|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
קריירה בינלאומית - מה היתרונות ולמי זה מתאים?
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024

תערוכת ג'נבה: הדגמים החדשים

08/03/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות

.

RS 6 אאודי
RS 6 אאודי

אאודי 6RS - חברת האחות של פולקסווגן חושפת דגם סופר ספורט חדש בתצורת סלון. ג'יימס בונד נסע במכונית שכונתה "סטודילאק" - סטודיבייקר תמימה למראה שצויידה במנוע קדליאק רב עוצמה, אליה ניתן להשוות את האאודי החדשה, אשר נראית תמימה למראה עד שנהגה לוחץ על דוושת התאוצה ומעיר את מנוע הטורבו האימתני שבחזיתה. סידרת ה-RS החלה דרכה עת הוצגה ה-2 RS שהתבססה על האאודי 80 המוכרת והחביבה, בעקבותיה באה ה-4 RS. עתה מיושם רעיון הנמר בעור כבשה על שילדת האאודי מסידרת 6, המקבילה לסידרת 5 של ב.מ.וו. ההשוואה אינה מקרית, שהרי אף ייבואן ב.מ.וו לישראל, דני ברנר, ציין באחרונה כי הוא רואה באאודי את יצרן הרכב שעבר בעשור האחרון את כברת הדרך הארוכה ביותר מבחינת התפתחות טכנולוגית, שתמורתה הכלכלית בצידה.

2 מגדשי טורבו הורכבו על מנוע 8V ומפיקים ממנו עתה לא פחות מ-450 כוחות סוס. תיבת ההילוכים הינה אוטומטית, יישות זרה לנהג הגרמני שאינו מתעצל כעמיתו הישראלי בהזדנבות לא פחות בעייתית בפקקי התנועה, אך תיפעול ידני אופציונאלי במתגים הנתונים על גלגל ההגה, ממתיקים את הגלולה. ההנעה הינה כמובן כפולה, קוואטרו 4X4 קבועה, המשפרת את אחיזת הכביש ואת בטיחות הנסיעה.

ב.מ.וו CS 1

ב.מ.וו CS 1 - הנהלת ב.מ.וו שבמינכן מעדיפה באופן מסורתי ריווחיות סולידית ומובטחת על פני מיפגני כוח ספקטקולאריים - נוסח מתחרותיה שבצמרת מבית. לקחי הביקורת שהושמעה כלפי האקסטראווגנטיות המוגזמת שבסידרת 7 החדשה והאולטרא מתוחכמת, טרם הוסקו, ולפיכך מוקדם עדיין לדבר על ישומן.

מעצבי המדיניות העיסקית ממינכן הינחו את מהנדסי העיצוב להכין לתערוכת ג'נבה דגם תצוגה, שייצורו יחל רק בעתיד. התרשמות מבקרי התערוכה מהמכונית תקל על ליטושה הסופי של מכונית התצוגה לקראת שלבי הייצור הסדרתי, הליך שירפד ללא ספק את דרכה לאולמות התצוגה. נכון יותר לאמר "מאולמות התצוגה אל הכביש," וזאת לאחר שהלקוח השלים את הליך הרכישה.

CS הינה סיומת מוכרת בקרב אוהדיה המושבעים של "מכונת הנהיגה המושלמת", ורק הציון 1 מביך את מנבאי העתידות. ה-1 CS הינה כאמור מכונית עתידית, והספרה הראשונה נדירה בקרב דגמי ב.מ.וו. מכונית מדגם 1Z היתה דגם ספורט פתוח גג מהפכני - בדומה למכונית פתוחת הגג שאת תמונתה פירסמה עתה ב.מ.וו טרם התצוגה. מאידך סומל בספרה זו גם דגם עירוני זעיר (ומונע חשמל) אשר אותו הציגה ב.מ.וו שנים בטרם יצאה מרצדס עם סידרת A הקטנה, אך מעולם לא העלתה אותו על קו הייצור הסידרתי.

