|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

תחזית אסטרולוגית לתקופת יוני–יולי 2019

נתניהו שוב יתקשה להרכיב קואליציה

המצב הכלכלי של המדינה ידרוש היערכות שונה, השפעה שתגיע בגלל התכווצות הכלכלה העולמית. התקופה הקרובה דורשת זהירות ושיקול דעת בכל המישורים. מדוע כשל המו"מ עם ליברמן
14/06/2019  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
למרות ליברמן. נתניהו ממשיך להנהיג [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

המפגש של זנב דרקון עם סאטורן ופלוטו, משפיע וישפיע לאורך זמן (זנב דרקון בצמידות לפלוטו השפיע עד 12.6). התנסות קארמתית שמשפיעה ותמשיך להשפיע על החברה בהתנסות לא קלה. השינוי צפוי בדרך שמתנהלים ביום-יום, כך שזה ישפיע גם על אזורי הנוחות של כל אחד. בינתיים, זנב דרקון צמוד לכוכב סטאורן יוצר אי-שקט - פוליטי וחברתי, הכולל התבטאויות גזעניות, התבטאויות שתוכנן הוא "אנטי" לממסד הדתי (משפיע על מגוון הדתות בכל העולם). ממחצית יוני עד סופו, כוכב יופיטר יהיה בהיבט שיפעיל מצידו את ראש/זנב הדרקון, וישפיע על מנהיגי דת סביב העולם. אלה יתקשו להוציא לפועל את ה"אני מאמין" שלהם לקהל הרחב. הציפייה של האזרחים תהיה ליותר פתיחות מצד הממסד, ואלה מאותם מנהיגים שלא יטמיעו את הצורך בשינוי, ייעלמו.

ההשפעה של זנב דרקון על פלוטו וסאטורן השפיעה גם על התעוררות גלי אלימות נוספים (המבנה זנב/סאטורן ימשיך עד סוף ספטמבר). אלה ימשיכו לעורר התפרצויות אלימות, לא תמיד במקומות צפויים, צמידות סאטורן ופלוטו בפני עצמה מופיעה בהיסטוריה במפות מלחמה! (ותלוווה אותנו לתוך 2020). זכרו שלכל הטילים אין חיישנים לזהות מי אנחנו - שמאל, ימין דתיים חילוניים, או ערבים. לגביהם כולנו ישראלים! והמבין יבין.

המארס במולות לסאטורן עד 15.6 משפיע וגורם לאנרגיה חלשה יותר, לעייפות, והיכולת לצאת ולפעול תהיה ירודה. כוכב סאטורן יגביל את האגו, אבל יגרום לכם במובן החיובי להתמקד במה שצריך לעשות, בלי להתפזר. הזהרו בעת שימוש באש. השילוב הזה עלול לגרום לשריפות בקלות. גם קצר חשמלי גורם לשריפה. "אש" בשפה עממית היא גם יריות. מארס מול סאטורן בין 12.6 ל-20.6 ומיד בהמשך מול פלוטו, המשברים בעולם יסלימו. סביר להניח שגם אצלנו...

המרקורי במולות לסאטורן בהמשך עד 17.6 מחזיר למציאות, לקושי בדרך ההתבטאות הפתוחה, לצד ביקורת עצמית. יהיה קל גם להעביר ביקורת על כל אחד בסביבה ולמצוא בו פגמים. נסו למתן את נקודת המבט השלילית, הישארו עם הנתונים שיש, לשפוט ולהחליט נטו - נקי, ברור ורק על בסיס עובדות.

המבנה של יופיטר ונפטון ברקע, גם הוא באותה רצועת זמן, גורם ל"ללה לנד" - אשליות ומבוכה. הרגשה שאתם "עפים", בלי כיוון. כדאילאמץ את המבנה של מרקורי/סאטורן (שמופיע עתה גם) כדי שיחזיר אתכם למציאות. בעיקר בגלל הרכילות, השמועות והמידע הכוזב שיציפו את כולם בכל מקום. נסו להשאר על הקרקע, בעיקר כשתשמעו או תקראו את ה"פרשנים" החכמים מטעם עצמם, בכלי התקשורת ה"מגוונים". הגזמה כבר אמרתי?

