|
לא רק עיצוב מחדש [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מוקדם יותר החודש הודיעה קוקה-קולה על שינוי מחדש דרמטי של פחיות הדיאט קולה, על תוספת טעמים למשקה הפופולרי – וגם מה היא מתכוונת לעשות עם הפחיות: לנקות אותן ולהשתמש בהן שוב. בסוף השבוע שעבר (19.1.18) הכריזה קוקה-קולה, כי היא רוצה שעד שנת 2030 היא תאסוף ותמחזר פחית אחת ובקבוק אחד כנגד כל אחת ואחד שתמכור.
יעד נוסף לאותה שנה, בעוד תריסר שנים בלבד: להשתמש רק בחומרים הניתנים למיחזור ולמחזר בפועל 50% מהאריזות. "החברה מייצרת בקבוקים טובים יותר, על-ידי שימוש ביותר חומרים הניתנים למיחזור, או על-ידי הפחתת שיעורו של הפלסטיק בכל מיכל", מצטט פורצ'ן את הודעתה של קוקה-קולה. בשנת 2015 הודיעה קוקה-קולה על תוכנית שמטרתה להביא לכך שהיא תחזיר לטבע את כל כמות המים בה היא משתמשת, וכעבור שנה הודיעה שהיעד הושג: החברה החזירה 191.9 מיליארד ליטר מים – 15% יותר מהכמות שצרכה.
קוקה-קולה ממש לא לבד בגל הזה. יום לפניה הודיעה דנונה על יעד לפיו בשנת 2025 כל בקבוקי המים המינרליים אוויאן שמתוצרתה יהיו מפלסטיק ממוחזר. "אנחנו רוצים לאמץ מודל סיבובי, בו 100% מבקבוקי הפלסטיק שלנו יהפכו שוב לבקבוקים", אמרה מנהלת מותג אוויאן, פטרישה אוליבה. "זה יאפשר לפלסטיק להפוך מאשפה למקור רב ערך".
גם מקדונלד'ס חשפה תוכנית קיימות בתחום האריזות בשבוע שעבר. תאריך היעד: 2025. המטרה: כל האריזות יהיו עשויות מחומרים ניתנים למיחזור, מחומרים מתחדשים או ממקורות סביבתיים אחראיים. פפסיקו חשפה כבר בשנה שעברה את תוכנית האריזות הסביבתיות שלה, הכוללת גם היא מחויבות "לתכנן 100% מהאריזות כך שיהיו ניתנות למיחזור או לשימוש נוסף בשנת 2025".
לדברי פורצ'ן, רוב החברות המודיעות על תוכניות בתחום איכות הסביבה, מנמקות זאת בדרישה של הצרכנים – במיוחד כאשר מדובר באריזות. על-פי דוח שפורסם בשנה שעברה, אריזות הניתנות למיחזור יהיו שוק בהיקף של 440.3 מיליארד דולר בארה"ב לבדה בשנת 2025, הן בשל דרישות צרכנים והן בשל דרישות הניהול הנאות של החברות.