|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

שישה בשישי

עולם הפוך

יהודה וינשטיין שכח מי הנבחר ומי הממונה שי ניצן לא נותן דוגמה אישית משרד החינוך נלחם בתלמידים במקום במדליפים וגם: איזה מלון יוקרה לא יודע לתת שירות
22/05/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עומדים על הראש


הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנושאים הנוגעים לעבודת הממשלה / קובץ אחוד
ריכוז הנחיות היועץ המשפטי בנוגע לעבודת הממשלה כפי שהועבר לראש הממשלה ולשרי הממשלה, מאי 2015

היועץ והשרים
הנחיות לנבחרים [דודי ועקנין, פלאש 90]

שרי הממשלה ה-34 בקושי הספיקו לחמם את כסאותיהם. הם עוד לא יודעים היכן השירותים וכיצד מזמינים קפה, הם טרם איישו אפילו חצי משרה - וכבר נחת על שולחנם קובץ בן 218 עמודים. כותרתו: "הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנושאים הנוגעים לעבודת הממשלה".

"מכובדי", פותח יהודה וינשטיין את המכתב הנלווה - וזהו בדיוק הכבוד היחיד שהוא נותן למכותבים. אז מה אם הם הנבחרים והוא ממונה. אז מה אם הם אנשי ציבור והוא פקיד. לא מעניין. וינשטיין נותן לראש הממשלה ולשרים הנחיות. שוב: הנחיות. אתם יודעים, הדבר הזה שהממונה נותן לכפופים לו, הדבר הזה שממנו אסור לסטות ימין ושמאל.

כדי שלא יהיה להם ספק, וינשטיין מבהיר שההנחיות הללו יאפשרו לשרים לפעול "תוך הקפדה כי פעילות המשרד ונושאי המשרה בו תתבצע על-פי הדין וכללי המינהל התקין". ומכלל הן אתה שומע לאו: אם תעזו לחשוב אחרת, שלא לדבר על לעשות אחרת - אתם עוברים על הדין ועל כללי המינהל התקין. חד וחלק. אין דעה נוספת, אין מקום להרהור ולערעור. תורה ציווה לנו יהודה.

בעולם שפוי, היועץ מייעץ והנבחרים מחליטים ונושאים באחריות. בעולם ההפוך שלנו, היועץ נותן הוראות והנבחרים מצייתים - ועדיין נושאים באחריות. היועץ המשפטי מנהל את המדינה, ללא סמכות ובוודאי ללא אחריות.

הפרקליטות
לא מוכן לשמוע [מרים אלסטר, פלאש 90]

בעולם שהולך ישר, מנהל מעוניין בבדיקה חיצונית של עובדיו ועבודתו. זה לא תמיד נעים, אבל זה בדרך כלל מועיל. בעולם שהולך ישר, מי שמטיף לשקיפות, ליושרה ולגילוי נאות אצל אחרים, נותן דוגמה אישית. שאם לא כן, כמאמר חז"ל, הרי שכאשר הוא יאמר לאחר "טול קיסם מבין שיניך", יאמרו לו: "טול קורה מבין עיניך".

משום מה, זה לא עובד בפרקליטות המדינה. הפרקליטים לא רוצים לשמוע על ביקורת חיצונית. שי ניצן לא מוכן לשמוע על בדיקה מעמיקה של פרשת רות דוד. והדברים קשורים זה בזה: זהו אותו ניצן שלא סייע להילה גרסטל לקבל את תיקיה של דוד כאשר הפרקליטים סירבו להעביר אותם, משום שאינם מוכנים לשתף פעולה עם נציבות הביקורת. ההתנהגות הזו היא הפוגעת יותר מכל באמון הציבור בפרקליטות.

משרד החינוך
הבעיה היא המדליף [צילום: פלאש 90]

מה הייתם אומרים על חשמלאי המוזמן לבית, מגלה שיש תקלה בלוח הראשי ואומר שהפתרון הוא שכל הדיירים יכבו את המזגנים? במקרה הטוב, הייתם אומרים שהוא קצת מטורלל. אבל זה בדיוק מה שעשה משרד החינוך אל מול ההדלפות החוזרות ונשנות של בחינות הבגרות: במקום לטפל במדליפים, הוא ניסה להעניש את התלמידים.

