|   15:07:40
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

העבודה הזרה של ימינו

האלימות במגרשי הכדורגל בישראל קשורה פחות לאלימות ולמתח הפוליטי כאן, אלא היא בבועה של האוירה החוליגנית העולמית - מבריטניה עבור דרך ספרד, גרמניה, איטליה, ברזיל, ארגנטינה ושאר המדינות שבגלל הפסד בכדורגל משתכרים כלוט, מכים את האישה והילדים, דוקרים את היריב ואפילו מתאבדים
05/11/2014  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
משחק כדורגל. מנתב את זעם ההמונים להצלחות מלאכותיות [צילום: איתמר לוין]

למעלה מעשרים וחמש שנה שנגמלתי מהחיבור למה שנקרא בפי רבים "כדורגל". הכניסה לחיי תורה ומצוות קטפה אותי מהאליל הזה, שמפעם לפעם גובה קרבנות. אני אומנם מנותק היום מאותו "תחביב" שבעבר היה מרכז תחביביי, ולימים גם מקור פרנסתי, אבל מפעם לפעם אני חוזר בזיכרונותיי אל הימים ההם, הימים שבהם הייתי חלק מאלה שהשתתפו בפולחן הכדורגל ו"חוו" את ה"חוויה" המפוקפקת הזו. מה שמחזיר אותי לאותם ימים הן הידיעות על אלימות זו אחרת בארץ או בעולם בגלל המריבה על סמרטוט העור שבגללו שוברים רגליים,עוברים ניתוחים קשים, סובלים ממחלות ולפעמים גם נרצחים. ובכל פעם שאני שומע על משהו חדש בנוגע לאלימות שם הרי שאני מברך הגומל, שאינני עוד חלק מהחוליגניזם הזה.

השבוע - לאחר הפיצוץ בדרבי הל אביבי בכדורגל, חזרו אלי תמונות וזיכרונות האימים מהימים שאני משתדל למחוק מעברי. וכשאני מעלעל בזיכרוני האי שאני מגיע למסקנה אחת: האלימות בכדורגל איננה חלק מהאלימות הכללית אלא מדובר בדבר נפרד יותר החוזר על עצמו בתדירות גבוהה פי כמה מאלימויות אחרות, ושאין לה רע בשאר מקצועות הספורט, אלא אך ורק במקצוע זה, ובכל העולם. לא כאן המקום להיכנס לניתוח סוציולוגי מהן הסיבות לכך שדווקא הכדורגל מושך את הקזת הדם הגבוהה ביותר משאר ענפי הספורט, אבל זוהי העבודה הזרה הממכרת ביותר. אנו מתקרבים לחג החנוכה ואולי כאן המקום להזכיר כי החשמונאים שלנו היו ראשוני נושאי הדגל נגד תרבות יוון, שממנה נולד לימים משחק הכדורגל.

פיצוץ הדרבי התל אביבי - על-ידי אוהד חמום מוח של הפועל ת"א, החזיר אותי לאותם ימים רחוקים, בהיותי עוד ילד בביה"ס היסודי בשכונת רמת אליהו בראשל"צ, ואח"כ תלמיד תיכון ברמלה, עד לימים שסיקרתי עבור עיתון מעריב את משחקיה של קבוצת הכדורגל הפועל יהוד. נזכרתי לפתע כיצד ילדים, נערים ולימים סטודנטים ומשכילים העריצו עד כדי קללות וטירוף שחקני כדורגל, שספק אם רמתם של האחרונים הייתה לפחות כרבע כוח אינטלקטואלי מרמתם של מעריציהם. נזכרתי בכל הזוועות שכללו קללות, זריקת אבנים, מכות, ניבולי פה ועד לרציחות ממש. הייתי נער בביה"ס התיכון ה"מקיף" ברמלה (באמצע שנות ה-70) כאשר הקבוצה שאהדתי, הפועל ראשל"צ, התארחה בעיר רמלה אצל בית"ר המקומית. הראשונים היו אז במסע של שבעה ניצחונות רצופים וברמלה הם קטפו את השמיני (1:2 על בית"ר רמלה). אלמלא חברי המקומיים מביה"ס הרי שגם גורלי היה נגמר באשפוז בביה"ח "קפלן" ברחובות, לשם הגיעו שמונה משחקני הפועל ראשל"צ, ועוד עשרות של אוהדים.

