|   15:07:40
  בנימין נתניהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
[צילום: קובי גדעון, לע"מ]

אירן אחראית ל-90% מבעיות המזה"ת

נאום ראש הממשלה בטקס חילופי הרמטכ"ל והענקת דרגת רב-אלוף לרמטכ"ל הנכנס, הרצי הלוי [כ"ג בטבת תשפ"ג, 16.01.2023]
18/01/2023  |   בנימין נתניהו   |   נאומים   |   תגובות
ביסוס ההרתעה
השקט ששורר בגבולנו עם רצועת עזה הוא תוצאה ישירה של ביסוס ההרתעה באמצעות אגרוף הברזל של צה"ל. ההתעצמות הצבאית שלנו היא נדבך מרכזי בהתעצמות הלאומית שלנו, והיא חיונית לא רק למצב מלחמה, אלא גם להשגת שלום.

   רשימות קודמות
  סיבוב הפרסה של עדי התביעה
  נפעל כאיש אחד להפלת הממשלה
  ראש ממשלה שעומד על ראש סיכה
  להגן על עצמנו בכוחות עצמנו
  חדשות טובות מהמזרח התיכון

"שר הביטחון, יואב גלנט, וכל שרי הממשלה. יו"ר הכנסת והרבנים המכובדים. הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף אביב כוכבי. הרמטכ"ל הנכנס, רב-אלוף הרצי הלוי. חברי המטה הכללי של צה"ל, בכירי צה"ל בעבר, משפחת כוכבי, משפחת הלוי, בני המשפחות השכולות, מכובדיי הרבים.

כל מפקד בצבא ההגנה לישראל צריך ראש חושב, לב שומע, וכתפיים איתנות וחסונות. יש עוצמה מיוחדת בכתפיים: כי עליהן מוטל עול האחריות לביטחון ישראל, ועליהן מונחות הדרגות שמייצגות את מדרג הסמכות בשרשרת הפיקוד. במעמד זה, שבו הנחנו דרגות רב-אלוף על כתפי הרמטכ"ל הנכנס, כולנו זוכרים את הזכות הנעלה להטות כתף - ולהתייצב כתף אל כתף -לשליחותינו בהבטחת קיומה ועתידה של מדינת ישראל.

אביב, מאחוריך למעלה מ-40 שנים של שירות מסור בצה"ל. בסוף השבוע שעבר, אתמול וגם היום, נפגשנו לסכם את פועלך. הודיתי לך על שירותך, פעילותך, על ההישגים והתרומה שלך לצה"ל ולביטחון ישראל במהלך השנים הללו, וכמובן ב-4 השנים האחרונות בכהונתך כרמטכ"ל צבא ההגנה לישראל. המסע הארוך שהחל במבני הטירונים בבסיס 'סנור' של הצנחנים, מגיע כעת לסיומו. נקודה ועוד נקודה ועוד נקודה שמתחברות לקו רצוף אחד: חולצה ספוגת זיעה, נעליים מכוסות אבק, מסעות מפרכים ביום ובלילה, אלונקה על הכתף, אצבע על ההדק, סיורים, מארבים, פשיטות, הסתערות על האויב. כל אלה הכשירו את דרכך לארבע השנים האחרונות, בהן פיקדת על צה"ל.

לפני ארבע שנים, עמדנו כאן, כשנכנסת לתפקיד הרמטכ"ל, ואמרתי: "אם נהיה נכונים להגן על מדינתנו בכל מאודנו, ייתכן שלא נידרש למערכה כוללת. ואם נידרש לכך -צה"ל יעמוד באתגר, אזרחי ישראל יעמדו באתגר, מאוחדים ומלוכדים בשעת מבחן. יחד נבטיח את נצח ישראל". דברים אלה שרירים וקיימים גם היום. אני חוזר עליהם, לא כדי לעשות 'קופי-פייסט' מנאום לנאום - אלא משום שזהו ה'אני מאמין' שלי מימים ימימה.

אל מול האיומים עלינו, בעיקר מצד אירן ושלוחות הטרור שלה, עלינו להפגין נחישות-מטרה. כך עשינו בעשור האחרון -ובכלל זה, אביב, בארבע השנים של כהונתך כרמטכ"ל בהם פיקדת על צה"ל - וכך נמשיך לעשות יזמנו פעילות חסרת פשרות לבלימת ההתבססות של כוחות אירן בסוריה. פעלנו נגד הניסיונות להעביר נשק מדויק לסוריה ולבנון. המשכנו לפעול לסיכול תוכנית הגרעין האירנית. הנחתנו מהלומות על ארגוני המחבלים שתקפו את ערי ישראל בטילים. במבצע 'שומר החומות', תחת פיקודך אביב, לפני שנה ושמונה חודשים, הנחית לחמאס את המהלומה, את המכה הקשה ביותר בתולדותיו. השקט ששורר בגבולנו עם רצועת עזה הוא תוצאה ישירה של ביסוס ההרתעה באמצעות אגרוף הברזל של צה"ל.