כללית בין 16.6 ל-26.6 רצוי להפעיל את כל המנגנונים שיעזרו לכם להיות מאופקים, לשמור על עצמכם ועל היקרים לכם. המרקורי נמצא בצמידות למארס במולות לסאטורן ובהמשך לפלוטו, ולכן ההמלצה: לחשוב לפני שמדברים. קל להעליב או לפגוע באחרים. מבנה הכוכבים הכולל עלול לעורר חוסר ביטחון, דווקא בסביבה הביתית. סודות עלולים להחשף בזמן ויכוחים. הכעס החבוי יחשף וגם הרוע. חישבו על כך גם כשאתם עומדים בתור לקופה או בתחנת דלק. מילים עלולות להצית מריבות מיותרות, ומכאן מי יודע לאן יתגלגלו הדברים. הכוכבים משפיעים על כל אחד ואחת בכל מקום. קל יהיה להאשים את הזולת, גם בעולמכם האישי, אבל נשמע זאת גם בפוליטיקה.

עוד תמונה שמתקבלת מכל הכוכבים ביחד (מכמה מקבצים באותה תקופה), אלה יוצרים התפרצות (אורנוס נכנס לחגיגה עם ווסטה) פוגענית, שעלולה לגרום ל"שוֹק", לרעידת אדמה (במובן המטפורי) במישור הארצי, המדיני והעולמי. ייתכן גם שזה ישפיע על הגלישה באינטרנט. שוב, נושא ביטחון ודיסקרטיות אישית או עסקית.

מופע הירח המלא ב-17.6 יקשה לקדם ולהתקדם בתוכניות. ייתכנו פחדים וחששות, בעיקר בתחומים פיננסיים. בשווקים אלה ימים של תנודתיות, היזהרו מהרפתקאות, אלא אם כן אתם סוחרים יומיים, כך אולי תהיה לכם קצת יותר שליטה.

המולות של מארס פלוטו 17.6-25.6 מוכרת כאלימה, ותביא עימה התפרצויות לא צפויות, ברמה הבין-אישית, וייתכן שגם במישור הארצי. אצלנו: עימותים נפיצים צפויים עם הפלשתינים או גם עם הסורים (אירן?). הקונפליקטים/משברים "ישטפו" אותנו בכל המישורים.

יהיה עלינו להיות מוכנים כאן אצלנו למתחים ועימותים בחודשים הקרובים, חלקם בווליום נמוך, חלקם גבוה. אבל ידענו תמיד לעמוד איתנים בעימותים האלה. לצערנו, זו "הירושה של ההינתקות" ב-2005. אז, מי שזוכר, הבטיחו לנו (אריק שרון ושמעון פרס) את סינגפור במקום גוש-קטיף, במציאות קיבלנו מדינת טרור על הגבול ברצועת עזה. בכייה לדורות.

אלה גם ימים של תאונות, תאונות דרכים, איבוד שליטה, הכל אפשרי.

כדאי להדגיש שהצמידות מרקורי-מארס נטו, בנוסף, היא נפיצה בעיקר מילולית אבל יש בה גם אלימות. והיא פעילה בין 16.6 ל-19.6, נשמע ונשמיע מילים שבסיסן תסכול וכעס. אבל יש יתרונות לשילוב הזה, היכולת המנטלית במיטבה, רעיונות צצים במהירות, לצד שנינות חריפה (התינוקות שיוולדו בימים אלה, יפתיעו במנת המשכל שלהם בבוא היום).

שמרו על ערנות כשאתם צועדים ומטיילים. קל להיפגע ולהיפצע, בעיקר בגפיים.

