|   15:07:40
  נפתלי בנט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
לא כבולים לקבלני קולות, לטייקונים ולוועדי עובדים [צילום: פלאש 90]

פראיירים למען עם ישראל

נאום הבכורה של יושב-ראש הבית היהודי [ב' באדר תשע"ג, 12.02.2013]
12/02/2013  |   נפתלי בנט   |   נאומים   |   כנסת 19   |   תגובות
   רשימות קודמות
  על ראש הליכוד בוער הכובע
  מתווה מעשי לניהול הסכסוך הישראלי-פלשתיני
  צונאמי או היסטוריה
נסיך שהעיר יפהפייה
דברי ברכה מפי ח"כ ותיק
אדוני היושב-ראש,

נפתלי שבע רצון ומלא ברכת ה'. זה אחד הפסוקים האחרונים בתורה בברכת משה, אני מברך אותך, ידידי נפתלי, ברכה קצרה. אני נזכר שלפני ארבע שנים, כמעט, בתענית אסתר, עמדתי כאן בנאום הבכורה שלי, שהוא תמיד מרגש כל אחד שנואם נאום ראשון בכנסת, ודימיתי את הציונות הדתית לאסתר המלכה, מודעת לגודל השליחות אבל קצת חוששת ממנה. כאילו במקרה היא נקלעה לבית המלך, נעה בין שאיפות מלכות לבין הרגשה שזה גדול עליה. ואמרתי גם, שאולי הציונות הדתית היא היפהפייה הנרדמת. לפעמים נרדמת בשמירה, לפעמים נדהמת, יפהפייה נדהמת שלא מעריכים אותה מספיק. וקיוויתי, בנאום הבכורה שלי, שתהיה לי הזכות להיות בין אלו שמעירים את היפהפייה הנרדמת. ואפילו אמרתי, אם לצטט את עצמי, כי אחרים לא מצטטים אותי, שאנחנו מקווים שהבית היהודי שלנו יהיה אכן בית שדלתותיו פתוחות לכולם, גם לאלו שהם לא בדיוק-בדיוק כמונו, להחזיר לבית הזה את המסורתיים ואת החילוניים אוהבי יהדותם, וכמובן את הדתיים הרוצים ייצוג ראוי לעולמם.

רצינו להעיר את היפהפייה הנרדמת שלנו, את הציונות הדתית, אבל לא המשכתי בסיפור ובמשל ולא הזכרתי את הנסיך שצריך לתת לה את הנשיקה. חששתי אז, אתם יודעים, יש דתיים ודתיים יותר, אם אתחיל לדבר פה על נשיקות בין נסיכים ליפהפיות עוד יעיפו אותי מהמפלגה.

אני שמח שמצאנו – ולזה אני מגיע – את נפתלי בנט, כולנו ביחד, שהוא הנסיך שהעיר את היפהפייה הנרדמת, שנתן לה, עם חברים טובים, את נשיקת החיים שהעירה אותנו פוליטית, את היפהפייה הגדולה הזאת שתועיל לכלל המדינה. אני רוצה לברך אותך, נפתלי, ידידינו, שתמשיך להעיר את היפהפייה. היא כבר התעוררה, אבל עכשיו היא צריכה לעשות משהו עם היופי שלה, עם היכולות שלה, בזכות היכולות שלך והכישרון והמאמץ והחברים והסיעה הגדולה, 12 חברים, כמו בימים הטובים כשהיינו עוד ערים, נרוץ ונשיג ונרדוף ונחלק שלל. נפתלי, אתה יודע, מסמל את הריצה, נפתלי איילה שלוחה. אז אתה תרוץ בראשנו וכולנו ביחד נשיג את כל המטרות הגדולות שדיברת עליהן וגם מטרות אחרות, כדי להיות שוב כוח מרכזי במדינת ישראל, כוח שמגשר את כולם. אבל כשאנחנו, הציונות הדתית בראשותך, נגשר את כולם, לא נהיה עוד הגשר רק במובן הזה שכולם דורכים עליו אלא גשר במובן הזה שכולם מתחברים אליו. בהצלחה נפתלי וברכות לפתיחת עבודתך כיושב-ראש הציונות הדתית הפוליטית במדינת ישראל.
▪ אורי אורבך

