|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אונסקו - מחריביך ירושלים מתוכנו

"ירושלים היא ברית הנצח של עם ישראל ולב ליבה של מדינת ישראל! אינני מעלה על דעתי שהאו"ם ינסה לעקור אותנו מירושלים לאחר שלוחמינו חירפו את נפשם על כיבושה במלחמת השחרור" (דוד בן-גוריון)
02/11/2016  |   מאיר רבינוביץ   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
לב לבה של המדינה [צילום: AP/Dusan Vranic]

לפני כמה שנים גילה שגריר אש"ף בלבנון עבאס זכרי מדוע אש"ף בפרט וגם כמה מנהיגי מדינות ערב, עם רוח גבית של מנהיגים בינלאומיים חלקם מתמימות וחלקם ברשעות מכוונות, שמים במוקד מאבקם במדינת ישראל את ירושלים בכלל וחיסול הריבונות היהודית בפרט במקומות הקדושים ליהדות ובסלע קיומו של העם היהודי, בלי מרכאות בפרט. "כשיהודים יעזבו את ירושלים" אמר עבאס זכרי בראיון פומבי את מה שיודעים היטב הנלחמים מבחוץ אויבים ו"ידידים" כמו גם מנהיגי מדינת ישראל לדורותיה. "כשהיהודים יעזבו את ירושלים, הרעיון הציוני יגווע לתוך עצמו באופן טבעי"!

את האמת הזו יודעים "שותפינו" הערבים וחלק מבעלי בריתם בעולם שהיו מעדיפים לראות מזרח-תיכון חדש בלי הישות הציונית המפריעה להם להקים אימפריה ערבית גדולה במזרח תיכונינו הקרוב, אימפריה שבה יוכלו לנהל מלחמות דמים רצחניות בשקט האחד כנגד השני מבלי ש"העולם" יתערב. אומנם לא יהיו אז יהודים בסביבה שניתן יהיה להאשים אותם בכל הצרות הנוראיות שיפלו על ראשם אבל את אף אחד זה לא יעניין אלא אם כן זה ישרת את האינטרסים הגלובליים, הכלכליים והצבאיים שלו-פרטים אצל תושבי חלאב בסוריה, תושבי עירק שבה אין יום בלי איזה פיגוע תופת רצחני אחד לפחות, בתימן, בלוב ובאיזו מדינה לא בסביבתנו ה"נעימה" והשקטה! כל מהומת הדמים הזו לא מעניינת את ה"עולם". הצרה הכי גדולה בעולמנו היא כידוע בניית עוד מרפסת בבית יהודי בשכונת גילה בירושלים ה"כבושה" על-ידי היהוד הארורים שמאז ולתמיד ובכל מקום שבו התגוררו תמיד עשו צרות לתושבי סביבתם ותמיד משכו אליהם אש, גם כאשר החליטו ברוב שחצנותם ויהירותם ושתלטנותם ואכזריותם שאינה יודעת גבולות להשתלט על פיסת קרקע במזרח התיכון, קרקע שהייתה שייכת מאז ולעולם לערבים שבנו ושיגשגו והתקדמו כלכלית וחברתית ובנו ישות לתפארת המזרח התיכון עד שכמה יהודים משוגעים, שחצנים וכוחניים באו לפיסת האדמה הזו, בתואנות שווא מופרכות על בעלות על פיסת האדמה הזו מלפני אלפיים שנים והצגת מצגות שווא ועיוות ההיסטוריה והשתלטו עליה בכוח ובאכזריות ובדרכים ערמומיות, כדרכם של היהודים הנוכלים מאז ולתמיד בכל מקום מושבם באירופה ואח"כ גם באמריקה עד שנדחקו לפחות מאירופה ביד חזקה ונמלטו למזרח-התיכון ושם הקימו מדינה על חשבון התושבים הערביים השקטים והשלווים והם מתעקשים ברוב יהירותם להיאחז בה בכוח ובנוכלות ובערמומיות וטוב ש"העולם" הנאור, המתקדם, הליברלי, רודף חוק וסדר, יעמיד אותם על מקומם ויחזיר את היהודים היהירים הללו למקומם הטבעי - נודדים ברחבי תבל, מפוזרים בין מדינות וחסרי מולדת! כי זה מקומם הטבעי בעולם! מקסימום נזרוק להם איזה פיסת קרקע נידחת באיזה מדינה אפריקנית רחוק מהעין של העולם הצודק והמתקדם עד שגם משם בטח יעיפו אותם-אנחנו נעזור לחזור ולפזר את היהודים ברחבי העולם ויבוא שקט ושלום ושלווה וצדק עולמי ברחבי התבל הנפלא שרק היהודים מקלקלים את ההרמוניה והשלום העולמי אבל אנחנו נדאג לתקן את המצב במהרה בימינו!

