|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

שבבים

תוכניות גדולות

פרץ יוכל לשת"פ פעולה עם ברק (אולי) ועם כחול לבן (אולי), אלא שבתוכה מתרוצץ אחד, יאיר לפיד, כענבל בתוך פעמון גדול, הזוֹג שם הוא מקיש את עצמו לדעת, לכל עבר, ומשמיע צלילים הזויים, בלתי צפויים, חדשים לבקרים לא ברור לאן הוא עשוי/עלול לגרור את כחול לבן בעתיד
04/07/2019  |   מרדכי ליפמן   |   מאמרים   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
פרץ. ריאלי מתמיד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]


מפלגת העבודה: עדיין לא הרקוויאם

קשה לומר היום (יום ד'), להיכן, אחרי נצחונו של עמיר פרץ, צועדת מפלגת העבודה. הסיפור על הפריימריז במפלגה זו, נדחק, בעיתונים הגדולים, לעמודים הפנימיים. ההפגנות של האתיופיים, מסתבר, חשובות יותר. אכן מפלגת העבודה נלחמת על מקומה בתודעה הציבורית לא פחות מאשר על קיומה על המפה הפוליטית. האם נצחונו של עמיר פרץ יצור את הפריצה מחדש לו מייחלים במפלגה עתירת זכויות זו?

פרץ גרף 47% מקולות המצביעים. סתיו שפיר גרפה 27%. פרץ, ריאלי מתמיד כבר מדבר על הגוש. הוא מבין את מגבלות כוחה דהיום של העבודה. הגוש הוא לכן שת"פ עם כחול לבן ואולי גם עם ברק.

ועם זאת גם ביום ההצבעה נראתה העבודה, כמה מצער, בחולשתה. רק 30,000 מהמתפקדים (כ-70 אלף) הצביעו. שיעור המצביעים הוא - 47% בסה"כ.

לפרץ תוכניות גדולות. הוא מקווה כי בבחירות הקרובות תגיע העבודה ל-15 מנדטים. שני מכשולים ניצבים בדרכו. האחד הוא מפלגתו של ברק המצויה בתהליך הקמה. והשנייה היא כחול לבן. בתוכה מתרוצץ אחד, יאיר לפיד, המתנהל כענבל בתוך פעמון גדול, הזוֹג. הוא מקיש את עצמו לדעת, לכל עבר, ומשמיע צלילים הזויים, בלתי צפויים, חדשים לבקרים. לא ברור לאן הוא עשוי/עלול לגרור את כחול לבן בעתיד.

מסקנה אחת יכול פרץ להסיק כבר עכשיו: אל לו להגרר למסלול שעשו קודמיו: שימוש בבנימין נתניהו כבכר אגרוף. כל קודמיו, שהלכו בדרך זו, נמחקו או בתהליך מחיקה מהמרחב הפוליטי. החל בציפי לבני דרך אבי גבאי, משה בוגי יעלון, ליברמן, ברק ואחרים.

למפגינים האתיופיים: אותנו אתם איבדתם

עלעול קצר במדיה החברתית גילתה מהר לאן נושבת הרוח. אם המדיה האלקטרונית והפרינט, שמרו שלשום (יום ג') בערב, על ארשת פנים מאופקת, בכל הקשור להפגנת האתיופים, אף נתנו לנציגי המפגינים זמן שידור נדיב ובלתי מוגבל, האווירה במדיה החברתית הייתה שונה לחלוטין.

אולי הסיבה לכך היא העובדה שמדיה זו ספונטנית יותר, לא עוברת עריכה מיגעת. יורה ישר, לרוב מהבטן, את דעות הכותבים בה. אולי. אבל אין ספק שדווקא היא משקפת הלך רוח אותנטי. מתברר כי הלך רוח זה לא אהב, בלשון המעטה את ההפגנות הללו, את התופעות הבריוניות שנתלוו אליהן, את המכוניות העולות באש, את הצמיגים הבוערים... ובעיקר, את המראות של אנשים, צעירים וזקנים, נשים וטף, כלואים בצמתים, לעיתים זקוקים בדחיפות, להגיע למחוז חפצם, אך ממלאים תפקיד של בני ערובה מאונס, נענשים בלא אשמה כלשהי.

ולכן, חייבים לומר זאת - למפגינים האתיופיים: רבים מהכלואים שלשום - אבדו לכם. אלפי ישראלים פגועים שוב לא יהיו אתכם במאבק הצודק, אך האלים הזה שלכם.

