קלמן ליבסקינד, בטורו האחרון ב
מעריב, עוסק באבסורד אשר לפתחו מדרדרים כשלוקחים את המושג "רב תרבותיות" ברצינות רבה מידי, מבלי להקשיב לניו אנסים המחייבים מיישום מושכל של רב תרבותיות: אז מסתבר, כך לפי טורו של קלמן ליבסקינד, שמשטרת ישראל מפרגנת בענק למנהג "נקמת הדם" של הבדואים בנגב, מפרגנת עד כדי כך, שהיא נותנת חסותה לפרקטיקה הזו:
מסתבר, לפי הטור של ליבסקינד, שמשטרת ישראל משתתפת בהכנת הסכמים בין שבטים יריבים במגזר הבדואי, הסכמים שקובעים שלבני שבט פלוני אסור להיכנס לשטח של בני שבט אלמוני, ואם אחד מבני השבט יפר את האיסור, נקמת דם תתרחש;
משטרת ישראל מגבה את ההסכמים האלו, ומסכימה בשתיקה למנהג נקמת הדם. לא זו אף זו, לפי ליבסקינד, מתרחש רצח במגזר הבדווי, שלושת הימים שעוקבים את מועד הרצח הם ימי "בעירת הדם", ובימים האלו הרוצח, וכל שבטו, צריכים להיעלם מבתיהם, וזאת בכדי לא ליפול קורבן לנקמת דם.
"הרוצח וכל שבטו", כולל גם נשים זקנים וטף, שנאלצים לנדוד בעקבות הרוצח במדבר, ולהימנע משהות בבתיהם, או במילים אחרות, כפי שכותב ליבסקינד:
"ומה שהכי נורא זה שלא מדובר באלימת של המגזר הבדואי כולו. מדובר במיעוט. אחוז קטן, שמוכן לרצוח ולירות בלי אבחנה, מחזיק בגרון את כל 90 ומשהו האחוזים האחרים. ירייה אחת שלו מחייבת את כל השבט שלו לנדוד, לעזוב את בית הספר ואת העבודה ובלבד שלא ייווצר חיכוך בינו לבין משפחת הנרצח".
או במילים אחרות, המשטרה מסכימה לאלימות כלפי בדווים, על אפליה כלפי בדווים (אסור לבדווים משבט מסוים לשהות ב"טריטוריה" של שבט אחר), ולעקירת בדווים ממקום מגוריהם, כל עוד מדובר במה שבדווים אלימים שמשתלטים על המגזר, עושים לבדווים אחרים: הרי אם יהודים היו מעוללים זאת לבדווים, הייתה קמה מהומת אלוהים (קלמן אינו אומר זאת, אך זה משתמע מדבריו).
אז המשטרה לא רק מסייעת לעשרות או אף מאות מבני השבט לברוח ממקום מגוריהם, כשאחד מבני השבט רצח, במסגרת פרגון המשטרה למנהג "בעירת הדם", היא גם דואגת להם למקום לברוח אליו - אדמה סמוכה, שאחר כך הופכת לישוב. מסתבר, לפי ליבסקינד, שישובים בדואים רבים החלו דרכם באקט של רוצח שנמלט (עם כל השבט שלו) למקום סמוך, שמשטרת ישראל, כמובן פרגנה להם, כל כך פרגנה עד שמקום השהות הזמנית הפך לכפר.
ישאל השואל - ולמה פשוט לא לעצור את הרוצח, להביא אותו לדין, ולמנוע רציחות להבא? ובכן, מסתבר שהמגזר הבדואי הוא אקס טריטוריה עבור משטרת ישראל, שלא נכנסת לשם, אלא בתגבורת, וכשהיא נכנסת, היא בסך-הכל מספקת תוקף למנהג הבדווי של נקמת דם, ולא, חלילה, מסכלת אותו. רב תרבותיות, כבר אמרנו?