חזית ה-1 CS העתידית החדשה מעוצבת בקוים שאינם משאירים ספק לגבי מוצאה מבית ב.מ.וו: הגריל ופסי החזית מסגירים במתכוון את מקורה, ואילו אחורי המכונית עוצבו בתווים כוחניים - מודרניים, השונים מכל שהכרנו עד היום.

יחידת ההנעה הינה זו המוכרת בעלת מנוע 1.8 ליטר "וולווטרוניק", המותקן בסידרת 3 המשובחת, ובגירסתה המכווצת המכונה "קומפקט". תיבת ההילוכים מסוג SSG נשלטת מגלגל ההגה, והיא מעבירה את כוח המנוע לגלגלים אדירי מידות בעלי חישוקים בקוטר "18.
זניחה מוחלטת של חידושי הסידרה 7 הרי תחשב להפגנת חוסר אמון, ולפיכך הושאלה מערכת ה-I-Drive לתפעול בלתי אמצעי של מוקדי הניהוג. תא הנוסעים מעוצב בקוים צעירים ומודרניים, ומשולבים בו אלומיניום וחומרי גימור קלים ובהירים.

בנטלי

בנטלי קופה - המותג הספורטיבי של רולס-רויס נפרד מחברת האם, ופורץ עם גירסת קופה עתידית - במיטב רוח המסורת המפוארת שנקטעה באיבה. מכאיבה ככל שתהיה רכישת בנטלי הבריטית על-ידי פולקסווגן הגרמנית, אין ספק כי רק כך ניצל המותג האגדי משקיעה אל תוך תהום שיכחת ההסטוריה המוטורית.

בנטלי מוכנה כעת לפרסם רק תמונת צללית של המכונית החדשה, אשר נראית על רקע דגם בנטלי מסוף שנות העשרים, ודגם נוסף מתחילת שנות החמישים.

מותג הפאר הבריטי נקנה, אוי לאותה בושה, על-ידי פולקסווגן במחיר של סוף עונה, והבנטלי החדשה תהיה למכונית הראשונה הנושאת את השם המפורש, בלא שתהיה מבוססת על שילדת רולס-רויס.

הבנטלי קופה החדשה צפוייה להשקה פומבית בתוך כשנה. התיכנון הוא ליצור מכונית אשר תשחזר את הצלחתה של הקונטיננטל R מלפני כחמישים שנה, מכונית המוכרת כאחת המפורסמות בתולדות בנטלי. מדובר בגירסת GT שהיתה אמורה להיות המהירה ביותר בעולם בזמנה.

כשהיא מצויידת במנוע רולס-רויס, עדיין נשתמרו עד היום מספר יחידות הנמכרות בין האספנים במחירי עתק. דגם אגדי אחר שעמד לעיני המעצבים ומוצג בצלליתו, הוא ה"ספיד סיקס" שתרמה יותר מכל למוניטין בנטלי בנצחה את מרוץ הלה-מאן.

מכוניות מסוג זה מעטרות דרך קבע את עמודי השער של ספרי מכוניות לאספנים, ומספר יחידות הגיעו לישראל במסגרת מסעות ההתרמה שעורכת הקרן הקיימת הבריטית מאנגליה לישראל. מסעות אלה, עבורם משלמים עשירי הקהיליה היהודית אלפי לירות שטרלינג, נערכים ברובם בדרך היבשה ורק פה ושם נערכות "הקפצות" בדרך הים או האויר.

עבור פולקסווגן יש ברכישת מותג בנטלי משום כבוד שבצידו צפי להכנסות משמעותיות, ואילו הבריטים אשר נאלצו למסור את המותג לידיים זרות יראו ללא ספק בקנאה את הפירות אשר תטיל בגרמניה תרנגולת הזהב שנשחטה כלכלית, באופן כשר לחלוטין.

