30
6
דאגנית
4/03/13 09:28
 
עמוס שנער
7/03/13 19:04
 
דאגנית
8/03/13 11:14
7
עמוס שנער
4/03/13 17:55
8
קורןנאוה טבריה
5/03/13 12:56
9
עמוס שנער
7/03/13 17:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר יורים בליסטראות לעבר החרדים - בכל הנוגע ל"שיויון בנטל", הייתי רוצה להסב את תשומת הלב לעוד מספר נקודות הקשורות לאי שיויון בנטל המתרחש במדינה ואשר החרדים אינם שייכים אליו, אך שם משום מה המוזות שותקות.
03/03/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
ששת ראשי השב"כ, אברהם שלום, יעקב פרי, כרמי גילון, אבי דיכטר, יובל דיסקין ועמי אילון היו גיבורי הסרט הדוקומנטרי, "שומרי הסף" של הבמאי דוד מורה, שהיה מועמד לאוסקר.
03/03/2013  |  מתי דוד  |   מאמרים
אדם נקרא לחקירה במשטרה. כשהוא מגיע מודיעים לו שהוא חשוד בביצוע עבירה פלילית וכי ייחקר באזהרה. החשוד דורש שעורך דין יהיה נוכח בחקירה וייעץ לו. המשטרה מסרבת. מה הדין?
03/03/2013  |  עו"ד יוסף פנדריך  |   מאמרים
"חשבתם פעם מה יקרה אם תצליחו [למנוע את ההינתקות]...האם אתם לא מבינים שאם זה יקרה, אנחנו אלה שניפרד? אנחנו אלה שנגיד 'אלוהיכם לא אלוהינו, ארצכם לא ארצנו, חייכם אינם חיינו'...אתם מניחים שפשוט נוותר בגללכם על מה שנראה לנו כסיכוי היחיד לחיים נורמליים?...האם יש לכם איזה רעיון איך תחיו במדינה שרוב תושביה מרגישים שהם נדרשים להקריב את חייהם - יום אחרי יום ופיגוע אחרי פיגוע - בשביל המטרות שלכם?"
03/03/2013  |  מרטין שרמן  |   מאמרים
משך חודשים רבים - קודם לתחילת שמיעת עדויות התביעה במשפט המתנהל בבית המשפט המחוזי, בתל אביב והידוע בשם "פרשת הולילנד" - נמנע מהציבור לדעת, ובצדק, שמו של עד המדינה המעיד מטעם התביעה בפרשה זו. איש אינו חולק על כך, כי מטרת ושיקולי הוצאת צו הפרסום בעניינו של עד המדינה, ש"ד, בנסיבות ובמועד בו הוצא צו איסור פרסום זה, היו ראויים ונכונים. כעת - משנפטר עד המדינה לבית-עולמו - אין להותיר צו איסור פרסום זה בעינו וגם לא עד תום השבעה לפטירתו. בכך נעשה שימוש ציני המנוגד לכוונת המחוקק בהוצאת צו איסור הפרסום.
03/03/2013  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
מי אופטימיים ומי פחות ביחס לעתידה של ישראל? דגל הלאום מונף ברמת הגולן [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
שמואל רוזנר
ישראל פסימית יותר מבעבר, בעיקר עקב המצב הביטחוני. פער משמעותי ברמת האופטימיות בין חילונים לדתיים, כאשר דתיים אופטימיים הרבה יותר. רמת האופטימיות ירדה משמעותית בקרב יהודים, בעוד שער...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי הרב, יאיר גולן גילה בימים אלו יהירות משיחית בוטה, גסת רוח ומבהילה בדרישתו, שבנימין נתניהו היה חייב כבר שבוע אחרי 7 באוקטובר 2023 להיכנס לחזית דמים נוספת על קו רכס בדרום לבנון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il