|   15:07:40
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

תיאטרון הקאמרי: לאליטיסטים בלבד <br>

קורא אני ללבנת לפנות להנהלת הקאמרי ולהודיע לה כי אם לא יורידו מחירי הכרטיסים לאלה השווים לכל נפש הוא לא יקבל שקל מתקציב המדינה
17/12/2013  |   אלי אלון   |   מאמרים   |   תגובות
הקאמרי

תאטרון הקאמרי בתל אביב הוא תיאטרון ציבורי עירוני הנתמך על-ידי תקציב המדינה ועירית תל אביב ושייך למעשה לכלל הציבור שאף מממן במיסוי חלק מתקציבו. אל אף זאת, אירועים רבים שעורך" הקאמרי" מיועדים בעיקר לקהל אליטיסטי המקורב ומקושר לתיאטרון ולחוג הידידים שלו. סיכוי של ציבור פחות חזק שאינו מקושר ואין לו מנוי בתיאטרון (העולה כידוע מאות שקלים), להשתתף באירועים אלה נמוך מאד גם בגלל מחירי הכרטיסים היקרים ולמעשה לא ניתנת לקהלים רבים וציבור רחב אפשרות שווה והוגנת ליהנות מאירועים אלה. גם מחירי כרטיסי חלק ניכר מההצגות יקר מאד ורחוק מאד מלהיות שווה לכל נפש. האמנם הקאמרי הוא תיאטרון ציבורי או תיאטרון לאליטיסטים או מקורבים בלבד?

בסוף השבוע שעבר (ו' 6.12.13) נערך באולם הקאמרי 1 בתיאטרון הקאמרי בתל אביב בשיתוף עיריית תל אביב ותיאטרון הקאמרי מופע מחווה מיוחד לשחקנית כלת פרס ישראל חנה מרון במלאת לה תשעים. כ-1000 איש מילאו את האולם. מחירי כרטיס לאירוע זה עמד על כ-200 שקלים בממוצע מחיר כרטיס באולם למשל היה היה 230 שקלים. זוג שהשתתף באירוע נאלץ איפא להיפרד מכ-400 שקלים בממוצע. לגמלאים, לנכים ועוד יש אומנם הנחות, אולם גם לאחר הנחות אלה המחירים עדין גבוהים ורחוקים מלהיות שווים לכל נפש.


מקורבים לתיאטרון

מחירי הכרטיסים היקרים בשילוב העובדה כי הפרסום לאירוע מחווה זה הופץ בעיקר בקרב חוגי ומנויי וידידי התיאטרון, הביאו לכך שלציבור העממי הרחב לא ניתנה אפשרות שווה להשתתף באירוע. הוא לא ידע על קיומו וגם אם היה יודע, ספק אם היה יכול או מעוניין לשלם את מחירי הכרטיסים הגבוהים. אין פלא שקהל המשתתפים באירוע לחנה מרון (נכחתי באירוע) היה מורכב בעיקרו מאנשים המקושרים ומקורבים לתיאטרון או לחברי חוג הידידים שלו, בעלי מנויים בקאמרי ובעלי יכולת כספית, בקהל היו אישי ציבור רבים, אנשי עסקים, ובעלי מקצועות חופשיים ידועים ואנשים רבים הנמנים על האליטה החברתית והכלכלית בישראל.

אירוע המחווה לחנה מרון הוא אחד משורה של אירועי מחווה רבים שערך ועורך תיאטרון הקאמרי לאמנים ויוצרים בולטים. ברובם המצב דומה: המחירים יקרים מאד, הקהל הרב שמשתתף באירועים אלה מורכב ברובו מבעלי מנויים, מקורבי התיאטרון וחוג ידידי התיאטרון וכאלה הנמנים על האליטה החברתית והכלכלית כמו שופטים, בעלי מקצועות חופשיים וכדומה. יש אומנם בקהל פה ושם ציבור עממי אבל הוא במיעוט קטן. אנשים שלא מקושרים לתיאטרון או למקומות הנכונים הפונים לקופות לרכוש כרטיסים נענים במקרים רבים במשפט המוכר כל כך "הכל תפוס". באירועי מחווה אלה ואירועים מסוגם שעורך "הקאמרי" מופיעים אמנים שחקנים יוצרים והם מתאימים לקהלים רבים למה למנוע מהציבור הרחב ומאוכלוסיות פחות חזקות ליהנות מאירועי תרבות אלה וגם להיחשף אליהם? אחרי הכל מדובר בתיאטרון ציבורי עירוני השייך לכלל הציבור וגם ממומן בחלקו מכספי מסיו.