רצועת הזמן 24.6-3.7 תביא זמנים קשים בעבודה. היו מוכנים לעבוד יותר מהרגיל, בגלל מהמורות שיצוצו בדרך להשלמת היעדים. משמעת עצמית תתבקש.

השמש שתעבור למזל סרטן ב-21.6 מסמלת את תחילת הקיץ, היום הארוך ביותר בשנה.

סביב ה-23.6, ימים נחמדים לארועים חברתיים, לחגוג ליד השולחנות המלאים מכל טוב. זיכרו שאתם אוכלים הרבה יותר "עם העיניים", ואחר כך מתלוננים שאינכם מרגישים טוב.

סביב ה-24.6 הרומנטיקה באוויר. חישבו על כך שהמציאות חזקה יותר, ואל תיכנסו בקלות לגן עדן של שוטים. רומנטיקה היא דבר נפלא, כשהיא מעוגנת במציאות. לכן תמיד כדאי להתבונן יום-יומיים לפני ואחר כך, כדי להבין מה חוויתם באמת. למעשה, חבל לוותר על החוויה, לזכות בחיוניות שהאהבה נותנת, מפגשים מרגשים עם השראה, אבל זהירות נדרשת גם.

ב-2.7 צפוי מופע ליקוי חמה! וכזכור, שבוע לפני כן, לא מקבלים החלטות חשובות ולא מתחילים משהו חדש, מאחר שבמבחן התוצאה משהו לא מסתדר כמו שציפתם. התוצאה מעוותת. ההמלצה להכין תמיד תוכנית מגירה, חלופה שתאפשר לכם להשיג את היעדים שלכם. מבנה הכוכבים עלול לגרום לדברים לצאת מפרופורציה. לכן שמרו על זהירות, הכניסו כל דבר לפרספקטיבה. צאו לטייל, צאו לנשום אוויר נקי,ל מפגשים חברתיים.

מופעי ליקוי חמה משפיעים על איתני הטבע, כולל רעידות אדמה. בגלל שהפעם זה יהיה במזל סרטן, יתכנו גם סופות שטפונות ומפולות בוץ. הפעם המופע (2.7) יהיה צמוד לשמש במפת בארה"ב. הליקוי, המתרחש לפני יום ההולדת שלה (4.7), אינו נושא בשורה.

אחרי ה-3.7, חפשו עיסוקים שיעניקו לכם שקט, מנוחה ורוגע.

ב-6.7-11.7 מפגש נוסף בין מרקורי (הנמצא בנסיגה) עם מארס במזל אריה. הסקרנות במיטבה, רוצים ללמוד עוד. אולי נסיגת המרקורי תרכך את המילים, בתכנים שנונים שעלולים להיות לא-פעם פוגעניים וחריפים, ולגרור לוויכוחים ולמריבות בקלות. שימרו על עצמכם, על מוצא פיכם. זיכרו, מילה היוצאת מהפה לא ניתן להשיבה.

זמני הירח הבטל:

יום שישי 14.6
הירח בטל משעה 22:38 עד למחרת בשעה 12:02.
יום שני 17.6 הירח בטל משעה 11:29 עד 19:12.
יום רביעי 19.6 הירח בטל משעה 14:17 עד 04:59.
יום שישי 21.6 מסמל את תחילת הקיץ, היום הארוך ביותר בשנה.
יום שישי 21.6 הירח בטל משעה 17:14 עד למחרת בשבת ב-17:00.
יום שלישי 25.6 הירח בטל משעה 02:09 עד 05:37.
יום חמישי 27.6 הירח בטל משעה 10:50 עד 16:31.
יום שבת 29.6 הירח בטל משעה 21:46 עד 24:08.
יום שלישי 2.7 הירח בטל משעה 00:46 עד 04:23.
יום רביעי 3.7 הירח בטל 17:17 עד למחרת ב-06:18.
יום שישי 5.7 הירח בטל משעה 09:34 עד למחרת ב-07:24.
יום ראשון 7.7 הירח בטל משעה 19:42 עד למחרת בשעה 09:06.
יום שלישי 9.7, הירח בטל משעה 22:27 עד למחרת ב-12:28.
יום שישי 12.7 הירח בטל משעה 03:20 עד 18:04.

