|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
רינה שנרב ז"ל הי"ד [צילום: באדיבות החברים]
טרור בבנימין / הרוצח נמלט

הרוגה ושני פצועים קשה
בפיגוע במעיין עין-בובין

הנפגעים בני משפחה אחת מחבל פוצץ מטען חבלה מאולתר שפגע ברוחצים ישראלים ונמלט ברכב קטן הצבא מבצע סריקות אחר המחבל
23/08/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פצוע בהדסה עין כרם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כוח צה"ל בדרך למעיין [צילום: מחמוד עיליאן/AP]

מחבל הפעיל (יום ו', 23.8.19) מטען חבלה מאולתר, ופצע רוחצים ישראלים במעיין דני (עין בובין) ליד דולב. בפיגוע נפגעו שלושה בני משפחה - נערה בת 17 שמתה מפצעיה, ואביה (46) ואחיה (19) שנפצעו באורח קשה מאוד. הפצועים פונו מהמעיין באמצעות מסוק לבית החולים הדסה עין כרם. אבי המשפחה שנפצע הזעיק את כוחות ההצלה.

עדי ראייה מסרו כי המחבל ברח מהמקום ברכב לבן קטן, לא ידוע לאיזה כיוון. כוחות צבא פתחו בסריקות אחר מבצע הפיגוע, גם באמצעות מסוקים, ופרסו מחסומים. גם השב"כ מנסה להתחקות אחר תנועות המחבל.

בני המשפחה שנפגעו הם תושבי לוד. המשפחה מונה חמש נפשות.

מעיין בובין, ע"ש דני גונן ז"ל הי"ד, נמצא מדרום לדולב. הוא נובע כל השנה, משקה גידולים חקלאיים של פלשתינים ומשמש כמקום רחצה של האוכלוסייה המקומית - יהודים וערבים כאחד.

