רשת בתי הקפה קופיקס הפסידה במחצית הראשונה של 2019 11.525 מיליון שקלים, מדובר בגידול של כ-53% בהפסדים לעומת המחצית הראשונה של שנת 2018 שבה הפסידה הרשת 7.489 מיליון שקלים. מדובר בסכום שכמעט ומגיע להפסד השנתי הכולל של הרשת משנת 2018 שעמד על כ-12.3 מיליון שקלים.
ברבעון השני של השנה הפסידה קופיקס 6.2 מיליון שקלים, לעומת הפסדים של 2.6 מיליון שקלים ברבעון השני אשתקד - גידול של 138% בהפסדים.
"דירקטוריון והנהלת החברה פועלים לביצוע מהלכים עסקיים להיפוך המגמה ומעבר לתוצאות חיוביות", טענו בחברה בדיווח שהועבר (יום ד', 21.8.19) לבורסה. המהלכים המדוברים כוללים את הפיילוט של סופר קופיקס שהחל ברבעון הראשון של השנה לפתיחת סניפי רשת תחת המותג
רמי לוי בשכונה.
בתחום בתי הקפה, תוכניות החברה כוללות הגדלת מגוון המוצרים, הגברת הפעילות השיווקית וייצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה באמצעות התקנת נקודות הטענה לרב-קו, צמצום הוצאות ההפצה והלוגיסטיקה, שיפור תהליכי שרשרת האספקה, התמקדות בנראות הסניפים תוך התנעת תהליך לשיפוץ פני הסניפים ברשת וחיזוק הקשר ושייכות הזכיינים לאורבן קופיקס כמו גם פעולות להגדלת הרווחיות הגולמית לזכייני הרשת.
במהלך הרבעון השני של השנה החלה אורבן קופיקס במהלכי הבראה, במסגרתם הוחלט על סגירת מספר סניפי הפעלה עצמית ובחינת הכדאיות בהמשך הפעלה של מספר סניפי הפעלה עצמית נוספים. ביחס למפעל, אשר מהווה לטענת הנהלת קופיקס "מקור לחדשנות ופיתוח עסקי לאורבן קופיקס", אורבן קופיקס ממשיכה בתהליכי התייעלות ושיפור טכנולוגי וגסטרונמי, צמצום בהוצאות, המשך חדשנות ופיתוח מוצרים חדשים והגדלת המכירות ללקוחות חיצוניים.
"לאחר תאריך הדוח על המצב הכספי אורבן קופיקס החליטה על שינוי בתמהיל המוצרים המיוצרים על-ידי המפעל על-מנת להוציא מהמחזור מוצרים הפסדיים והכנסת מוצרים אחרים אשר יעבירו את המפעל ממגמת הפסד שהצטמצמה משמעותית בשנה האחרונה לאיזון בטווח המיידי ולרווחים בטווח הארוך. החברה מעריכה כי לאור פעולות אלו היא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות", לשון הדיווח לבורסה.