כלכלה ושווקים

אתגרים כלכליים ישפיעו על העולם הפיננסי בשנים הקרובות 2022-2020.

הכוכבים סאטורן/פלוטו במזל גדי. בהמשך הצמידות יופיטר/סאטורן תגיע גם למזל גדי. ב-2020 לצד המעבר של אורנוס למזל שור.

הגדי מייצג שמרנות, צניעות, צמצום, קושי, מול הרצון לעבוד קשה בנחישות ואמביציה לבנות משהו חדש (מבנה) וסולידי יותר. מקבץ הכוכבים במזל גדי, מוסיף ציניות ופחד בגלל חוסר ודאות. כוכב פלוטו רוצה להרוס את מה שהיה, בעיקר את מה ששרד לאורך זמן ולא עשה שינוי מהותי (התמרה) במבנה הקיים. נכון ששינוי אינו דבר קל, אבל הפעם אנחנו על סף שינוי, ולא מדובר בשינוי קטן. נחשוב על כך שהשינויים מניעים את החיים לכיוון חדש, עם חזון לעתיד, השראה שתיתן לכולם תקווה.

יש להניח שיתפתחו מודלים כלכליים חדשים (ראו גם אורנוס במזל שור). תמיד שינויים משמעותיים מתרחשים כשהכוכבים מגיעים למזלות היוזמה (טלה, סרטן, מאזניים וגדי).

החולשה בינתיים ב-2019, הוא השילוב בין יופיטר ונפטון, שאחריו יגיעו סאטורן ופלוטו. סאטורן מסמל אתיקה, שמחזקת את האמת והצדק, בניגוד מוחלט ליופיטר–נפטון. האחרונים ביחד הם הגזמה ופגיעה בערכים אתיים. בניגוד לצורך בצדק ובאמת, מה שיוצר אווירה של חוסר אמון! (החוויה שלנו כאן?). סאטורן דורש התחשבנות עם עשייה ופעולות, בעיקר על בסיס מסקנות מהעבר. התהליך הזה (סאטורן ופלוטו בגדי אחרי היופיטר ונפטון) יגרום לכך שנשלם תשלום. עלולה להיות כאן "נפילה" מאיגרא רמה לבירא עמיקתא, השפלה. אנשים שהתעשרו בדרכים "עקומות" יפסידו הכל.

האתגרים ישפיעו לא רק על חברות פרטיות - עסקים קטנים וגדולים - אלא ישפיעו גם על כלכלת מדינות, שדירוג האשראי שלהן יירד. הבנקים המרכזיים בעולם ירגישו את הלחץ הפיננסי, את התחושה של חוסר יציבות, תנודתיות. המנהיגים הגדולים יצטרכו להתמודד בחוכמה עם חוסר הוודאות והפחדים, ולמצוא את הפתרונות יוצאי הדופן (אורנוס במזל שור) כדי להחזיר את הביטחון.

כוכב יופיטר (הגזמה), שיגיע גם למזל גדי וייפגש עם פלוטו (חובות וגרעונות), עלול לחזק את תחושת המשבר, ולהביא למיתון גדול (זה המוכר בעולם מהשנים 2009-2007).