מרצדס מייבך

מרצדס מייבך - מכונית הדגל משטוטגרט מכוונת לקצה הפירמידה, וזאת עם נקודה מקומית - לאחר שהנהלת הסוכנות בישראל נטשה באחרונה את בניין הפירמידה המפורסם שברחוב המסגר. פרטים טכניים אודות המייבך אשר שתשרת בעלי ממון השומרים בקפידה על פרטיותם, היו ברובם חסוייה עד כה לציבור. מרצדס הדליפה פה ושם פרטים ראשונים אודות המכונית, (ראה ארכיון מחלקה ראשונה) אשר תיחשף רק השבוע עת תיערך הצגתה הרשמית לעתונות הרכב העולמית.

ברקע התמונה הרשמית המצורפת, שהינה היחידה שהותרה עד לרגע זה לפירסום, נראיית מכונית ה"זפלין" בעלת מנוע 12V שסיפקה עוד לפני מלחמת העולם השנייה 200 כוחות סוס ממנוע בנפח 8 ליטר. גם כיום תצוייד המכונית במנוע בן תריסר בוכנות, אלא שתודות להתפתחות ההנדסה הוא יספק 550 כוחות סוס ממנוע בנפח של 5.5 ליטר "בלבד".

מרצדס CLK

מרצדס CLK - הקופה הספורטיבית של סידרת C הקטנה יחסית, טרם הספיקה להתיישן, אך במרצדס כבר מזדרזים לעדכנה במסגרת בליץ הדגמים החדשים (ראה ארכיון מחלקה ראשונה). בעוד השקת סידרה E החדשה של מרצדס (ראה ארכיון מחלקה ראשונה) נמצאת בעיצומה, כבר עורכת מרצדס חשיפה ראשונה ל-CLK החדשה.

אין בכך משום בזבוז משאבים על מזבח ההתחדשות בכל מחיר, כי אם להיפך: הכוונה היא לחסוך בעלויות כיוון שהקופה הנוכחית מבוססת על רצפת גירסת ה-C אשר ירדה זה מכבר מפס הייצור. בסיס גלגלים זהה של 271 סנטימטרים מסגיר את התבססות על השילדה משותפת לדגם הסלון, ולדגם הקופה החדש של הסידרה C המעודכנת.

כפי שנמסר לא מזמן במחלקה ראשונה עומדת מרצדס להשיק בקרוב גם קו חדש של מנועי ארבע בוכנות חזקים וחסכוניים, ואלה יושקו בשילוב עם ה-CLK החדשה שתעניק להם את הצביון הדינאמי המבוקש להשגה. מנועים אלה ישולבו מאוחר יותר גם בסידרת ה-E החדשה, שהושקה כאמור תוך שהיא מצויידת משום מה בסידרת מנועים העומדת להיות מוחלפת בקרוב.

יחידות ההנעה חבויות אמנם תחת מכסה המנוע ואינן מגרות לפיכך את קנאת השכנים במגרש החנייה המשותף, אך הנהג חש בהם, אם לא בגופו, הרי שללא ספק יחוש בהם בכיסו - דרך החסכון שיושג בעלויות הדלק. במחשבה שנייה עובדה זו אולי חשובה פחות ללקוחות מרצדס.

במנועי ארבע הבוכנות הטוריים החדשים הותקנו גלי איזון מיוחדים המיועדים להעניק למנועים עידון פעולה המקביל לזה המושג בתצורת ה-V (בעלת שש הבוכנות לרוב), וכן משולבת בהם טכנולוגיית twin-pulse’ ",
אודותיה נדווח בעתיד הקרוב. המכונית תצוייד גם במנועי דיזל, שהינם פופולריים באירופה לא פחות מאשר בישראל.

ה-CLK החדשה מעוצבת באופן חדשני משמעותית מהדגם המוחלף. היא גדולה יותר ממנו בכ-7 סנטימטרים, אך עיצובה אירודינאמי יותר ולפיכך הביצועים העדיפים אינם מצריכים השקעת אנרגיה עודפת לשינוע.