טבעית פשוטה

וכיצד מגיבים היהוד? בקול רם וצלול מצד אחד אך בזרוע רפויה ובהססנות ובהתנצלות ובהתקפלות בשטח, התנהגות שמזמינה עוד התקפות על האמת ההיסטורית של היהודים, שנועדו לקעקע את הבסיס עליו קמה מדינת היהודים!

לפני למעלה מארבע שנים ב"יום ירושלים" (מאי 2012) אמר יו"ר הכנסת דאז כי דבריו של עבאס זכרי כי סילוק היהודים מירושלים יביא לגוויעתו של הרעיון הציוני שאומר בפועל - גוויעתה של המדינה הציונית כי "איננו צריכים את זכרי כדי לדעת את האמת ההיסטורית, התרבותית והיצירתית הזו! באופן אירוני כמעט, זכריה השכיל לבטא בצורה טבעית ופשוטה כל-כך את מה שאני חושש שילדינו לא יודעים לומר גם בהרבה מילים- אומה שמוותרת על הסמלים שלה היא אומה שמאבדת את עצמה לדעת, מתנתקת ממקור החמצן שלה וממקור ההשראה שלה... מעל כל המחלוקות הפוליטיות והוויכוחים האידיאולוגיים, הר-הבית של אבן השתייה והאדם הראשון, הר-הבית של אברהם אבינו ועקידת יצחק, הר-הבית של בית המקדש והסנהדרין - הוא הנקודה הארכימדית שלנו, הוא הראשית של כולנו ואליו התפללנו כל הדורות... אדישות לירושלים היא הכישלון של המפעל הציוני, היא פשיטת רגל של החינוך היהודי! העברה של ירושלים מהזהות הישראלית של בני דורנו ושל ילדינו איננה כישלון פוליטי של ימין ושמאל, אלא פגם מהותי בזהות שלנו! אם חלילה בעתיד יהיה מי שיגיד שעדיף לנו שלום בלי ירושלים, ממילא הציונות תגווע לתוך עצמה בתהליך טבעי כפי שאמר זכרי עבאס ולכן, פוסט ירושלים היא פוסט ציונות! וסיכם יושב-ראש הכנסת הנכבד - "בירושלים מתלכדים האדמה עם הרוח, המקדש ובית התפילה עם הריבונות. בירושלים נבחנת הרוח היהודית לצד האחריות הפוליטית והמוסרית! ירושלים וקיומנו חד הם! ממה נובעת זכות השיבה של היהודי לביתו, למורשתו, לזהותו. אני מאמין שלא נוכל להימלט ממפגש אמיץ עם זהותנו בירושלים"!

את הנאום החשוב הזה, הייתי אומר כמעט נאום מכונן רב חשיבות הקובע את האמת שכולם יודעים, נשא יו"ר ראש הכנסת דאז ראובן ריבלין. מריבלין, היום נשיא מדינת ישראל היה מצופה לשאת נאום כזה בימים אלו אחרי ההחלטה ההזוי של חברי אונסקו הנכבדים! ויותר מנאום, היינו מצפים שריבלין, נשיא מדינת היהודים שכל חייו הציבוריים דאג להעלות בכל הזדמנות, בכל פורום, בכל שידור רדיו ("בוקר טוב לכם מירושלים") את בירת העם היהודי על ראש שמחתו, נאלם ונעלם בימים אלו כאשר ה"עולם" הנאור הליברלי והמתקדם מנסה בהמרצת "שותפנו לשלום" – הפלשתינים וראשי ממלכת ירדן - המדינה המתונה והשפויה שרוב אוכלוסייתה היא פלשתינים שחיים תחת משטר קיפוח מובהק של בית המלוכה האשמית המהווה מיעוט במדינה שממערב לנהר הירדן, לעמוד בראש המחנה ולצעוק בכל הכוח-עד כאן! לעולם לא נרכין את ראשינו בפני החלטות בזויות, מעוותות היסטוריות ומורכות כמו החלטת ארגון אונסקו המעלימה את הקשר ההיסטורי הברור בין העם היהודי לכור מחצבתו ההיסטורי! אולם ריבלין הסתפק לצערנו במלמול שקט בבחינת "ניתן לסערה לעבור מעל ראשינו ונתעלם מהמהומה העולמית שאולי תגווע מעצמה!" הנשיא ריבלין צריך לדעת שעל מה שלא נלחמים היום, נצטרך להילחם מחר בתנאים קשים יותר ! מי שלא מתייצב בראש זקוף, באמונה שצדקת ההיסטוריה ונגד עיוותה על-ידי "העולם", היום, כאשר "העולם" מסתפק בהצהרות אוויליות ומעוותות, בל יתפלא אם הצהרות והחלטות מופרכות יהפכו מחר לנשק בידי "שותפנו לשלום" שדורשים וידרשו ביתר תוקף לקעקע גם במעשים (קבלת שלטון ריבוני בחלקים היסטוריים יהודים" בירושלים) ובכך להטביע את הרעיון הציוני ואת הבסיס למדינה הציונית!

