במשך שלוש שנים הזהיר מארק צוקרברג מפני סין. הוא אמר לחברי קונגרס שסין גונבת טכנולוגיה אמריקנית והגביר את החששות מפני השליטה הסינית בחברת טיק-טוק. אבל כעת יש לקבוצת מטא בעיה, מציין וושינגטון פוסט: היא רוצה להפוך לשחקן מרכזי בשוק החומרה וכמעט את כולה היא מייצרת בסין. לכן היא במרוץ לצאת ממנה.
המעבר קשה מן הצפוי. בעוד ענקי חומרה כמו אפל העבירו בשנים האחרונות חלק מן הייצור למקומות כמו וייטנאם והודו – בעקבות המכסים שהטיל הנשיא דונלד טראמפ ועליית השכר בסין – פייסבוק מטפסת על הקירות. עד לאחרונה סברו מנהלי מטא, כי ההסתמכות על סין לייצור קסדות המציאות המדומה Oculus היא בעיה שולית, שכן החברה התמקדה ברשת החברתית וביישומוני המסרים.
הכל השתנה כעת, כאשר מטא מיתגה מחדש את עצמה כחברה חומרה. מעבר לשינוי השם, החברה ביצעה ארגון מחדש נרחב, השיקה משקפיים חכמים למציאות וירטואלית ומייצרת מכשיר שניתן יהיה ללבוש על הזרוע. באוקטובר השיקה החברה את Meta Quest Pro, האוזניים הראשונות המיועדות לשיתוף פעולה בעולם הווירטואלי. הדאגות בתחום החומרה גברו אשתקד, כאשר כמה מנהלים הזהירו שהמדיניות האנטי-סינית תפגע בשאיפותיה העסקיות של הקבוצה ועלולה להיראות כצביעות בעיני הציבור והמאסדרים.
בדרג ההנהלה נדונה האפשרות להעביר רכיבים וייצור של השעון החכם המתוכנן מסין לחברה שתוכל לשכנע את המכס האמריקני שהיא מייצרת בטייוואן. לדעתם, ייצור כזה יחסוך מיסים וייראה טוב יותר מבחינה פוליטית. אך מימוש הרעיון היה קשה מאוד משום ששרשרת האספקה למכשירים אלקטרוניים חכמים מצויה בסין, ומדינות כמו הודו, וייטנאם וטייוואן רק מתחילות לפתח יכולות ייצור משלהן. גם התקווה לייצר את המשקפיים החכמים באיטליה עלו בתוהו, וכעת בודקת מטא האם תוכל לייצר את ה-Oculus בטייוואן.
מטא אישרה שהיא מחפשת אתרי ייצור חדשים. היא נטשה את התוכנית המקורית של השעון החכם, אך ממשיכה כאמור לפתח מכשיר לזרוע. "נכון לעכשיו חומרת מוצרי הצריכה האלקטרוניים של מטא מיוצרת בסין, אך אנחנו בוחנים כל העת אפשרויות בתחום שרשרת האספקה ברחבי העולם", אומרת החברה. מטא סירבה לומר האם היא חוששת מצעדי תגמול של סין, ואמרה שלדעתה על ארה"ב להבטיח שהיא יוצרת את האווירה המעודדת יזמות ומשקיעה את הדרוש כדי לנצח בתחרות על עיצוב עתידו של האינטרנט.
הפוסט מזכיר, כי הביקורת הציבורית של פייסבוק על סין החלה בנאום של צוקרברג ב-2019, בו הזהיר שלסין יש חזון מסוכן של האינטרנט והצהיר שפייסבוק נוטשת את נסיונה לחדור לשוק הסיני. מטא מממנת בשקט את המלכ"ר American Edge המנהל מסע פרסום מקוון נגד סין וטיק-טוק. פרשנים סינים המזוהים עם הממשלה תקפו את מטא, אך נכון לעכשיו סין לא פעלה נגדה ולא ברור אם תעשה זאת בעתיד. עסקי החומרה של מטא בסין עודם קטנים ביחס לאלו של ענקים כמו אפל וטסלה, ולמרות שהשימוש בפייסבוק אסור בסין – חברות מקומיות מפרסמות בה ביד רחבה כדי להגיע ללקוחות ברחבי העולם.