|   15:07:40
דלג
עיתונאית   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מי את, מירי רגב?

הדרך לצמרת הליכוד, המהפכים בדובר צה"ל, החבורה שמסייעת מהצד והמהפך האישי הקרב. פרופיל של שרה פורסם בגיליון יוני של מגזין ליברל
03/07/2015  |     |   כתבות   |   ליברל   |   תגובות
רגב. מפלסת את הדרך [צילום: צפריר אביוב/AP]

ד"ש לקריה
מבחינה פוליטית, רגב עוצמתית כמו - או יותר - מארבעת הרמטכ"לים ששירתה תחתם בתפקידים בכירים. מבוגי יעלון, שהדיח אותה. ממופז, שלעתים היתל בה. מגבי אשכנזי ומדן חלוץ, שפינקו והתעמרו חליפות

"מתאבדת הכותרות"
במהרה הובאה על-ידי האלוף אורי שגיא כדוברת לזרוע היבשה. מסורה טוטאלית לאיש ולתפקיד. "מתאבדת" למענו על כתבות. "מתאבדת" - זה שם הפועל שנהגו להדביק לה בקשר לכך. משגעת את הכתבים. עושה שמיניות באוויר, בכלים שלא היו מקובלים בצה"ל והתחילו להתפתח מהצד השני, במשרדי יחסי הציבור

יחצנית נולדת
דובר הלך ודובר בא ומירי לעולם נשארה, וטיפסה. עמוס גלעד בנה עבורה את ענף "יוזמות", שהתבסס על התפיסה שדובר צה"ל - כבר אינו רק דובר. אלא, ואולי בעיקר, יחצן המשווק את המערכת ומבסס את ערכי המותג שלה. ועל כן, יש להפציץ את התקשורת בחומרים יזומים

כאן מרוחה החמאה
רגב היא חיה חד-פעמית כמעט בליכוד. היא הייתה נאמנה לסער, אבל נתניהו לא דאג לחסל אותה בשל כך. כיום אין יותר מדי קשר בינה לבין סער. היא נאמנה בסוף רק לעצמה; וגם ידעה לייצר קרבה אל נתניהו. אנשיו ציידו אותה בקרוואן ממותג על שמה במערכת הבחירות, והיא חרשה את הארץ

על הקריקטורה הציבורית
רגב: "זו סאטירה. צוחקים. מה יש לי להפסיד מזה?".
דן מרידור הפסיד מזה את הקריירה. לא תוכלי להפוך לאישיות שדעתה נשמעת ברצינות. "לשרון קראו רוצח - ואחר כך נתגלו פני הסבא האוהב... תראו שגם איתי יהיה כך"

   רשימות קודמות
  חייו של האזרח אהוד ברק
  המסע של נפתלי בנט לצמרת
  המנוע השקט של בוז'י
  אלף הזהויות של אביגדור ליברמן

שלום חנוך התכונן להופעתו מאחורי הקלעים. פניו מכורכמות. על הבמה בבריכת הסולטן בירושלים כבר עמדה שרת התרבות והספורט מירי רגב, זו שאמר שיגיב "בצורה חריפה" אם תגיע לנאום. רגב הגיעה גם הגיעה. אבל בפתח נאומה גם פניה שלה החמיצו. קריאות בוז ושריקות פילחו את האוויר. רגב הישנה הייתה עוקרת דגל משולי הבמה, תוך שהיא מנופפת אותו בצעקות מתריסות. רגב החדשה שמרה על איפוק ונשאה הצהרה ממלכתית. "אני אוהבת את שלום חנוך, אני שרה של כולם. ואני מכבדת את הפלורליזם, אבל בשם אותו פלורליזם צריך לשמוע גם דעות אחרות". הקהל נרגע. מי שחיכה ל"מירי רגב כפיים!", אותו שואו בלתי נשכח ממערכת הבחירות הקודמת, התאכזב. קבלו את שרת התרבות שלכם, את הפוליטיקאית שיודעת להתאים עצמה כמעט לכל מצב. חנוך עלה לבמה, ולא פצה פה מלבד לטובת שירת שיריו האהובים.

אל תטעו במירי רגב. מספיק לבחון את בית הגידול ששלח אותה לפוליטיקה, לעשות משחק השוואתי קצר ולהבין את התמונה כולה. כי מבחינה פוליטית, רגב עוצמתית כמו - או יותר - מארבעת הרמטכ"לים ששירתה תחתם בתפקידים בכירים. מבוגי יעלון, שהדיח אותה. משאול מופז, שלעתים אולי היתל בה. מגבי אשכנזי ומדן חלוץ, שפינקו והתעמרו חליפות. חזקה גם יותר מראש השב"כ שכיהן במקביל לתקופתה כדוברת צה"ל, אבי דיכטר. מירי רגב חזקה מכל הגנרלים שניסו לחדור בשנים האחרונות למערכת הפוליטית. האם יכול להיות שהדוברת שפילסה בנחישות את דרכה לצמרת, מוכשרת מהגנרלים המעוטרים ששירתה?