הקפאה שקטה

והיכן הוא ראש-ה ממשלה בנימין נתניהו? האם הוא עדיין סוחב את הטראומה של פתיחת מנהרת הכותל מהקדנציה הראשונה שלו שהביאה להתפרצות ערבית אלימה? על מה תילחם מדינת ישראל אם לא על אחיזתה המלאה והריבונית בירושלים? מדוע נתניהו, למרות איומי ה"עולם" כולל "ידידנו הטובים ביותר" מארה"ב של ביל קלינטון דאז, עמד בפרץ והורה להתחיל לבנות את שכונת הר-חומה בדרום ירושלים, שכונה המפרידה בית-לחם לבירת ישראל ובכף מחזקת אותה? נתניהו של הקדנציות האחרונות לא רק שלא בונה בירושלים, בכל ירושלים אלא מקפיא הקפאה "שקטה" בניית בתים חדשים בשכונות יהודיות במזרח ירושלים. ראש הממשלה נתניהו לא מבין שככל שיגלה חולשה ורפיסות בנושא ירושלים וככל שינסה להבין ולהכיל את האלימות הערבית בירושלים וינסה לטשטש ולהפריט את ריבונות מדינת ישראל בירושלים בכלל ובמקומות הקדושים בפרט, כולל שיתוף פעולה עם נציגי ממשלת ירדן שישמרו על הסדר בהר- הבית, קבלת תביעתו של מלך ירדן להקפיא הקמת פרויקטים סביב אזור הכותל המערבי והקפאת חפירת הצלה בהר-הבית, התעלמות פושעת מהשתוללות הוואקף המוסלמי ההורס בשיטתיות כל שריד ארכיאולוגי יהודי מאזור הר-הבית, קניית השקט הזמני הזה מתפרשת אצל "שותפנו לשלום ולהסדר אזורי" כחולשה ומזמינה עוד ועוד החלטות שמכרסמות בצידקה ההיסטורית והמוסרית של מדינת ישראל? ממשלת ירדן היא שהובילה יחד עם הרשות הפלשתינית את ההחלטה ההזויה שהתקבלה באונסקו וממשלת ישראל מנגבת את הרוק הירדני מעל פרצופה, ממשיכה לשתף פעולה עם הממלכה האשמית כאילו לא אירע דבר ומתנצלת על כל ביטוי של איש ציבור ישראלי ולו השולי ביותר על-כך שבעצם "ירדן היא פלשתין" והגיע הזמן שרוב האוכלוסייה בממלכה האשמית שהיא הפלשתינים יממשו את משקלם האמיתי בממלכה הירדנית ויהפכו לשליטי המדינה המלכותית הזאת שנוצרה על המפה יש מאין בראשית המאה שעברה?

מדינה שחייה תחת איומים צבאיים חמורים וחבה את ביטחוה לא מעט על העזרה ושיתוף הפעולה השקט עם מדינת ישראל, מדינה שאת הבסיס לקיומה מנסה ממשלת ירדן ברוב חוצפתה ודו- פרצופיותה הנואלת לקעקע במשחק פוליטי מדיני כפול ? מדוע נתניהו מגמגם משהו ולא מוביל בריש גלי, בקול חד וצלול וללא גימגומים את המאבק נגד המנסים להרים יד בעזרת "העולם" נגד הבסיס של הישות הציונית ? מדוע ראש הממשלה לא מספר ומראה סרטים שצולמו בזמנו על הרס שיטתי של בתי קברות יהודיים וכן של אזור הכותל המערבי בזמן השלטון הירדני בירושלים בין השנים 1948-1967,השלטון של אביו של מלך ירדן הנוכחי עבדאללה, המלך חוסיין "המתון", "איש תוצרת החינוך המערבי המתקדם"? במו עיני חזיתי בהרס הנוראי של קברים יהודיים למשל בהר- הזיתים שעה שסיירנו במקום זמן קצר אחרי מלחמת ששת-הימים כילד צעיר בטיולים מאורגנים מרגשים? מדוע מדינת ישראל בשנים האחרונות, גם תחת שלטון ממשלת בנימין נתניהו ש"ירושלים המאוחדת והשלמה בריבונות ישראל" הייתה כרטיס הבחירות שלו נאלם דום? גימגום ואפולוגטיקה רק יחריפו את המתקפה הבינלאומית נגד יסודות המדינה הציונית ולא יעלימו אותה! בנימין נתניהו לא מבין זאת? אניח בטוח שכן וחבל שאין לו את האומץ והלהט של ערב כל בחירות גם בניהול היומיומי של מדיניות ממשלת ישראל שבה שבראשה הוא עומד כי צריך להגיד זאת במילים ברורות –אנו בעיצומה של מלחמה בינלאומית בהובלת "שותפנו האסטרטגיים באזור" דווקא על הבסיס וההצדקה ההיסטורית והמוסרית שעליו הוקמה מדינת ישראל, מלחמה שהיא לא פחות חשובה ומכרעת ממלחמה בנשק חם! כי אם נפסיד במלחמה המוסרית, ההיסטורית והצודקת הזו, לא יעזרו לנו לא מטוסים קרביים מתקדמים ויקרים, לא אלף "דימונות" ולא טכנולוגיה צבאית מתקדמת-הכל יהפך לחלודה חסרת ערך אם נפסיד במערכה הקשה על בסיס המדינה היהודית שהוקמה רק לפני פחות משבעים שנה!

