|   15:07:40
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

עוקפי החוק

דנציגר - לא יעלה על הדעת ששופט עליון ימשיך בתפקידו אחרי שדבק בו מחדש רבב, שעלול להכתים את מערכת המשפט זינגר - המשטרה ערכה חקירה סמויה בעיריית ר"ג כדי לאסוף ראיות בנושא הקשרים של מולנר עם העירייה. מה שהביא למעצר זינגר הייתה כנראה שיחת טלפון של מולנר מתאילנד ששמו של זינגר עלה בה אולמרט - נראה שאין מנוס מהגשת כתב אישום גם בגין שיבוש הליכי משפט והדחת עד
26/12/2014  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   פרשת אולמרט   |   תגובות
אהוד אולמרט. להגיש כתב אישום נוסף [צילום: פלאש 90]


השופט העליון
יורם דנציגר [צילום: איתמר לוין]

עד היום אני לא מבין כיצד הצליח השופט העליון, יורם דנציגר להיחלץ יבש מפרשה מביכה שבה נחשפו קשריו האישיים והמסחריים הבעייתיים עם ראש עיריית בת- ים העבריין שלומי לחיאני בתקופה שהוא היה פרקליטו הפרטי. אחרי שהתברר שדנציגר חשוד בכמה עבירות הוא יצא ביזמתו לחופשה וההכרעה עברה לידיו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

תנועת אומ"ץ פנתה בעיתו אל וינשטיין בבקשה להורות על חקירת משטרה על מערכת הקשרים בין דנציגר ולחיאני בעקבות גילויים שפורסמו ב-News1 שמהם עלה חשד לביצוע עבירות של הפרת אמונים.

דנציגר שימש כפרקליטו ובא-כוחו של לחיאני בשורה של הליכים משפטיים כאשר זה היה איש עסקים. מאוחר יותר הפך דנציגר לשותפו לעסקים של לחיאני תוך ניגוד עניינים בולט לכאורה. על-פי הפרסום נוצר ניגוד העניינים אחרי שלחיאני נבחר כראש עיריית בת ים ודאג לשכור את שרותיו של עו"ד דנציגר ע"י העירייה מבלי שנחתם עמו חוזה כדין ומבלי שטרח לגלות כי מדובר בפרקליט המייצג אותו באופן פרטי ויש ביניהם שותפות עסקית.

אומ"ץ ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה שיפעל בנושא רגיש זה ללא משוא פנים מאחר שעיניהם של אזרחי המדינה נשואות להכרעתו שעשויה לקבוע אם כולם שווים בפני החוק לרבות שופטים. ההר של היועץ המשפטי הוליד עכבר והוא קבע שאין אשמה בהתנהלותו של דנציגר. הכרעתו של וינשטיין שזכה לתואר הרועץ המשפטי למשלה זכתה להרמת גבות בקרב משפטנים בכירים.

המציאות העגומה מלמדת שמאז שוינשטיין מכהן בתפקידו הגבות אינן מורדות. כך נסללה דרכו של דנציגר לחזור בחזרה לכס בית המשפט העליון ולחרוץ את גורלם של אחרים. אלא שלפני זמן קצר חשף העיתונאי החוקר רביב דרוקר בערוץ 10 עובדות חמורות חדשות בפרשה שמעלות ספק אם וינשטיין יכול להמשיך בתפקידו.

בעקבות זאת פנתה אומ"ץ אל השופטת בדימוס הילה גרסטל נציבת הביקורת במערך התביעה שהוכיחה בתקופת כהונתה הקצרה אומץ לב ואי תלות: "תוכנית "המקור" ששודרה בערוץ 10 בתאריך 3.12.14 כללה גילויים מפתיעים על פרשת חקירתו של השופט העליון יורם דנציגר במסגרת מערכת יחסיו העסקיים והאישיים (כאשר היה פרקליט פרטי) עם ראש עיריית בת ים לשעבר, שלמה לחיאני.