במונחים ליכודיים, התשובה היא "כן" מהדהד.

ובזה אי-אפשר לזלזל. בהישגים של רגב, שנולדה בשורות האחרונות של החברה הישראלית. שחצבה משם דרך אל הליבה, אל מרכזי העשייה ואל חיים נוחים. עם וילה נאה בראש העין. בעל, שלושה ילדים. פנסיה מעתירה. חסכונות שמנמנים. סופי שבוע מרגיעים בלונדון. שיעורים שבועיים ב'ימימה'. מדיטציה. והמון חברות שמוכנות להוריד בשבילה את השמים. איך היא עשתה את זה? איך מי שנדמה שרק ביקשה לתדלק עוד יותר את כותבי דמותה ב'ארץ נהדרת', עם הגסות והקולניות, עם המגאפון והדגלים והכפיים; שהובילה הפגנות גזעניות; איך היא הגיעה לאן שהגיעה, והאם היא מחשבת כעת מסלול מחדש?

בית הגידול הצה"לי

מירי רגב פילסה את דרכה אל מרכז המפה הפוליטית בזכות היכרותה האינטימית עם המרובע הקדוש: מערכת הביטחון, פוליטיקה, עסקים ותקשורת. היא מזכירה במידה מסוימת את סיפורן של נשות תקשורת חזקות, מסוגן של כרמלה מנשה, שלי יחימוביץ' ונורית דאבוש, שחצבו כמוה את דרכן לצמרת. נשים שגדלו בשיכוני העולים שבשולי הערים הגדולות. רגב, שרוב חייה הבוגרים שירתה בצה"ל, עשתה זאת בסביבה גברית למהדרין. כשהחלה לצמוח במערכת, אלו היו הימים שבהם הטרדות מיניות היו עניין שבשגרה. האצבעות רפרפו על גבך. לשון המפקד לקקה את תנוכי אוזנך. ועל אלה היה צריך להבליג. רגב סיפרה על כך לא מכבר, בראיון. "כן, הוטרדתי", אמרה.

אז מה עשית? נשאלה.

"העמדתי אותו על מקומו, ומיד. להתעסק איתי?", היא חייכה ורמזה לכוחה. אבל האמת היא שכמו אמרות רבות מפיה של רגב, גם זו כובסה בחומרי הלבנה מרוכזים במיוחד. ככה זה כשצריך לשכתב את ההיסטוריה האישית ליכולת ההכלה של חברי מרכז הליכוד. העיקר שלא להצטייר כחלשה. אלא שההכלה מן הסוג הזה - שהקריירה מחייבת - היא גם זו שיצרה את החספוס, הבוטות והציניות ששחקן 'ארץ נהדרת' יובל סמו איתר בדמותה. כדי להחזיק מעמד במערכות ההן היית צריכה לדעת לשרוד, לפחות באמצעות צחקוק מהבדיחות הגסות של החבר'ה. ואז לנצל את הפגיעות והחולשה שהמערכת השוביניסטית ייחסה לך - כדי להשיג את שלך. לדעת לבקש, להתחנן, לעורר רחמי לב, לשדר חברות, אימהות ולעורר אמפתיה. להיות הבחורה הכי מקסימה בשטח. חמה, לבבית ומצחיקה. אבל גם הכי "ממזרה". וזוהי מירי רגב.

איציק מרדכי העניק לה את הצ'אנס הגדול. היא הייתה אז מדריכת נוער, קצינה, בגדנ"ע. עור שוקולדי. עיניים צוחקות, חום מתגלגל ומשפחה בקריית גת. מרדכי הציע לה לשרת לצדו בתפקידי דוברות, שרק החלו להיבנות אז, בפיקוד דרום. ב-1988 עברה לתפקיד הרל"שית של דובר צה"ל דאז, אפרים לפיד. לכאורה מזכירה בכירה. בפועל, תפקיד עוצמתי שעיקרו שליטה על תעבורת התקשורת האישית של הדובר הראשי. המקום האידיאלי לפיתוח קשרים אישיים עם קהילת העיתונאים. וגם אל מול לשכות האלופים, הכמהים לכל כותרת חיובית אפשרית.