שדרות הציונות

כשהייתי נער בבית הספר, התקבלה באו"ם בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת ה החלטה המורכת לא פחות מההחלטה של אונסקו מהשבוע האחרון שקבעה שהציונות היא גזענות! השגריר הישראלי דאז באו"ם, חיים הרצוג, עלה לדוכן וקרע בפומבי את הנייר עליו נכתבה ההחלטה הנואלת! משרד החינוך דאז, של ממשלת ה"מערך" ארגן הפגנות תלמידים ישראלים נגד ההחלטה. בוקר אחד, הוציאו אותנו, תלמידי הכיתות הגבוהות בבית הספר "הראלי" בחיפה להפגנה גדולה נגד ההחלטה שהתקיימה בשדרה מרכזית בעיר התחתית בחיפה שנקראה אז "שדרות הציונות". בצעד מחאתי צודק, זמן קצר אחרי קבלת ההחלטה, שונתה שמה של השדרה מ"שדרות האו"ם" ל"שדרות הציונות". גם לצעדים סמליים וטקסיים ישנה משמעות פוליטית ולאומית לעיתים!

שר החינוך, נפתלי בנט, ראש מפלגת "הבית היהודי" ומי שרואה עצמו בעתיד הלא רחוק מנהיג מחנה הימין היכן הוא? לא שמעתי אותו מתבטא על ההחלטה אבל חמור מכך- לא ראיתי אותו מחליט ומבצע צעדים בשטח לחינוך ילדי ישראל היהודים על חשיבותה ההיסטורית של ירושלים ליהודים והיותה הבסיס המוסרי למדינת היהודים דווקא כאן באזור נפיץ ורגיש זה ! אחרת היינו יכולים להקים מדינה יהודית באוגנדה! אומנם נפתלי בנט הכריז כי שנת הלימודים הקרובה תעמוד בין השאר בסימן חמישים שנה לשיחרור ירושלים המזרחית, הכותל המערבי והר- הבית משלטון זר, אולם אנו מצפים לא רק להכרזות חגיגיות אלא גם לצעדים מעשיים כמו טיולים בני יום אחד לפחות של רוב תלמידי ישראל מדרום, מצפון ממרכז ממערב ומזרח לעיר בירתנו ולהכרת ההיסטוריה שלה במראה עיניים ולא רק בלימוד תיאורטי!