אדוני יושב-ראש הכנסת, אחיותי ואחי חברי הכנסת,

יום אחד כשהייתי ילד, בערך בן 10, באחת הארוחות שני האחים שלי ואני דיברנו על חבר מהשכונה וכינינו אותו "פראייר". אימא שלי, שהיא עולה מארצות-הברית, לא הכירה את המושג והיא שאלה אותנו במבטא שלה: מה זה "פראייר"? אמרנו לה: אימא, איך את לא יודעת? פראייר זה אחד שעוזר, נותן לאחרים, ולא מקבל בתמורה שום דבר. ואמי הטובה נזפה בנו ואמרה, עוד פעם במבטא הכבד: אם ככה, אז פראיירים הם טובים ואני רוצה שאתם כל החיים תהיו פראיירים.

הרי אימא ואבא עזבו את החיים הטובים בארצות-הברית ובאו להקים בית בארץ ישראל, בלי שידעו מילה באנגלית. לא מאילוץ, אלא מאידיאולוגיה. הם לא באו לקבל, הם באו לתת. הם באו להיות פראיירים, כמו החלוצים, כמו מייבשי הביצות, כמו לוחמי תש"ח, כמו הלוחמים שמסיירים ממש בשעה זו לאורך גבול הלבנון ובקדמת סיני. כל אלה הפראיירים שמקיימים את מדינת ישראל. אימא ואבא חינכו אותנו להיות פראיירים ולעשות את הדבר הנכון, גם אם זה כרוך במחיר אישי.

חברי חברי הכנסת, בואו אנחנו, הפוליטיקאים, נהיה פראיירים למען עם ישראל. היכולת שלנו, חברי הכנסת, לחולל שינוי בישראל תלויה בכך שנסכים להסתכן ולשלם מחיר אישי למען דברים שאנחנו מאמינים בהם. נפלה בחלקנו ההזדמנות של פעם בדור לחולל שינויים שתמיד חלמנו עליהם. בפעם הראשונה יש 47 חברי כנסת חדשים. זה יוצר תמהיל של נבחרי ציבור חדשים וישנים או ותיקים שהם לא כבולים בבליל מחויבויות - לקבלני קולות, לטייקונים, לוועדי עובדים, וגם לא לקיבעון מחשבתי.

אנחנו יכולים לייצר שותפויות שחשבנו בעבר שהן בלתי אפשריות כדי להביא לעם ישראל הישגים שנראו לנו עד כה בלתי אפשריים. הציבור הישראלי מצפה מאתנו שנבוא עם סכין בין השיניים ונפרוץ דרכים חסומות, שיקום פה דור מנהיגות שלא מפחד.

רבותי, אנחנו נמצאים היום במזלג דרכים גדול, בצומת "טי" היסטורי. זו הבחירה שעומדת בפנינו: האם נפחד או נעשה. למשל, כולם יודעים שכדי להוריד את יוקר המחיה חייבים לייצר תחרות במשק על-ידי העברת חוק הריכוזיות. אני לא שונא טייקונים אבל אסור שעלות המחייה שלנו תיקבע בידי מספר קטן מאוד של בעלי הון שמחזיקים בתיאטרון בובות את החוטים של כמה בובות ביחד, שמחזיקים כמה מהגופים והעסקים השולטים על חיינו ביחד. זה מסוכן. תיאטרון הבובות הזה מייצר חוסר תחרותיות וקושי כלכלי, מייצר פגיעה בשכבות הביניים ובשכבות החלשות, וכל מה שצריך לעשות, או כל מה שצריך, זה אומץ כדי לעצור את זה. זה צריך לקרות כאן ועכשיו. הצעת החוק, חוק הריכוזיות, מוכנה וממתינה להעברה. בואו נעביר את החוק הזה מיד. ממש עכשיו. בואו נפיג את העול המיותר שנושאים אזרחי מדינת ישראל.