נגיד את זה במשפטים קצרים, כדי שגם במשרד החינוך יבינו. את הבחינות מדליף מישהו שמקבל אותן. הוא מקבל אותן במסגרת תפקידו. זה אומר, שהוא שייך למערכת החינוך. המדליף נמצא אצלכם בבית. הוא העבריין. לא התלמידים. התלמידים ממילא נמצאים בלחץ לפני הבחינות. לא צריך להוסיף לכך הסגר של 45 דקות בכיתה. הבנתם?

אלא מאי? הרבה יותר קל ונוח לכבות את המזגנים לכל הבניין, מאשר לטרוח ולתקן את הלוח הראשי. הרבה יותר קל ונוח למנוע את השימוש בהדלפה, מאשר למנוע אותה מלכתחילה. יופי של חינוך.

התבטאויות
איך נראה השטן? [צילום: AP]

"מצרים חוזרת לתקופה העתיקה" - אחת התגובות על גזר דין המוות שנפסק למוחמד מורסי. אפשר בהחלט להתווכח על שאלת התאמתו של עונש המוות לעידן המודרני, אלא שהניסוח הזה מגוחך מאוד כאשר לומדים שהוא יצא מפיו של רג'יב טיפ ארדואן, זה שחולם להחזיר את טורקיה 200-100 שנה אחורה, לתקופת הסולטנות המוסלמית האדוקה.

ולא רק פוליטיקאים יכולים להתבטא בצורה הגורמת לכם לחשוב שהעולם התהפך. האפיפיור פרנציסקוס העניק את התואר "מלאך השלום" ללא אחר מאשר אבו מאזן - פעיל טרור במשך עשרות שנים, מכחיש שואה גס ובוטה, מי שעומד בראש רשות המעודדת טרור ומסרבת לכל יוזמת שלום. אם כך נראים מלאכים, הוד קדושתו, אני תוהה כיצד אתה מתאר לעצמך את השטן.

הר-הבית
אין כניסה ליהודים [צילום: AP]

תזכורת לרגל יום ירושלים שחל השבוע: המקום היחיד בעולם בו נאסר על יהודים להיכנס אליו משום שהם יהודים הוא הר-הבית. המקום היחיד בעולם בו יהודי צפוי למעצר מיידי אם ייתפס מתפלל הוא הר-הבית. האנשים היחידים בעולם שאסור להם להיכנס להר-הבית הם יהודים. וכל זה קורה כאשר באופן רשמי, הר-הבית נמצא כבר 48 שנים בשלטון ישראל. זה לא עניין של פוליטיקה; זה עניין של זכות היסוד לפולחן.

יש לי הצעה. אם הפלשתינים כל כך רוצים שלום וכל כך רוצים להוכיח שישראל היא הסרבנית - יתכבדו ויודיעו: בני כל הדתות וכל העמים מוזמנים להתפלל בהר-הבית. יוכיחו לנו הפלשתינים, שהשלום עליו הם מדברים אינו של הפרדה בין עמים אלא של קירוב ביניהם. יראו לנו הפלשתינים, שהם מתנגדים להפרדה לא רק כאשר ישראל בונה גדר, אלא גם כאשר הם שולטים במקום קדוש. ואז, רק אז, אפשר יהיה להתחיל לדבר איתם ברצינות.

שירות ללקוח
אני עדיין מחכה לשיחה [צילום: יח"צ]

התכוונתי לכתוב כאן רק פיסקה מפרגנת: כיצד, בניגוד למה שאנחנו רגילים לחשוב (וכנראה בצדק), נתקלתי השבוע בשני מקרים של שירות מעולה ללקוח. ובכן, אני כותב זאת. המחמאות מגיעות למחלקת ארגון הכנסים בחברת ארקיע ולחברת החיתום האלקטרוני קומסיין. בשני המקרים, נציגות השירות הקדישו זמן ותשומת לב, והעניקו לי מענה אופטימלי במהירות וביעילות.

אלא שהייתה לי השבוע גם דוגמה הפוכה. מעטים הם התחומים בהם השירות ללקוח חשוב יותר מאשר במלונאות, ובוודאי שיש לנו ציפיות גבוהות ממלונות יוקרה. ביום שלישי השבוע, בשעה 17:45, הזמנתי בלובי של מלון רויאל ביץ' באילת כריך ושתייה, וביקשתי שיהיו מוכנים ב-19:45 - לפני שאני יוצא לטיסה. אבל כאשר חזרתי לשם, נאמר לי שהכריך יהיה מוכן רק ב-20:00, כי כך אמרו למלצרית. מובן שעזבתי בלעדיו. ביקשתי בקבלה שהמנהל התורן יתקשר אלי. אנחנו שלושה ימים מאוחר יותר, והשיחה לא התקיימה. לתשומת לב רשת ישרוטל: זה בדיוק הפוך ממה שאתם אמורים לעשות.