מעיין דני [צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90]
תאריך:  23/08/2019   |   עודכן:  23/08/2019
עידן יוסף
+ארבעה ילדים חצו את גדר המערכת בגבול עזה
15:30 23/08/19  |  
לפני זמן קצר זיהו לוחמי צה"ל ארבעה חשודים, ככל הנראה ילדים, שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, וחזרו מיד לשטח הרצועה.
+נתניהו שוחח עם הפצוע בפיגוע: "נעמיק שורש ונכה באויבינו"
15:27 23/08/19  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הרב איתן שנרב שנפצע בפיגוע. נתניהו אמר: "אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים - אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".
+בית החולים: לא נשקפת סכנה לחיי דביר שנרב
15:11 23/08/19  |  
ד״ר עבד חלאילה, כירורג בכיר בהדסה אשר ניתח את פצוע הפיגוע דביר שנרב, מסר כי הניתוח עבר בהצלחה, המטופל יציב וימשיך טיפול ומעקב ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו קשה אך לא נשקפת סכנה לחייו.
+אמסלם: "לפיגוע יהיה מחיר כבד"
15:05 23/08/19  |  
שר התקשורת ח"כ דוד אמסלם: "רינה שנרב ז"ל ובני משפחתה יצאו מביתם כדי ליהנות ולהיות ביחד. זה בדיוק מה שבני העוולה רוצים למנוע מאיתנו לעשות בארצנו. הפלשתינים מותחים את רף הסבלנות שלנו לקצה ואין לי ספק שיהיה לכך מחיר כבד". השרה מירי רגב: "התשובה שלנו לטרור הנפשע הבוקר היא חיזוק התיישבות היהודית ביהודה ושומרון. עוד ועוד בנייה והחלת הריבונות הישראלית על יו״ש".
+אחד האחים במשפחת שנרב קיבל את הבשורה במחנה קיץ
14:20 23/08/19  |  
חניך שבט מעוז בלוד של תנועת הנוער אריאל שהה בזמן הפיגוע במחנה קיץ, ושעות ספורות לפני מפקד סיום המסע בהר הרצל שמע על שאירע לבני משפחתו. תנועת אריאל שולחת את תנחומיה למשפחת שנרב, משפחה פעילה ומוכרת בסניף.
+הנרצחת רינה שנרב תובא ב-15:30 למנוחות בלוד
14:07 23/08/19  |  
הלוויה של רינה שנרב ז"ל הי"ד שנרצחה בפיגוע במעיין דני תתקיים בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.
+גם הנרצח הקודם במעיין היה מלוד
14:05 23/08/19  |  
ראש עיריית לוד יאיר רביבו, שהנפגעים מתושבי עירו: "העיר כולה מרכינה ראש על הירצחה של רינה שנרב. שוב יום שישי, שוב טרור באתר בו נרצח לפני ארבע שנים, תושב העיר דני גונן. הטרור לא ינצח, בשום מקום. תשובתנו לטרור מאז ומתמיד הייתה ותמשיך להיות לסרב להיכנע לפחד".
+נעם: "לעמוד על נפשנו איתן כנגד אויבינו"
14:03 23/08/19  |  
רשימת נעם על הפיגוע: "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, גם בנפש וגם ברוח. עלינו לעמוד על נפשנו איתן כנגד אויבינו בכל החזיתות. אנו קוראים לממשלה להתנהג כמו עם נורמלי בארצנו".
+פורסמו שמות הנפגעים בפיגוע
12:48 23/08/19  |  
רינה שנרב היא הנרצחת בפיגוע במעיין דני. אביה הרב איתן ואחיה דביר נפצעו קשה. האב איתן שנרב הוא רב גדוד במילואים בשירות פעיל.
+נתניהו יקיים התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון
12:37 23/08/19  |  
מלשכת נתניהו נמסר: "רה"מ ושר הביטחון בנימין נתניהו מקבל עדכונים שוטפים על המאמץ המבצעי והמודיעיני ללכידת המחבלים. בעוד זמן קצר יקיים התייעצות בטחונית בקריה ישעם ראשי מערכת הביטחון".
+עמיר פרץ: "הממשלה מתעלמת מניצני קריסת הרשות הפלשתינית"
12:17 23/08/19  |  
יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ: "חדלונה של הממשלה והתעלמותה המתמשכת מניצני קריסת הרשות הפכו את תושבי ישראל לכלי שרת בידי ארגוני טרור. מדיניות 'ניהול הסכסוך' של נתניהו מובילה את המדינה לחידלון ביטחוני. מצד אחד שחיקה והשפלה מול סינוואר בעזה ומצד שני התחזקותו ביהודה ושומרון, שם הוא בונה גרעיני טרור ומתסיס את הגיזרה. כשכל מאמצי רהמ מופנים להישרדותו הפוליטית, הוא מפסיק לראות בני אדם, ברור שאין לו פנאי לדאוג לביטחון אזרחי לכולם בכל מקום בישראל״.