ולחברי הכותבים הכועסים: הערכתכם לגבי הפגנות האתיופים מדויקת לחלוטין. יש תכנון, יש מטה, יש אמצעי הובלה לניוד הצמיגים להבערה בצמתים ולניוד הפעילים. יש אמצעי הגברה (רמקולים), שפוזרו בנדיבות. יש תקציב (הערכה שלי: הקרן החדשה לישראל ושלוחותיה), והכל כדי להרבות מהומה, כדי להשחיר שם ישראל ברבים. כבר נאמר לעיל: ההפגנות הללו גרמו עוול כבד לרבבות ישראלים שרצו לחזור לבתיהם, לרופאים שרצו להגיע לחוליהם, לחולים שרצו להגיע לרופאיהם. הפגיעה בציבור הגדול הזה הייתה מיותרת לחלוטין. נגועה בבריונות שלא לצורך. צריך ואפשר לאשר הפגנות אבל צריך ואפשר למנוע חסימת צירים. למעשה הזה אין שום קשר עם חופש הביטוי או חופש המחאה. במקרים רבים הוא היווה התעללות בציבור גדול על לא עוול בכפו.

ולסיכום: בתקווה שלא יחזרו שוב אירועים המסתיימים באסון, ובתגובות ציבוריות נסערות עליהם, גם על המשטרה לעשות שיעורי בית: להכיר מראש את הפעילים, לדעת את מקומות התכנסותם, לזהות מראש את תוכניות הפעולה שלהם. אם צריך לנקוט לשם כך בכל האמצעים (הבלתי אלימים), העומדים לרשותה, עליה לעשות זאת.

יש חדש בחקירות ברק? קרן וקסנר, משהו?

אהוד ברק, הוא הפאתט הידוע, "בזכות" שנאה אוטומטית לנתניהו. הבעיה, יותר משהיא אתו ועם הלשון המתלעלעת שלו, היא עם המדיה. כל מי שהוא נגד נתניהו זוכה לזמן מסך ללא כל פרופורציה הגיונית. ביום ד' לפני שבוע חזרו ושידרו את דבריו בהם הודיע על-כניסתו לפוליטיקה, כמו לופ בלתי פוסק. הוא גם מוזמן תדיר לטריבונל (12) שישי, המתכנס קבוע לטקס השפיטה של נתניהו. שם הוא אורח על בסיס שבועי כמעט... כאשר קושמרו מרים לו שוב ושוב להנחתה. פעם אחר פעם הוא ינצל כל הזדמנות לחזור ולעסוק בנושא היחיד העומד לו על קצה לשונו: נתניהו, נתניהו, נתניהו... אלמלא המדיה המפגינה נדיבות אין סופית, כלפי האיש, הגווע פוליטית הזה, איש לא היה יודע על קיומו. מאחר שרפלקס הבחילה (סליחה, מתנצל) מתעורר אצלי לנוכח המחזה, ברחתי לערוץ אחר. ואגב, מישהו שמע על חקירות ברק, קרן וקסנר, משהו? כן שכחנו. הרי מדובר "רק" ב - 2.3 מיליון דולר. מדוע שיטרידו אותו בקטנות? לא מדובר כאן בחמגשיות...

שדה דב. אולי הגיעה עת סגירה? אולי אכן כך צריך להיות?

יום ראשון השבוע, 30.6.19, היה היום האחרון לפעילותו של שדה דב. האירוע הזה לווה בהפגנות, במחאות, בגיוס של התקשורת הנפעמת ונרעשת, ובעיקר בהודעה דרמטית של ראש עירית אילת כי הוא מחזיר את פנקס החבר שלו בליכוד. הדבר הזה הדיר שנה מעיני. כאשר אבדנו אבדנו... ואז חזרה השאלה הבסיסית לנקר במוחנו: רגע. בעלי הזכויות על הקרקע עליה ממוקם השדה, מנהלים מלחמה עשרות שנים במדינה ובמוסדותיה. הם מבקשים למצות את המגיע להם על-פי כל דין ובהתאם לזכויותיהם. איננו חיים במדינת הפקר. ביהמ"ש קבע כי רכושם יוחזר להם כיאה וכראוי במדינת חוק. נכון שאפשר היה, בתכנון מראש, לגרום לכך שתושבי אילת לא יתייגעו או יתייגעו פחות, כאשר הם זקוקים לשירותים הניתנים במרכז הארץ. אבל עוול לא מתקנים בעוול. על הממשלה לעשות עתה מאמץ מיוחד ולהקל עליהם אם בתכנון תחבורה מהירה וקלה להשגה, מש"ת רמון ואם בקיצור הליכי הכניסה והיציאה מש"ת בן-גוריון. אלה דברים הניתנים לביצוע בקלות. אז, חברים במשרדי הממשלה, אנא הפשילו שרוולים. קדימה לעבודה!