אולם, לפני שאנו מלינים על אומות העולם, הצביעות והאנטי שלהם לכל צעדיה של מדינת ישראל, עלינו להלין על עצמנו כי רק מתוכנו וביכולתנו לרומם את ירושלים או חליל להחריב אותה ולהביא לגוויית הציונות ומדינת ישראל חלילה! קראתי בעיון את מאמרו של שליח חדשות ערוץ 2 בארה"ב ניצן הורוביץ, לשעבר ח"כ מטעם מפלגת "מרץ" במשך שתי קדנציות. הורוביץ, במאמר מעניין שפרסם לפני כמה שבועות בעיתון הארץ ("משיח מדיני לא יבוא" - 23.8.16) תיאר הורוביץ העיתונאי הוותיק והפוליטיקאי בדימוס כיצד נכח במו עיניו בשהותו בארה"ב כמה מדינת ישראל היא קונסנזוס בקרב כל מקבלי ההחלטות בארה"ב מימין ומשמאל, דמוקרטים ורפובליקנים –"אנשי הילרי קלינטון התחננו בפני יריבה מבית בארי סנדרס היהודי שלא יכתוב במצע המפלגתי שלו דברים שיכולים להתפרש נגד מדיניות ממשלת ישראל כמו דברים נגד ה"כיבוש" ועוד וזוהי רק דוגמה אחת ציין הורוביץ" העיתונאי והפוליטיקאי לשעבר, איש שמאל מובהק סיפר כי תמיד ידע שממשל ארה"ב, כל ממשל לא יעז לכפות על ממשלת ישראל הסדר מדיני בניגוד לרצונה ולאינטרסים החיוניים שלה, כפי שרואה אותם הממשלה בירושלים גם אם הממשל בוושינגטון לא תמיד שותף ורואה את אותם אינטרסים עין בעין עם ממשלת ישראל, כל ממשלה, " אולם רק שנמצאים בארה"ב וראויים מקרוב את התנהלות העניינים בממשל ובפוליטיקה האמריקנית בנוגע למדינת ישראל, מבינים היטב כי לא יהיה שום לחץ אמריקני חריג על ממשלת ישראל, לא משנה מי שממשל בארה"ב ולא משנה מי ישלוט בממשלת ישראל ! השינוי " סיכם הורוביץ במאמר מעניין ומאלף, "יבא רק מבית משכנוע רוב הישראלים לשנות את עמדתם מימין לשמאל" כותב ביושר הפוליטיקאי לשעבר ניצן הורוביץ. אגב, מאמר תגובה בדיעבד לכל אותם גופים ישראלים קיקיוניים יותר או פחות שרצים לעולם (לאו"ם במקרה האחרון) ש"יציל אותנו, את מדינת ישראל מדי עצמה!"-כמה פאטתי, כמה עלוב, כמה בזוי כמה לא ריאלי לידיעת ראשי "בצלם" ודומיה- שיקראו ויפנימו היטב את המאמר של ניצן הורוביץ שבוודאי קרוב מאוד בעמדותיו הפוליטיות אליהם ולא לימין ובכל זאת מנתח ביושר את המציאות-גורל מדינת ישראל בידי תושביה ולא בידי "העולם"- חלפו הזמנים שבהם היהודים היו חסרי בית ומולדת ו"העולם" ניהל את חייהם לטוב ובעיקר לרע, רע מאוד כפי שכולנו למדנו מההיסטוריה כולל ההיסטוריה הקשה של היהודים בשלהי המאה הקודמת!

דיפלומט מפואר

כשאנו טוענים ש"מחרבייך" יצאו ממך ולא מ"העולם" אני מתכוון בין השאר לאנשים כמו אהוד ברק, שלמה בן עמי, שמעון פרס –רשימה חלקית ולא מפוארת לצערי! אהוד ברק צייץ אחרי החלטת אונסקו כי "ההחלטה היא עדות לכישלון דיפלומט מפואר של בנימין נתניהו" ורק שכח להזכיר, האיש הצבוע הזה כי הוא היה ראש הממשלה הראשון מאז 1967 ששבר את הקונסנזוס הישראלי הרחב בדבר שלמותה וריבונותה של בירת העם היהודי תחת שלטון ישראלי שלם, מוחלט ולא מחולק ! הוויתור המדהים נעשה בוועידת "קמפ-דייויד" אבל החייל הכי מעטור בצה"ל שהיה לראש הממשלה הסתתר בפחד מאחורי הגלימה הרחבה של נשיא ארה"ב ביל קלינטון –"מתווה קלינטון" הידוע הכולל ויתור ישראלי על ריבונות בירושלים המזרחית כולל ויתור על ריבונות יהודית בהר- הבית היא מתוצרת מחשבתו של אהוד ברק ולא של קלינטון שאימץ השקפה זו ! אולי הקטע הדרמטי ביותר בתהליך הוויתור הישראלי המדהים על הקונסנזוס מאהוד ברק דרך אהוד אולמרט ויצחק בוז'י הרצוג ועד חיים רמון) מתבטא בקטע המצמרר הבא שסיפר לימים מי שהיה בוועידת קמפ-דייויד ישראל חסון-אז סגן ראש השב"כ: " במהלך פגישה בין שר- החוץ הישראלי דאז שלמה בן-עמי וראשי המשלחת הפלשתינית בקמפ0דייויד בעת הדיונים על ירושלים- שר- החוץ הישראלי פרופסור בן- עמי ביקש שאתרגם לערבית מילה במילה את הצעתו להסכם בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית"" ממשלת ישראל מכירה בריבונות הפלשתינית הבלעדית והמוחלטת של הפשלתינאיים בהר- הבית, כמו-כן ממשלת ישראל מכירה בסמכותה של הרשות הפלשתינית לבקר ולפקח על חפירות שיעשו היהודים באזור הר-הבית היהודים שמאמינים שיש להם היסטוריה עתיקה בהר- הבית". נחנקתי מתדהמה ובושה מהצעתו המדהימה של שלמה בן-עמי, שר- החוץ הישראלי וסירבתי בתוקף לתרגם אותה לערבית באוזני חברי המשלחת הפלשתינית-בעיני זו הייתה פשיטת רגל מוסרית וערכית !" כך העיד לימים ישראל חסון. אז מה לנו כי נלין על רוב חברי "אונסקו"?