ההתעצמות הצבאית שלנו היא נדבך מרכזי בהתעצמות הלאומית שלנו, והיא חיונית לא רק למצב מלחמה, אלא גם להשגת שלום. באזורנו, לא רק באזורינו, "הרוצה בשלום ייכון למלחמה - והנכון למלחמה ישיג שלום". העובדה שאנחנו חזקים יותר במודיעין, במבצעים, בטכנולוגיה, בחדשנות, וגם כמובן בדיפלומטיה ובכלכלה פילסה נתיבים ל'הסכמי אברהם' שהבאנו.

אביב, לפני כמה חודשים ביקרת בבחריין, ואח"כ במרוקו. אני ראיתי את תמונתך עם מפקדי הצבא של בחריין ומרוקו, על-רקע שיתוף הפעולה המתהדק בין מדינתנו. אין ביטוי טוב יותר למעמד החדש של ישראל במרחב - מן המפרץ הערבי ועד לאוקיאנוס האטלנטי. בשמי ובשם עם ישראל, אביב - תודה גדולה ועמוקה על שירותך המסור ורב-השנים למען צה"ל ולמען ביטחון ישראל.

כעת תוכל לבלות יותר זמן עם משפחתך הנחמדה, תוכל לטייל בעולם, תוכל לחזור לתחביבים ישנים שגיליתי בהכנה לנאום הזה - נגינה וציור. הייתי רוצה לראות כמה מהציורים, לשמוע קצת מהנגינה - וכולנו מאחלים לך הצלחה וסיפוק בהמשך דרכך.

הרמטכ"ל הנכנס, רב-אלוף הרצי הלוי - בנם של לינה שנמצאת איתנו, ושל שלמה ז"ל, שאותו הכרתי והוקרתי. 'הרצי' זה הרצל - וטוב שיש לנו רמטכ"ל בשם זה. הרי סיפור התקומה המופלא של עמנו מתחיל בחזון הלאומי שהרצל רקם וקידם. הרצל ביקש לשחרר אותנו מכַבלי הייסורים בגלות. הוא החדיר בנו כוח רצון - לעמוד ברשות עצמנו, לזקוף את קומתנו, להתנגד למבקשי נפשנו.

עוד בסוף המאה ה-19 הרצל דיבר על התיישבות יהודית בארץ-ישראל, בקנה-מידה גדול, שחוסה בצילה של הגנה עצמית, כך הוא כתב. מכאן ואילך, במקביל להשתרשותנו באדמת המולדת, צמחה מורשת ההגנה העצמית: בארגוני השמירה, בגדודים העבריים, במחתרות ובצה"ל.

אני תמיד נרגש לפגוש את החיילים והחיילות הנפלאים שלנו: ילידי הארץ, עולים חדשים, חיילים בודדים. הברק שניבט מעיניהם ממלא את הלב גאווה אדירה וגם ביטחון. כל דור מקבל מקודמו, וכל דור מוסר את הפיקוד לבאים אחריו. גם אתה, הרצי, קיבלת את צו השליחות - בדרך שאין כואבת ממנה, ואין מרגשת ממנה.

דודך, הרצי הלוי זכרו לברכה, לוחם הצנחנים שעל שמו אתה נקרא, נפל במערכה לשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים. אני זוכר כנער ירושלמי בזמן המלחמה, את רגע הבשורה המרה שהגיע על נפילתו. הוא היה ידוע בקרב הנוער הירושלמי, ואני זוכר את הרגע שבישרו לי ש'הרצי הלוי נפל'. המילים - 'החומה, החומה' - יצאו מפיו זמן קצר לפני שחייו הקצרים באו לקיצם. בעקבותיו בחרת גם אתה - לשמש חומת-מגן למדינתנו.

זו פיסת היסטוריה: אתה הוא הרמטכ"ל הראשון, שנולד אחרי מלחמת ששת הימים. כומתה אדומה, היענות לקריאה 'אחריי!', שירות ביחידות-החוד המובחרות של הצבא. אני מכיר אחת מהן היטב - סיירת מטכ"ל; גם כמי שלחם ביחידה, וגם כמי שאישר לך - כמפקדה - מבצעים רבים. אני תמיד התרשמתי מהרצינות שלך, מהנחישות שלך, מהיסודיות והירידה לפרטים שלך ומשיקול הדעת שלך.

אנו מצפים ממך - וסומכים עליך - שתשחיז עוד יותר את יכולות צה"ל: בהרתעה, בהגנה, בהתקפה - בכל מערך ובכל פיקוד.

תטפל גם בבעיות שדורשות את פתרונן: המשך שיקום צבא היבשה, המיומנות בתמרון הקרקעי, כשירות מערך המילואים, גניבות-הנשק מן הבסיסים, ודבר שאתה אביב דיברת איתי אתמול עליו באריכות רבה - עזיבת כוח-אדם איכותי את שורות הצבא. דברים שהממשלה תידרש לטפל בהם. אני מסתכל עליך שר האוצר, זה לא יהיה פשוט, אבל זה יהיה חשוב.