במהרה נקטפה על-ידי האלוף אורי שגיא והובאה כדוברת לזרוע היבשה. הייתה מסורה טוטאלית לאיש ולתפקיד. "מתאבדת" למענו על כתבות. "מתאבדת" - זה שם הפועל שנהגו להדביק לה בקשר לכך. משגעת את הכתבים. עושה שמיניות באוויר ובלבד שיכתבו על ראש מפקדת חילות השדה. כל זה, בכלים שלא היו מקובלים אז בצה"ל והתחילו להתפתח מהצד השני של המתרס, במשרדי יחסי הציבור. בשלב הבא הוקם עבורה מדור שעסק בעיתונות המקומית שפרחה אז. זה היה הרגע שבו התיידדה עם ניר חפץ, בן גילה שצמח במקומונים של 'ידיעות אחרונות'. חפץ, לימים עורך 'מעריב' ויועצם של בנימין ושרה נתניהו, היה במהלך השנים לידיד ולשותף בקמפיינים שהובילה. "ניר, כפרה", הייתה אומרת לו, "תכניס לי את הדבר הזה. בחיאת, ניר... זה חשוב לי". וניר - כל הנירים - הכניסו את הכותרת. ואחר כך צמחו, כתף אל כתף, עמה.

דובר הלך ודובר בא - ומירי לעולם נשארה, וטיפסה. עמוס גלעד, שכיהן כדובר צה"ל, איתר את השאפתנות והיכולות, והעניק לה דרגת סגן אלוף. לצורך כך גם בנה עבורה את ענף "יוזמות", שהתבסס על התפיסה שדובר צה"ל - כבר אינו רק דובר. אלא, ואולי בעיקר, יחצן המשווק את המערכת ומבסס את ערכי המותג שלה. ועל כן יש להפציץ את התקשורת בחומרים יזומים: סיפורים על אבות ובנים המשרתים באותה יחידה, אחים שכולים, לוחמי סיירת, מאמני כלבים וטייסים. רגב צמחה (והצמיחה) בתוך התהליך הזה, שהפך את היחידה למשרד יחסי הציבור הגדול במדינה. רגב הסתובבה בצה"ל, חיפשה וקידמה רעיונות לכתבות. קשה לחשוב על בית ספר טוב מכך ללמידת המערכת.

אבל לא כולם היו אוהדיה, גם לא בחוץ. כך למשל הכתבים הצבאיים יואב לימור ואלון בן דוד, ששוחחו עם המפקד ולא בדיוק המליצו להעשיר את מכסת הפעילות של רגב או את קידומה. כשדן חלוץ מונה לראש אגף מבצעים היא קודמה לאל"ם והפכה לידידתו. "חלוצי", קראה לו, ו"דנדי". שלא לומר "דנדוש". אז גם התחזקו קשריה עם מי שייעץ באופן לא רשמי לחלוץ עצמו, איש יחסי הציבור רני רהב. רגב החלה אז לבסס את דמותה כרני רהב של התקשורת הצבאית. כשיד לוחצת יד. ואוזן מתחככת באוזן. והאינטרסים מקודמים בקריצת עין. וכולם מרוויחים ואוהבים.

רגב הייתה לכוכבת יחידת דובר צה"ל. שנויה במחלוקת, צבעונית. פעלתנית בכל שעות היממה. וכל זה בגוף תקשורת שפועל בהיקפי כוח אדם ותקציב נדיבים במיוחד. ללא חשבונות של רווח והפסד כלכליים. ללא ביקורת פנים אפקטיבית. עם מאות עובדים שפועלים על-פי הוראת המפקד. ובתמורה מקבלים מפת דרכים אפקטיבית לצמרת הישראלית. זה לא מקרה שראש הממשלה הנוכחי הציב את בנו כחייל ביחידה (שנים אחרי שחרורה של רגב). נתניהו לא לבד. רבים וטובים אחרים היו בסיטואציה לפניו. בניהם ובנותיהם צמחו לצדה של מירי רגב, ועל ברכיה. ומיד אחר כך טסו לעמדות מפתח בתקשורת ובפוליטיקה הישראלית, ובכלל. המערכת הפכה למפלצת. הגנרלים השתכללו בכל הקשור להבנת חשיבות התקשורת לקידום מעמדם בתוך הצבא - ומחוץ לו. מהחלקים הקדמיים הראשיים והאחוריים של עמודי החדשות, פתאום ניתן היה למצוא כתבות על קצינים בעיתונות הכלכלית. מה שלא הפריע, כמובן, לקליטתם אחר כך בשוק העבודה האזרחי. רגב סיפקה את השירותים הללו ברוחב לב ובמקצוענות. בתמורה תבעה את שלה: מועמדת לגיטימית לפיקוד על היחידה.