יש בתוכנו לא מעט המזלזלים בעבר ההיסטורי וטוענים שהוא "לא חשוב". נזכיר כאן בהקשר הזה קטע מספרו של המשורר האמריקני חאלד חוסייני שכתב בספרו "רודף העפיפונים" –"טועים אלו שאומרים על העבר שאפשר לקבור אותו, כי העבר חוצב את דרכו החוצה בציפורניו". הסופרת והפסיכולוגית מרשה גראד כתבה בספרה "הנסיכה שהאמינה באגדות" –"את החיים צריך לחיות במבט קדימה אבל מבינים אותם כאשר מתבוננים לאחור!" והנשיא האמריקני לינקולן אמר כי"=איננו יכולים להימלט מההיסטוריה!" שר- החוץ הישראלי לשעבר, מפקד הפלמ"ח יגאל אלון כתב כי "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל, ללא ידיעת עברו, לא יבין האדם את הווה שלו מאחר שכל ההווה מעוצב על-ידי העבר!"

שמעון פרס המנוח ניסה לבטל את העבר ולחשוב רק על העתיד, עתיד שלא יכול להיות קיים בחיי עם שרוצה לשכוח את ההיסטוריה שלו- בשיחה עם ההיסטוריון בני מוריס, טען שמעון פרס בתשובה לשאלה אם הוא תומך בריבונות ישראלית מוחלטת ושלמה על כל ירושלים כי "ריבונות הוא מושג חדש מהמאה ה-16-יש להניח את עניין הריבנות בצד ולהניח לנציגי הדתות לנהל את המקומות הקדושים בירושלים! אמרתי לבנימין נתניהו, הוסיף באותה שיחה שמעון פרס, חביב אומות העולם "כי בגלל 18 בתים בשכונת סילואן בירושלים שיאוכלסו ע"י יהודים יכולה לפרוץ מלחמה"! שכונת סילואן בירושלים שוכנת כידוע בסמוך לכותל המערבי ושמעון פרס נגד איכלוס בתים על-ידי יהודים כחוק בשכונה זו, אז מה לנו כי נלין על "העולם"? ראו מה קורה בתוכנו!

עמד בלחצים

יצחק רבין קבע בנאום שנשא שבועות אחדים לפני הירצחו כי "ירושלים השלמה והמאוחדת תישאר לנצח נצחים בריבונות ישראלית גם בכל הסדר בעתיד-! זוהי גם "מורשת רבין" שאותה שותפיו ו"ממשיכי דרכו" (שמעון פרס, אהוד ברק יצחק הרצוג) מנסים לטשטש! האם יצחק רבין היה עומד בלחץ והיה נשאר נאמן להבטחתו לגבי ירושלים השלמה והמאוחדת כאשר הנושא היה מגיע להכרעה אם הוא היה ראש הממשלה? שאלה שמעולם לא נדע את התשובה עליה!

אהוד אולמרט אמר בנאום בשנת 2002 כי "ירושלים היא האוצר החשוב ביותר ל העם היהודי-ירושלים השלמה והמאוחדת בריבונות ישראל שבשום מקרה ובשום תנאי לא נוותר על אוצר זה לעולם ועד!" כך אולמרט בחגיגיות אולם רק חלפו חמש או שש שנים מאותו נאום חשוב ואולמרט כראש ממשלה וויתר על ריבונות ישראל בהר- הבית ובאגן הקדוש-טוב שאולמרט שאורחות חייו נפרשו הרחבה בבתי המשפט הישראלים אינו ראש ממשלה ולא יהי לעולם! אבל מה לנו כי נלין על אומות העולם אם זה מה שהתכוון לעשות ראש-ממשלה ישראלי בקשר לירושלים למרות עמדתו הברורה בעבר הלא רחוק?

והאם אפשר לסמוך על יאיר לפיד שאם וכאשר יהיה ראש ממשלה יפעל לפי מה שהוא כתב פעם (וחוזר על כך בווארציות שונות)-"ירושלים היא הלב הפועם של העם היהודי ועל לב פועם אי-אפשר לוותר כי אז זה וויתור על כל הגוף כידוע!"-האם יאיר לפיד יעמוד בלחצים אם וכאשר? שאלה טובה שתהיה מונחת לפתחו של הבוחר הישראלי בעוד שנה, שנתיים מהיום!

