|
"מחויבים לרווחת המסננים" [צילום: ג'ני קיין, AP]
|
|
|
|
|
משימת סינון התכנים בפייסבוק ממשיכה להותיר צלקות פסיכולוגיות בקרב אלפי עובדי החברה, למרות חודשים ארוכים של מאמצי לשפר את תנאי עבודתם – חושף (יום ג', 17.9.19) העיתון גארדיאן.
קבוצה של עובדי קבלן בהווה ובעבר, אשר עבדו במשך שנים במרכזי סינון התכנים של פייסבוק, אומרים, כי ראו חלק מחבריהם מתמכרים לתוכן חושפני ויוצרים לעצמם אוספים של תכנים קשים. אחרים נדחפו לעבר הימין הקיצוני בשל הכמויות של דברי השטנה וההסתה אליהם נחשפו במהלך עבודתם. הם מתארים עומס עצום של עבודה וחשיפה, במשך שמונה שעות ביום, לחומרים מיניים ותוקפניים. כל זה מתרחש גם בלילות וגם בסופי שבוע, ותמורת שכר מינימום.
היבט אחד של סינון התכנים מטריד במיוחד את העובדים: מעקב אחרי שיחות פרטיות בין בוגרים לקטינים, ש-90% מהן נושאות אופי מיני. "יש גברים לבנים עשירים מארה"ב ואירופה, שכותבים לילדים בפיליפינים ומנסים לקבל תמונות מיניות שלהם תמורת 20-10 דולר", אומר אחד מהם. עובדת אחרת מוסיפה: "אני חושבת שזו הפרה של זכויות האדם. אתה לא יכול לדרוש ממישהו לעבוד מהר, לעבוד טוב ולראות חומר כזה". עובד שלישי אומר: "אנחנו סוג של חיל חלוץ בתחום הזה. זוהי עבודה חדשה לגמרי, ולמעשה כל מה שאנחנו עושים הוא ניסויי".
גארדיאן אומר, כי סיפוריהם של המסננים האירופיים (שמרכזם בברלין) איתם שוחח, דומים לאלו של עמיתיהם האמריקנים. בחודש פברואר פרסם האתר Verge, העוסק בתחום הטכנולוגיה, כתבה ראשונה מסוגה על המתרחש מאחורי הקלעים של מערך הסינון בפייסבוק בארה"ב. המסננים שם אמרו, כי התכנים האלימים והקונספירטיביים שהם רואים מדי יום, גורמים לחלקם לאמץ דעות קיצוניות. מסנן לשעבר אף סיפר, כי הוא ישן כאשר אקדח מונח לצידו, לאחר שסבל טראומה בשל סרטון של דקירה. אחרים – משני צידי האוקיינוס האטלנטי – פונים לאלכוהול וסמים כדרך להתמודד עם הטראומות.
כאשר ניסו להסתמך על אמצעים חוקיים, התלוננו המסננים האמריקניים על איכותו של השירות הפסיכולוגי העומד לרשותם. "היועצים הנמצאים במקום הם בדרך כלל פסיביים, וסומכים על כך שהעובדים יזהו את סימני החרדות והדיכאון ויבקשו את עזרתם". עמיתיהם האירופיים מסכימים: "בסופו של דבר, לא הייתה לנו תמיכה פסיכולוגית מתאימה. כמה מאיתנו פנו לפסיכולוג, וכאשר התברר שיש להם בעיה אמיתית – נאמר להם שמוטב שיחפשו פסיכולוג מתאים מחוץ לחברה", אומר אחד מהם.
פרסום הכתבה ב-Verge גרם לשינוי. מסננים בברלין אומרים, כי מיד לאחר מכן התעניין מנהל המשרד בעומס המוטל עליהם; עד אז הם נדרשו לבחון 1,000 קטעי מידע ביום – אחד בכל 30 שניות. בעקבות הכתבה הוסרה לזמן מה דרישת הכמות, אך מאוחר יותר היא הוחזרה ועומדת כעת על 500-400 פריטים ליום. אלא שזוהי כמות העבודה שנדרשה מן המסננים האמריקנים עוד לפני הפרסום. המסננים מדגישים, כי ברור להם שעבודתם נחוצה – אך אומרים שניתן לתקן את הליקויים בה.
פייסבוק אומרת בתגובה, כי היא מחויבת במלוא הרצינות לרווחתם של המסננים. "אנחנו עובדים בצמוד עם שותפינו כדי להעניק את הסיוע הדרוש, כולל הכשרה, תמיכה פסיכולוגית וטכנולוגיה שתגביל את חשיפתם לחומרים חושפניים. מדובר בתחום חדש ומתאגר, כך שאנחנו לומדים כל העת ומחפשים דרכים לשפר את ניהולו. אנחנו לוקחים ברצינות כל דיווח על אי-עמידה בקני המידה הגבוהים שלנו ועובדים עם שותפינו כדי למצוא פתרונות".