|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

גיור לכל פועל

ימתח הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, כל ביקורת שהיא על רפורמת הגיור; החיים בשטח חזקים יותר מאנשים הקופאים על שמריהם וחושבים שבמאה ה-21 אפשר לנהוג כאילו מצויים אנחנו בשלהי המאה ה-18 או בתחילת המאה ה-19
03/11/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
הרב יצחק יוסף [צילום: פלאש 90]

הממשלה אישרה את הרפורמה בגיור
איציק וולף
ההצעה אושרה ברוב גדול ובתמיכת ראש הממשלה * המתנגד היחיד - השר אורי אריאל מהבית היהודי * הרבנים הראשיים הודיעו כי הם מתנגדים לרפורמה ואיימו כי לא יכירו בתעודות גיור
לרשימה המלאה

החלטתה של ממשלת ישראל, אתמול (2.11.14), לאשר את רפורמת הגיור, באופן שרבני ערים יוכלו להקים בתי-דין מיוחדים לגיור, הינה מהפכה מחשבתית עצומה בתולדות המדינה. לראשונה מאז הוקמה מדינת ישראל, ניתנת לאזרחי המדינה שאינם בני הדת היהודית להצטרף לעדה היהודית בדרך של גיור, כאשר גיור זה אינו אמור להציב קשיים מבית ומוקשים מיותרים, בפני אלה המבקשים להתגייר ולהצטרף לעם היהודי. ידועה ומפורסמת המימרה לפיה: "קשים גרים לישראל כספחת". אמונים על משפט זה, הקשו הרבנים העוסקים בגיור, משך מאות בשנים, על מי שביקשו להצטרף לעם היהודי, תוך שהם חיפשו, דרשו וחיפשו, חיפשו, דרשו וחיפשו, פעם אחר פעם, נימוקים זרים, ברצונם של אלה המבקשים להתגייר ולהצטרף לעם היהודי.

יש לברך את מפלגת "התנועה" שברשות שרת המשפטים ציפי לבני ואת ח"כ אלעזר שטרן, על כך שהצליחו להעביר את חוק הגיור, באופן שהוא הפך לחוק מעשי, שניתן לעשות בו שימוש שוטף ויומיומי. בשעתו, הצליח ח"כ אלעזר שטרן להעביר את החוק העוסק בגיור על-ידי רבני עיר, בכנסת, בקריאה ראשונה. מיד לאחר מכן, החליט ראש הממשלה, ביבי נתניהו, להקפיא חקיקה זו ולקדם במקומה נוסחת פשרה שתעבור כהחלטת ממשלה, שהייתה מתונה יותר מנוסח החוק. נתניהו חזר בו מהפשרה שהציע הוא במקום החוק שביקש להעביר בכנסת ח"כ אלעזר שטרן, וזאת בלחצן של המפלגות החרדיות.

במהלך פוליטי ופרלמנטרי מזהיר, הצליחה מפלגת "התנועה" לקדם את חוק הגיור בכנסת, דווקא בעזרתן של סיעות האופוזיציה. במצב דברים זה, לא נותרה לממשלת ישראל, ברשותו של ביבי נתניהו, כל ברירה שהיא, אלא להצטרף - כמי שכפאה שד - להצעת החוק המאפשרת גיור באמצעות רבני ערים ולאשר אותה. הנקודה המפתיעה הייתה, ששר הכלכלה, נפתלי בנט, שבעבר זגזג, אם לכאן ואם לכאן, תמך - הפעם - בהצעת חוק זו.

הדבר החשוב ביותר, בכל הקשור לאפשרות לגייר באמצעות רבני ערים, הוא שהצעת החוק עברה כהחלטת ממשלה. אישורה של הצעת חוק כהחלטת ממשלה מאפשרת - לפי המצב החוקי הקיים בישראל - כי הצעת חוק זו תיכנס לתוקף באופן מיידי.

למי ששכח, בגל העלייה הגדול שבא מבית מדרשו של אריאל שרון המנוח, בשלהי שנת 1991, הרי עלו לישראל למעלה ממיליון רוסים, אשר חלק נכבד מהם, אין להם כל זיקה לעם היהודי ומדובר בגויים גמורים. אנשים אלה, שהינם מוגדרים כ"בלתי יהודים", שירתו - ומשרתים עדיין בצה"ל - משלמים מיסיהם כחוק ומהווים חלק אורגני ובל יינתק מהחברה הישראלית. על-אף האמור והמפורט לעיל, אין הם נחשבים יהודים, כלל וכלל, ודבר זה מעיק ומפריע להם בחייהם היומיומיים והשוטפים. אין מדובר דווקא בעלייה הרוסית, שכן מדובר בעוד מאות אלפים בני עדות אחרות, אולם ראינו לנכון לציין ולהזכיר את המגזר הרוסי, מפני שמדובר במגזר רב כמות, רב איכות, שהשתלב בכמעט מחצית יובל משהותו בישראל בכל תחומי ושדרות החברה הישראלית.