לישראל תגיע המכונית בקיץ הקרוב, ובסוכנות כלמוביל המקומית מבטיחים כי התמורה הרבה יותר לאין שעור מהדגם היוצא, תוענק ללא תוספת מחיר משמעותית. עובדה זו כפופה כמובן לשינויים בערכו של המטבע האירופי, אך בכל מקרה צפוייה ל-CLK הצלחה מקווה, שכן פלח מכוניות הקופה תופס תאוצה לאחר שהיה מצומצם מאוד בארץ, יחסית לפופולריות המוקנית לו באירופה, ויתרה מזאת, בארה"ב.

ניסן מרצ'

ניסן מרצ', מכונית יפאנית המחליפה את דגם המיקרה החסכוני המיוצר בבריטניה (ראה ארכיון מחלקה ראשונה, אודות חיסול תעשיית הרכב הבריטית). המתמודדת החדשה בשווקי הייצוא בפלח הסופר-מיני הנפוץ, היתה קרויה ביפאן כבר בעבר בשם מרצ' החדש למערב. המכונית הוצגה כבר בתערוכות רכב שונות בשמות קוד שונים, ועתה היא מוצגת בגירסת ייצור סידרתי רשמי ומבטיח.

הייבוא לישראל מתבצע על-ידי סוכנות בני משה קרסו, אחת מסוכנויות הוותיקות בישראל, אשר מסורתית הוכרה כיבואנית רנו עד אשר התחזקו הקשרים העסקיים בין הקונצרנים הצרפתי והיפאני הגדולים. דיסוננץ מסויים יווצר אם כך בין הניסן מרצ' לבין הרנו קליאו, שאף היא עברה באחרונה מקצה שיפורים משמעותי. במיצוב נכון יוכלו נכדיו הפעילים של בני משה קרסו להנות משני העולמות, ולשבור את מעגל הקסמים של משחק סכום האפס אשר אפיין לפרקים את התחרות בין שני המותגים המפוארים לכשעצמם.

מרווח הפנים המשופר של המרצ' החדשה נגזר מניתוח נתוני המבנה: המרצ' קצרה ולכן נוחה יותר לחנייה מקודמתה, אך בסיס גלגלים שהוגדל בכ-7 סנטימטרים בשילוב עם הגבהת התקרה, ישפר משמעותית את מרווח הפנים ממנו יהנו הנוסעים.

למרצ' מנועים בנפח של 1 ליטר, 1.2 ליטר ו-1.4 ליטר, כולם בעלי 16 שסתומים ותיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות. בדמה לכל דגמי רנו שזכו בפרסי בטיחות במבחני הריסוק הבלתי תלויים שנערכו באירופה, תצוייד גם המרצ' במגוון אמצעי בטיחות כולל וילונות צד מתנפחים. לישראל עומדת המכונית להגיע בשנת הדגם 2004, אשר תחל בעוד מעט יותר משנה.

סובארו פורסטר

סובארו פורסטר - מכונית הפנאי - שטח 4X4 הפופולארית עוברת שיפור מקיף, וכבר הובטח כי בקיץ תוכל לספוג דוחות מפקחי המשטרה הירוקה בחופי ישראל. מדובר הרי במכונית בעלת הנעה כפולה קבועה, שאינה בדיוק רכב המיועד לטיפוס משעולי הרים סלעיים, כי אם מקנה יכולת עבירות גבוהה בדרכים ט/תובעניות המתאפיינות בדרגת קושי בינונית.

הפורסטר החדש הוצג לראשונה בתערוכת שיקגו בארה"ב, לנוכח היותה שוק הייצוא הגדול ביותר של החברה היפאנית הקטנה (ראה ארכיון מחלקה ראשונה).

האמריקנים מכירים את סובארו כמעט אך ורק כיצרן מכוניות בעלות הנעה 4X4, ודגם הפורסטר מצוייד בהנעה מסוג זה בלבד.

