משרד התחבורה הודיע (יום א', 28.7.19) על כוונתו לתקן את דיני התעבורה של מדינת ישראל כך שיישמו את אמנת האו"ם בדבר עבודת צוות כלי רכב בנהיגה בינלאומית. התיקון יכלול בין היתר כללים חדשים באשר למנוחת הנהגים, אך רק לגבי נהיגה בינלאומית, כזו בה נדרש הנהג לחצות גבול יבשתי בין מדינות. לנוכח העובדה שישראל מוקפת במדינות ערביות, כמעט שלא מתקיימות בה נסיעות בינלאומיות. אולם ביצוע התיקון מהווה תנאי לדרישה אירופית מצד ישראל לצורך ייבוא טכוגרף דיגיטלי.
הדין הישראלי קובע חובה, בהתאם לתקנה 364(ד) לתקנות התעבורה, להתקין טכוגרף אנלוגי באוטובוסים, ברכב מסחרי ובמשאיות שמשקלן הכולל המותר עולה על 8,000 ק"ג, המשמש לתיעוד פעילות כלי הרכב וכפועל יוצא של פעילות הנהג.
מאז שנת 2006 מתבצע במדינות
האיחוד האירופי מעבר מטכוגרף אנלוגי לטכוגרף דיגיטלי ייחודי. הטכוגרף הדיגטלי, שמיוצר על-ידי האיחוד בהתאם לאמנה האמורה, הוא בעל איכות גבוהה, ורמות אבטחת המידע והבקרה הגבוהות שלו מקטינות את הסיכוי לזיוף. בשל כך, ייצור הטכוגרף האנלוגי הולך וקטן עם השנים ומסתמן כי בטווח הקצר יהיה קושי ברכישתו, בהתקנתו ואף באחזקתו.
בישראל לא ניתן לייצר טכוגרף דיגיטלי ישראלי בהיעדר כדאיות כלכליות בשל גודלו הקטן של השוק הישראלי. מאחר שמרבית כלי הרכב המסחריים המיובאים לישראל מקורם במדינות האיחוד האירופי, במסגרת הליך ייבואם לארץ נערך בכלי הרכב פירוק של הטכוגרף הדיגיטלי המורכב בהם אשר שמוחלף בטכוגרף האנלוגי המיושן.
כעת מבקש משרד התחבורה לעשות שימוש בטכוגרף הדיגיטלי המיוצא על-ידי האיחוד האירופי. אולם בהתאם לדירקטיבה האירופית, לצורך שימוש בטכוגרף הדיגיטלי מחויבת המדינה להצטרף לאמנה, שחלק ממנה נוגע לעקרונות לטכוגרף דיגיטלי אשר בהתאם אליהם יוצר הטכוגרף הדיגיטלי על-ידי האיחוד האירופי. מאחר שלא ניתן להצטרף לאמנה באופן חלקי, תערוך מדינת ישראל את ההסדרים המתאימים ליישומה.
הטמעת מערכות הטכוגרף הדיגיטלי בכלי רכב בישראל דורשת תקופת מעבר והתארגנות. בעלי רכבים בעלי טכוגרף אנלוגי לא ידרשו להחליף את הטכוגרף באופן יזום ולהערכת משרד התחבורה, ההטמעה תיעשה בעיקרה בכלי רכב חדשים, המגיעים מלכתחילה עם טכוגרף דיגיטלי, וכן בכלי רכב ישנים אשר בעליהם יבקשו להחליף את הטכוגרף האנלוגי שברשותם.