הנס שלי חזר שוב לאחר שבסיבוב השני שוב ניצחה ראשל"צ ברמלה, והפעם את הפועל רמלה (0:1). אבל עוד שנים קודם לכן נחרת במוחי הסיוט של האזנה לשידור הרדיו בו הודיעו על הירצחו של שחקן מכבי רחובות, מרדכי קינד, בידי אוהדי קבוצת הכדורגל של כפר גבירול. גם אותו זיכרון אימים - בו פרצו אוהדי בית"ר י"ם לאצטדיון "בלומפילד" ביפו, ושרפו את השערים עדיין מהדהד בזיכרוני. ואם בבית"ר י"ם עסקינן, אזי, מי יכול לשכוח את הפוגרום של אוהדיה בפתח תקוה, כאשר יצחק ויסוקר (אז שוערה של הפועל פ"ת ונבחרת ישראל) פילס את דרכו לחדר ההלבשה בתנועות קרטה מול עשרות חוליגנים שבידיהם מוטות, קרשים וברזלים חדים,ואילו בוריס נורמן, אז עולה חדש מבריה"מ לשעבר(וקשר הפועל פ"ת) התחבא על צמרות עצי ההדר הסמוכים לאצטדיון.

לא אשכח גם את ימי מטר האבנים שאוהדי הפועל ב"ש היו ממטירים דווקא על שחקניהם, כשהאחרונים ספגו פיגור של שער ויותר במגרשם הביתי. מי אינו זוכר את אותם מגרשים שחיי אלה שניצחו בהם את הקבוצה המארחת היו תלויים מנגד. זה התחיל בימק"א של בית"ר י"ם, זה המשיך האצטדיון של ב"ש, זה אירע בכל המגרשים של קבוצות ערי שדה נדחות בצפון ובדרום הארץ,זה לא פסח על האצטדיונים של לוד, רמלה ובאר יעקב, וזה גם לא פסח גם על מגרש קטמון של הפועל י"ם. וגם במשחקים "רגועים" יותר עדיין ריחפו תמיד קללות,איומי רצח ושאר מרעין בישין שבעטיים יש להדיר רגלים מכל העבודה הזרה הזו,ובמיוחד לגונן על הנוער שלא להיגרף לצרה הזו.

האלימות במגרשי הכדורגל בישראל קשורה פחות לאלימות ולמתח הפוליטי כאן, אלא היא בבועה של האוירה החוליגנית העולמית - מבריטניה עבור דרך ספרד, גרמניה, איטליה, ברזיל, ארגנטינה ושאר המדינות שבגלל הפסד בכדורגל משתכרים כלוט, מכים את האישה והילדים, דוקרים את היריב ואפילו מתאבדים. לא במקרה המקצוע הזה - כדורגל שמו, מתפתח במדינות עניות השקועות בצרות כלכליות, וזאת משום שלשם אוהב המשטר הכושל לנתב את זעם ההמונים ממנו, להצלחות מלאכותיות שמטרתן הסחת הדעת מהשערוריות הכלכליות והפוליטיות. פורטוגל הממוטטת כלכלית, ספרד המפגרת אחר שאר מערב אירופה, איטליה השסועה, ברזיל הענייה, ארגנטינה מוכת ההפיכות הפוליטיות, בוליביה של הסמים,ועוד מדינות לא מעטות שמתמודדות עם משטרים קשים,הן אלה שהסמרטוט הצבעוני חוגג בהן כהשליח הלאומי. ואילו במדינות עשירות יותר מנתבים את העניים הממורמרים אל הכדורגל הזה, כדי שבו יוציאו את מרירותם החוליגנית.וכך זה קורה בבריטניה, בגרמניה, בהולנד ובבלגיה.

