|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

איש הנדל"ן של השבוע

"אני דורש מאריק אברמוביץ' 2% מהמגדל"

שלמה מאור טוען שבמשך 7 שנים פעל להשביח את המגרש ברחוב פעמוני, המיועד לבניית 174 דירות יוקרה, והבעלים הקודמים מסרבים לשלם לו דמי יזום אברמוביץ' וזיתוני מסרבים להגיב גם ענבל אור הייתה מעורבת
18/12/2015  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
אריק אברמוביץ'.

"אני דורש מאריה אברמוביץ' ושותפו (ב-43%) רפי זיתוני, לתת לי שני אחוזים ממגדל דירות היוקרה, העומד להיבנות ליד שיכון בבלי". כך מצהיר שלמה מאור. המגרש, שעבר כמה גלגולים, נמצא כיום בבעלות נורית כוזהינוף ובניה. מאור אומר שאברמוביץ, בעליה של חברת יבוא המזון "מאסטר פוד", חייב לקנות מכוזהינוף שני אחוזים מהמגרש, והדירות, ולתת לו אותם.

מדוע אתה דורש לקבל נכס, השווה מיליונים, או אף עשרות מיליונים? מה חלקך בבעלות?

מאור: "טיפלתי במגרש, במשך שבע שנים, ועשיתי שורה ארוכה של פעולות, המאפשרות לבנות עליו". אברמוביץ' וזיתוני, כפי שנראה בהמשך, סירבו להגיב.

איך התגלגלו הסיפור והעסקות?

"צבי אברמוביץ' המנוח היה בעל השליטה במגרש, הידוע בשם מגרש 7, ברחוב פעמוני 14-12, ליד שיכון בבלי בצפון תל אביב. תב"ע מאושרת דיברה בזמנו על בניית שני מגדלים בגודל בינוני. ב-2007הצעתי לאברמוביץ' לשנות את התוכניות, ולבנות את "מגדל פעמוני", בן 45 קומות, ובו 90 דירות יוקרה. המגדל והדירות, אמרתי לו, ימכרו, כולם או חלקם, למולטי-מיליונרים ואוליגרכים. אברמוביץ' התלהב, ו"קנה" את הרעיון".

סיפר, וחייכנו בנימוס

במאמר מוסגר: כותב שורות אלו זוכר איך, לפני שנים רבות, ישב אברמוביץ' בקפה אקסודוס, בצפון תל אביב, וסיפר לידידיו שיש לו מגרש או מגרשים באזור, הידוע כיום בפארק צמרת, שיהיו שווים בעתיד הון תועפות. באותם ימים הייתה זו שממה איש לא חשב על בניה למגורים באזור, וכולנו חייכנו בנימוס. עתה מתברר, שאברמוביץ' צדק בראיה למרחוק. למרבה הצער, הוא נפטר לפני חמש שנים, ואינו יכול לאשר או להגיב על סיפורו של מאור.

"אברמוביץ' היה בכל זאת ספקן, כי חשש שהעירייה תשית עליו היטל השבחה גבוה", ממשיך מאור לספר. "לכן הצעתי שאקנה ממנו את המגרש ב-210 מיליון שקל, כלומר כ-2.3 מיליון שקל לקרקע לדירה. גייסתי את השמאי שאול וייסמן, את יועצת המימון אתי פלג, ואת האדריכלית נירה רייכמן. פנינו לבנק לאומי ולבנק הפועלים, וקיבלנו אישור עקרוני להלוואה בגובה 70% מההשקעה, בתנאי שאביא משקיע עם הון עצמי".

"הכנסתי לתמונה את מקסימוב"


מה עשית?

"ב-24.01.14 מקסימוב הציע לאברמוביץ' 210 מיליון ש"ח. ואברמוביץ' מכר ב-13.02.14 בסכום של 197.5 מיליון ש"ח".

