|
פרימיום בלי מנוי [צילום: נג האן גואן, AP]
|
|
|
|
|
חברת אפל מעונינת להרחיב את פעילותה בתחום הטלוויזיה ומנהלת מו"מ עם כמה חברות ענק על רכישת תכני פרימיום - מוסר (3.4.17) כתב-העת פורצ'ן.
על-פי הדיווח, השיחות מתנהלות עם טיים-וורנר, רשת CBS, רשת HBO, רשת שואוטיים ורשת Starz. אפל כבר מוכרת כיום מנויים לחלק מרשתות אלו (במחירים של 15-9 דולר לחודש), אבל כעת היא רוצה לאגד שידורים שלהן לחבילות משלה אותן תציע ללקוחותיה. המטרה: להפוך למתחרה משמעותית בתחום הכבלים.
בשנתיים האחרונות התפרסמו מדי פעם דיווחים לפיהם אפל ניהלה שיחות עם רשתות טלוויזיה על אפשרות של שיתוף פעולה בשידורי streaming אינטרנטיים, אך שיחות אלו לא הובילו להסכמות. שמועות אחרות טענות, כי אפל שוקלת לרכוש חברות מדיה, כולל טיים-וורנר, אך גם הן לא הפכו למעשים. טיים-וורנר מצידה הודיעה אשתקד שבכוונתה להתמזג עם ענקית הטלקומוניקציה AT&T - מהלך שעודנו ממתין לאישורים רגולטוריים.
אפל לא התייחסה מעולם בפומבי לכוונותיה בתחום המדיה, אם כי אשתקד השיקה שירות בשם simple TV במסגרת מערכת ההפעלה הטלוויזיונית שלה. זהו מרכז שידורים בהם יכולים לצפות לקוחות אפל, כולל מרשת HBO. אלא שנכון להיום, אומר פורצ'ן, האפליקציה של אפל היא רק קצת יותר מאשר שער כניסה לתכנים המאוכסנים במקומות אחרים. מה שהחברה באמת רוצה, על-פי הדיווחים האחרונים, הוא להפוך לספקית תוכן בזכות עצמה. איגוד שידורים בהחלט יקרב אותה למטרה זו, אם כי עדיין יהיה מדובר בתכנים קנויים ולא במקוריים משל אפל עצמה.
כמו בערוצי הכבלים והלווין אצלנו, ניתן לרכוש חבילות פרימיום - בתנאי שהלקוח מנוי על שירותי הבסיס. אפל מעונינת להציע רק את חבילות הפרימיום, בלא לחייב את הלקוחות לרכוש מנוי אחר כלשהו. שידורים אלו היא מתכננת להעביר לא רק בטלוויזיה שלה, אלא כמובן גם במכשירי האייפון מתוצרתה.