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  03/07/2015   |   עודכן:  05/07/2015
רונית ורדי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי את, מירי רגב?
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
3/07/15 15:35
2
עובר אורח
3/07/15 16:10
3
באום
3/07/15 17:17
4
יהיה שינוי מיד!!!
3/07/15 17:32
5
הלעזה
3/07/15 17:42
6
איציק .ש. התקוה
3/07/15 18:25
 
אליהו חיים
3/07/15 21:07
7
אשכנזי חילוני
4/07/15 04:13
8
אפרופו
4/07/15 11:26
9
סיריוס
5/07/15 14:46
10
ד'ר אשר משיח
16/05/16 23:05
11
לורשן
18/12/17 04:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונית הראל-ידלין (42) נשואה למהנדס פרויקטים ואם לחמישה, עשתה זה עתה היסטוריה: היא השכירה את כל 34 הדירות הראשונות שנבנו בפרויקט הדירות להשכרה של חברת א.א. רובינשטיין. עוד מעט תחתום על 30 חוזים נוספים. 238 הדירות, שהחברה בונה במערב רעננה, הן הראשונות מתוך אלפי דירות להשכרה, שרשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי עומדים לקדם (כך הם מקווים) את בנייתן בשנים הבאות.
03/07/2015  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בגיל 32, ימימה ביסמוט מצאה את עצמה במצב שאין לקנא בו: גרושה טרייה, אם לשני תינוקות שחולים כל שני וחמישי ולא מאפשרים לה לצאת לעבוד, המתקיימת בקושי מקצבת הכנסה. "חיינו כך מספר שנים, כשאני מתייצבת מדי שבוע בלשכת העבודה המקומית וממשיכה לחיות מהקצבה ומצדקה", היא מספרת. "נפלטתי ממעגל העבודה ולא ידעתי איך לחזור אליו. אומנם היה לי תואר בתחום העיצוב הגרפי אבל ידעתי שהידע שלי כבר לא מעודכן".
03/07/2015  |  מעיין כפיר  |   כתבות
בסוף השבוע החשיבה פתוחה יותר ועוזרת לנו להתבונן על המתרחש בדרכים שונות ולכוון את האנרגיה והכישורים לכיוון הרצוי. אל תזניחו את מה שנמצא באחריותכם סביב התאריך 6.7 - מדובר בחובות שצריך למלא, תשלומים שיש לשלם ולבצע את העבודה הנדרשת. הצורך להתגונן יתעורר לקראת סוף השבוע. קיים רצון להגן על השטח הפרטי מתוך הרגשה שהטריטוריה האישית, או האדם עצמו, מאוימים. זכרו שהכוכבים פועלים לא פעם כמה ימים לפני ההיבט המדויק. תהיה נטייה להיכנס למאבקי כוח, ואלו מביניכם שהם פגיעים, ירגישו בכך במיוחד. בימים 6.7-5.7 הכעס החבוי יבעבע ולא חייבים להגיב לכל מצב של חוסר הסכמה או ויכוח מתוח. אולי כדאי "לבחור" את הקרבות שלכם על-פי החשיבות שלהם בחייכם ו/או בסדר היום שלכם. חפשו דרך לשחרר קיטור, אולי באמצעות ריקוד, אימון בחדר הכושר, ריצה קלה על שפת הים באוויר הצח או כל דרך אחרת שעובדת עבורכם.
03/07/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
טביעה איננה מערבת תמיד שאיפה של מים לתוך הריאות והיא מוגדרת כהפסקת נשימה ממושכת עקב טבילה מלאה במים. בחלק מהמקרים, הטובע מגיב בסגירה לא רצונית של בית הבליעה, באופן שאינו מאפשר חדירת המים לריאות, אך גם לא מתיר לאוויר להיכנס.
02/07/2015  |  ד"ר זיו בר  |   כתבות
במבט על תוצאות הבחירות הכלליות של 2015 בטורקיה, נראה כי כל צד חש עצמו מנצח: "מפלגת העם הרפובליקנית" (CHP) ו"מפלגת הפעולה הלאומית" (MHP) חשות מנצחות היות ש"מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP) לא זכתה למספר הכסאות המיוחלים בפרלמנט הטורקי. המפלגה הפרו-כורדית, "מפלגת העם הדמוקרטית" (HDP), עברה את אחוז החסימה והגיעה למעל 13 מנדטים ומובן מאליו שהיא רואה עצמה מנצחת. אך גם ה-AKP נוטה לראות את עצמה כמנצחת, על-אף שהגיעה ל-41% מן הקולות בלבד ולא הגיעה ל-400 הכסאות המיוחלים בפרלמנט.
02/07/2015  |  ד"ר אפרת אביב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il