אתה ודאי יודע הרצי, מניסיונך הקרבי, שלא רק אנחנו מתקדמים. גם האויב לומד, מפיק לקחים ומתחזק. ולכן יהיה עליך, עם כלל יחידות צה"ל, להיערך לבאות. לא להסתפק במה שנעשה עד כה, חשוב ככל שיהיה, אלא אדרבה - ליזום שינויים שיכינו היטב את צה"ל לשדה-הקרב העתידי. אינני מתכוון רק להצטיידות בנשק מתוחכם, ולנקיטה של תחבולות מלחמה. הציוד חשוב, הטכנולוגיה חשובה, הטקטיקה והאסטרטגיה חשובות - אבל כל אלה אינם מייתרים את האדם.

הדבר החשוב ביותר הוא רוח הלחימה - ובייחוד הידיעה העמוקה שאנו נלחמים על ביתנו, על נחלת אבותינו - זהו מקור כוחנו האמיתי. מהי המטרה שלנו, מהי המשימה שלך? בפשטות, הכרעה וניצחון.

אמרתי קודם לכן, שהרצל זה שם מחייב. הרצל זיהה את הסכנה לעמנו, והכין תוכנית-פעולה מעשית להבטחת קיומנו. גם היום ממשלת ישראל מזהה את הסכנה, ומנחה את צה"ל לגבש תוכנית-פעולה מעשית להדוף את האיום לקיומינו.

אירן, אותה הזכרתי קודם לכן, אחראית ל-90% מן הבעיות של המזרח התיכון. התוקפנות של המשטר הקנאי בטהרן מערערת שוב ושוב את היציבות באזורנו. משטר זה מאיים להשמיד אותנו, ולפגוע במדינות נוספות שנושאות עיניים לכיווננו. כמי שיש לו את הזכות להנהיג את המדינה החזקה שלנו, ואת העם הנפלא שלנו, אני אומר כאן בצורה ברורה: לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו.

צה"ל, יחד עם 'המוסד', יחד עם השב"כ, יעשו כל שיידרש להשיב מלחמה שערה לצוררינו. ביודענו את המחיר הנורא של השכול, לא ניגרר וגם לא ניגררנו למלחמות מיותרות. השמירה על חיי-אדם היא בנפשנו. אבל ביום פקודה ניאבק על הנחוץ והחיוני.

ישנם מצבים שבהם נצטרך לגלות נכונות הקרבה, כדי לשמור על חרותנו, על ביטחוננו ועל עצם קיומנו.

הרצי, אתה תנווט בשנים הקרובות את דרכו של צה"ל. אנחנו בוטחים ביכולותיך, ואנחנו מאחלים לך הצלחה. אומר לך לסיום את מה שאמר בזמנו משה דיין על מאיר הר-ציון: הדרגות שעל כתפיך אינן עיטור דקורטיבי, אלא עיטור אופרטיבי. הן לא סתם קישוט, אלא סמל מחייב של מצוינות פיקודית ומבצעית. שא ברכה והצלחה, רב-אלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל ה-23 של צבא ההגנה לישראל".

תאריך:  18/01/2023   |   עודכן:  18/01/2023
בנימין נתניהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אירן אחראית ל-90% מבעיות המזה"ת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
18/01/23 21:15
2
חשדנית
20/01/23 12:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני שמח מאוד להיות עמכם בערב הפתיחה של הכנס. לנו, המשפטנים בשירות הציבורי, נושאי שיחה ועניין משותפים בימי שגרה, ועל אחת כמה וכמה בימים אלה, שבהם עומדות על סדר היום סוגיות הרות גורל. זו הזדמנות טובה לשתף, לדון, לנתח את המצב, ומבחינתי גם לחזק אתכם, מי שעושים לילות כימים, במסירות ובמקצועיות, למען המדינה ולמען שלטון החוק בה.
15/01/2023  |  שרון אפק  |   נאומים
אדוני כבוד יושב-ראש הכנסת, כבוד השרים, משפחתי האהובה, כנסת נכבדה - אני לא מאמינה שאני מתרגשת.
15/01/2023  |  דבי ביטון  |   נאומים
לפני ימים אחדים הציג שר המשפטים החדש תוכנית בזק לשינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט. למעשה מדובר במתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט, משל הייתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו. למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תוכנית "לתיקון" מערכת המשפט. ואני אומרת - זו תוכנית לריסוק מערכת המשפט. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת.
13/01/2023  |  אסתר חיות  |   נאומים
לפני פחות משנה, התייחסתי בכנס זה לטענה כלפי מערכת המשפט, לפיה הקפדה על שלטון החוק והמבחנים החוקתיים פוגעת בהשגת יעדי הממשלה. על כך השבתי, שתפקידו של הייעוץ המשפטי לממשלה לסייע לממשלה. כל ממשלה. הסברתי, כי אין סתירה בין סיוע לממשלה לבין הקפדה על שלטון החוק. ההפך. שמירה על גבולות הדין מחזקת את חוסנה הפנימי של המדינה; מונעת מהממשלה כישלון; ומגנה על המדינה בזירה הבינלאומית.
13/01/2023  |  גלי בהרב מיארה  |   נאומים
תודה רבה ליו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת אופיר כץ.
04/01/2023  |  שמחה רוטמן  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il