|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ערעורי הבחירות לכנסת ה-22

העליון פסל את מרזל וגופשטיין מהתמודדות

בן-גביר, עוצמה יהודית והרשימה המשותפת יוכלו להתמודד חיות: הגזענות של גופשטיין היא שפל חסר תקדים; אין משקל להצהרותיו של מרזל לפיהן יפסיק להתבטא בגזענות
25/08/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
מרזל וגופשטיין. נפסלו [צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90]

בית המשפט העליון פסל (יום א', 25.8.19) את התמודדותם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין בבחירות לכנסת ה-22 מטעם רשימת עוצמה יהודית. בית המשפט דחה את הערעורים נגד התמודדותם של עוצמה יהודית עצמה ושל איתמר בן-גביר העומד בראשה, ואת הערעור נגד התמודדותה של הרשימה המשותפת.

גופשטיין נפסל פה אחד בידי הנשיאה אסתר חיות והשופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, מני מזוז, ענת ברון, דוד מינץ וג'ורג' קרא. סולברג סבר בדעת מיעוט שאין לפסול את מרזל. הערעורים האחרים נדחו פה אחד. בכך קיבל בית המשפט העליון, כצפוי, את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

גופשטיין: עשרות ראיות ברורות

חיות אומרת, כי בעניינו של גופשטיין יש עשרות ראיות המעלות תמונה ברורה, חד-משמעית וגלויה: בהתבטאויותיו הרבות ובמעשיו, כמי שעומד בראש ארגון להב"ה, מסית גופשטיין באופן שיטתי לגזענות נגד הציבור הערבי באופן המצוי הרחק בעומק האזור האסור של הסתה לגזענות. נקבע, כי גופשטיין מציג את הציבור הערבי בהכללה כאויב וכמי שאין לקיים עמו כל מגע העשוי להתפרש כדו-קיום ובכלל זה הוא קורא שלא להעסיק ערבים, לא לאפשר להם דיור בשכנות ליהודים וכן להימנע מיצירת כל סוג של קשר עימם. לדברי חיות, התבטאויותיו של גופשטיין מגלות נקודת שפל חדשה בשיח הגזעני אשר כמותה לא ידענו בעבר, וגופשטיין אף הצהיר שהוא אינו מתחרט ואינו חוזר בו מן הדברים.

חיות מסתמכת על קטעי וידאו (כולל מן החודשים האחרונים) בהם נראה ונשמע גופשטיין אומר בין היתר, כי מבחינה הלכתית מותר להרוג ערבים; מלצר ערבי לא היה מגיש אוכל אלא מחפש את בית החולים הקרוב; "האויבים שבתוכנו הם סרטן"; משבח את הרוצח ברוך גולדשטיין; "מי שרוצח יהודים צריך לרצוח אותו"; "אין יום שאותו ישמעאל לא מנסה להטריד ולאנוס בנות יהודיות"; וקריאות חוזרות ונשנות שלא להעסיק ערבים.

חיות מוסיפה: "גופשטיין ניסה אומנם לעטות על הדברים 'כסות' לגיטימית של מאבק אידיאולוגי בתופעת ההתבוללות באומרו 'לא שנאה לערבים, לא שנאת זרים, ואף לא תחושת עליונות כלשהי היא שמובילה את ראשי הארגון אלא שכל רצונם ומהותם היא לעזור לעם ישראל, לבנות ישראל ולפעול נגד תופעת ההתבוללות'. אלא שניסיון זה מתנפץ לחלוטין אל מול חומרת ההתבטאויות, שאך מקצתן הובאו לעיל, הרוויות בוז ושנאה כלפי הציבור הערבי ככזה".

מרזל: עומק התהום הגזעני

בעניינו של מרזל אומרת חיות, כי הוא אינו חולק למעשה על כך שהראיות שהוצגו בעניינו חוצות את הקו האסור ומהוות הסתה לגזענות, אך לטענתו יש לייחס משקל מכריע לדבריו בפני ועדת הבחירות ובפני בית המשפט, לפיהם מדובר ב"פליטות פה" או בדברים אשר יוחסה להם משמעות חמורה מכפי שהתכוון. עוד אמר, כי אין בכוונתו להתמיד בהתבטאויות מסוג זה שאותן אמר כאדם פרטי, ככל שייבחר לכנסת.