בימים ששלט הקומוניזם העני במזרח אירופה ידעו בריה"מ לשעבר וגרורותיה לנתב את גאוות עניי ארצם אל ההישגים בספורט שלאותן מדינות,ובעיקר בכדורגל,בכדורסל ובאתלטיקה הקלה והכבדה.ומי אינו מכיר כיום את הניתוב הזה - לכדורגל המתעורר, בארצות אפריקה.

מאחר שאני יודע כי גם לאחר מאמרי התוכחה הגדולים ביותר לא נצליח לעקור את סם העבודה הזרה הזו מליבות אותם קרבנות אדם,הרי שלפחות צריך השלטון הזה לספק הגנה והתראה לשחקני ואוהדי הכדורגל מפני החולגניזם הזה.

מה שקרה השבוע באצטדיון "בלומפילד" ביפו חייב להילמד ויש להעניש את האשמים במלוא החומרה. נכון אומנם שערן זהבי נהג בפרובוקטיביות מול אוהדי הפועל ת"א אבל מכן ועד להתפרצות אוהד חמום מוח שהכהו, צריכה הייתה הדרך להיות ארוכה. זהבי לא היה השחקן הראשון שהתגרה באוהדי היריבה (ואת זה כמובן לומדים מהכדורגל ה"חלומי" של חו"ל...) ובכל זאת לא שמענו על התפרצויות אלימות כל כך, של אוהדי היריבות.את האוהד הזה ואת שאר העצורים על האלימות צריכים לדון בחומרה יתרה.את הפעל ת"א - זו שהוציאה מתוכה את האוהד הזה,יש להעניש בחומרה ולקבוע לה הפסד טכני ושלילת ביתיות לטווח ארוך, בצד קנס כספי הולם.

ואילו את השופט ההזוי הזה - שהוציא כרטיס אדום לשחקו שהגן על חייו מחוליגן מתפרץ, צריך להדיח לתקופה ארוכה,שבסיומה יועמד למבחן תיאורטי ומעשי,עד שיחזור לשפוט במגרשי הכדורגל.ויש גם למנות וועדת חקירה על ההתנהלות הפושרת ומעוררת הרחמים של המשטרה,ואף של המאבטחים הפרטיים.

זוכרני כי לפני שנים לא רבות נכתב בתמיהה בעיתוני דנמרק - לאחר פרשת התועבה של שחקני הנבחרת הישראלית בלילה שלפני הפסד נבחרת הכדורגל של ישראל לדנמרק(5:0) בישראל, כי האומנם יכולה להתרחש תועבה בארץ הקודש? בטוחני כי לאחר המראות ב"בלומפילד", יהיו לא מעט עיתונים נכרים בעולם שישאלו האומנם זהו עם הסגולה הקדמון?...

תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העבודה הזרה של ימינו
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלכס190
7/11/14 07:14
 