תאריך:  22/05/2015   |   עודכן:  22/05/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אהוד יערי / Ehud Yaari   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איסמעיל הנייה   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   גדעון לוי / Gideon Levi   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הילה גרסטל / Hila Gerstel   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יהודה וינשטיין   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מוחמד דף   מוחמד  מורסי    מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עודד גרנות   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   צבי יחזקאלי   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רג'פ טאיפ ארדואן / Recep Tayyip  Erdogan   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עולם הפוך
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גדעון אמיר
22/05/15 09:15
 
בני בנקר
22/05/15 11:26
 
יוסי מ
22/05/15 15:48
 
בני בנקר
23/05/15 13:58
 
יוסי מ
24/05/15 09:38
 
בני בנקר
24/05/15 12:37
 
רפרף
22/05/15 20:04
 
ג'וחה
23/05/15 10:30
2
אהרון שחר
22/05/15 09:56
3
יהוידע
22/05/15 11:35
4
הפוך לדעתך
22/05/15 18:15
5
'שירות ללקוח'
22/05/15 18:23
6
אלד העם
23/05/15 19:07
 
אהרון שחר
24/05/15 00:38
 
בני בנקר
24/05/15 09:19
 
אחד העם
24/05/15 11:49
 
בני בנקר
24/05/15 12:44
 
אחד העם
24/05/15 18:04
 
בני בנקר
24/05/15 18:54
 
אחד העם
25/05/15 01:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הצהיר כי לאירופה חשיבות רבה בסיוע לישראל ולפלשתינים לפתור את הסכסוך ביניהם. ״לאירופה חשיבות רבה בסיוע להביא לסיום הסכסוך״, אמר הנשיא (יום ה', 21.5.15) בפגישה שקיים עם פדריקה מוגריני, המחזיקה בתיק החוץ באיחוד האירופי.
21/05/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל פגישה שמתוכננת לו עם יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת, ח"כ איימן עודה, בטענה כי מדובר במתן לגיטמציה "לגיס החמישי הפועל בכנסת ישראל", כלשונו.
21/05/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הצהיר (יום ד', 20.5.15): "אני רוצה שלום שיסיים את הסכסוך אחת ולתמיד", ואני לא מבין היכן הבעיה. לו הייתי אחד מהיועצים המקיפים אותו הייתי נותן לו פתרון קסם שהיה מממש את רצונו תוך מספר דקות.
21/05/2015  |  יעקב עמר‭‮  |   מאמרים
ההחלטה של שר הביטחון, בוגי יעלון, להוריד מסדר היום את הפעלת ה"אוטובוסים הנפרדים" ברשות הפלשתינית - ליהודים ול"אחרים" בלבד ומנגד לפלשתינים לבד, היא אומנם הקלה מדינית ומוסרית על האקלים הפוליטי החם ששורר בלאוו הכי בארץ ישראל, אבל ההחלטה הזו עדיין לא הורידה את הבעיה המרכזית מהפרק אלא דווקא העלתה אותה שוב.
21/05/2015  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
כיבושה של רמאדי בידי דאעש אינו מהווה בהכרח איתות להתחזקות מחודשת שלו, משום שהיא ממילא הייתה כמעט לחלוטין בידיו. ההשלכות של הכיבוש יהיו בעיקר ביחסי ממשלת עירק עם הסונים
21/05/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת רונאל פישר  /  מי ומי  
חוטובלי: "מחויבים למו"מ עם הפלשתינים"  /  עופר וולפסון
פלשתינים יסעו עם ישראלים באוטובוס  /  עידן יוסף
שגריר ארה"ב: אובמה הורה לחזק את השת"פ  /  איתמר לוין
עידכון לאנושות  /  אהרון שחר
על הסירוב להכיר במדינה יהודית  /  רבקה שפק ליסק
ממשלת צרה צרורה  /  אוסאמה סעדי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il