הרב יוסף הוא לא עם ישראל


אחד הדברים שיש להצטער עליהם בהצעת החוק שאושרה אתמול - בהשוואה לחוק המקורי שיזם ח"כ אלעזר שטרן - שבהתאם לחוק המקורי לא יכול היה הרב הראשי לישראל, למנוע אישור תעודות ההמרה והגיור שינפיקו רבני הערים. לפי הצעת הממשלה, יכול הרב הראשי לישראל, גם כיום, שלא לאשר תעודות ההמרה והגיור שינפיקו רבני הערים. בכך מונצח מעמדה של הרבנות הראשית כגוף דומיננטי ומשפיע, היכול לבטל גיורים שגיירו רבני ערים. בכל הכבוד הראוי, הרבנות הראשית לישראל מזמן כבר אינה מעניינת איש, למעט בני משפחות הרבנים לאו ויוסף שנדמה כי השתלטו הן על משרות הרבנים הראשיים לישראל ואילו חלק משאר בני משפחותיהם מכהנים בקודש, במשרות רבניות זוטרות, אלה או אחרות.

החרדים אינם עושים שימוש, כלל וכלל, ברבנות הראשית בישראל ופסיקותיהם של הרבנים הראשיים בישראל אינן נחשבות בעיניהם כלל וכלל. החרדים הדתיים-הלאומיים, אלה המכונים בשם: "חרד"לים", גם הם אינם נותנים דעתם, יתר על המידה, על פסיקותיהם ההלכתיות של הרבנים הראשיים לישראל. החילונים - ככל שיש להם מגע עם הרבנות הראשית לישראל - הרי מגע זה הינו מגע כפוי, מכוח הוראות חוק, בכל הקשור לכפייתם להינשא כדת משה וישראל, באמצעות הרבנות, כמו-גם להתגרש בבתי-דין רבניים, כאשר בעניין זה שמור מונופול לבתי-הדין הרבניים האזוריים. למרבה האירוניה ולמרבה המזל, הרי בכל הקשור לבתי קברות ולבתי עלמין, לסוגיהם השונים, שוב אין נזקק הציבור החילוני ומי שבחל במונופול הדתי, לשירותיהן של חברות "חברה קדישא" הפועלות לפי הגישה האורתודוכסית. קיים כיום חוק המאפשר, למי המעוניין בכך, להיקבר בקבורה חילונית, כאשר מימון הקבורה הזאת בא מכספי הביטוח הלאומי, בדיוק כפי שנכונים הדברים באשר לקבורה דתית אורתודוכסית, בידי גופי ה"חברה קדישא" האורתודוכסים.

אך צפוי היה הדבר, כי הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, יפתח ביקורת על רפורמת הגיור. ראויה לציטוט אמירתו, מאתמול, לפיה: "ההחלטה איננה מקובלת על הרבנות הראשית. יש בה משום הונאת הגר והיא תגרום עוול למתגיירים". הגיע הזמן שיעבור מישהו ויסביר לרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, שהוא בקושי מייצג את עצמו ואולי את בני משפחתו הקרובה. הרב יצחק יוסף אינו עם ישראל וספק הדבר אם הוא מייצג אפילו רבע מציבור אזרחי המדינה. לא הסתרנו דעתנו - ברשימות רבות שפרסמנו בעבר - אין כל צורך בקיומו של מוסד הרבנות הראשית והעומדים בראשו מקבלים משכורות עתק, שעה שאין מייצגים הם אפילו מחציתם של אזרחי מדינת ישראל.