סאטורן המגיע לפלוטו, בצמידות בינואר 2020, עם זנב דרקון (ראש דרקון במזל סרטן ממול), מתחיל כבר עתה ב-2019 - מדויק ב-20.5.19 אחר כך ב-23.6.19 וב-15.9.2019 (בפעם הקודמת זה קרה ב-11.10.2007. אני מאמינה שהזיכרון עדיין טרי בעיקר אצל המשקיעים). למעשה, עלינו להתבונן על רצועת הזמן 28.3-15.9. יופיטר-נפטון משפיעים מחד-גיסא עם אופטימיות חסרת תקנה, וסאטורן ופלוטו מאידך-גיסא לא חוסכים מאיתנו את השפעתם - צמצום שיעצור ויגביל את ההתפתחות.

למעשה בהווה יש תקופה שניתן גם להרוויח, אבל ההמלצה החשובה היא שכדאי להשאיר סכום כסף נזיל, בצד בתוכנית בטוחה בבנק או מתחת לבלטות. סכום שיאפשר לכם לבצע רכישה חשובה לצרכים קיומיים או לכל הוצאה דחופה ולא צפויה. רק זו הדרך שבה תוכלו למנוע מעצמכם עוגמת נפש או יאוש, בעיקר אם תצטרכו להתמודד פתאום עם התחייבויות כספיות לא צפויות.

יש להניח שהשפעתם של מקבצי הכוכבים בסרטן/גדי, תתבטא בהתייקרות עולמית במחירי המזון.

ברשימות קודמות, כבר נכתב כאן על מעבר כוכב אורנוס במזל שור והשפעתו על הבנקאות העולמית.

המעבר של אורנוס לשור כבר משפיע ועוד ימשיך ויפתיע בדרכו על מבנה הבנקים וגם על סוג המטבע. צפויים שינויים שחלקם כבר קיימים, ההתנהלות תהיה שונה לפי מה שכבר מסתמן במוסדות הפיננסיים השונים. מחזור הכספים שהיה חלק מאופיו של הבנק, כסף שהיה מיועד לרכישות, ומתן שירותים יקבל תפנית. כבר שמענו והכרנו את הטכנולוגיה של הבלוקצ'יין, קריפטו. יש חברות שהחלו להשתמש במטבע החדש לעסקות גדולות (טרנסקציות). אולי נשמע על המצאה חדשה (האורנוס יעבור במזל שור לאורך 7 השנים הבאות), שתביא לשינוי בדרך בה אנחנו עושים עסקים, כולל בעבודה שלנו מול הבנקים וההפך. כל שינוי ישפיע בסופו של דבר גם עלינו כאינדיבידואלים.

אנשים ינסו ללמוד טכנולוגיה פיננסית חדשה, לפתח מערכות פיננסיות חדשניות אחרות, שאולי יפתיעו את כולם בשנים הקרובות. חישבו על כך גם בחיוב, יתכנו רעיונות שיביאו למהפכים בבנקים שיעזרו להתפתחות אחרת, יספקו טכנולוגיה "אחרת" שתעזור לכולם במושגים כלכליים. צריך רק להשאר עם ערוצים פתוחים ללמוד ולהטמיע. כוכב אורנוס תמיד יביא לחידושים מהפכניים, שרק בפרספקטיבה לאחור יבינו אותם.

ובהווה: השווקים מושפעים מיופיטר ונפטון, צמד חמד היוצר מצבים לא רציונאליים, בהגזמה! אלה הכוכבים היוצרים אופוריה, אשליה, אבל גם איבוד שליטה ותבהלה. לכן החלטות שתקבלו עלולות להיות מסוכנות. אולי יפתיעו, אולי יתכנו רווחים בשמיים, אבל לזמן קצר מאוד. נכון יהיה לעסוק במסחר יומי בלבד בזמן הזה. השמועות, הרכילות והמידע הכוזב מגיעים לשיאם "בזכות" הצמד הזה. קל להרגיש מבוכה, ולכן כדאי להיות עם רגל על ה"ברקס" עד 25.6 (מאז 8.6). אם תבחרו לעלות על הרכבת על בסיס אינטואיציה, היו מוכנים לכך שזו תהיה רכבת הרים... מוטב להיצמד לעובדות, לא לשמועות...