ועל יצחק בוז'י הרצוג ושתפתו להנהגת ה"מחנה הציוני" בוודאי שאי-אפשר לסמוך שימנעו את נסיגת השלטון היהודי מלב בירת ישראל –הרצוג כפי שפורסם, הגיע למסמך הבנות כתוב עם אב-מאזן הכול בין השאר וויתור על ריבונות ישראלית בהר- הבית ובעיר העתיקה כפי שהעיד המתווך בין מנהיג ה"מחנה הציוני" לבין ראש הראשות הפלשתינית אפרים סנה ש"אכן יש מסמך כתוב בין הצדדים הכולל וויתור ישראלי משמעותי בעניין ירושלים!" התפוח בוז'י נפל רחוק מהעץ של אביו שקרע מעל במת את החלטת האו"ם המשווה את הציונות לגזענות ובוודאי רחוק ממייסד המדינה וראש מפלגת מפא"י שהתגלגלה לימים ל"מפלגת העבודה" דויד בן-גוריון: ההתנפלות העולמית נגד ריבונות יהודית בירושלים איננה חדשה והיא לא נובעת מ"הכיבוש הישראלי" בשנת 1967,במלחמת ששת הימים . כבר סמוך להקמת המדינה בשנת 1949 האו"ם רצה לבינאם את השלטון בירושלים כלומר, להשליט שלטון בינלאומי בירושלים בכלל ובמקומות הקדושים בפרט (אין חדש תחת השמש-ה"יוזמה הערבית לשלום" דורשת את אותו דבר ויש כיום כמה פוליטיקאים ישראלים שדורשים לקבל את היוזמה הזו כולל קבלת שלטון זר בלב בירת ישראל!) בן-גוריון שעמד אז בראש המדינה הצעירה והפועה אחרי מלחמת העצמאות הקשה שגבתה את חייהם של ששת אלפים חיילים ואזרחים- אז עשירית מאוכלוסיית מדינת ישראל שזה עתה קמה, לא היסס ובתגובה מיידית להכרזת האו"ם, הורה להעביר במיידית את כל מוסדות השלטון הישראלי כולל הכנסת ומשרדי הממשלה לירושלים! היום לא מעט עיתונאים ופוליטיקאים "שפויים" היו מכנים צעד כזה כ"תקיעת אצבע בפרצופו של העולם בכלל ושל ידידותינו בפרט –צעד של טירוף מדיני קיצוני!" דויד בן-גוריון פסק אז "כי עם ישראל לעולם לא יוותר על תקוותו לחזור לציון וירושלים היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הישראלית" ועוד הוסיף ראש ממשלת ישראל "מדינת ישראל לא תשלים בשום צורה של שלטון זר בירושלים ואם נעמוד בפני בריה של יציאה מירושלים או יציאה מהאו"ם, נצא מהאו"ם!"

לב ליבה של ישראל

ולסיכום כדאי שוב למנהיגי מדינת ישראל דה היום ולכל מי שמתיימר להנהיג אותה בעתיד ואולי כדאי להעביר עותק מנאום חשוב זה לפחות לכמה מ"ידידינו" בעולם שמכירים היטב את תלמידו, או מי שהתיימר היה להיות תלמידו הנאמן של בן-גוריון, שמעון פרס ז"ל לקרוא ולהפנים היטב דווקא את דבריו של מייסד מדינת ישראל דויד בן-גוריון שאמר בנאום ב-05/12/1949:-"ירושלים היא ברית הנצח של עם ישראל ולב ליבה של מדינת ישראל! אינני מעלה על דעתי שהאו"ם ינסה לעקור אותנו מירושלים לאחר שלוחמינו חירפו את נפשם על כיבושה במלחמת השחרור! "

אחרי מלחמת ששת הימים קבע בן-גוריון בנאום שיכול להישמע אקטואלי ביותר גם בעצם ימים אלו- "אינני מזלזל במעשי הגויים אך איני מחשיב את דבריהם! אם ניצור עובדות בירושלים, אינני מאמין שיבוא כוח זר להוציאנו משם!

והוסיף בן-גוריון ואמר "הלאומיות והאמונה של עמינו קשורות זו בזו ועד היום הזה, העם היהודי לא וויתר על אמונתו, על תקומתו הלאומית ועל תקוותו לחזור לציון ולירושלים שהיא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הישראלית ושהיא נקודת האהבה, הגעגוע, השאיפות והתקוות של העם היהודי!-אם לארץ נשמה, הרי ירושלים היא הנשמה של הארץ!"

