|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: דובר צה''ל]

התחקיר בצה"ל הוא "פייק" (בלוף) המגביר את האנטרופיה (אי הסדר) ומנוון את מערכת הביטחון

חלק ראשון של דיון עומק ביני ובין לוחם סיירת מטכ"ל, המהנדס והוגה הדעות יצחק סיבוש, והד"ר לכלכלה ופילוסוף אלדד שידלובסקי, לשעבר ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר. שוחחנו מדוע אין מפיקים לקחים בצה"ל כפי שנחשף בטבח 7 באוקטובר.
10/03/2024  |   אורי מילשטיין   |   פודקאסטים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

חלק ראשון של דיון עומק ביני ובין לוחם סיירת מטכ"ל, המהנדס והוגה הדעות יצחק סיבוש, והד"ר לכלכלה ופילוסוף אלדד שידלובסקי, לשעבר ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר. שוחחנו מדוע אין מפיקים לקחים בצה"ל כפי שנחשף בטבח 7 באוקטובר. יצחק סיבוש טען ש"בניגוד לסיסמה שהתחקיר הוא נשמת אפו של צה"ל, האמת היא שהתחקיר בצה"ל הוא "פייק" (בלוף) המגביר את האנטרופיה (אי הסדר) ומנוון את מערכת הביטחון. לכן צה"ל שגה בהערכות שלו על החמאס ולכן הוא לא תפקד כשהתברר ששגה. אנשי חיל-האוויר מתפארים שאצלם יש תחקירי אמת אך את כשלון החיל במלחמת ההתשה איש לא חקר ולכן הם לא סיפקו את הסחורה במלחמת יום הכיפורים".

שיחות על אמ"ן - [קישור]

שיחות על תחקירים - [קישור]

שיחות על הפקת לקחים - [קישור]

שיחות על מלחמת "חרבות ברזל" - [קישור]

שיחות על מחדלים - [קישור]

שיחות על רצועת עזה - [קישור]

שיחות על צה"ל בדרום לבנון - [קישור]

שיחות על חיזבאללה - [קישור]

על הוויית הצבא והמלחמה אפשר לקרוא בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידות" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה. בלא להבין את אבני היסוד, לא ניתן לשפר את מבנהו של צה"ל ואת תִפקודו. את התֵאור והניתוח המעודכנים ביותר של חזית הדרום במלחמת יום הכיפורים אפשר לקרוא בספר המחקרים של "הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים" - "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשׂיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר: survival1940@gmail.com

לקטלוג הספרים

אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.

תאריך:  10/03/2024   |   עודכן:  10/03/2024
אורי מילשטיין
+הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים "ירוקים"
21:08 10/03/24  |  עידן יוסף
בתום הערכת מצב הוחלט להסיר את הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה, למעט הערים אשקלון ונתיבות שבהן תישאר מגבלת התקהלות של עד 15,000 אנשים. זאת למרות שעדיין נותרה בידי חמאס יכולת לירי "סמלי" לטווחים מרוחקים.

יתר האזורים נשארים ללא שינוי במדיניות. יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על-ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף.
טבלת ההגבלות
+צה״ל תקף שני משגרים מהם בוצע ירי לעבר צפון הארץ
21:03 10/03/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו במרחב רשאי אל-פוחר את המשגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב החרמון. כמו-כן, הותקף משגר נוסף במרחב כונין שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים למרחב מירון במהלך היום.

מוקדם יותר היום זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב החרמון, צה״ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי ואין נפגעים.
+צה"ל ושב"כ מעריכים שהשנה ייעצרו אלפי מחבלים
19:39 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מאז פרוץ המלחמה נעצרו כבר כ-4,000 מחבלים, מרביתם בעזה  ▪  נתניהו הנחה את משרדי האוצר, הביטחון והביטחון הלאומי להכין בדחיפות אלפי מקומות כליאה
כלא עופר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו משיב לביידן: "רוב הציבור בישראל תומך במדיניותי"
19:28 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש בראש מול נשיא ארה"ב, אומר ראש הממשלה נתניהו בתגובה לביקורת כלפיו מצד ביידן: "זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על-ידי הרוב המכריע של הישראלים - תמיגה בהשמדת החמאס ודחיית כל ניסיון לכפות עלינו מדינה פלשתינית"
נתניהו. מבינים מה טוב לנו [צילום: נמרוד קליקמן/פול פלאש 90]
+משלחת משפחות חטופים בראשות שר החוץ יוצאת לדיון במועצת הביטחון
17:13 10/03/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת, בנימין נתניהו, שוחח עם שר החוץ ישראל כ"ץ ואיחל לו הצלחה לקראת נסיעתו הלילה לניו-יורק, לדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ממצאי הדוח על הפשעים המיניים של החמאס ב-7 באוקטובר. נתניהו הדגיש בשיחתו כי בקשתן של ארה"ב, בריטניה וצרפת לכנס את מועצת הביטחון מיד היא הישג מדיני חסר תקדים, שהושג בזכות מאמצים דיפלומטיים נרחבים בהובלת השר כ"ץ.