מרקורי יתחיל בנסיגה בתחילת יולי עד לעצירה ב-6-7.7. זו תקופה שבה צפויות ידיעות כזב. הפרטים החשובים יהיו חסרים, וכל זה ישפיע עד 1.8-2.8 (ותוסיפו עוד כמה ימים טווח ביטחון).
לפניו, למופע ליקוי החמה 2.7 גם יש השפעה. כפי שכבר ידוע, מוטב להימנע מקבלת החלטות כשבוע לפני כן, כי התוצאות אחרי הופעת הליקוי, לא יענה לציפיות בלשון המעטה.

אצלנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו

נתניהו ימשיך בתפקידו כראש ממשלה, ובהקמת הממשלה אחרי הבחירות בספטמבר. אבל ייתכנו שוב קשיים בדרך בה ינסה לגבש קואליציה. יום הבחירות עצמו לפי תאריך עברי, בעייתי (לאורך השנים, אני מתייחסת בעבודה שלי על נתניהו רק למפה המציגה את תחילת תפקידו כרה"מ ב-2009, ולא למפה האישית שיכולה לספר כל מיני דברים שהפרשנות שלהם עלולה לתעתע באלה ה"קוראים" אותה, ולכן רבים טועים בו!).

במפה המסמלת את תפקידו כרה"מ, הכוכבים ממשיכים על 4-10, 2-8, וגם 5-11 ו-6-12. עם פלוטו על 4-10, יש יציבות, תוכניות לטווח הארוך, מרחב התבטאות להזדמנויות חדשות, לצד שמירה על הקיים. עם 6-12, יהיה עליו להזהר מהשותפים ומהאנשים איתם הוא עובד, ומומלץ לו שלא לתת בהם אמון עיוור בתהליך של קבלת החלטות. לאחר שגמר להתייעץ, רצוי שיקבל את ההחלטה בעצמו, בדרכו שלו, שלא תמיד תהיה מקובלת על אחרים. ציר 6-12 מציג את עולם הערכים הייחודי שבו צועדת המדינה, וראש הממשלה כמי שעומד מול העולם, ימשיך לשמור על האינטרסים של המדינה שלנו. בכל המצבים, נתניהו הוכיח שהוא קורא את התמונה הרבה לפני שאחרים קולטים או מבינים על מה הוא מדבר.

לא נתעלם שיש מעגל נוסף, 1-7, 5-11 ו-3-9, ואלה מספרים לנו שצפויה דינמיקה שתגרום לו לבחון מחדש את המקום והמצב בהם הוא נמצא בתפקידו כראש הממשלה.

הכוכבים נמצאים במעגל הראשי, על הצירים 4-10, 2-8, 3-9, במפת תפקידו עם המדינה. המשמעות היא שהוא ממשיך בינתיים בתפקידו, וימשיך להתמקד במטרות ארוכות טווח שישרתו את המדינה. וכל זה בתוך התמודדות עם מציאות תובענית, ושמירה על הנורמות המקובלות. הוא יבחר כמו בעבר, לשמור על פתיחות לערוצי המידע השונים, לסנן את העיקר, מה שיעזור לו לתפקד ביעילות. החולשה במבנה הכוכבים הזה, שאדם משקיע הרבה אנרגיה לשמור על הקיים. 2-8 תמיד תובעני יותר, עלול לגרור גם למאבקי כוח, ובמצטבר זו אנרגיה שוחקת.

אופי הכוכבים מעיד שראש הממשלה יכול לבחון את דרכו מחדש בהמשך הדרך. את ההחלטות יקבל בעצמו. לא פעם כתבתי כאן שנתניהו יהיה זה שיחליט מתי הוא פורש. מצבי כוכבים אלה אולי רומזים על התהליך שיביא אותו בהמשך הדרך להחלטה הזו.

