בעולם המסעדנות שבו טרנדים באים והולכים, והתחרות גדולה, חשוב לבלוט בשטח. בעוד שרבים מבעלי מסעדות מתמקדים אך ורק במיקום הפיזי של המסעדה, חשוב להכיר בכך שהצלחה אמיתית טמונה בהיות המסעדה היעד הקולינרי האולטימטיבי. מיקום מסעדה מתייחס לכתובת פיזית או לאזור בו ממוקמת המסעדה. הוא כולל גורמים כמו השכונה, הנגישות, הנראות והקרבה לאתרי בילוי או מסחר אחרים. יעד, לעומת זאת, מתייחס למסעדה הספציפית עצמה
שאנשים בוחרים לבקר בה למטרה או חוויה מסוימת. הוא מדגיש את האיכויות הייחודיות, האווירה, המטבח והמוניטין של המסעדה שהופכים אותה למקום נחשק לסעוד בו.
היכולת לשנות את נקודת המבט ולהעביר את המיקוד מהמיקום הפיזי של המסעדה ליעד קולינרי שיוצר חוויית אוכל משודרגת, היא משמעותית בהפיכת מסעדה ליעד מבוקש. אריק שולמן, יועץ עסקי למסעדות והבעלים של "
שולמן אסטרטגיה ", מציג בפנינו את האסטרטגיה שמחוללת מהפכה במוניטין של המסעדה, בצמיחתה, ובהיותה מוקד משיכה אטרקטיבי, ויעד קולינרי מבוקש.
האבולוציה של תעשיית המסעדנות: חלפו הימים שבהם מסעדות יכלו להסתמך אך ורק על מיקומן הנוח כדי למשוך לקוחות. מיקום טוב במקום שוקק פעילות או במקום תיירותי תורם אומנם לנראות המסעדה ולנגישותה. אך בעולם הטכנולוגי המהיר של היום, לסועדים יש גישה למגוון אינסופי של אפשרויות שנמצא בקצות אצבעותיהם. לכן, עצם השהייה במיקום מעולה אינה עוד ערובה להצלחה. לקוחות מחפשים עוד ועוד חוויות ייחודיות, איכות יוצאת דופן ותחושה של בילוי בעת ארוחה בחוץ. שינוי הקונספט והתפיסה מחייבים מסעדות לאמץ חשיבה חדשה - זו של הפיכתן ליעד קולינרי מועדף.
לחוות אוכל כמו שחווים אמנות - אנשים רוצים לחוות אוכל באותו אופן שהם רוצים לחוות אמנות, מוזיקה ואדריכלות. לכן חשוב לייצר חוויה מרתקת. חוויה גסטרונומית חובקת חושים, ריח טעם, מראה ויזואלי מרשים ואיכות מרכיבי המנות. הייחודיות והחדשנות הגסטרונומית, חומרי הגלם הטריים יצרבו בתודעת מבקרי המסעדה שתיתפס כמקום קולינרי מועדף.
מנות דגל -מנות הבית עשויות להיות מוקד משיכה לקהלים רחבים. ייחודיות המנה מאפשרת לייצר סימן היכר למסעדה, ושם נרדף למקום שכדאי להגיע אליו. גם מנת קינוח אחת מיוחדת בטעמה, כזו שמוגשת רק במסעדה ספציפית יכולה למשוך אליה קהלים רבים ומגוונים, מאזורים נרחבים ומרוחקים.
אווירה -עיצוב, תאורה, מוזיקה ושירות, משלימים את החוויה הקולינרית. כל מרכיב בפני עצמו והשילוב ההרמוני בין כל המרכיבים הללו יוצרים את האווירה הייחודית של המסעדה. בחירה מדויקת בעיצוב, החל מפריטי הריהוט וכלה בעיצוב התפריט, דרך בחירת גופי התאורה וסוגי האור, בחירת הפלייליסט וכמובן טיב השירות, הם חלק בלתי נפרד מסיפור המסעדה ומהיכולת להגיע לעוד ועוד קהלים.
נוכחות דיגיטלית ואתר אינטרנט - העידן הדיגיטלי עושה חסד עם התחום הקולינרי ומאפשר למסעדות להגביר את נוכחותן באינטרנט וברשתות החברתיות. העלאת מנות ויזואליות מעוררת תיאבון, הסיפורים שמאחורי מנות הדגל, עידוד סועדים להעלות מחוויותיהם בפלטפורמות כמו אינסטגרם וטיקטוק יוצרים באזז דיגיטלי, ומושכים חובבי אוכל מפינות שונות של העולם. שיתוף פעולה עם ידוענים, יגביר את תנועת הגולשים ויהפוך את המסעדה ליעד קולינרי מועדף.
מזמינים מקום באתר ובאפליקציה - כיום ניתן להזמין מקום במסעדה באופן מקוון באמצעות אפליקציית הזמנות או באתר. וכך בלחיצת כפתור מובטחת לנו החוויה הקולינרית שחלמנו עליה. אפשרות ההזמנה מרחוק, הופכת כל מסעדה ליעד קולינרי זמין.
מועדון חברים - יצירת מועדון חברים יכולה להגדיל את מעגל הלקוחות. החברות במועדון מאפשרת להתעדכן בתפריט חדש, באירועים מיוחדים שמתקיימים במסעדה ואפשרות להזמין חברים, בהנחות על מנות ומשקאות, בהטבות למיניהן, באפשרות לקנות שובר ארוחה במתנה במחיר מוזל ועוד.
החשיבה מעבר לגבולות המיקום (location) ואימוץ האפשרויות הבלתי מוגבלות להפוך את בית העסק שלנו ליעד (destination) פותחת עולם שלם של הזדמנויות עבור המסעדן. לקוחות שמגיעים ליעד לבלות וליהנות
בשעות הפנאי בשל החותם הייחודי, בין אם באמצעות תפריטים מיוחדים, אירועים נושאיים או אוכל ייחודי ומרענן, פותח את העסק למחוזות חדשים של הצלחה.