הפורסטר הוצג לעולם עוד לפני כחמש שנים, והגיע הזמן לרענן אותו באופן משמעותי יותר ממתיחת הפנים שעבר לפני כשנתיים. חיצונית מזכיר עתה הסטיישן העגלגל את אחת המכוניות היפות לדעתי בנוף המוטורי המקומי, דגם הסנטה פה של יונדאי.

בעוד שסוכנות יונדאי סבלה באחרונה מקשיים בהשגת משלוחי ייצוא מדרום קוריאה, דבר אשר גרר עיקוב במסירות ומועדי אספקה דחויים, הרי שחזקה על ייבואני סובארו כי ישמרו על היחסים המיוחדים שנוצרו עם סובארו ויצליחו לקבל מטוקיו כל כמות שיוכל המשק המקומי לבלוע.

אלא שתיזמון החלפת הדגמים בישראל אינו עומד ביחס ישר להחלפת הדגמים בשווקי היצוא האחרים, וכך צפוי כי הפורסטר יגיע ארצה רק בשנת הדגם 2004, אף שמכירתו באירופה תחל עוד השנה. ייבוא אישי של הדגם החדש אינו מומלץ.

סיטרואן C 8

סיטרואן C 8, מכונית המנהלים מדגם 5 C שזכתה בישראל לתואר "שיא הטכנולוגיה", מורישה את שמה לסידרה חדשה של מיני-וואן גדול וחדשני. המכונית תגיע באמצע הקיץ לישראל, וצפוי כי סוכנות לובינסקי תנצל את מעמדה החזק בלשכות הנהלת יצרני הרכב בצרפת, להשגת מחירים אטרקטיביים לסגמנט הרווי אליו היא מבקשת לחדור לראשונה.

ה-8 C מחליפה את המיני-וואן הנוכחי של סיטרואן מדגם אוויזיון, אשר הגיע לישראל רק בכבישים עוקפים. 8C הינו למעשה גירסתה של סיטרואן לסידרת המיני-וואן החדשות המשותפות לפיאט, לנצי'ה ופז'ו, תופעה אותה ניתן לדמות בדוחק לפרוייקט הטיפו 2 אשר ביסס על שילדה זהה את הפיאט הנדירה בישראל מדגם כרומה (יובאה לישראל במשורה על ידי סוכנות מכוניות לים התיכון) ולנצי'ה מדגם תמא שיובאה ברוחב לב יחסי על-ידי ייבואן דייהו ודייהטסו דהיום, רמי אונגר.

חיצונית שונה הסיטרואן מאחיותיה, אך תיכנון הפנים שלה זהה כמעט לחלוטין. לטוב ולרע יתרונה של סיטרואן מתמקד בייחודה, שהרי כל שניתן לעשות אחרת - עושה סיטרואן עוד יותר אחרת. עתה נשברת המסורת על מזבח הכדאיות הכלכלית הנעוצה באחידות, ואם עד כה התמקדה האחידות רק ביחידות ההנעה המשותפות לסיטרואן ופיז'ו (או פיאט בדגמים המסחריים), הרי שכעת פושה מגמת התמתנות גם לעיצוב החיצוני.

סידרת C החדשה כבשה את דמיון הלקוחות בסערה, תוך שהסופר מיני 3C שהוצגה בתערוכת פרנקפורט שוב אינה נראית כפז'ו כלשהו מסידרה 1, אלא פיתוח לדגם קונספט אשר אף הובא ארצה לתערוכת אוטומוטור לפני שנתיים.

ללקוחותיה המושבעים אקסנטרית של סיטרואן לא נותר אם כן לצפות להשקת דגם ה-6C העתידי, אשר ימשיך מסורת מפוארת שהחלה סיטרואן בטרקסיון אוונט של שנות הארבעים, עבור ל-DS ששרת את נשיאי צרפת (דה-גול) וישראל (בן צבי), ועבור ל-XM שהציגה נוחות ללא תחרות. סוכנות לובינסקי המקומית מסרה כי ה-8C תגיע לישראל כבר בשלהי הקיץ הקרוב, כשהיא מצויידת בלא פחות מ-8 מושבים, וכן רמת גימור גבוהה הכוללת שלושה (!) גגות שמש, דלתות חשמליות ומנועי בנזין ודיזל.

