רמי ורד ידוע ככותב התמלילים לאמנים ומצחיקנים ידועים בטלוויזיה ועל הבמה, שהצלחותיהם שואבות מכוח יצירתו. מחזהו החדש "עבדאללה שוורץ" - שם שפישרו לא מובן, מתרחש ביום חתונת בתו של ציקי שוורץ (
אבי קושניר במיטבו הנותן שואו עם כל מה שמייצג אותו), החי עם משפחתו בשומרון. על-רקע החיכוך המתמשך בין היהודים והערבים, התנכלויות התמידיות והצורך להיזהר ממחבלים, תוקפים כולם את ציקי מדוע בחר לשכור את שירותיו של בחור ערבי, פאדי (שהיר כבהא המקסים המוכר מהסרט "עג'מי"), כספק השולחנות והכסאות לחתונה שתערך באותו ערב בביתו. כדי לא לעורר מהומות, הוא מלביש אותו בחולצה עם כיתוב "יהודי לא מגרש יהודים", מצווה עליו שיאמר ששמו ישראל ושהוא מפתח תקוה.
המחזה כולו מתרחש בשעות שלפני החתונה. לבית מגיעה הבת הסטודנטית השמאלנית ואוהבת הערבים שרי (
טל צ'רנובסקי, בהופעה מרשימה ומעוררת תשומת לב) המביאה לאחותה הכלה ללי שמלת חתונה "ווינטאג'" - (אפרת בוימולד הכובשת, שהפציעה בהצגת "יומנים" הבלתי נשכחת, שחבל שירדה מהר בגלל הריונה של
מאיה מעוז, וראוי לחזור ולהעלותה בגלל הרלוונטיות שבה).
הפרטים הקטנים סביב ההתרחשויות, כמו חדירת העיזים של הערבים לכפר היהודי, הרגישות של קצין הביטחון של הישוב נתן (
חי מאור מ"הבורר", הגברתן ובעל הנוכחות המרשימה בחום ובלהט משחקו) לנושא הזהירות ממחבלים או של הבן הצעיר של המשפחה, הלומד בישיבה, רלי (
עודאל חיון החביב), והדציבלים הגבוהים של קריאות המואזין מהכפר הערבי הסמוך - מכילים ברמזים את הביקורת של המחזאי לתופעות קיצוניות בשני הצדדים. הן למנהגי החרדים, והן לאהבה הקיצונית של יפי הנפש לערבים, לנישואים ולאישה בכלל.
אך כל זה מהווה רק את הרקע סביב הבעיה - והיא, שבעצם זוג ההורים עומד להתגרש, ודוחה זאת עד לאחרי החתונה. כל התמליל בהצגה רווי הצחקות בלתי פוסקות, ללא העלבות, ובלי לרדת לרמה הנמוכה המקובלת במחוזותינו הן בטלוויזיה והן בתקשורת הכתובה והמדוברת. הקהל פשוט יושב ונהנה מערב מענג של צחוק על עצמנו ועל שכנינו, במיוחד כשרמי ורד בוחר להעמיד את שורש הפואנטה במחזה על אלמנט ההיפנוזה שעבר ציקי בשנות ה-70, כמרגל בשב"כ, שבעטיה יהפוך את זהותו מיהודי לערבי רק למשמע מנטרה מסוימת, שיר.