משרד הפנים ומהגרי העבודה

באחרונה קמה שוב במחוזותינו המחאה התורנית/מסורתית, והפעם על העובדה כי משרד הפנים מתעתד לדרוש מעובדים זרים, מהגרי עבודה, רובם פיליפינים, אבל לא רק, לחזור לארצות מוצאם, הם וילדיהם, כאשר הסתיימה תקופת שהותם, המתוכננת מראש - בארץ.

המחאה קמה, איך לא, על-פי מצוותם ובהמרצתם של ארגונים "שוחרי טוב", חלקם זוכים במימון נדיב מכיסם השופע של הדאגנים לזכויות אדם (ובלבד שלא יהיה יהודי), חלק נמצא גם במחנה הדואג למסתננים מאפריקה, שעתה הם כידוע בדרום תל אביב, על מדרכותיה של העיר העברית הראשונה ובחמארות שלה.

הנסיון להפעיל שוב את לבנו היהודי הנחמר והנחמץ תמיד, במיוחד לנוכח ילדים המיועדים להכלל בהחזרה, ובשנים האחרונות גם ובעיקר לנוכח מצוקתם של מסתננים ותובעי זכויות לא להם, עלה מדרגה. עכשיו הוא "קפץ" כדי למנוע תהליך טבעי של החזרת אלה שאמורים היו להיות מוחזרים מלכתחילה, על-פי סיכום ברור ומפורש מראש. באתָ לעבוד? באתָ לזמן קצוב? תעשה ילדים. וַלא תִשָלח חזרה. זה הכלל עכשיו. יש אומרים כי את הפטנט הזה למדו גם המסתננים מאפריקה. למעשה, אומרים המומחים, הספירה הנוכחית של האחרונים איננה נכונה, שכן "בעזרת" צאצאיהם הם כבר הכפילו את מספרם...

התהליך הזה, הנכפה על תושביה החוקיים של הארץ הזו, מהווה מעשה חמס של זכויותיהם הטבעיות, בגין מצוות הפ.ק. (פוליטיקלי קורקט), המשעבדת אותנו לחקיקה בלתי כתובה מבית היוצר של האו"מ ואין ספור מוסדותיו. חקיקה בלתי כתובה זו מדברת על זכויות אדם (בתנאי שיהיה אפריקני). היא מאפשרת ביזוי ושחיקת זכויותיהם המוגדרות כזכויות הלאום של אלה האזרחים, אשר כדי להשיגן נלחם העם היהודי ובגינן גם הוקמה מדינת ישראל.

מדינת ישראל איננה מדינת כל אזרחיה. היא מדינתו של העם היהודי. כך נאמר במגילת העצמאות. כך נאמר בחוק הלאום. האם היא תישאר כזו? לעתיד, לארגוני זכויות האדם ולבית המשפט העליון - הפתרונים.

תאריך:  04/07/2019   |   עודכן:  04/07/2019
מרדכי ליפמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תוכניות גדולות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עו"ד אתיופי
4/07/19 20:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
לכולנו יש דעות. חלקנו אוהבים את בנימין נתניהו, חלקנו פחות. אבל ברור שהבנתנו את חוקי היסוד אסור שתהיה מושפעת מאהבה זו או מהעדרה.
03/07/2019  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
סקר שערכה חברת החדשות של ערוץ 12 מעלה כי מפלגתו החדשה המתוכננת של אהוד ברק לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. סקר מקביל, של חדשות 13, מעניק למפלגתו של ברק 6 מנדטים.
03/07/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
ברק הצהיר שהוא לא יישב באותה קואליציה יחד עם נתניהו בעוד שחברו, סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, שהצטרף אליו כשותפו הבכיר למפלגה, קבע שאין לו בעיה להקים קואליציה עם הרשימה הערבית (לחצו כאן ותופתעו אם אינכם מאמינים לי). אתם מבינים את זה? שונאי ישראל כן ואוהבי ישראל לא! מסתבר שעודה וטיבי יותר לגיטימיים מנתניהו מבחינת מפלגת ברק החדשה. אין לי ספק שרבין, שנכדתו הביעה תמיכה באהוד ברק, מתהפך בקברו.
03/07/2019  |  עמוס שנער  |   מאמרים
אם לא יתרחש הלא צפוי, כי אז נתייצב שוב (על כורחנו יש לומר) מאחורי הפרגוד, שם נצטרך להכריע בשנית את עתידנו הפוליטי, בתוך פחות מארבעה חודשים. מעניין במיוחד מה שמתרחש בשמאל שם הכל רוחש בוחש בתוך עיסה דביקה וצפופה שטעם וריח טובים לא ממאפייניה.
03/07/2019  |  בעז שפירא  |   מאמרים
חבר הכנסת עמיר פרץ הוא היו"ר החדש של מפלגת העבודה. הוא קיבל 47% מכלל קולות המצביעים, תוך שהוא גובר בפער ניכר על יתר המתמודדים.
02/07/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il