הבנתם את זה שם "ידידינו" באונסקו" ו"שותפנו לשלום באזור"? חשוב ומכריע מכך- הבנתם והפנתם דברים אלו של מייסד מדינת ישראל, מנהיגינו דה היום ומי שמתיימר להיות מנהיגינו בעתיד? על ירושלים יקום וייפול המפעל הציוני ונקווה שמי שהפקדנו בידיו ומי שנפקיד בעתיד את מפתחות ההנהגה של מדינת ישראל ידע לשמור על הבסיס לכל התנועה הציונית ולמדינת שיראל-שלמותה ואחדותה של ירושלים כבירתו הניצחית והבלעדית של העם היהודי-זו כל התורה הציונית על רגל אחת! לשנה הבאה ולנצח בירושלים השלמה המאוחדת ומי יודע גם וזה תלוי רק בעם ההודי היושב בציון ובמנהיגיו- עיר גדולה, פורחת ומשגשגת, חופשייה ופתוחה לכל העמים כולל המקומות הקדושים שבה, עיר שממנה יצא אור ושלום לכל העולם! ועד אז נעמוד במלחמה שרוצים לכפות עלינו על-מנת לרסק ולהתכחש להיסטוריה היהודית בת אלפיים שנה ולגרום ליהודים לגלות שוב מארצם ומבירתם ירושלים! נעמוד ונצליח למען עתידינו להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון וירושלים !!!




תאריך:  02/11/2016   |   עודכן:  02/11/2016
מאיר רבינוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אונסקו - מחריביך ירושלים מתוכנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הילרי קלינטון תפעל במזרח התיכון בדומה לברק אובמה, בעוד קווי פעילותו של דונלד טראמפ יהיו תלויים במידה רבה בצוות שימנה - סבור ד"ר עופר ישראלי, גאוסטרטג ומומחה למדיניות ביטחון בינלאומי והמזה"ת, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.
02/11/2016  |  אריאל י. לוין  |   כתבות
האם הכיבוש טוב או רע? כמעט כל אחד יודע מהו כיבוש וגם מה רע או טוב בשבילו. לצערנו, יש ויכוח גם על כך. האם כל אחד יודע מה בשביל טוב לו - וכמה רע בשבילו הטוב של אחר? יש ויכוח גם בין טוב לטוב ובין רע לרע ממנו. יש ויכוח מיהו יהודי, ומי יהודי טוב יותר. בני אדם מוכנים בכל רגע להיות רעים, אפילו מאוד רעים ואכזריים כדי אימה, רק כדי להוכיח זה לזה מי מהם יהודי טוב יותר. באשר לכיבוש - כל אחד בהיסטוריה האנושית יאמר לך שזה רעיון משחית, שהוא רע, ממש ההפך, למשל, מהרעיון הקומוניסטי הנאור שעיוות את האנושות לחלוטין והפך אותנו לכוורת של מטורפים.
01/11/2016  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
הסכם מרצון - לא יהיה בדור הזה הפרטנר הקיים - לא קיים ולא מקיים העולם הצבוע - נגוע באינטרסים המעצמות רוצות לראות את עצמותנו היבשות קום ביבי וקבע גבולות בטוחים חדשים מהלך חד-צדדי - מדיני, ביטחוני - הכרח השעה
01/11/2016  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
על-פי מקורות בתנועת פתח, מצרים לא אהבה בלשון המעטה את נסיעתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לטורקיה וקטר, הנחשבות לעויינות למשטרו של הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי, ואת ניסיונו להתפייס עם חמאס בתיווך קטרי תוך התעלמות ממצרים שיש לה גבול משותף עם רצועת עזה ואינטרסים ביטחוניים וכלכליים ברצועה. מצרים גם שימשה במשך שנים רבות כמתווכת העיקרית בין פתח לחמאס.
01/11/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
מדיניותם של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ לגבי המזרח התיכון שונה מאוד. על קלינטון ידוע הרבה מאוד. בסנאט הייתה מצביעה לטובת ישראל, וגם בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, ידוע כתומך ישראל. תמיכתה תהיה רבה יותר מתמיכתו של ברק אובמה. לעומת זאת, טראמפ הוא חידה, כאשר ידוע מעט מאוד על עמדותיו במזרח התיכון. הוא לא פרסם ניירות עמדה מפורטים, אלא אמר שימגר את דאעש ויחזק את היחסים עם בנות בריתה של ארה"ב באזור, ביניהן ישראל.
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
כמה שב"חים נכנסים לתא מטען  /  עידן יוסף
3 חיילים נפצעו בפיגוע ירי ליד רמאללה  /  עידן יוסף
סתירה בהמלצות שירות המבחן  /  איתמר לוין
פגישת עבאס-משעל  /  יוני בן-מנחם
במבחן האחריות - בנט או בר לב  /  דביר מור
הרש"פ והבחירות בארה"ב  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il