"כל אחד יכול לאחוז בהגה הספינה כאשר הים רוגע" - אמר סירוס, אבל "מסוגל לפקד רק זה שיש לו העוז והיוזמה לא לציית". כך אמר ויליאם מק'דוגל.

על המו"מ להרכבת הקואליציה שכשלה

הפגישה הראשונה להרכבת הקואליציה הייתה עם ישראל ביתנו ב-21.4. באותו היום הירח היה בטל משעה 06:52 עד 18:58, וכאן טמונה התשובה לשאלה "מה קרה". כזכור, להתחלת משהו חדש בזמן ירח בטל, אין תוצאה, והמהלך נשאר בניוטרל.

המפה של אביגדור ליברמן הציגה "הפתעה כואבת" כאשר הוא הבין שהתוצאה של המהלך שלו מובילה לבחירות. כנראה חשב על התפתחות אחרת... מארס 1-7, בנוסף לראש דרקון/מארס על ציר 2-8 מספרים לנו, שלא לכך הוא ציפה... ועל זה נאמר: "אַל יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתו וְאַל יִתְהַלֵּל ... בִּגְבוּרָתו..." [ירמיהו ט], הצניעות חסרה בכליו!

על האיש, ואחרים, אכתוב ברשימה הבאה.

במפת המדינה

רואים המשכיות בעשייה במה שכבר הוכיח את עצמו. צירופי כוכבים הממליצים על סדר וארגון, תכנון ושמירה על סדר עדיפות, שנכון יהיה לבחון אותם כל פעם לפי המצב הנתון. תתבקש גישה שמרנית וזהירה יותר בכל הקשור להוצאות כספים ובעיקר תקציבים של המערכות השונות במדינה. מעת לעת תתבקש התמודדות מיידית עם נושאים הקשורים למצבים קיומיים במדינה, כמו מצבים ביטחוניים, לעיתים כאלה שיהיו יותר תובעניים (4-10, 2-8). שילוב הכוכבים על המעגל הראשי במדינה, מציג פוטנציאל ליציבות בשיתופי פעולה שתהיה חשובה לכולנו.

במעגל אחר על מפת המדינה, נראה שתידרש פעילות שיש שיקראו לה "תעוזה", שתאפשר הרחבת הפעילות הכלכלית גם במישורים ייחודיים. זה יעורר לא פעם גם ביקורת בגלל שיבחרו לצעוד נגד הזרם ונגד מה שמקובל. התוצאה יכולה להפתיע בזכות המיומנויות והמקצועיות שיתנו את היתרון על אחרים. ייתכן גם שיהיו אלה מיזמים וקשרים שיתפתחו מאחורי הקלעים - חלקם סודיים מסיבות מובנות. על-פי רוב, אלה כוכבים המצביעים על מיזמים שכל אחד מהם הוא הזדמנות שכדאי לנצל, אבל לזכור גם שזה עלול להביא כישלון מהדהד שידרוש חזרה לנקודת ההתחלה (1-7, 5-11, 6-12).

למעשה, לא תמיד יהיה אפשר לתכנן תוכניות לטווח ארוך. הדינמיקה הכלכלית והחברתית תדרוש לבחון לא-פעם מחדש את היכולת להוציא לפועל תוכניות חדשות או אם להמשיך להשקיע באלה שכבר קיימות (זכרו שהתחזית הכלכלית ברחבי העולם מציגה בעייתיות והתכווצות בשנתיים הבאות). המצב הכלכלי ידרוש התייחסות שונה.