כ"ץ הודה לראש הממשלה על הגיבוי והסיוע, והתייעץ עימו על אודות דרכי הפעולה שיש לנקוט כדי לקדם הכרזה רשמית של האו"ם על חמאס כארגון טרור ולהטלת עיצומים אישיים על ראשי חמאס. עוד אמר כי ישראל לא תעצור עד אשר יוכרז חמאס ארגון טרור.

למשלחת בראשות כ"ץ יתלוו עשרות בני משפחות של חטופים שנמצאים בשבי חמאס, וישתתפו בדיון במועצת הביטחון. נקבעה להם פגישה עם פרמילה פאטן, הנציגה המיוחדת של האו"ם לאלימות מינית באזורי עימות ומחברת הדוח. אל הביקור יתלווה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש.
+התרעה הופעלה במג'דל שמס
16:41 10/03/24  |  עידן יוסף
התרעה הופעלה במג'דל שמס שבצפון רמת הגולן.

אלמיאדין הלבנוני: למעלה מ-30 רקטות נורו מלבנון לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בהר דב. מדובר צה"ל נמסר כי תצפיתניות באוגדה 210 זיהו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים חמושים במשגר נ"ט במרחב שבעא שבדרום לבנון.

זמן קצר לאחר הזיהוי, הכווינו התצפיתניות מטוסי קרב של חיל-האוויר וכלי טיס נוסף אשר תקפו את החוליה במרחב וזאת בטרם הצליחה לבצע את השיגור.

הבוקר זוהה כלי טיס של חיזבאללה שנפל בשטח פתוח במרחב החרמון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, מוקדם יותר זוהה שיגור נ״ט משטח לבנון למרחב מלכיה. אין נפגעים ונזק נגרם לכלי רכב צבאי.
+הותר לפרסום: לוחם מילואים נהרג בקרב ברצועה
16:26 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוג הוא רס"ל (מיל') מיכאל גל (29) מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450, חטיבת ביסלמ״ח (828)  ▪  זהו החלל ה-248 מתחילת התמרון
רס"ל (מיל') מיכאל גל
+ח'אן יונס: הותקפה תשתית טרור ששימשה מחבלים ב-7.10
14:33 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארבעת המחבלים שהסתתרו במבנה חוסלו  ▪  בדירת מסתור של פעילי חמאס איתרו הכוחות: פגזים, מטענים, ארגזי תחמושת
[צילום: דובר צה"ל]
+הגרעון התקציבי בחודש פברואר: 5.6% תוצר
13:52 10/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכנסות הממשלה כמעט ולא השתנו, אך ההוצאות זינקו בחודש שעבר ב-43.5% - ולא רק בשל המלחמה: ההוצאות שאינן נובעות מן המלחמה עלו ב-16%  ▪  הגרעון מתחילת השנה: 10.9 מיליארד שקל
הגרעון השנתי המתוכנן: 6.6% תוצר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ח"כ בן ברק: אם לצאת למלחמה בצפון לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו
10:58 10/03/24  |  מירב ארד
ח"כ רם בן ברק התייחס בראיון לרדיו צפון 104.5FM למתיחות בגזרה הצפונית: "יש מלחמה בצפון, אנחנו צריכים להתנהל נכון, ואם לא תהיה לנו ברירה לצאת למלחמה אז נצא למלחמה ואנחנו צריכים לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו. סביר להניח שגם הם מרגישים יותר ביטחון כשהמשענת שלנו מתערערת".

