|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

השומר אחי אנוכי

תורת ישראל מגדירה מה טוב ומה רע לעם ישראל ולכן קל ואפשרי ליהודי להגדיר ולבטא את עצמו – לאהוב ולשנוא בהתאם
25/07/2016  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   תגובות
מועדון אחר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]


מהו אות קין לדעתכם?

רבים אומרים שזה קעקוע המסמן רוצח. אבל לדעתי קין לא נענש על 'רצח' אחיו. וכי ידע מה פירוש רצח? עבורו המכה שהיכה את אחיו הייתה הטחת זעם, מעין הפגנת המונים נגד השלטון בחוצות העיר, מה רע בזה? מעולם לא ראה דם אדם ניגר ולא הבין מהו מוות.

האות הוטבע בו על התרסתו ואטימותו: השומר אחי אנוכי? משפט זה בדיוק הפך להיות סיסמת האנושות שבאה אחריו. יעידו כל מעשי הרצח שנעשו בשם האנושות, לשם שמים, זכויות האדם והאזרח, טובת העולם והמטרה המקדשת וכדומה. אלוהים, כמה בני אדם נרצחו מאז קין - מי יספור?

ראש הממשלה הצהיר בכנסת כי האדם הוא אדם באשר הוא אדם. בטח, זו הגדרה שמתאימה לרבים בתוכנו. אבל תראו, בבקשה, מה האדם הזה עולל לעצמו, לאנושות ולשאר החיות. האדם הוא האסון הכבד ביותר שנפל על האנושות ואין לה יכולת להשתחרר ממנו. למעשה היא אובדת עצות וכל השאר הוא סתם ישרא-בלוף והכברת מילים על גבי מילים. אין בעיה עם האדם כשלעצמו – אבל איך מתגברים על מה שהוא ממשיך לעולל לנו ולעולליו? אם כל אדם ימציא לעצמו העדפות, מוסכמות וחוקים, כפי שהיה בעבר – לא נגיע רחוק.

ראש האופוזיציה אמר שהדברים של הרב לוינשטיין הם איומים ונוראים. באמת? הרב מצטט דברי תורה מקובלים במסורת עמנו מזה שלושת אלפים שנה לפחות. דבריו של האופוזיציונר איומים ונוראים כי הם תוקפים מה שמקובל על העם היהודי מאז התנדנד בעריסתו. האם מדובר עתה בהריסה?

להתחתן עם דולפין

ראש הבית היהודי אומר שאלה דברים ישנים ועתיקים מלפני שלושת אלפים וכנראה מנסה לרמוז שהגיע הרגע להחליפם. מה בעצם הוא רוצה להחליף? המושג "המשפחה" יחודש וישודרג כדי להכיל גם זוג גברים וגם זוג נשים. בעוד כמה שנים יגיע ראש בית יהודי חדש ויציע להוסיף נספח שלישי ל'משפחה' כדי שתהיה שכנות ואווירה יותר טובה. באילת התחתנה אישה צעירה ויפה עם דולפין. למה לא, בעצם? היא לא תביא לעולם דולפינים קטנים אבל תחדל לאכול בשר-נא ותעבור לסרדינים.

מה בעצם מתרחש פה מבלי שאנחנו מנסים להבין? ה'משפחה' המודרנית אינה חיבור ערכי בין אדם לחווה אלא התאגדות גופנית כלשהי למטרות רווח ומקלט מס. ואיפה הילדים? כבר לא צריך ללדת אותם. יקימו בתי חרושת לילדים - מי שרוצה יאמץ. בבתי החרושת יאחסנו פרות הרבעה (עובדות קבלן) להריון מרוכז ותמציתי תוך בקרה גנטית וסטרילית - העיקר שתהיה קהילה מדושנת של הומו וספיאנס למרבה רווחת האנושות הנאורה. המושג 'קהילה' גם הוא יעבור שדרוג ושיפוץ – ציוויליזציה, תרבות. איזו תרבות זו אם אינה יכולה להתרבות? בעיני מתאים להם יותר המושג – מפלגה, כמו גם לרפורמים. כי, אתם יודעים כי מה. כי אין להם המשך. הם לא עומדים אפילו במבחן הגנטי, הם אינם מתרבים ולכן אינם קהילה.

יש עוד 'קהילה' אחת שגדלה, מתעשרת ומתעצמת. ראש האופוזיציה, נכדו של רב-ראשי, מכנה אותה 'חצי עם ישראל' – זו "הקהילה הרפורמית". היא מתרבה? אין דור שלישי ב'קהילה' הזאת. אדם שהתפקר ואולי השתמד - בנו התחתן עם גויה ונכדו קפץ מעבר לגדר, לא מחשיב עצמו יהודי. באמריקה ההתבוללות בקרב 'הקהילה' הזאת הינה בסדר-גודל של 60%, בסדר? העם היהודי מושמד על-ידי מנגנון הפנימי שואב-אבק של 'קהילה' ואנחנו מתענגים איתה בוועידות קבל עם ועדה. זה בסדר שנותנים להם גושפניקה לחסל את כולנו?