ולסיכום: הכוכבים על ציר 4-10, יכולים לעזור "לנקות" את האווירה. אני מקווה שזה יעזור לפתור "בעיות" ואל תשכחו, את דברי אברה)ם אבינו: "אַל-נָ֨א תְהִ֤י מְרִיבָה֙ בֵּינִ֣י וּבֵינֶ֔ךָ וּבֵ֥ין רֹעַ֖י וּבֵ֣ין רֹעֶ֑יךָ כִּֽי-אֲנָשִׁ֥ים אַחִ֖ים אֲנָֽחְנוּ׃". עם אחד. עלינו לחיות ביחד מתוך הבנה שניתן להסכים לא להסכים על כל דעה, לכבד דעה גם אם היא אחרת והשמיים לא יפלו.

"עמנו הוא העם האחד, אשר קיומו ההיסטורי-לאומי נושא בחובו שחר דתי-מטאפיסי" [ש.ה. ברגמן].

תאריך:  14/06/2019   |   עודכן:  14/06/2019
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במקום לדבוק במשמעות המונח "ליברליזם", המדבר על פתיחות וסובלנות, יותר ויותר ממי שמגדירים את עצמם כליברלים, מוכנים להסכים רק עם דעות ומעשים העולים בקנה אחד עם השקפת עולם. זה קורה גם אצלנו וגם בארה"ב
14/06/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
1. קל להבין מדוע לא ניתן היה למצוא קונה למניותיו של אליעזר פישמן בידיעות אחרונות. מי רוצה אחזקות מיעוט (28% בהון, 28% בדיבידנדים ו-21% בדירקטוריון) בחברה פרטית, שלפי כל הסימנים כבר שכחה מתי הרוויחה ומתי חילקה דיבידנדים? מי רוצה אחזקות מיעוט כאשר בעל הבית הוא נוני מוזס, החשוד במתן שוחד לראש הממשלה? מי רוצה אחזקות מיעוט בחברה משפחתית, שלעולם לא תנפיק את מניותיה, והמתנהלת בחשאיות שלא הייתה מביישת את המוסד?
14/06/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
בשנות ה-50 של המאה ה-20 נפוצו בארץ שמועות על מחתרות קיקיוניות הצצות כפטריות אחרי הגשם. אפרים קישון הגיב במערכון על טרוריסטים חובבניים והזויים, המקבלים לשורותיהם חבר חדש. לשבועת האמונים למחתרת - "אלחם כל עוד כוחותי במותן בבריונים הפנימיים" - הלה מוסיף הסתייגות: "אבל ביום שבת אני לא יכול".
13/06/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
קריאת כתב האישום בו הודתה שרה נתניהו, מלמד עד כמה הפרקליטות הקלה איתה - ביחס לעובדות בהן מודה נתניהו עצמה. למרות שהפרקליטות טורחת להדגיש שוב ושוב שמדובר ב"ניצול טעות ללא כוונת מרמה", הרי שהתיאור העובדתי מלמד על מרמה מתוכננת וממושכת.
12/06/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
האם יש בכלל אלוהים? ואם כן, מדוע הוא נזקק באופן דחוף לטיפול פסיכולוגי? האם כה התייאש מתוצאות פרי מעשי ידיו, עד כי הוא קרוב למה שעשה עם המבול? לביתה של פסיכולוגית, אלה, אם לבן אוטיסט, מגיע מטופל שהזמין טיפול דחוף, ולא הזדהה בשמו. נימת דיבורו המיואש שכנעה אותה. כשהוא מגיח דרך הגן המטופח והיפהפה שלה אל הבית, רואים גבר מיסתורי מרשים, שלבושו זהה לדמותו של אורסון ולס בפוסטר מהסרט "האדם השלישי", התלוי על קיר חדר עבודתה של הפסיכולוגית; עם הכובע הסופר-גברי, המעיל הארוך כמו גלימה, והכל בשחור. כשהיא שואלת לשמו בתחילת הטיפול, הוא משיב לה מה שהשיב אלוהים למשה רבנו ששאל אותו לשמו: "אהיה אשר אהיה". דהיינו, שלא רק הדמות היא ערטילאית, אלא גם שמו.
12/06/2019  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il