מי קהל היעד?

הרושם הוא, שהנהלת תיאטרון הקאמרי לא פונה לציבור העממי הרחב ומייעדת עוד מלכתחילה את ההשתתפות באירועים אלה לקהל המנויים ולמקורבים לתיאטרון ולחברי אגודת הידידים שלו. בנושא ההצגות המחירים לעיתים מטורפים לגמרי. ישנן הצגות שמחיר כרטיס לאולם הוא 300 שקלים ויותר לכרטיס. רבים בציבור הרחב לא יכולים לעמוד במחירים יקרים אלה ומונעים מהם את ההשתתפות בהצגות אלה .גם לאחר הנחות לגמלאים נכים ועוד המחירים גבוהים מאד וכאמור רחוקים מלהיות שווים לכל נפש.

לו היה מדובר בתיאטרון פרטי זו זכותו לקבוע איזה קהל הוא רוצה ומעדיף. אבל הקאמרי הוא תיאטרון ציבורי עירוני הנתמך מתקציב המדינה ומתקציב עיריית תל אביב. מדוע להפלות אוכלוסיות שונות ולא לאפשר גם לאוכלוסיות פחות חזקות, למשל, כאלו המתגוררות בדרום תל אביב ליהנות מאירועי המחווה לאמנים או מופעים והצגות אחרות המתקיימות בקאמרי? תפקידו של תיאטרון ציבורי הוא לדעתי לא רק לדאוג לשורת הרווח ולציבור מקורב ואליטיסטי אלא לפנות לכלל הציבור הרחב וגם הפחות "חזק" ולקרב ולחשוף אותו לתיאטרון.

מחירי הכרטיסים לאירועים הנערכים בו וגם להצגותיו צריכים להיות שווים לכל נפש ושלא יהיה זה תיאטרון שבעיקרו יהיה לעשירים או מבוססים כלכלית בלבד. הוא יכול לעשות זאת אם, יפחית משמעותית את שכר הטאלנטים. את שכר בכירי התיאטרון; יקצץ בהוצאות מנהלה מיותרות ובזבזניות והכסף שיחסך יאפשר להוריד מחירים ; אל תאמינו לאלה שטוענים כי רמת ההצגות תיפגע ותרד מי שאולי כן תיפגע היא רמת החיים של כמה טאלנטים ובכירים.


הפקה יקרה?

דוברת התאטרון יפעת יעקובסון מאשרת כי"הפקות המחווה מיועדות בעיקרן למנויי התיאטרון. המנוי משלם תוספת של 15 שקלים לכרטיס ומקבל 20 אחוז הנחה בקניית כרטיסים לחבריו שאינם מנויים בנוסף ישנה הנחה של 50% הנחה לאזרחים וותיקים ולנכים בכל רמות המיקום."

לגבי אירוע המחווה לחנה מרון כותבת לי הדוברת: "הפקת המחווה לחנה מרון, מרובת האומנים יקרה מאוד, ומחיר כרטיסיה זהה למחיר הצגה עם הפקה יקרה".

יורשה לי להעיר לדוברת הנכבדה בעניין דבריה על "הפקה יקרה". אומנם אכן כן האירוע לחווה מרון היה מרובה אמנים אבל חלקם הגדול הם אמנים המשתייכים לתיאטרון הקאמרי. חלק מהם הם אמנים שלא נמנים על השורה הראשונה והמחיר המשולם להם הוא בהתאם, כל אמן הופיע ב-2 שירים בממוצע. השימוש הבסיסי באכסניה לא עולה כסף ולהערכתי ניתן גם ניתן היה להוריד את מחירי הכרטיסים לאירוע המחווה לחנה מרון ולאירועי מחווה דומים -שקלים ל50-60 שקלים לכרטיס ואף פחות מכך מבלי לפגוע באיכות וברמת האירוע. מאחר שמדובר בתיאטרון ציבורי ראוי שהתיאטרון יגביר השקיפות לגבי התנהלותו אשמח אם ראשי תיאטרון הקאמרי ימסרו לציבור מהו הרווח הכספי מאירוע המחווה לחנה מרון ומאירועי מחווה אחרים בעבר? האם בנוסף לכרטיסים יש לתיאטרון רווח מתשלום זכויות שידור או הכנסות נוספות כמו פרסום וכדומה? כמה בדיוק משולם למפיקי האירוע? כמה הזמנות חינם חולקו לאירוע ואם כן מי הם המאושרים שזכו בהם ולפי איזה קריטריונים?