עם זאת, אומרת חיות, סוגיית פסילת מועמדותו של מרזל כבר נדונה פעמיים בשנת 2003 ובשנת 2015, וגם אז טען ששינה מדרכיו וכי הוא מקבל עליו את "כללי המשחק" הדמוקרטיים. אולם בפועל התמיד מרזל בהתנהלות שיש בה משום הסתה לגזענות, ולכן כעת יש לייחס להצהרותיו משקל נמוך ביותר, אם בכלל. חיות קובעת, כי התמונה המצטיירת מעיון ברצף ההתבטאויות של מרזל לאורך השנים בקולו, ובין היתר בעמודי הפייסבוק והטוויטר הנושאים את שמו, היא תמונה הצבועה בצבעים עזים, ברורים וחד-משמעיים של הסתה לגזענות.

חיות מצטטת גם כמה מהתבטאויותיו של מרזל בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים: "הערבים אינם שותפים לכל אותם מושכלי יסוד"; "כל ערבי היום הפך לחפץ חשוד"; "צריך לגרש את כל האויבים מארצנו כמה שיותר מהר"; "הכניסו את האויבים לתוך ירושלים"; "לא קונים היכן שעובדים ערבים"; "המחבל הכלב שבא עם סכין לדקור חייל, הוא בעיה פחות גדולה מהאויב שנכנס לגבעה הצרפתית, או לרחוב כורש בירושלים, או לקריית יובל, ונכנס ושוכר בית ואחרי זה קונה בית. ומשתלטים עלינו מבפנים!"; "היום 60% מהכסף של הביטוח הלאומי הולך לאויב".

לדברי חיות, "מובאות אלה שהינן הבולטות מבין מכלול הראיות שהוצגו בעניינו של מרזל, אינן מותירות מקום לספק באשר לעומק התהום הגזעני שבו הוא פועל ומתוכו הוא משמיע את דעותיו. בדומה ל[מיכאל] בן-ארי – תלמיד אחר של [מאיר] כהנא – מרזל משוכנע אף הוא כי כל הערבים, ללא הבחנה, הם 'אויבים'... אל מול התשתית הראייתית הקשה שהוצגה בעניינו של מרזל, מחוויר מאוד ניסיונו השלישי לשוב ולשכנע כי בכוונתו לשנות מדרכיו ולחדול מהתבטאויות ומפעילות שיש בהם משום הסתה מובהקת לגזענות נגד הציבור הערבי".

לדעת סולברג, הודאתו של מרזל כי כשל בלשונו, חזרתו החד-משמעית מדברים שנאמרו ופנייתו לפייסבוק להסרת הדף הנושא את שמו, מאפשרים את התמודדותו. אכן, ציין סולברג, ישנו ספק בדבר כנות חרטתו על העבר ושינוי אורחותיו לעתיד לבוא, אולם על הספק לפעול לזכותו של מרזל. על הפרק עומדת פגיעה אנושה בזכות החוקתית לבחור ולהיבחר, ומניעת השתתפות בבחירות לכנסת לא תיעשה אלא כאשר כלו כל הקיצין, הוא אומר.

יתר הערעורים: אין תשתית מספקת

על בן-גביר אומרת חיות, כי "הראיות שהוצגו בעניינו בהליך הנוכחי אכן רבות יותר מאלה שהוצגו בהליך הקודם ומטרידות כמוהן". אולם עדיין אין בהן כדי לחצות את הקו האסור ולהצדיק את פסילת התמודדותו והספק ממשיך לפעול לטובתו. בעניין עוצמה יהודית היא אומרת, כי אכן יש במצע המפלגה סעיפים בעלי ניחוח גזעני, אך אין די בהם כדי לפסול אותה - ודאי לנוכח פסילתם של גופשטיין ומרזל.