ועוד דוגמה. כולנו יודעים שמונופול הנמלים פוגע אנושות בצרכני ישראל כולם. כולנו משלמים את המחיר שהם תופסים אותנו. יש ועדים חזקים שמחזיקים את כל המדינה כבת ערובה ומשביתים נמל במשך יומיים, רק לפני שבועיים, בגלל שטויות, בגלל עוזרת של חבר של יושב-ראש הוועד. זה במדינת ישראל. ספינות מחכות בלב ים בעלות יומית של מיליון שקלים ליום אבל אף אחד לא מוכן להתעסק אתם כי זה כרוך במחיר פוליטי. יושב-ראש הוועד אולי ייצא בקמפיין על הראש שלך או ישבית את המשק ואז כולם יגידו "אתה אשם". אז יש לי רעיון, בואו נעשה את זה ביחד. לא לבד. מי שלבד עושה יחטוף, ביחד נפזר את המכה בין כולנו אבל נעשה מה שצריך. בואו נעז.

כולם יודעים שיש אובדן ערכים במערכת החינוך, שאיבדנו את הכבוד למורים, שקידשנו את זכויות התלמיד ושכחנו את חובותיו. זה "משגע" אותי, הדבר הזה. אנחנו כולם סביב הילד, ומה עם החובות לילד? אני, כשגדלתי, קמתי כשנכנס מורה לכיתה. הילד זה חזות הכול, הערכים של הילד, לא הפינוק של הילד. אבל מי רוצה לצאת נגד תרבות ה"בא לי"? תרבות ה"בא לי" זה צמד מילים שאני לא מרשה לילדים שלי לומר בבית. תגידו "אני רוצה", אל תגידו את המילים "בא לי". תרבות ה"בא לי" שתפסה אחיזה בישראל, גם זו חובתנו.

חברים, בואו נודה על האמת, שירותי הדת בישראל הפכו למכונת ג'ובים ענקית שיוצרת ניכור. אין מה להתפלא שרבע מהזוגות מתחתנים מחוץ לרבנות. בואנו נעז ונהפוך את שירותי הדת בישראל למוקד שיאיר לכל עם ישראל את היהדות האמיתית, לא דבר מלאכותי. אנחנו חייבים להביא את היהדות היפה לכל עם ישראל. אם לא יידע כל ילד במדינה מי היו אבות האומה, אברהם, משה, דוד, ומי היו גיבורי ישראל כמו יוני נתניהו, חנה סנש, יהודה המכבי ורועי קליין, מה זה קידוש ושבת ואיך אומרים "שמע ישראל", אנחנו נהפוך את הדור הבא לדור ללא מצפן, ללא דרך. בואו נחזיר את החינוך היהודי ציוני לכל ילדי ישראל. אלה לימודי הליבה שלנו, של הישראלים, לא פחות ממתמטיקה ואנגלית. זאת לא משימה דתית, זאת משימה ישראלית, של כולנו.

אנחנו חייבים לבחור בדרך של אמונה בצדקת דרכינו, לדעת שאדמת אבותינו היא לא פיסת נדל"ן ואין לי שום צורך לדבר על עומק גיאו-אסטרטגי כדי להסביר למה היא חשובה לי. אני גר ברעננה, מרגיש בטוח כשאחים שלי שומרים עלי מהרי בנימין והשומרון. אין מקום בחלקת האלוהים הקטנה שלנו למדינה נוספת. אבל אני מבין, זה בוויכוח. אבל, חברים, לפני כל דיון על שטחים צריך לומר את המשפט הפשוט: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. עכשיו אפשר להתווכח.

כן, זה נכון, חברים, שלא על הכול אנחנו מסכימים, אבל אתם יודעים מה? על 70% מהדברים 70% מעם ישראל כן מסכימים, אז בואו למען השם נעשה את ה-70% שאנחנו כן מסכימים ונתווכח על היתר, ורק פחד עוצר אותנו מזה אז בואו לא נפחד. באנו לארבע שנים, בואו לא נחשב את המשמעויות הפוליטיות של כל מהלך בעניין הזה כאילו אין מחר. בואו פשוט נעשה הכי טוב שאנחנו יכולים בתקופה הקצובה לנו ונקווה לטוב בצד הפוליטי.