בעבר קבע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי אין אשמה בהתנהלותו של השופט דנציגר ומשום כך הוא רשאי לסיים את חופשתו ולחזור לכס השיפוט בבהמ"ש העליון.

בתוכנית נחשף במפתיע כי הפרקליטה שטיפלה בתיק, עו"ד דנה נאמן, התכוונה לכתוב במסקנתה שיש לסגור את התיק מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה והמשמעות היא במקרה זה שהשופט דנציגר לא יכול היה לחזור לביהמ"ש העליון. עו"ד דנה שינתה את מסקנתה, כפי ששודר בתוכנית, וקבעה מחוסר אשמה וזאת בעקבות פנייתו של היועץ המשפטי לממשלה.

התגובות של משרד המשפטים ושל הפרקליטה, בתשובה לפניית עורכי תוכנית המקור הייתה מגומגמת ובלתי משכנעת. נודה לך על בדיקה של פרשה זו".

בשלב זה לא ברור עדיין כיצד ואם תרים גרסטל את הכפפה ותתעמת עם היועץ המשפטי לממשלה.

במקביל פנינו אל נשיא בית המשפט העליון עו"ד גרוניס שעומד לסיים בעוד זמן קצר את תפקידו, הפנינו את תשומת לבו לגילויים מפתיעים חדשים בפרשה ואמרנו לו שלעניות דעתנו נראה לנו שהשופט דנציגר צריך להשעות את עצמו לאלתר מתפקידו, עד לברור נוסף של נסיבות השינוי בהחלטת הפרקליטות בעניינו.

"לא יעלה על הדעת ששופט עליון ימשיך בתפקידו אחרי שדבק בו מחדש רבב, שעלול להכתים את מערכת המשפט" נאמר בסיכום פנייתה של אומ"ץ.

דרישת אומ"ץ לא התקבלה.

במכתב ששיגר עורך הדין רון גולדשטיין, עוזרו הבכיר של נשיא בית המשפט העליון, נכתב כי מכתבה של אומ"ץ שנחתם על-ידי אריה אבנרי הובא לעיונו של נשיא בית המשפט העליון השופט גרוניס שהסמיך את גולדשטיין להשיב בשמו כדלקמן "כפי שוודאי ידוע לך היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיק בעניינו של כבוד השופט יורם דנציגר בעילה של חוסר אשמה. אין ספק שהחלטתו של היועץ המשפטי לממשה נתקבלה לאחר שכל החומר הרלוונטי היה בפניו. אין בידיעה העיתונאית אליה התייחסת כדי לשנות מכך. בנסיבות אלה אין מקום לנקוט צעד כלשהו בעניינו של השופט דנציגר".

חד וחלק.

ראש העיר
ישראל זינגר [צילום: מנחם רייס]

למען האמת העובדתית לא הייתי מופתע מכך שראש עיריית רמת גןף ישראל זינגר נעצר בימים אלה ע"י המשטרה כחשוד בשורה של עבירות בהן: מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, תיווך בשוחד, שוחד בחירות, עבירות לפי החוק לאיסור הלבנת הון, עבירה של חוק מימון בחירות, העלמת מס ועבירות לפי חוק מס ערך מוסף. הוא נשלח למעצר בית של שבעה ימים והורחק מהעירייה למשך 15 ימים.

תנועת אומ"ץ זיהתה סימנים מדאיגים בתקופה הקצרה שזינגר מכהן כראש העירייה תפקיד שהיה במשך תריסר שנים משאת חייו. למרבה הצער התברר שמרבית חברי מטה הבחירות של זינגר לא עשו זאת לשם שמים ועל-מנת לנקות את העיר שהושחתה ע"י קודמו בתפקיד צבי בר הזכור לשמצה אלא ציפו לתגמול בצורת תפקידים הולמים.