המשבר עבר, ומקסימוב, יליד ישראל, קנה קומת מגורים במגדל מאייר בתל אביב, ב-44 מיליון שקל. הוא גם בדק אפשרות לרכוש את קבוצת הפועל תל אביב. לרעיון מגדל פעמוני לא חזר.

ב-2010 נפטר צבי אברמוביץ, חלקו במגרש עבר לאלמנה סוניה, שהפקידה את הטיפול בידי הבן, איש העסקים אריה (אריק). גם השותף רפי זיתוני סומך עליו. "אריק ניהל דיונים עם העירייה על גובה היטל ההשבחה. מפעם לפעם עידכן אותי", סיפר מאור. "במקביל, החל לנהל מגעים למציאת קונה. הוא הבטיח, שיתן לי הזדמנות להציג יזם מטעמי, ואם ישווה את הצעתו לזו של אברמוביץ' - יקנה הוא את המגרש. בנוסף, הבטיח לי דמי תיווך או יזום ניכרים".

"אור הבטיחה לי 2 אחוזים"
[צילום: אלכס ליפקין]

על בסיס הבטחה זו, ולאורה התקדמת דיונים על גובה היטל ההשבחה - טוען מאור - הוא החליט להביא יזם-רוכש מצידו. ביזומתו, לדבריו, הגיעה ענבל אור למגרש. בדצמבר 2012 וחתמה על חוזה אופציה לשישה חודשים, שלפיו תקנה את המגרש מאברמוביץ' וזיתוני ב-210 מיליון שקל, ותבנה שני מגדלים, 159 דירות. אור שילמה 10 מיליון שקל תמורת האופציה. והוציאה מיליוני שקלים על ניסיון להקים קבוצת רוכשים. הזמן עבר, עשרות הצטרפו, אך הקמת הקבוצה לא הושלמה. אור שילמה עוד 2.5 מיליון שקל תמורת הארכת האופציה בשלושה חדשים. גם זה לא עזר, והעסקה בוטלה.

האם ומה הבטיחה לך אור?

"היא הבטיחה לי 2 אחוזים משטח המגדל, דירה או דירות בקומה גבוהה. 2% אלו הם דמי תיווך או יזום מקובלים בענף. לפי החישוב שלי, הייתי צריך לקבל נכס בשווי 55 מיליון שקל".

כל כך הרבה?!

"הסכום שנקבתי נובע מהערכתי והערכת אור לגבי מחירי המכירה של הדירות".

תגובתה של ענבל אור לא הגיעה עד מסירת הכתבה.

"אברמוביץ' מכר לכוזהינוף בזול"

לאחר כשלון המו"מ עם ענבל אור, מכרו אברמוביץ' וזיתוני את המגרש, בפברואר 2014, לנורית כוזהינוף ולבניה, משפחת יהלומנים, ששילמו 197.5 מיליון שקל. לדברי מאור, הם מכרו בזול, כי שבע שנים קודם לכן הוא היה מוכן לקנות ב-210 מיליון שקל. מצד שני, יש להניח שהמוכרים עשו במיטב יכולתם להשיג את המחיר הגבוה ביותר. עתה דורש מאור, שאברמוביץ' וזיתוני יתנו לו 2% משוויו של הפרויקט - המגרש והמגדל.

לפני כחודש וחצי אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה את תוכניתם של כוזהינוף, ליהנות על המגרש שני מגדלים, בני 27 ו-23 קומות.ץ ודם לכן השלימו הבעלים את פינוי כל המשפחות, תוך תשלום דמי פינוי.

"לא דמי תיווך, אלא תמורה ליזום"


שום עסקה לא יצאה לפועל. מדוע לדעתך מגיע לך תשלום, ועוד בסכום נכבד?