שמעתי (בחו"ל) את אחד הרפורמים הנאורים והעשירים תוקף רב יהודי: מי בכלל שמך? למה אתה טוב ממני, למה איני יכול לקרוא לעצמי גם כן רב? הרי כתוב במדרש 'לא ניתנה תורה אלא לאוכלי המן', אתה אוכל מן, אתה? מתי? היכן? הרב חייך, בוא נשב יחדיו ונלמד את הסוגיה הזאת, הציע. אבל הרפורמי רק רצה שהגבאים יעלו את בנו הנעלב (אמו גויה) לתורה במסגרת חגיגת ה'בר-מצווה' שלו. אי-אפשר להדיר יהודי, הוא פסק, אם הוא מרגיש כך...
יום אחד, בשחר ההיסטוריה שלנו, עלה בן-אדם הזוי, נסיך מצרי לשעבר, על הר במדבר והוריד תורה. עמו צעק בקולי קולות - נעשה ונשמע. וואלה, מה נעשה, מה נשמע? מי בכלל הסמיך אתכם, אגודת עבדים יוצאי גלות מצרים, לדבר בשמי המזוקק והנאור, שלושת אלפים שנה לאחר מכן? מי אתם בכלל? די מעצבן גם היום שדווקא יהודי נסיך מצרי הוריד לעולם את המצפון האנושי והכריח בני אדם לעמוד מול הערך הנדיר הזה ולהתעמת אתו... העולם חטף בעיטה בקיבה ובכבד, מכאן והלאה שום דבר כבר לא היה מה שהיה עד כה. בא יהודי ועמו חבר עבדים עבריים משוחררים בזויים והם אמרו לעולם, אנחנו שומרים. אנחנו נשמור. לנצח. זו גם מהות ההכרזה של רבי עקיבא (ממשפחת גרים) שאמר: ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה. כלומר, זו התורה.

ציבור יהודי אינו יהדות

את הכלל הזה אני מבקש לנפנף מול פניו של נשיא המדינה. אנחנו יהודים, אל תנסה להכחיש את קיומנו. אתה, כבוד הנשיא, ראש מדינה שיש בה רוב של יהודים, אתה יכול להימנות בין ה'אחר' – אבל הנח לנו, היהודים, אפילו אם חלקים במצפון שלנו לא מתאימים לך היום. כידוע, המצפון הזה לא מתאים גם לעולם... כאשר אתה אומר, גם אני יהודי, התשובה שלי היא: יהודי אינו יהדות.

שנאה אינה דבר רע או טוב. גם אהבה אינה כזאת. אין כל רע בשנאה כשלעצמה. אהבה ושנאה אינן ערכים. האם אהבה לשפיכות דמים טובה? האם שנאה לרוצחים רעה? יש נוגדנים בדם והם נגד, הורסים, רוצחים ומשמידים – האם אינם שומרים כך על חיינו?

אם לאדם יש זכות טבעית, מולדת, להגדיר את עצמו – הוא עושה זאת בעיקר בעזרת אהבה ושנאה. הוא מודיע לעצמו ולזולת מה הוא אוהב ומה הוא שונא. רק כך אנשים יודעים מיהו. כיצד אנשים יכולים להגדיר את עצמם ולבטא את עצמם אם לא יינתן להם לומר מה הם אוהבים ומה הם שונאים?

מועדון המתאבדים של העולם

באה תורת ישראל לעולם – הורידה את המצפון והגדירה את מציאותם של היהודים. היא לא מכריחה גויים להירתם למאמץ הפיסי והאינטלקטואלי האדיר הזה. תורת ישראל מגדירה מה טוב ומה רע לעם ישראל ולכן קל ואפשרי ליהודי להגדיר ולבטא את עצמו – לאהוב ולשנוא בהתאם. ה'דת' היהודית פירושה אמונה - לא BELIEF. שורש המילה – אמן. פרוש המילה – להיות נאמן. יש דרך ובה צריך ללכת (הלכה). מי שלא מוכן – שיעבור לשחק במועדון אחר. יש מכבי, יש הפועל ויש גם דאעש למי שמוכן להסתכן. עד היום הסכנה הכי גדולה בקרב האנושות הייתה להכריז שאתה יהודי. זה ממש מועדון המתאבדים של האנושות. ייתכן שבעתיד הקרוב העולם יתהפך, כבר החל להתנדנד.