רוחב ליבו של זינגר, רכותו, תמימותו ורצונו לרצות את אלה שהחזיקו בידיהם הבטחות שצבאו על לשכתו הפכו לו לרועץ. כך נולדו שורה ארוכה של מינויים בעירייה ובשילוחיה לאנשים שחלקם לא היו ראויים לכך, נוצרו משרות מיותרות ונתפרו לכאורה מכרזים לאלה שהוא חפץ ביקרם. כל זאת נעשה בדרכים ישירות ועקיפות על חשבון הקופה הציבורית.

יושרו האישי של זינגר החל להישחק למרבה הצער אבל אני מאמין שהבסיס עדיין קיים. אומ"ץ התריעה על כך בכתב בפניות חוזרות ונשנות אל זינגר שנענו בתשובות לא משכנעות ע"י אחד מעוזריו. לא הרפינו מהנושא ופנינו אל מבקר המדינה בבקשה שיערוך בדיקה מקיפה בנושא המינויים.

במקביל הגיע לאומ"ץ לפני כמה שבועות מידע מדאיג יותר בעניין מעורבותו לכאורה של אמיר מולנר ראש משפחת פשע בתחומים שונים בעיר. בשיחות בעל פה שניהלתי עם זינגר הוא הכחיש באוזני באורח גורף את נושא מולנר שעלה כמה ימים לפני מעצרו ע"י אחד מאנשי האופוזיציה. מי שחכך את ידיו בהנאה בימים האחרונים הוא שגריר ישראל ב-OECD כרמל שאמה הכהן ששימש עד לפני כמה חודשים ראש האופוזיציה ברמת גן אחרי שכשל בבחירות מול זינגר.

כרמל שאמה בעל קופת שרצים פרטית משל עצמו נשף בעורפו של זינגר החל מרגע בחירתו. בדומה לכלב דוברמן שאינו מניח לקורבנו הוא הגיש נגדו תביעה משפטית לבית הדין לעבודה כדי לסכל את המינוי של זינגר.

במקביל התלונן כרמל שאמה נגד זינגר במשטרה והעביר חומרים מחשידים נגדו. לקינוח החל כרמל שאמה לטפטף בפייסבוק ובאתרי האינטרנט קטעי מידע לא מחמיאים נוספים על זינגר. "צחקו עלי ואמרו שאני בודה דברים מליבי", אמר השבוע כרמל שמה בראיון עיתונאי ממקום מושבו בפריס. למרבה האירוניה זינגר וכרמל שאמה שיתפו פעולה בעבר ביניהם ועם אומ"ץ באיסוף ראיות מפלילות נגד צבי בר ובהעברתם לרשויות החוק.

בחודשים האחרונים ערכה המשטרה חקירה סמויה בעירייה ובמקומות אחרים בעיר כדי לאסוף, "בין השאר" ראיות בנושא הקשרים של מולנר עם העירייה . נושא המינויים היה בעדיפות שנייה. מה שהביא למעצרו של זינגר הייתה כנראה שיחת טלפון שמולנר ניהל מתאילנד עם אחד מחייליו בארץ ובה הוזכר שמה של עיריית רמת גן.

לפרשה זו יש ספיח עצוב שעורר צהלה אצל כמה כלי תקשורת שאומ"ץ אינה כוס התה שלהם אחרי שנודע שזינגר קיבל ממני לפני ארבע שנים עיטור כבוד של אומ"ץ. בתגובתי, שלא פורסמה משום מה בכלי תקשורת אלה, נאמר שאומ"ץ אינה מחלקת תעודות יושר אלא מביעה את הוקרתה על פעילות נקודתית של הנבחר.

במקרה הנדון קיבל זינגר את העיטור על שיתוף הפעולה שלו עם אומ"ץ לחשיפת מעשי השחיתות בתקופתו של בר ועל כך ששימש ראש צוות השופטים במשפט ציבורי שערכנו בשעתו לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בשיתוף עם התנועה לאיכות השלטון.