שמעתי את שרת התרבות לימור לבנת באחד מכנסי החינוך מודיעה כי הממשלה החליטה להגדיל את התקציב למוסדות התרבות וכי היא רואה חשיבות בהנגשה וקרוב של אירועי תרבות איכותיים לכלל אזרחי המדינה. קורא אני לשרה הנכבדה לפנות להנהלת תיאטרון הקאמרי ולקרא אותה לסדר ולהודיע לה כי אם לא יוריד "הקאמרי" מחירי הכרטיסים הגבוהים לאירועיו והצגותיו למחירים שווים לכל נפש ויפתח שעריו גם לקהלים עממיים ורחבים יותר הוא לא יקבל שקל מתקציב המדינה, אך ספק אם תעשה כן שכן לא תרצה להסתכסך ולהיכנס לעימות עם ראשי מוסדות וגופי התרבות ואגודות הידידים שלידן שחלקם לפחות מקושרים היטב לתקשורת, לפוליטיקאים ולבעלי הון.

קורא אני גם לנציגי השכונות בעריית תל אביב ופעילים חברתיים בעיריית תל אביב להעלות את הנדון במאמר זה לסדר היום במועצת העיר ולדרוש מראש העיר שהוא בעצם "הבוס" של הקאמרי לדרוש מהנהלת התיאטרון לפתוח שעריו לקהלים רחבים בעיר ולאפשר גם לאוכלוסיות פחות חזקות ליהנות משורותיו. צריך להיות ברור תיאטרון הקאמרי הוא לא תיאטרון פרטי של אף אחד, הוא של כלל הציבור- שלנו.

תאריך:  17/12/2013   |   עודכן:  17/12/2013
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תיאטרון הקאמרי: לאליטיסטים בלבד
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליטת האלפיון
17/12/13 22:30
2
תגובה לכותב
20/12/13 21:38
3
בתיה
21/12/13 22:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעם, לפני הרבה מאד שנים ואולי בעצם פחות ממה שנדמה, היה קשר בל ינתק בין שני המונחים שבכותרת. צבא הגנה לישראל שהיה צבא יהודי הלוחם על הגנת האומה והמולדת איבד לצערנו בנים הרבה במלחמות ישראל ושארי אותם החללים היו למשפחת השכול.
17/12/2013  |  בעז שפירא  |   מאמרים
מהי אהבה ואיך ילד יכול להבין אותה? איך חשים צעיר וצעירה מאוהבים שנאלצים לוותר על פרי אהבתם? ולדעת שלא תמיד יהיו יחד רק משום היותם בני עמים שונים?
17/12/2013  |  יוסף כהן אלרן  |   מאמרים
אחת לשנה מתפרסם דוח העוני, המתייחס לשנה שקדמה לשנת פרסומו והכל מזדעזעים, מצקצקים בשפתותיהם, משמיעים אמירות חריפות ומזעזעות נפש וכמובן - כמובן עוברים לסדר היום על דוח העוני, עד לשנה הבאה, מועד בו יתפרסם דוח העוני הבא, בשנה הבאה שוב יזדעזעו כולם, שוב יצקצקו הכל בשפתותיהם, שוב ישמיעו כולם אמירות חריפות ומזעזעות נפש ושוב יעברו לסדר היום על דוח העוני, עד לשנה הבאה אחריה וכן הלאה והלאה והלאה.
17/12/2013  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
"דעתו של ה' דימנט, שמבחינת יופי אין הבדל בין בטון לשיש או מוזאיקה הנה דעה קיצונית. בלתי מקצועית ובלתי סבירה. אני מניח, שרוב מוחלט של בעלי דירות היו סבורים, אילו נשאלו, כי אדן בטון הוא מכוער ומקשה על השמוש בחלק זה של החלון".
17/12/2013  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
מאז פרוץ הסופה שאיש בעצם לא חזה את מימדיה האסוניים, נפלה לאופוזיציה הזדמנות חדשה כפרי בשל לתקוף ולהשתלח בנתניהו ובממשלתו.
17/12/2013  |  רביבה בן זאב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il