"אינני דורש דמי תיווך, אלא דמי יזום. שנים עבדתי על המגרש. רצתי עם התוכניות בין הוועדות, הבאתי לכך שהמקומית תאשר בניית מגדל בן 45 קומות, במקום שני מגדלים נמוכים. הכנתי חוברת מפורטת, תחת הכותרת "מגדל פעמוני - החזון". היה צורך לפתור מחלוקת על גבולות השטח בין אברמוביץ-זיתוני לבין חברת אלעד ישראל של יצחק תשובה, בעלת מגרשים צמודים. כן היה צורך לקבוע כמה משפחות יושבות כיום על המגרש, ומהו חלקה של כל אחת. שכרתי את חברת אופק, שערכה תצלומי אויר.ימים רבים ישבתי על התצלומים, כדי לשרטט מפות מדויקות".

מאור גם הכין חוברת, הנמצאת בידי News1. היא מדברת על בניית מגדל בן 164 מטר, במקום שני מגדלים בני 104 מטר שתוכננו בעבר. דירות היוקרה מתוארות כ"טירות באוויר". הדירות יהיו יחודיות. גובהן 3.50 מטרים, במקום 2.70 כמקובל. השטח הבנוי, כולל ניצול שטחי שירות, יהיה 35,790 מ"ר, שהם 400 מ"ר לדירה. במגדל יהיו חניון, לובי מהודר, בריכות שחייה פרטיות, ג'קוזי, ספא, חדר כושר, אולם התעמלות, חדרי ישיבות.

שילמו לך?

"אברמוביץ' מתנער מכל הבטחותיו בעבר. הוא הציע לי סכום מגוחך של 60,000 שקל. כמובן שדחיתי את ההצעה. הוא גם לא מוכן לשלם לי בעד התיווך בינו לבין תשובה ובעד העבודה על תצלומי האויר. בנוסף, אני עצמי גרתי בבית על המגרש, אומנם בלי זכויות קנייניות, אבל הגיעו לי דמי פינוי, על-פי סעיף 164 לחוק התכנון והבניה".

מאור, המתוגרר עתה אם אשתו ושני ילדיו במקום אחר, איננו מרים ידיים. הוא מוכן גם למאבק ציבורי-משפטי, כדי שיקבל את המגיע לו, לדעתו. במקביל, הוא מנסה לקדם פרויקטים נוספים.

היכן?

"ניסיתי לרכוש, בעבור קבוצת רוכשים, מגרש של רשות מקרקעי ישראל בשכונת הארגזים, בדרום תל אביב, אך הפסדתי במכרז. עכשיו אני מקדם תוכנית לקניית מגרש על חוף הים של תל אביב".

מסרבים להגיב

אברמוביץ, 55, בעליה של חברת יבוא המזון הגדולה "מאסטר פוד", אמר בתגובה: "אין לי מה להגיד, תודה, שלום". זיתוני, 63, אמר בתגובה: "אין לי ענין להגיב". עו"ד גבי מויאל-מאור, (שותף במשרד המבורגר-עברון), המייצג את השניים, אמר בתגובה: "איננו מתראיינים בענייני לקוחות, ואין לנו מה להוסיף לדבריהם של אברמוביץ' וזיתוני".