אולמרט הורשע במשפט זה הרבה לפני שהורשע בבית המשפט.

ראש הממשלה לשעבר
אהוד אולמרט [צילום: פלאש 90]

ההקלטות המביכות שביצעה לאורך זמן שולה זקן מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט חשפו מחדש את אולמרט במלוא ערוותו העבריינית.

בעקבות זאת פנתה אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואל פרקליט המדינה שי ניצן: "בקלטות של מנהלת לשכתו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, שמהם עולה בבירור כי אולמרט שתל לכאורה בפיה של זקן גרסאות שונות ביחס לכספים שהעביר לעד המדינה שמואל דכנר בפרשת הולילנד.

מטרתו של אולמרט הייתה לשבש את תהליכי המשפט, למנוע מזקן עריכת עסקת טיעון שבמסגרתה הייתה אמורה לספר שהמדובר היה בכספי שוחד ששולמו לאולמרט ולביים רומן מדומה עם עד המדינה במטרה לחלץ את עצמה ואת אולמרט מכתב אישום פלילי חמור לקבלת שוחד. תמורת שינוי גרסתה וביטול עסקת הטיעון הציע לה אולמרט בקולו המוקלט סכומי כסף ניכרים שאמורים היו להיות משולמים ע"י אילי הון הנמנים על מקורביו.

לאור האמור לעיל נראה לנו שאין מנוס מהגשת כתב אישום חדש נגד אולמרט בגין שיבוש הליכי משפט והדחת עד".

עד כה לא התקבלה תשובתם של השניים. אם לא יקבלו את ההחלטה הנכונה לא יהיה מנוס מלהגיש עתירה לבג"ץ.

בסוגריים כדאי לציין כי לפני זמן קצר פנתה אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבחון מחדש את ההחלטה שנתקבלה בעבר שלא להעמיד לדין את עורך הדין אורי מסר שהיה שותפו לדבר עבירה של אולמרט. הדרישה הסתמכה על ההקלטות שביצעה זקן שבהן נחשף שאולמרט הצביע במפורש על חלקו של מסר בגלגול התרומות של טלנסקי שלכאורה היו לצרכים פוליטיים אבל בפועל הגיעו לכיסיו הפרטיים של אולמרט.

כצפוי בקשתנו לא התקבלה.

אפילוג: המאבק הבלתי נילאה של אומ"ץ לאורך שנים לחשיפת מעלליו של אולמרט קוצר עתה פרי באושים. מאבק זה נתקל לא אחת בספקנות בין השאר מצדם של עיתונאים שסגדו לו ובאחרונה יצאו נגדנו. בשנה החולפת עשו סיבוב פרסה והצטרפו לרשימת טרמפיסטים שמייחסים לעצמם את החשיפות והגילויים. ברוכים הבאים. במקום שבעלי תשובה כותבים ומשדרים אפילו צדיקים גמורים ותנועות הנאבקות בשחיתות צריכים לחשות.

תאריך:  26/12/2014   |   עודכן:  26/12/2014
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוקפי החוק
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
26/12/14 10:57
2
שיצאה לאור לפני
26/12/14 12:33
3
איפכא מסתברא
26/12/14 18:56
4
נינה-עמליה
26/12/14 19:13
5
אז הכל מותר שם
26/12/14 19:51
 