אליהו קאופמן
7/11/14 13:08
2
י.ש
7/11/14 12:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במלאת 19 שנה לרצח הנפשע של יצחק רבין, עם השתחררותו של שמעון פרס לחופשי מכלוב הזהב הנשיאותי, כהגדרתו את שנות הנשיאות, אחרי שבע שנות סבל, הסגר ומחנק, יצא הנשיא לשעבר אל החופש תרתי משמע: אל האוויר הצח של תל אביב. ואין מקום ואירוע מתאים יותר לחזור ולהניףשוב את דגל השלום ההזוי, המחזיר אותו אל תפקידו ההיסטורי כחותר האולטימטיבי - החותר גם לשלום. אופטימי כתמיד, מגובה בזכרו של רבין המנהיג, המצביא ההגון והישר, שבסך הכול רצה להילחם בטרור בלי בג"ץ ובלי בצלם, והוא - שמעון פרס - הפך אותו, את רבין, אחרי מותו לאייקון השלום ההזוי, עם כבוד והערכה שלא עשה לו בחייו .
05/11/2014  |  יוסי שחר  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי אפיגון, נתק, אכזרים ורחמנים, מימון, אינו מוטרד והיו"ר הבא
05/11/2014  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בהשקפותיי אני שוחר שלום מושבע וזה טבעי. הרי לא ברחתי בחיפזון מברית המועצות המתפרקת כדי כאן להילחם, לפלוש, לדכה מישהו. רציתי לחיות בשקט ובשלווה בלי סכסוכים. מבחינתי שמנהיגינו יעשו ויתורים כואבים ביותרויגיעו להסכם עם הפלשתינים - העיקר שלא ישפוך יותר דם. לכאורה עלי להצטרף לאחד הארגונים שדורשים מהממשלה שלנו ויתורים טריטוריאליים מפליגים וסיכונים ביטחוניים אמיצים ביותר תוך הנחה שהצד השני אחרי חתימת ההסכם יעמוד בתנאיו למשך דורות. השתתפתי לא פעם בפגישות עם הסופרים הישראלים הוותיקים (שרובם כידוע גם שייכים למחנה השלום). הסופרים פנו אלינו בקריא נרגשת: אתם, אנשי הרוח ה"רוסיים" חייבים לעמוד לצדנו מתחת לדגלים של מחנה השמאל בארץ, שוחר השלום. מקומותיהם לא עם הברברים שמחרחרים מלחמה.
05/11/2014  |  יורי מור  |   מאמרים
הדי משפטו של עו"ד אהוד אולמרט ועדותה של גב' שולה זקן נראים כלקוחים מהעבר הרחוק.משהו היסטורי ותו לא.אבל זו איננה האמת,כל זה אירע רק לפני קדנציה וחצי,והנאשם המרכזי היה ראש הממשלה, ולצידו הרל"שית שלו.זה לא אירע לפני עשרות שנים אלא זה קרה אתמול בבוקר, וזה יכול להיות גם בימים אלה אצל בכירים אחרים, שנראים לנו כ"מלח הארץ".במקרה הזה הם פשוט נתפסו כי היו כאן כוחות תקשורתיים שדחפו חזק יותר לחשיפה, מכוחות התקשורת שרצו להעלים את הפרשה. אבל בל נשכח כי כוחות פוליטיים - ובעיקר משמאל,רצו לטייח את הפרשה וזאת רק משום שאולמרט התאים להם פוליטית. מי יודע אם זה לא היה השיקול כאשר נגד אריאל שרון המנוח "לא היו מספיק ראיות" להעמידו לדין, בפרשיות שבהן כיכבו גם שני בניו.
05/11/2014  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
במקביל להמשך השיחות בין אירן לבין ה-P5+1, קיימה התוכנית לבקרת נשק וביטחון אזורי של המכון למחקרי ביטחון לאומי תרגיל סימולציה (29 בספטמבר, 2014) כדי לבחון את ההתפתחויות האפשריות בעקבות "עסקה גרעינית גרועה" – כזו שתאפשר לאירן לשמור באופן אפקטיבי על יכולתה לבצע פריצת דרך גרעינית. ההנחה המובילה את תסריט הפתיחה של המשחק, הייתה, כי ייתכן שהסכם, העשוי להיראות סביר, יהיה למעשה רווי פרצות הנתונות לפרשנות, ואלה תהפוכנה אותו ל"גרוע". קבוצות שייצגו את ישראל, ארצות הברית, רוסיה, אירופה, אירן ומדינות המפרץ התמודדו עם השלכותיו של תסריט זה, על בסיס תגובתה הראשונית של ישראל לעסקה. מטרת המשחק הייתה לבסס הליך חשיבה דינמי בנוגע להשלכות האפשריות של חתימת הסכם מסוג זה עם אירן.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il