בנוגע לרשימה המשותפת אומרת חיות, כי התשתית הפעם אינה שונה משמעותית מזו שהוצגה לפני הבחירות הקודמות, שגם בהן אושרה השתתפותה. היא מציינת ראיות המלמדות על תמיכתה של ח"כ היבא יזבק במחבל סמיר קונטאר ובאחרים המנהלים מאבק מזוין בישראל, אך מזכירה שההליך הוא לפסילת הרשימה כולה ולא לפסילתה של יזבק.

את פסילתם של מרזל, בן-גביר, גופשטיין וכל רשימת עוצמה יהודית ביקשו כחול-לבן, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי והמרכז הרפורמי. הם טענו, כי מדובר ברשימה ובמועמדים המסיתים לגזענות נגד ערביי ישראל ככלל. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תמך בערעור לגבי מרזל וגופשטיין, וסבר שאין מסה קריטית המצדיקה לפסול את בן-גביר ואת עוצמה יהודית. בן-גביר טען בדיון, כי הוא עצמו רחוק מאוד מ"הקו האסור" וכך גם הרשימה כולה, ואילו מרזל מבין שנפלו כשלים בהתבטאויותיו ומתחייב להימנע מלחזור עליהן. גופשטיין טען, כי פעולותיו נובעות מרצונו למנוע התבוללות ולא מתוך גזענות.

את פסילתה של הרשימה המשותפת ביקשו בן-גביר ועוצמה יהודית, בטענה שהיא מתנגדת לקיומה של ישראל כמדינה יהודית וכי מועמדיה תומכים בטרור ובמאבק מזוין נגד המדינה. מנדלבליט התנגד לבקשה, באומרו שלא חל שינוי ממשי מאז אישר בית המשפט העליון את התמודדות הרשימה בבחירות הקודמות. הרשימה טענה, כי ההתבטאויות אינן יוצרות את המסה הקריטית הדרושה וכי הן ישנות והוצאו מהקשרן.

את המערערים נגד עוצמה יהודית ומועמדיה ייצגו עוה"ד מיטל ארבל, אורי נרוב ואורלי ארז-לחובסקי; בן-גביר ועו"ד חנמאל דורפמן ייצג את עוצמה יהודית, את מרזל ואת עצמו; את גופשטיין ייצג עו"ד ארי שמאי; את היועץ המשפטי ייצגו עוה"ד ענר הלמן, יונתן ברמן ואודי איתן; את ועדת הבחירות ייצג עו"ד דין ליבנה; ואת הרשימה המשותפת - עו"ד סאוסן זהר.
ע"ב 5487/19, גיל סגל ואח' נ' איתמר בן-גביר ואח' / פס"ד
פסילת התמודדתם של בנצי גופשטיין וברוך מרזל בבחירות לכנסת ה-22. דחיית הערעורים נגד התמודדותם של עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר והרשימה המשותפת

תאריך:  25/08/2019   |   עודכן:  25/08/2019
איתמר לוין
+בן-גביר: נתניהו יפול אם לא נעבור את אחוז החסימה
11:46 26/08/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טוען כי בלעדי עוצמה יהודית לא תקום ממשלת ימין, אך לא התחייב להיכנס לממשלה  ▪  על איילת שקד: לא ראינו שעשתה שינוי מהותי במערכת המשפט"
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+נשמעים כמו "דר-שטירמר"
08:57 26/08/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בנצי גופשטיין וברוך מרזל נפסלו משום שהם שונאים את כל הערבים. הרטוריקה שלהם מזכירה מאוד את זו של הנאצים  ▪  צריך לשנות את החוק גם בנוגע לעילת התמיכה בטרור וגם לגבי הליך הפסילה
(הדיון בערעורי הבחירות. ביטויים עמומים)
+כחול לבן: ממשיכי כהנא לא יהיו חלק מהכנסת
23:37 25/08/19  |  
מפלגת כחול לבן פרסמה ברכה על פסילת ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מהתמודדות לכנסת: "בלתי נתפס שבעבור חסינותו האישית, ביקש נתניהו להכניס הגזענות מהסוג המסוכן ביותר לכנסת", טענו במפלגה. "ממשיכי דרכו של כהנא לא יהיו חלק מכנסת ישראל. מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, מי שמבקש לפעול כנגד ערכי היסוד שלנו, נגד השוויון והכבוד ונגד עקרון שלטון החוק, לא ראוי להיות נבחר ציבור".