פיג'ו SW 206

פיג'ו SW 206 זו גירסה חדשה לסידרת ה-206 המגוונת, שישראל תיזכה להיות אחד משווקי הייצוא הראשונים שלה בעולם. לנוכח העובדה האמורה כי משפחת מנור, האב יצחק ובנו דורי מקיימים יחסי עבודה מצויינים עם היצרן הצרפתי, צפוי כי רמת המחירים שתוענק להם תהיה נוחה במיוחד.

קח את עובדת הצלחתם במכירה לציי רכב ממשלתיים גדולים (צה"ל לדורותיו, אלופי המטכ"ל הנוכחי-כולל שערוריות מצידם של פקידי ממשלה גבוהים המתקנאים באחרונה באלופים, ועוד...), צרף לכך את העובדה כי ההנהלה מבני ברק לא חטאה בפזילה לעבר ייבוא מתחרה מיפאן, והנה לך נוסחה מנצחת.

בתערוכת פרנקפורט שנערכה בספטמבר החולף הציגה פז'ו את ה-SW כדגם תצוגה, ועתה היא מקיימת את הבטחתה ומציגה סטיישן ספורטיבי שדמיון פרוע יכול להשוותו לגירסאות סטיישן ספורטיביות מבית הייצור של אלפא - רומיאו בארזה.

במסורת הצגת גירסאות מגוונות המבוססות על השלדות המצויינות של פז'ו, מורחבת עתה סידרת ה-206 לגירסת סטיישן ועוד היד נטוייה לקרת הצגת ה-RC המחוזקת.

ראש חטיבת העתונות האגדי של פז'ו, מסייה קוראדו, נהג לומר כי הוא רוצה שכל ילד ישאף בבגרותו לקנות פז'ו "כמו שהיה לאבא" ולפיכך שומרת החברה על דמיון חיצוני בגירסאותיה השונות.

ה-206 SW שומרת לפיכך על חזית 206 טיפוסית, ורק מאחור הירשו לעצמם המעצבים להראות את שביכולתם לעשות. התוצאה ניכרת בתמונה המצורפת. אלא שהמכונית מאכזבת לנוכח ההבטחה הפרועה שהוצגה בפרנקפורט, ובכללותה היא מעוצבת בשמרנות יחסית.

סגמנט הסטיישן צובר סוף סוף תאוצה בישראל, והמכונית תגיע ארצה זמן קצר לאחר שתוצג באירופה. מחיריה יהיו מן הסתם גבוהים מהדגמים הנוכחיים, וזולים מגירסת הסטיישן SW של דגם ה-307 הבכירה, אשר תוצג בישראל בתערוכת אוטומוטור בפסח, לקראת שיווקה הסדיר בישראל.

קאיה סורנטו

קאיה סורנטו: הדרום קוריאנים הנתונים במאבק הישרדות עיקש, אינם מרפים ידם ומשיקים רכב שטח שהינו בגדר "ענק טוב לב". עד כה היה מוכר בישראל הג'יפון ספורטג' המצודד של קאיה, ועתה מצטרף אליו אח בכיר בעל יכולות שטח משופרות לאין ערוך.

הסורנטו שומר על קוי עיצוב קלילים ומאירי עיניים, אך מסתיר תחת ריצפתו שילדת סולם חסונה, אשר בשילוב עם הילוך כוח לתיגבור ההנעה הכפולה 4X4 עושה את ה-סורנטו לגי'פ של ממש. אם טרם שוכנעתם כי אכן מדובר ברכב שטח, הרי שההנעה הכפולה מכניסה לפעולה את הגלגלים הקדמיים, משמע שבנסיעה "מינהלתית" מונעים הגלגלים האחוריים - ממש "כמו גדול".