פתחתי מילון כדי להבין מהי סטייה ולמה צולבים רבנים על שהם משתמשים בביטוי הזה. הנה מה שכתוב בוויקיפידיה: 1. שינוי כיוון, פנייה. 2. העדפה או התנהגות שונות מהדרך הישרה, המקובלת, המותרת וכד'. כלומר סוטה, סוטים – אינה הגדרה ערכית של האדם או 'הקהילה', זו בסך-הכל הגדרה מדעית.

אוכלי המן

הגעתי אל בית מדרשו של הרב ובקשתי שיסביר לי את המדרש המשונה: 'לא ניתנה תורה אלא לאוכלי מן'. האם בכלל אני יכול לקבל ממך תורה? הקשתי עליו. בוא ותשב, הוא הזמין אותי. אין תורה ליהודי על רגל אחת.

האם יש בכלל אוכלי מן היום? הוא פתח ושאל. מן אכלו אבותינו במדבר, רק שם. כך זה התרחש, אדם קם בבוקר ויצא מפתח אוהלו פרש את ידיו, הרים עיניו לשמים ומשם נשרו אל תוך ידיו צרורות מן. אוכל נפלא. דובשניות שדמיונו של כל אדם העניק להן את הטעם המבוקש עליו. גן עדן שמטפטף כמו גשם משמים. בערב הכל נרקב ונמס. בשבת לא ליקטו כי מה שאספו ביום השישי הספיק גם לשבת ונותר טרי. פירוש הדבר שהבריות חיו כל רגע מחייהם במחיצת האלוקות. זו הייתה מציאות נדושה, יום-יומית. אלוקים מאכיל אותך, אתה רק מושיט יד ומלקט. אתה מבין? חייך הרב. לא, אמרתי. אז תנסה להושיט ידיים. הוא פרש את ידיו ועצם את עיניו. גם אני עצמתי – לא לראות את הבושות האלה. עוד רגע יצנח פה מן. הרב פקח את עיניו ואמר, ברגע שיהושע עבר את הירדן ליד יריחו - פסק המן. לא רואים אותו יותר, זה ברור. אבל מורי ישראל שנכנסו לארץ ישראל לא חשבו אז לרגע שהתהליך (המציאות) השתנה או נפסק. אם לא רואים את התהליך בעיני בשר ודם זה לא אומר שהמציאות פסקה. המורים והזקנים המשיכו לאכול מן... הם חיים בתוכנו גם היום.

בשוליים

אוסרים על הרב את הכניסה למחנות צה"ל ולבתי-הספר כדי למנוע ממנו לעשות נפשות למען המשפחה הנורמטיבית – חיבור בין גבר לאישה.

מאפשרים להומואים כניסה לחיילי צה"ל ובתי הספר כדי לעשות נפשות למען קבלת משפחת ה'אחר' - חיבור בין גבר לגבר.

תאריך:  25/07/2016   |   עודכן:  25/07/2016
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השומר אחי אנוכי
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קין היה רוצח!!!!!
25/07/16 14:20
2
באום
25/07/16 17:05
 
סניל
26/07/16 07:56
 
באום
26/07/16 10:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טעימה קטנה ממה שכותב המשורר מחמוד דרוויש נגדינו:
25/07/2016  |  מתי דוד  |   מאמרים
הפעם החלטתי לוותר על מאמר מנומק לפרטים, שיתמודד עם אוסף הטיעונים החוזר על עצמו לעייפה, בדיוני-סרק בדבר הצורך לגלות יוזמה למו"מ עם שכנינו ו"להגיע לפתרון הסיכסוך". שתי הטעיות חוזרות ונשנות בקריאות אלו: ישראל היא החזקה ולכן עליה לגלות יוזמה ו"נדיבות" (כלומר: ויתורים); די ברצון ישראלי לשלום בכדי להשיג שלום.
25/07/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
הדרישה של נשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן מארצות הברית להסגיר לידיו את ראש תנועת "היזמת" הטורקית, פתהוללה גולן המתגורר בפנסילבניה, בטרם סיפק לה הוכחות כי הוא אכן עמד בראש הקשר להפיל את משטרו, הינה דרישה צבועה ומתחסדת.
25/07/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
שורה של אירועים דרמטיים העמידו גם השבוע את הטכנולוגיה במרכז.
25/07/2016  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
עדיין לא יבשה הדיו על פרשיות המין הרבות במשטרה, ובאה פרשת תא"ל אופק בוכריס כדי להזכיר למי ששכח שפרשיות-מין דומות אינן נעדרות גם מצה"ל. אלא בעוד שבעבר הן היו בגדר של נורמה מוכרת, שעברו איתן לסדר היום - השתנתה בינתיים לחלוטין ההתייחסות אליהן, וכיום ממצים עימן את הדין בחומרה. לא עוד מין חופשי, כמקודם, בין המפקד למי שכפופה לו, מבלי שהעונש על כך ימוצה.
25/07/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il