+קרקס כחול לבן
23:07 25/08/19  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
השבוע במסגרת "רק לא ביבי", חברו יחדיו ליברמן וגנץ להסכם עודפים שאומר דרשני על העתיד, ומייד אחר-כך הודיע איימן עודה, ראש ה"רשימה הערבית המשותפת", כי מקומו בממשלת גנץ שתתמך על-ידי ה"טרנספריסט" ליברמן  ▪  אם זה לא קרקס פוליטי, אזי, מהו קרקס פוליטי אמיתי?!
(רק לא ביבי [צילום: אורן נחשון/פלאש 90])
+אחרי 47 שנה: עמיר פרץ גילח את השפם
20:55 25/08/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר מפלגת העבודה הופיע באולפני חדשות 12 כשאת פניו לא מעטר השפם שהפך לסמל המסחרי שלו  ▪  "הורדתי את השפם כדי שיוכלו לקרוא את שפתי"
(ח"כ פרץ. שפה חשופה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העליון פסל את מרזל וגופשטיין מהתמודדות
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רמי לוד49
25/08/19 22:24
 
בעיני המיץ של ה..
27/08/19 08:29
2
הירונימוס
25/08/19 22:42
 
יוסי רוזן
26/08/19 07:49
3
ישמעאל
25/08/19 23:14
4
ישמעאל
25/08/19 23:19
5
מפוכח
26/08/19 01:55
6
אין שופטים בבירה
26/08/19 05:37
7
ארי כספי
26/08/19 07:40
8
ישע .
26/08/19 18:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, התייצב באולפני חדשות 12 במראה חדש - ללא השפם שעיטר את פניו ב-47 השנים האחרונות.
25/08/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
הליכוד וש"ס טוענות כי דבריו של חבר הכנסת רם בן-ברק באירוע בשבת האחרונה (25.8.19) הם גזענות, ופתחו (יום א', 25.8.19) במתקפת ציוצי בחירות.
25/08/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
עצם ההצהרה של עודה מהווה מפנה חשוב ביחסים בין המפלגה הערבית למדינה. המפלגה הערבית מוכנה להיות מעורבת בענייני המדינה. הבעיה היא בדרישה הראשונה. לעודה יש שלוש דרישות לגיטימיות בתחום קידום מצבה של האוכלוסייה הערבית. הבעיה היא לגבי משמעותה של הדרישה הראשונה: מו"מ להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. כל ישראלי ממרכז-שמאל תומך במו"מ להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. השאלה היא לאיזו ישראל מתכוון עודה. לישראל כמדינה יהודית או "כמדינת כל אזרחיה" שזהו ביטוי מכובס לשלילת קיומה של המדינה היהודית וזכותם של היהודים למדינה.
25/08/2019  |  רבקה שפק ליסק  |   מאמרים
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הצהיר כי הוא אינו מצטער על הבדיקה שעשה לבחינת סוגיית אבטחת המידע וההדלפות ממטה מפלגתו. "לקחנו חברה שתבדוק את אמצעי אבטחת המידע. נקבל את הדוחות ונלמד את המידע - אינני מצטער על כך", אמר (שבת, 24.8.19) בתוכנית פגוש את העיתונות.
24/08/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
זה מאוד לא הגון להפריח בלונים בימים עצובים אלה - וכל מי שעושה את זה, כמו בני גנץ או אביגדור ליברמן, חוטא לאמת ההיסטורית. הערבים מבקשים לרצוח ביהודים כחלק מתרבות שמקדשת רצח. זה טיבם - וזה טבעם. הם מעולם לא רצו להשלים עם הנוכחות היהודית במקום הזה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il