ימתח הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, כל ביקורת שהיא על רפורמת הגיור, החיים בשטח חזקים יותר מאנשים הקופאים על שמריהם וחושבים שבמאה ה-21 אפשר לנהוג - בכל הכבוד הראוי - כאילו מצויים אנחנו בשלהי המאה ה-18 או בתחילת המאה ה-19. יש להביא לכך שהרבנות הראשית לא תוכל להתערב בתעודות ההמרה והגיור שמנפיקים רבני הערים ויש לבטל את סמכותה לאשר תעודות המרה וגיור אלה. אם לא תעשה זאת הממשלה, הרי לא ירחק היום שיעשה זאת בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק. מעמדו האישי של אזרח מדינת ישראל, אינו נושא למיקוח פוליטי, בכל הכבוד הראוי ויש לסלק את מעורבותה של הרבנות הראשית, בכל הקשור לאישור תעודות ההמרה והגיור של רבני הערים, שהינה - לדעתנו - אקט פוליטי ולא אקט הלכתי, גרידא.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  03/11/2014   |   עודכן:  03/11/2014
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גיור לכל פועל
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ליהי אלון
3/11/14 18:44
2
דן שחר
3/11/14 20:32
3
אלבי שטרן
3/11/14 23:14
4
ציפי לויןן
4/11/14 05:11
5
יהודי מפוכח
4/11/14 23:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי הגיחו, טועה וחוטף, להד"ם, תיאטרון ועלום
03/11/2014  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
ראש הממשלה ומנהיג הליכוד, בנימין נתניהו, יכול להמשיך ולנוח בשקט על זרי הדפנה, באין מחריד, וזאת חרף סקרי דעת-קהל שאינם מחמיאים לו, ועל אף יציאות התקשורת נגדו. לא זו בלבד שישרוד את מלוא הקדנציה שלו, ללא בחירות שהן טרם זמנן - הוא צפוי גם לשרוד בקדנציה נוספת בראשות הליכוד שיוביל בבחירות. הסיבה הראשית לשרידות היא אחת: עדיין לא קם מתחרה מאיים.
03/11/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
באחרונה היינו עדים להתנהלות מוזרה ומכוערת של מנהיגי מדינות ידידות(?) ביחסי ההדברות הבסיסיים שלהם. הגדילה לעשות בעניין זה ארה"ב, המעצמה העולמית. בוויכוח המתמיד המתנהל בין ישראל לארה"ב על פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, יש יותר מאי-הסכמה אחת, והיו מקרים שבהם התבטאו שרים וח"כים בישראל בביקורתיות כפי ארה"ב, או כלפי נציגים של ארה"ב כג'ון קרי, על דרכי התנהלות שגבלו בהתערבות אמריקנית בוטה בעניינים הפנימיים של ישראל, או בנסיונות להכתיב לה מהלכים מנוגדים לאינטרסים לאומיים בסיסיים. אף שניתן לבקר מקרי התערבות כאלה ביתר עדינות משנעשה הדבר, לא היה בהם עלבון אישי מובהק, ובוודאי לא ניסיון מכוון לבזות מנהיג לאומי או אישיות בכירה אמריקנית. בדרך כלל, כאשר נעשו מעשים אלה הסיבה הייתה נעוצה בהתנהלות או התבטאות אמריקנית "בלתי-מחמיאה", בלשון המעטה. לכן, הסיבה להתפרצות האמריקנית האחרונה, ושפל הרמה אליה ירדו הדברים, מטרידים מאוד ומעידים על משהו בסיסי רקוב בממשל זה ביחסו למדינת ישראל.
03/11/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
ד"ר דני גולד אימץ לאחרונה אמירה מתחכמת: "בכל מקום בו הוצבה 'כיפת ברזל' היא קצרה הצלחה". מי שמקשיב היטב לדבריו מבין כי יש להם המשך ממנו מתחמק ד"ר גולד: "ומה עם כל המקומות בהם הייתה חייבת הכיפה להימצא (על-פי מנדט פיתוחה - הגנה על "עוטף עזה") אך בהם היא לא נראתה?"
03/11/2014  |  נתן פרבר  |   מאמרים
אפשר להעריך ע"פ המצב כיום איפה נהיה עוד שנה. ייתכן שישראל תעבור אירועים כה קיצוניים שיביאו לחילופי שלטון מפתיעים להלן רשימה חלקית של השינויים העולמיים הרלוונטית להערכת המצב שייווצר. השינויים כה קיצוניים, עד כי הפתרונות שייווצרו מהם יהיו קיצוניים בהתאמה
03/11/2014  |  ירון זכאי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לא ייתכן שכעבור למעלה מ-200 ימים רק אדם אחד נטל אחריות לעובדה המכאיבה והמצמררת של חדירת מאות רוצחים מעזה את גבול ישראל ללא הפרעה הקלה ביותר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il