בכנסת הזאת, כאמור, יש תמהיל מיוחד של חברי כנסת חדשים וותיקים שהם לא מחויבים לאף אחד חוץ מלעם ישראל, לציבור הישראלי כולו, דתיים, חילונים, יהודים וערבים, כל עם ישראל וכל הציבור הישראלי. אם לא ננצל את ההזדמנות הזאת לעשות את הדבר הנכון לא תהיה לנו עוד הזדמנות. זה פעם בדור, קונסטלציה כזאת.

ויש לנו גם, רבותי, הזדמנות היסטורית להביא לשיתוף אמיתי בנטל בין כל חלקי החברה הישראלית. אבל כדי לחולל את השינוי חייבים לאמץ שלושה עקרונות: ראשית, לימוד תורה הוא אינטרס קיומי לאומי של כל עם ישראל. הוא לא תבלין. לימוד תורה זה לא יידישקייט. הוא גם לא אינטרס של החרדים או הדתיים בלבד אלא של כולנו. כמו שיישוב הנגב הוא לא אינטרס של תושבי דימונה וירוחם אלא לכולנו יש אינטרס שהנגב ייושב, כך גם לימוד התורה. לימוד התורה הוא מה שקיים אותנו, את העם היהודי, 2,000 שנים בגלות.

אבותינו, שהיו פזורים במאות מקומות ברחבי העולם, בפס במרוקו, בצנעא שבתימן ובליטא בפולין, למדו את אותה תורה וכך שמרו על הזהות שלהם ולא נטמעו ונעלמו. היוונים העתיקים כן נעלמו, הרומאים העתיקים התפוגגו להם, האיטלקים היום הם לא צאצאי הרומאים, לא מדברים אותה שפה. אותו דבר המצרים, המצרים העתיקים התאדו להם גם. רק אנחנו, היהודים, נשארנו בזכות התורה. אנחנו מדברים את אותה שפה כמו אבותינו פה ממש לפני 3,000 שנה, חיים באותה ארץ, מאמינים באותה אמונה.

אם היו זורקים אותי ב"מנהרת הזמן", הייתה פעם תוכנית כזאת, אחורנית 3,000 שנה, אחרי כמה ימים שהייתי מסתדר עם ה"וילך" - הלכתי, הייתי מסוגל להבין את השפה. זה דבר מדהים. אין אף מקום בעולם שאפשר היה לעשות את התרגיל הזה ולהצליח. דבר מדהים. לולא התורה לא היינו כאן, ללא התורה לא נהיה כאן. בשואה, יחד עם רצח של 6 מיליוני היהודים באירופה, גם עולם התורה נמחק כמעט לגמרי. לאחר השואה עצם המשכיות עולם התורה הועמד בספק, בסכנה. עם קום המדינה החרדים נרתמו לשקם את עולם התורה והגיעו להסכמה מול דוד בן-גוריון שהבין את החשיבות ההיסטורית. הוא שחרר 400 לומדי תורה על-מנת לבנות מחדש את העולם שהושמד, שהוחרב. היום עולם התורה בישראל הוא עולם מפואר שמגדל דורות של תלמידי חכמים.

העיקרון השני שנעמיד למול עינינו הוא שהחרדים הם אחינו. אתם אחינו. זה ציבור מופלא, לא סוציומטים. חיים חיי מסירות נפש וחסד למען אידיאל התורה. אבל העיקרון השלישי הוא שהמצב הקיים לא יכול להימשך. 400 לומדי התורה של שנות ה-50' טיפסו היום ל-50,000-60,000 וכולנו יודעים, גם אתם, אחי החרדים, יודעים שלא כולם לומדים תורה. חלק ניכר מהציבור שלא מתגייס גם לא לומד תורה. בכיתות א' של היום 30% מהתלמידים הם חרדים, לא ייתכן שהם לא ישרתו בצבא, לא ייתכן שהם לא יישאו בנטל הכלכלה.