הימאי:
8/01/15 15:11
6
בעל מידע בדוק
26/12/14 21:09
 
זרוע
27/12/14 23:27
7
אביחי קמחי
27/12/14 06:49
8
אורי מילשטיין
27/12/14 07:01
 
שמ
27/12/14 21:10
 
למילשטיין
27/12/14 22:00
9
עובר ושב
27/12/14 12:31
10
שמיים
27/12/14 17:34
11
שמחה ברטר
27/12/14 17:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת אולמרט
עדותה של שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד אהוד אולמרט, עם חידוש משפטו בפרשת טלנסקי, הדהימה רבים וטובים - בהם אישי ציבור, פרקליטים בשירות המדינה, אנשי עסקים וגם עיתונאים שמיאנו במשך שנים להקשיב, להפנים ולהטות כתף לחשיפת האמת. והאמת היא, כפי שזו נחשפה מאות פעמים ב-News1 החל מסוף 2005: אולמרט הוא עבריין בכיר. פושע אלים ומסוכן, שלא נמנע משיגור פקידיו, פרקליטיו, מקורביו האישיים וגם את קלגסיו העיתונאים והפרשנים שנמנו עם חבריו הקרובים, כדי לנגח ולפגוע בכל מי שהעז לעסוק בחשיפת העבירות שביצע.
08/11/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
שולה זקן הסייענית הוותיקה של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת, אהוד אולמרט, הנחיתה לו השבוע מכת מחץ שספק אם אולמרט יצליח להתאושש ממנה. ערוותו הפלילית של אולמרט נחשפה מול פני האומה והפעם בקולו שלו.
07/11/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
הדי משפטו של עו"ד אהוד אולמרט ועדותה של גב' שולה זקן נראים כלקוחים מהעבר הרחוק.משהו היסטורי ותו לא.אבל זו איננה האמת,כל זה אירע רק לפני קדנציה וחצי,והנאשם המרכזי היה ראש הממשלה, ולצידו הרל"שית שלו.זה לא אירע לפני עשרות שנים אלא זה קרה אתמול בבוקר, וזה יכול להיות גם בימים אלה אצל בכירים אחרים, שנראים לנו כ"מלח הארץ".במקרה הזה הם פשוט נתפסו כי היו כאן כוחות תקשורתיים שדחפו חזק יותר לחשיפה, מכוחות התקשורת שרצו להעלים את הפרשה. אבל בל נשכח כי כוחות פוליטיים - ובעיקר משמאל,רצו לטייח את הפרשה וזאת רק משום שאולמרט התאים להם פוליטית. מי יודע אם זה לא היה השיקול כאשר נגד אריאל שרון המנוח "לא היו מספיק ראיות" להעמידו לדין, בפרשיות שבהן כיכבו גם שני בניו.
05/11/2014  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
אם היה מישהו זקוק להוכחה שההחלטה לשפוט את אולמרט ע"י שופט מחוזי יחיד הייתה טעות, ניתן למצוא אותה בעובדה שלהרכב הערעור בבית המשפט העליון מונו חמישה שופטים בהם הנשיא - במקום שלושה שופטים בתיקים רגילים. משמע, שגם בית המשפט העליון מכיר בכך שאין המדובר כאן במשפט רגיל.
06/09/2014  |  יוסי דר  |   מאמרים
נשיא על הכוונת - הפרסומים השיקריים על-אודות הנשיא ריבלין גרמו עוולה רבה לנשיא שלא נתבקש להגיב על הפרסום המגמתי רה"מ לשעבר במצור - עבור אולמרט הנהנתן עונש עיכוב היציאה מן הארץ - הינו כבד מנשוא מצוקת העותרים הציבוריים - המדיניות החדשה של הנשיא אשר גרוניס מצמצמת את העתירות הציבוריות בבג"ץ ופוגעת בזכות המידע שלהם פרשת רונאל - מעלליו היכו בתדהמה לא רק את הציבור אלא גם את לקוחותיו שביניהם אנשי עסקים ידועים
15/08/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
קובי ברדה
קובי ברדה  |  
המוסדות (הנהלת קמפוס, משטרה וכו) מבועתים ובוחרים להתמודד בסגירת הקמפוס מוקדם מהרגיל או עיטוף הפסל ו/או שמירה עליו עם כוחות שיטור, אבל השינוי לא יוכל להגיע מפלסטרים שכאלה
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il