+פורים בלי יין: לוחמים, שימו לב להנחיות!
10:29 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנחיות ענף ההלכה ברבנות הצבאית: חיילים המעוניינים לצום בתענית אסתר רשאים לעשות זאת, למעט חיילים העוסקים בלחימה או בפעילות ביטחונית  ▪  קריאת המגילה בשטח אויב תתבצע רק בהתאם להנחיות המפקדים ובחלק מהמקרים ניתן להקדימה  ▪  חייל שלא יוכל להעביר מתנות לאביונים יפריש את הכסף עבורם ויתן להם כשיתאפשר  ▪  לוחמים אסורים בשתיית יין בפורים, כיוון שעליהם לשמור על צלילות דעת
מאות שאלות מחיילים בשטח [צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90]
+קונספציה ממלחמת העולם השנייה
09:39 10/03/24  |  מוטי הרכבי   |   לרשימה המלאה
הנחה שחיל-האוויר יכריע את המלחמה היא קונספציה ממלחמת העולם השנייה  ▪  הדבר הנכון הוא להקים חיל טילים ואז יהיה מקום לוויכוח בין מפקד חיל הטילים לבין מפקד חיל-האוויר  ▪  כל צד יתמוך בגירסה שלו וכך ורק כך נגיע למינון נכון
מטוס ללא טיס [צילום: פלאש 90]
+צה"ל חיסל את המחבל שהרג את רס"ן עמישר בן דוד
09:27 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך בלחימה במרכז רצועת עזה וחיסל ביממה האחרונה 13 מחבלים באמצעות ירי צלפים, הכוונת מטוס קרב, כלי טיס וירי טנקים
[צילום: דובר צה"ל]
+35 שיגורים לעבר מירון; מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה
09:23 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חלק מהרקטות וחלקן נפלו בשטחים פתוחים  ▪  מטוסי קרב תקפו הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה  ▪  חיזבאללה לקח אחריות על המטח למירון
מטח רקטות כבד באזור מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נחוץ: פסיכולוג במשרה מלאה
08:17 10/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לפני שנים לא מעטות בהיותו עדיין שר תחבורה הציע השר כ"ץ שישראל תבנה נמל בחופי עזה  ▪  היא תבדוק שהייבוא לרצועה אינו כולל נשק לארגוני הטרור, אבל תאפשר לעזתים לנהל את חייהם האזרחיים ללא תחושת המצור והחנק שכפתה עליהם ישראל  ▪  מי ששמע את הרעיון הנבון של כ"ץ ידע כי לא יתגשם לעולם
הצעה של ישראל כ"ץ [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
+ביידן: רוצה לחזור לישראל ולנאום בכנסת; מחריף ביקורתו על נתניהו
06:28 10/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסרב לומר האם אפשרות זו נדונה בפועל והאם יהיה צורך בהזמנה של נתניהו או של הרצוג  ▪  "נתניהו מזיק לישראל יותר מאשר עוזר לישראל, בכך שהוא גורם לעולם לראות את ישראל בצורה הפוכה לעקרונותיה"  ▪  סבור שניתן להשיג הפסקת אש ביממה הקרובה ואומר שעושה כל שביכולתו כדי להפסיק את סבל האזרחים ברצועה
אחד החשודים, מחמד חאלד חלאילה, עמד בקשר עם תשתית חמאס מרצועת עזה
ביידן בביקורו בארץ בשבוע השני של המלחמה [צילום: חיים צח, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התחקיר בצה"ל הוא "פייק" (בלוף) המגביר את האנטרופיה (אי הסדר) ומנוון את מערכת הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מתי חוגגים את פורים בעזה? האם חיילים בשטח צמים בתענית אסתר? איך יתנו מתנות לאביונים בשטח אויב? ומה לגבי שמיעת קריאת המגילה באמצעות מכשיר קשר? ענף ההלכה של הרבנות הצבאית פרסם הנחיות הלכתיות לקראת חג הפורים הקרוב, ובהן התייחסות לכלל השאלות המעסיקות את הלוחמים והמפקדים בעזה, בגבול הצפון, ואף ביחידות העורפיות.
10/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
80 שנה עברו ממלחמת העולם השנייה. אסור לקבל קונספציה זאת כתורה משמים! אסור להסתמך רק על חיל-האוויר. חייבים להקים חיל טילים כמו שמקובל ברוב הצבאות המודרניים.
10/03/2024  |  מוטי הרכבי  |   יומני בלוגרים
בפעולה משולבת מהאוויר ומהקרקע, לוחמי יחידת אגוז הכווינו כלי טיס שחיסל את המחבל שהרג את רס״ן (מיל') עמישר בן דוד ז״ל בקרב בדרום רצועת עזה ביום ו' השבוע.
10/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
דובר צה"ל מאשר (יום א', 10.3.24) כי זוהו כ-35 שיגורים מלבנון שחצו לשטח ישראל במטח האחרון לעבר הגליל. חלק מהרקטות וחלקן נפלו בשטחים פתוחים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
10/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בני גילי, אלה שבמילון היומי שלהם נכללים כבר הביטויים "קוצב לב" ו"הפרעת קצב" ו"שבץ מוחי", ייטיבו עם עצמם אם יימנעו מלצפות במהדורת החדשות של הטלוויזיה. התוכן מזמין דום לב והיצרות עורקים.
10/03/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il