אתם יודעים, מדינת ישראל זה כמו אלונקה, מסע אלונקות, שבהתחלה יש שמונה חיילים יוצאים במסע ואחד על האלונקה, אחר כך אחד נפצע אז אנחנו כבר שבעה סוחבים את האלונקה ושניים למעלה, ושישה ושלושה, ואנחנו כרגע סביב החמישה סוחבים, שזה מעט מאוד כי יש רק אחד שאיכשהו, וארבעה כבר על האלונקה, אנחנו מטים לנפול. זה לא יחזיק.

האלונקה הלאומית שנקראת מדינת ישראל עומדת ליפול. אחיי החרדים, גם שירות בצבא הוא מצווה. הגנה על המולדת שלנו, שמירה על הילדים שלנו, ורעות - הם הם קיום התורה.

שרתתי עם אחים יקרים שידעו ללמוד תורה וגם לסחוב אלונקה, לפתוח דף גמרא וגם להסתער בשדה הקרב. לא ניתן שישתלחו באחיי החרדים, גם לא אתן שייפגע עולם התורה ששוקם אחרי חורבן השואה. אבל גם לא אסכים לכך, שרק באוכלוסיה מסוימת אימהות לא יישנו בלילה מדאגה לגורל בניהם. אנחנו אחים לשמחות אך צריכים גם להיות אחים לדמעות. אין דרך אחרת. מה שהיה לא יהיה.

חברי חברי הכנסת, כשהייתי ילד קינאתי בדורות הקודמים, קינאתי בחלוצים – שלמדנו בשיעור מולדת - בדוח תש"ח, במפריחי השממה בנגב, במשחררי ירושלים. תמיד שאלתי את עצמי, מה נשאר לנו, בדור שלנו - שנות ה-80, הייתה מוזיקה די גרועה. אני אענה בשיר שכתב נתן אלתרמן, שלא פורסם בחייו אלא רק אחרי מותו והשיר נמצא על-ידי בתו, המשוררת תרצה אתר, זכרה לברכה. השיר מתאר או שואל שאלה איך אפשר להכריע את מדינת ישראל, איך אפשר אחרי כל המלחמות, להכריע את מדינת ישראל?

"אז אמר השטן, הנצור הזה" – זאת אומרת מדינת ישראל - "איך אוכל לו/" איך אני יכול לגבור עליו? "אתו האומץ וכשרון המעשה/ וכלי מלחמה ותושייה עצה לו./" זאת אומרת, יש להם 16F ואת 8200. "ואמר: לא אטול את כוחו/ ולא רסן אשים ומתג/ ולא מורך אביא בתוכו/ ולא ידיו ארפה כמקדם/". אני לא יכול להפחיד אותם, את החבר'ה האלה. "רק זאת אעשה: אכהה מוחו/ ושכח שעמו הצדק/". הדרך היחידה להכריע את מדינת ישראל היא לא בשדה הקרב. רבותי, ראיתי את זה בלבנון השנייה, לא הייתה שם בעיה טקטית, לא הייתה שם בעיית תחמושת, הייתה בעיית רוח לחימה, הבנה למה אנחנו נמצאים במדינה הזאת.

ולכן התשובה של מה המשימה שלנו, רבותי, אחי ואחיותיי, משימת הדור שלנו היא להתאחד ולהחזיר את הנשמה היהודית למדינת ישראל. תודה רבה.

תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  07/03/2013
נפתלי בנט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דוד בן-גוריון   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנה סנש   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עולם התורה / Olam HaTorah   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
אדוני היושב-ראש, חברות וחברי כנסת נכבדים,
11/02/2013  |  שמעון סולומון  |   נאומים
כבוד היושב-ראש, חברי כנסת נכבדים.
11/02/2013  |  מיקי לוי  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, חברות וחברי הכנסת,
11/02/2013  |  אלעזר שטרן  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, חברות וחברים יקרים,
11/02/2013  |  יעל גרמן  |   נאומים
כנסת נכבדה,
11/02/2013  |  מיכל רוזין  |   נאומים
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
שינוי עמוק, לא קוסמטי  /  דוד צור
הבעיה היא הנטל עצמו  /  עמר בר-לב
להחליט החלטות שלא כולם יאהבו  /  יאיר לפיד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il