+דרעי: "נבנה, נפתח ונחזק את ההתיישבות ביו"ש"
12:07 23/08/19  |  
חבר הקבינט, השר אריה דרעי (ש"ס): "הפיגוע הנפשע מחייב תגובה קשה. משוכנע כי כוחות הביטחון שלנו יגיעו למבצעי הפיגוע. הם ינסו לפגוע בנו ואנו נבנה, נפתח ונחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".
+ראש מועצת בנימין: "נתניהו מבטיח להחיל ריבונות, אך לא מחיל"
11:55 23/08/19  |  
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע למקום הפיגוע יחד עם צוותים מקצועיים של המועצה, ואמר בתגובה: "לא נאפשר לארגוני הטרור להדיר את רגלינו מלטייל במרחבי הטבע, הנוף והמעיינות של ארצנו. הגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תתעורר, תיזום ולא רק תיגרר, ותשדר מסר של תקיפות, עוצמה וביטחון, כדי שאותם מפגעים יידעו שלא ניתן יותר לתקוף בנקל מטיילים שבאו לנפוש במעיינות. אני מצפה מראש הממשלה להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהפסיק להבטיח להחיל את הריבונות אלא גם לממש זאת".
+השר פרץ: "אאיץ את התכנון להרחבת הטיולים ליו"ש"
11:49 23/08/19  |  
שר החינוך רפי פרץ (ימינה): הפיגוע הנורא בבנימין הוא פשע שמחייב תגובה. בניגוד לאויבינו, התגובה שלנו היא הוספת חיים. המענה האמיתי שלנו הוא בניין ויצירה. משרד החינוך בראשותי יאיץ את התכנון להרחבת הטיולים ליהודה ושומרון ואנחנו תובעים שעל חורבן והרס יבוא בניין - לאשר מיד תכניות בנייה ביהודה ושומרון".
+אמו של הנרצח דני גונן: "זה קורה באותו מקום, באותו יום"
11:32 23/08/19  |  
דבורה גונן, אמו של דני גונן, שעל שמו נקרא המעיין בו התבצע הפיגוע בשנת 2015: "אני בסערת רגשות. בדיוק קיבלתי ידיעה על הפיגוע. כל פיגוע מחזיר אותנו אחורה. זה קורה באותו מקום, באותו יום. יום שישי, שהמקום היה אמור להיות מאובטח. התחושות קשות. שתושבי המקום לא יוותרו על הארץ שלנו, על המדינה שלנו. מקבלי ההחלטות - שלא יוותרו. חייבים לדאוג לאזרחים. הם לא עושים טובה שהם שומרים על הביטחון שלנו. אנחנו צריכים לחזור הביתה, וזה החובה שלהם לדאוג לזה. השיקולים שלהם לא מעניינים אף אחד. ערך החיים הוא ערך עליון. שאנשים יחזרו הביתה בשלום, אחרי שהם יצאו לטיול. גם מי שגר בתל אביב, גם מי שבירושלים וגם מי שגר בדולב. צריך להגביר את ההרתעה. עברו שבועיים מהפיגוע של דביר שורק. כמה אפשר להסתכל למשפחות בעיניים. חייבים להפסיק את זה. הגיע הזמן להפסיק לקבור את האנשים שלנו. אני לא יכולה יותר. להגיע למשפחת שור ולנחם אותם כאימא, היה לי קשה. ידעתי שהם לא יהיו אחרונים".
+ימינה: "מדיניות ההכלה חייבת להיפסק"
11:29 23/08/19  |  
מפלגת ימינה: "דם יהודי הפך להפקר. מדיניות ההכלה של פיגועי הרצח חייבת להיפסק. בין אם זה בעוטף עזה או ביהודה ושומרון - המחבלים לא נחים וישראל מכילה. את המציאות הבלתי נסבלת הזו חייבים לעצור: בהחזרת החיסולים, בהצבת מחסומים, בהריסת בתי מחבלים ובהחלת ריבונות ישראלית. עוד היום".
+ליברמן: "ממשלת הכניעה של נתניהו מפקירה את ביטחון האזרחים"
11:26 23/08/19  |  
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: ״הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלשתינית כדי לקנות שקט עד הבחירות. ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל שני מיליארד ש"ח, לא ראויה לאמון הציבור״.
+ועד מתיישבי השומרון: הסרת המחסומים - שגיאה מתמשכת
11:24 23/08/19  |  