מערכת מתלים עצמאית של עצמות עצה כפולה לפנים ומתלה רב חיבורי מאחור, משלבת את כל העולמות של עבירות שטח גבוהה עם נוחות נסיעה משופרת. אמנם שועלי השטח יאמרו כי מערכת שכזו אינה טיפוסית לכלי רכב מקצועיים, אך בכל מקרה אין סיכוי כי הסורנטו יזכה בהגדרה של "רכב עבודה" לצורכי מס.

למקטרגים ניתן להזכיר עוד את הדמיון בין מערכת המתלים של קאיה הזערורית הנלחמת על חייה, לג'יפים שמייצרת מרצדס בארה"ב, דימיון אותו אפשר להגדיר כחיקוי של ממש בכל הנוגע לעיצוב החיצוני. הדימיון זועק לעין בין עם תעמוד לפני הסורנטו או מאחוריו, ומי אנחנו שנלין אם מרצדס עצמה רואה לה את החיקוי המחמאה שאין בצידה תביעה בגין פלגיאט.

הגייפ סורנטו הגדול ניזקק למנוע מתאים, שנפחו 3.5 ליטרים. המנוע מפיק קרוב ל-200 כוחות סוס, ומצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית. חסכון בשלב הרכישה ניתן להשיג באמצעות בחירת דגם שאינו מצוייד בהנעה כפולה (2X4), וחסכון בתיפעול מתאפשר עם בחירת גירסאות הדיזל לסוגיו. מדובר במנוע שנפחו 2.4 ליטרים, או בגירסה משופרת מוגדשת טורבו ומוזנת מסילה משותפת, מפיתוח יונדאי.

קוץ משמעותי באלייתו של הסורטנו מתמקדת בהיותו מצוייד בחמישה מקומות ישיבה בלבד. מימדיו יכולים היו להכיל בקלות שורת מושבים נוספת, וחבל. הדרום קוראנים מגלים גמישות והענות רבים לדרישות לקוחותיהם המתמעטים בהתמדה נוכח רתיעתם מעתיד המיפעל הנתון בקשיים מזה מספר שנים, ולכן ניתן לצפות כי צפויות עוד התאמות ושיפורים משלימים. אם יספיק לחזור בזמן מז'נבה ל"אוטומוטור" המקומית הצנועה, יתכן ונוכל לראות את שניתן לשנוי להתאמת המכונית לכבישי ישראל.

רובר MG TF

רובר MG TF: אחרון המוהיקנים מבין תעשיית הרכב הבריטית החבוטה, מציג דגם חדש במאמץ הראוי להערכה וכבוד. MG הינו מותג אשר כיכב בסרטי קולנוע כה רבים, עד שהיו שאמרו כי הוא מועמד לפרס האוסקר. אלא שהדבר היה בתקופה בה הסרטים היו עדיין אילמים, או לפחות צולמו בשחור לבן. צילום של MG נוסעת לעבר השקיעה הכניסה בתנועתה תחושת צבע לסרט, והצופה יכול היה לדמיין את הסומק שבלחיי הנוסעים במכונית הספורט הפתוחה. אלא שמאז החווירו פניהם של יצרני הרכב הבריטיים, ו-MG הפכה לרכב אספנות.

לפני חצי תריסר שנים הוצג דגם ה-MGF כרודסטאר (מכונית פתוחת גג, דו-מושבית)ׂבריטי שספק אם היה מגיע אי פעם לקו היצור, לולא התקנאו הבריטים בחיקוי שערכה מזדה ל-MG עת הציגה את דגם המיאטה 5M שלה. "איך לא חשבנו על זה קודם?" שאלו את עצמם הבריטים אגב שתיית כוס תה, ולא שמו לב כי איחרו את הרכבת שדהרה הישר מארכיון רעיונותיהם לאולמות התצוגה בהם לקחה המיאטה את כל הקופה.