תאריך:  18/12/2015   |   עודכן:  18/12/2015
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אני דורש מאריק אברמוביץ' 2% מהמגדל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שחמה מאור השקעות
18/12/15 15:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיחות עומק שהיו במהלך הימים האחרונים ישפיעו בדרך חיובית על מערכות היחסים שלכם. במהלך הימים הקרובים (עד 20.12), התקשורת "תטייל" ברבדים עמוקים, אבל כדאי גם להיזהר, בגלל הכוחניות שיש בשילוב הכוכבים, הצורך להשפיע עלול להיות מלווה בגוונים רגשיים, מניפולטיביים, בכוונה לשלוט בתכנים שנשמע. אלה יהיו במערכות אישיות מגוונות, אבל גם אנשים הנמצאים בעמדות מפתח, בעבודה, בתקשורת ובפוליטיקה, יאמצו בימים הקרובים סגנון שכל כולו להשפיע! לגרום לכל אחד לחשוב רק בדרך אחת, בזו המתאימה לדובר. לא מומלץ להיכנס לוויכוחים, בעיקר אם אינכם מוכנים להקשיב לאפשרויות אחרות.
17/12/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
זמן מיוחד הוא של השנה, חודש דצמבר. מחד-גיסא, קיימת עייפות של שנה שלמה שאנו יודעים שהיא מגיעה לקיצה. אך בו-בזמן, השגרה גוברת, ואין אנו מפנימים את הסופיות הטמונה בתהליך כולו, עד שמגיע לו האחד בינואר ומוחק את כל מה שהיה, כלא היה. הכל מתאפס. כל הקשור בשנה הקודמת, כל קידומת או סיומת מתבטלת, ואנחנו מתחילים מבראשית.
17/12/2015  |  ארי בוסל  |   כתבות
הכלבה של משפחת נתניהו, קאיה, תפסה את הכותרות המרכזיות בימים האחרונים, לאחר שנשכה את חברת הכנסת שרון השכל ואת בעלה של סגנית השר ציפי חוטובלי, במהלך מסיבת חנוכה שנערכה בבית ראש הממשלה. נראה כי הרעש התקשורתי גרר תגובה נמרצת מצד משפחת נתניהו, ששלחה את קאיה להסגר - וזאת למרות הביקורת שנחתה על צעד זה, והדעה שעדיף היה להשאיר את קאיה בהסגר ביתי, עקב מצבה החרדתי.
17/12/2015  |  טל שלוש  |   כתבות
מאז מחזהו הראשון שכתב ועלה פעמים רבות על הבמה - "רעולים", שהיה הראשון לחשוף את הנעשה מאחורי הקלעים של המשת"פים בשומרון ויחסי היהודים-ערבים, כבש לו חצור מקום בשורה הראשונה של המחזאים הישראלים בדורנו. וכך, יכולתו המופלאה של אילן חצור ליצור קומדיה שמהולה בטרגיות, שנעה מהריאליזם לפנטסטי והחלומי באופן חלק ומושלם, היא שגורמת לקהל הצופים להתענג על הקומדיה "ז'קו" ולצחוק בהנאה, אך בה בעת גם לשמר את הלקח המוסרי, הביקורת החברתית על כל פגעי החברה בימינו, ועדיין לצאת מההצגה בהרגשה נהדרת.
17/12/2015  |  עליס בלינטל  |   כתבות
לאחר תקופה ארוכה של קיפאון יחסי, בעת האחרונה נרשמו בלבנון מספר התפתחויות פוליטיות וביטחוניות בצמתים חיוניים והן צפויות להשליך על עתידה של המדינה. בעוד שבמהלך 2014 ידעה לבנון מספר אירועים מעצבים, ובראשם פרשת אי-בחירתו של נשיא חדש, התגברות המעורבות של חיזבאללה במלחמה בסוריה לצד משטר אסד ואירן, וכן חטיפת אנשי כוחות הביטחון הלבנוניים בידי ג'בהת א-נוסרה ו'המדינה האיסלאמית' בעיירת הגבול ערסאל, 2015 הייתה שנה שקטה יותר. האירוע החשוב שהתרחש במהלכה היה דווקא המחאה האזרחית שצמחה על-רקע סוגיית פינוי הפסולת באזור ביירות, ואשר התפתחה למחאה חריפה נגד הממסד. אולם אחריתה של השנה הביאה עמה התרחשויות משמעותיות שנשזרו יחד לכדי תמונה מרתקת, ואשר עליה יש לעמוד: פיגוע שביצעה 'המדינה האיסלאמית' ברובע דאחיה בביירות ב-12 בנובמבר, שהביא להריגתם של יותר מ-40 אזרחים; שחרורם של אנשי כוחות הביטחון שהוחזקו בשבי ג'בהת א-נוסרה מאז אוגוסט 2014 במסגרת עסקת חילופין בין לבנון לשלוחת אל-קאעידה בסוריה; וכן התקדמות אפשרית בתהליך בחירתו של נשיא מוסכם שייכנס לארמון הנשיאות בבעבדא, שעומד מיותם מאז מאי 2014.
17/12/2015  |  עומר עינב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il