יו"ר ועד מתיישבי השומרון צחי דיקשטיין: "זהו פיגוע שני בשתי היממות האחרונות הנועד לפגוע באזרחים חפים מפשע. העובדות מדברות בעד עצמן - הסרת המחסומים היא שגיאה מתמשכת. יש להחזיר את המחסומים לכבישים והכתרים על הכפרים על מנת להחזיר את הבטחון לתושבים וכדי למנוע את הפיגוע הבא. חייהם של אזרחי ישראל ביהודה ושומרון חשובים אלפי מונים מנוחות חייהם של המחבלים בכבישים ולאחר מכן בבתי הנופש בישראל לאחר כליאתם".
+סמוטריץ': "איכות החיים של הערבים לא שווה נרצח אחד שלנו"
11:12 23/08/19  |  
חבר הקבינט השר בצלאל סמוטריץ' הגיב לפיגוע וקרא לראש הממשלה לגבות מחיר. "המחבלים מקבלים גיבוי מהרשות הפלשתינית, נתפשים כגיבורים בציבור שלהם ונכנסים לכלא בתנאים טובים. את הרשות הפלשתינית המסיתה לטרור צריך לפרק, את התקווה שלהם צריך לגדוע, ולחזור לשאת באחריות ולהחיל ריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון. צריך לאמץ את המלצות הוועדה שהקים השר ארדן ולהרע את תנאי המחבלים בכלא. יש להחזיר מיד את המחסומים ביהודה ושומרון. איכות החיים של הערבים לא שווה נרצח אחד שלנו".
+ח"ג יוגב: "ערבים רעים מחפשים את המוות"
11:01 23/08/19  |  
ח"כ מוטי יוגב, תושב דולב, בתגובה לפיגוע הקשה בעין בובין הסמוך ליישוב: "במקום בו יהודים מחפשים מים חיים וחיים, מחפשים ערבים רעים את המוות. בשביל לעצור את גל הפיגועים, להציל ולהוסיף חיים, צריך לחזק את שליטתנו ביהודה ושומרון, לפגוע בראשי הטרור באופן מרתיע ולחזק את ההתיישבות היהודית". הוא קרא לסגור את המקום בפני ערבים, ולחבר אותו לדולב שמצפון לו.
+תושבי דולב נקראו להסתגר בבתיהם
10:53 23/08/19  |  
תושבים בדולב התבקשו להסתגר בבתיהם מחשש שהמחבל יגיע ליישוב.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרוגה ושני פצועים קשה בפיגוע במעיין עין-בובין
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שולטים בישראל
23/08/19 17:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
עבדאללה ברגותי, בן 47, הוא אחד המחבלים המסוכנים ביותר של ארגון חמאס. בארגון אומרים גורמים יודעי דבר כי הוא הרבה יותר מסוכן מ"המהנדס" יחיא עייאש, שחוסל על-ידי השב"כ הישראלי בינואר 1996.
ישראל העבירה שני מיליארד שקלים לרשות הפלשתינית שיסייעו לה להתמודד עם הגירעון הכלכלי שנוצר "בשל משבר כספי המיסים בין ישראל לרשות". כך דווח (יום ה', 22.8.19) בכאן חדשות מפי מקורות פלשתינים.
22/08/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
לקראת פרסום החלק המדיני של "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ מחריף המאבק בין ישראל לירדן ולרש"פ על השליטה בהר-הבית, על הרקע הזה יש לראות את ההסלמה שהייתה בשטח ההר ביום תשעה באב ולפני כן על-רקע פתיחת מתחם שער הרחמים על-ידי מועצת הווקף המוסלמי בניגוד לצו בית המשפט הישראלי אשר סגר את המתחם במשך 16 השנים האחרונות.
במעבר אלנבי התנפל מחבל על חייל בלבוש אזרחי, וניסה לחנוק אותו באמצעות כבל מטען של טלפון מאבטחים של רשות שדות התעופה. אנשי אבטחה במסוף השתלטו על התוקף בעודו בחיים והוא הועבר לידי כוחות הביטחון.
21/08/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פירסם ב-19 באוגוסט צו שבו הודיע כי כל יועציו יסיימו את עבודתם, ללא כל קשר לדרגתם והתארים שלהם, וכי יפסקו התנאים הנלווים שהיו למעמדם. מדובר בעשרות יועצים שהעסיק מחמוד עבאס בתפקידים שונים ומהם הבולטים: נביל שעת' היועץ לעניינים בינלאומיים,מחמוד אלהבאש היועץ לענייני דתות,הגנרל אסמעיל ג'בר היועץ לענייני ביטחון, עלי מהנא היועץ לענייני משפט ומג'די אלח'אלדי היועץ לעניינים מדיניים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il