ב.מ.וו הגרמנית אשר נחלצה לעזרתה של רובר, או נכון יותר להצלתם של מעט העובדים אשר נחלצו מאימת הפיטורין, עיצבה את הרודסטאר החדש בתצורת מנוע מרכזי, וההצלחה הראשונית הית מרשימה. אלא שאט אט נחשפו השפעותיה השליליות של האיפריה השוקעת, ואיכויות ייצור לקויות הביאו לכישלון בסדר גודל כה נורא, אשר אילץ את מנכ"ל ב.מ.וו לשלם במשרתו על ההרפתקה ההרסנית.

ב.מ.וו החזירה אחר כבוד את המותג הגוסס לקבוצת משקיעים בריטית פטריוטית, אשר החליטה להחזיר עטרה ליושנה, ועתה הם מציגים מכונית משופרת שעיקר סודה בקשר הטוב עם הכביש: כמו רמקולים משובחים המשפרים כל מערכת סטריאו חורקת, כך עשוייה מערכת המתלים החדשה והחישוקים המוגדלים לעשות רק טובות לגירסה המעודכנת. המנועים שופרו אף הם, וברובר מתכוונים לעשות את הבלתי אפשרי ולאלץ את עובדי הייצור להקפיד על רמת גימור הראויה למילניום הנוכחי.

תאריך:  08/03/2002   |   עודכן:  12/03/2002
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ככל שחולפים הימים, כך הולך ונחשף פרצופו האמיתי של הפודל של פרס, כינוי שניתן על-ידי יצחק רבין בעודו שוקע לתוך המלכודת שטמנו לו הפודל ואדוניו. מאז הסתבר שהתלמיד עלה על רבו ונעשה מסוכן ממנו. אם בימי בראשית של מחתרת אוסלו חרג ביילין מכללים בסיסיים של מינהל תקין ולא דיווח לממונים עליו על מעלליו - כך הוא מעיד על עצמו בפרסום לספרו - הרי שמאז רק גברה תעוזתו, וגם חוקי יסוד של משטר דמוקרטי היו לו למרמס. למרות הופעתו כ"ילד טוב ירושלים" ועל אף שאינו נושא כל תפקיד רשמי, הוא ממשיך לנהל מדיניות חוץ פרטית, בניגוד להכרעת הבוחר הישראלי בבחירות דמוקרטיות, וממשיך להקשות על מדינת ישראל לנהל את מלחמת אוסלו, שהוא עצמו הוביל אליה בהרפתקה המסוכנת שלו.
07/03/2002  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
אדוני יושב-ראש הכנסת, ידידי מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מורי ורבותי,
זו היתה תשובתה של המגישה למאזין שסיפר לה על מצבו הכלכלי עקב הימורים כפייתיים. "קחי שלושה עלי גפן, תכתשי אותם עם קצת עפר ומים, תקברי את התערובת תחת עץ, תבקשי מהבן שלך להקיף את העץ שבע פעמים, ואת תגידי בינתיים את הפסוקים הבאים..." - זו היתה עצתו של מגיש תכנית המיסטיקה, לאם שהתלוננה על בעיות ההיפר-אקטיביות של בנה
תסריט האימה של דוד קליין: הרצאת נגיד בנק ישראל בפני באי המועדון התעשייתי והמסחרי [1.3.02]. מסמך.
מתרחבת ומעמיקה 'מלחמת ההתשה' בין ישראל לבין הפלשתינים. כניסת צה"ל למחנות הפליטים בלאטה וג'נין מחד, וריכוז הפיגועים רווי הנפגעים ביומיים האחרונים בירושלים במחסום ליד עופרה ביהודה ושומרון, במעבר כיסופים בעזה ובמקומות אחרים, מאידך, כל אלה מעמיקים את 'מלחמת ההתשה' בה אנו מצויים בימים אלו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית"    כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
המגפה שהשמידה את קיפודי הים באילת התפשטה לאוקיינוס ההודי ומאיימת להשמיד אוכלוסיות קיפודי הים בכל העולם    קיפודי הים נחשבים ל"שומרים" של שוניות האלמוגי. החוקרים מתריעים: מדובר במגפה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il