|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

(ת)חבורה ציבורית

צרור חוויות מן הימים האחרונים של מי שמשתמש בתחבורה הציבורית לכל סוגיה. אין קבלות באגד, יש חשדנות טבועה בסיטיפס, דן מזלזלת בלוחות הזמנים, רכבת ישראל גורמת כאב ראש
26/01/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
שלא יחשדו חלילה בכשרים

להגן על הנוסע
התחבורה בישראל, כמו בכל העולם, מתקדמת לעבר מצב בו כמעט ולא ניתן יהיה לנסוע בכבישים. זה לא חזון אפוקליפטי; אפשר להוכיח זאת אמפירית ואפילו לחזות מתי זה יקרה. הפתרון היחיד הוא מתן עדיפות מוחלטת לתחבורה ציבורית. זה אומר, בין היתר, שהרגולטור חייב לעמוד על משמר זכויותיו של הנוסע: לוחות זמנים, מחירים, פעילות הפקחים, תשלומים. זה לא המצב כיום.

רב-קו באגד. הבוקר (26.1.17) זה קרה לי בפעם השלישית. הטענתי את כרטיס הרב-קו שלי במכונה של אגד - ולא יצאה קבלה. בפעמיים הקודמות זה היה בחיפה ובירושלים, היום זה היה בתל אביב. שלוש פעמים הן חזקה. אני מתחיל לחשוב שאגד חוסכת נייר במקרה הטוב ומעלימה הכנסות במקרה הרע. החוק ברור וחד-משמעי: על כל תשלום צריך לתת חשבונית מס ו/או קבלה. אפילו לא צריך לשאול את הלקוח אם הוא רוצה אותה. בכל מקרה, הבוקר הקפדתי להקיש על "קבלה". לא עזר.

עכשיו זו בעיה שלי. אני צריך לרוץ אחרי אגד כדי לא לספוג פגיעה של 100 שקל. למוד ניסיון, הלכתי לשירות הלקוחות בתחנה המרכזית בירושלים. זה בקומה השנייה, אחרי מדרגות ספוגות בריח שתן; אין שילוט המכוון לקומה זו. בקומה עצמה, תקעו את שירות הלקוחות בפינה הכי רחוקה. השעה הייתה 8:10. הם פותחים רק ב-8:30 וסוגרים ב-15:00. כאמור, בעיה שלי.

רב-קו בכלל. שמתם לב כמה זמן לוקח לשלם ברב-קו, במיוחד בנסיעות בין-עירוניות? כמה שניות לפחות. לכאורה לא הרבה, אבל תכפילו את זה ב-50 נוסעים ותבינו למה האוטובוסים מאחרים. מי מכם שמבוגר מספיק, זוכר את הכרטיסיות: ניקוב של שנייה וגמרנו.

הרכבת הקלה בירושלים: 1. נמאס לי להרגיש שאני חשוד בגניבה עד שיוכח אחרת. בכל נסיעה - פשוטו כמשמעו - בודקים אותי (ואת כולנו) לפחות פעם אחת. היו נסיעות בנות 15 דקות בהן נבדקתי שלוש פעמים. שכיח מאוד לראות שלושה, ארבעה וחמישה פקחים בקרון אחד. התירוץ ששמעתי מהמפקחת הבוקר: זה בשביל סטטיסטיקה על התיקוף. שטויות. בשביל זה יש את מכונות התיקוף. חוץ מזה, סטטיסטיקה עושים על מדגם ולא על כולם; ודגימה כפולה ומשולשת מעוותת את הנתונים.

יכול להיות שסיטיפס תופסת הרבה נוסעים שלא שילמו. יכול גם להיות, שזה נובע בין היתר מכך שאין מספיק מכונות תיקוף ושלעיתים הצפיפות היא כזו שאי-אפשר להגיע אליהן. העיקר הוא, שכאשר נותנים לאדם תחושה שחושדים בו ממילא - אזי הוא אומר לעצמו: אם כבר, אז אנסה לעבוד על המערכת. ובצורה צינית: כדי שהפקחים לא יחשדו בכשרים חלילה, אוכיח להם שאני באמת גנב.

הרכבת הקלה בירושלים: 2. תזכורת לסיפור שסיפרתי בשבוע שעבר. הכנסת הערך הצבור לרכבת הקלה בירושלים, הביאה לכך שהכרטיסיות הטעונות ברב-קו הפכו לחסרות ערך. סיטיפס לא טרחה להבהיר זאת ללקוחותיה וכמובן לא הודיעה כיצד ניתן לקבל בחזרה את הכסף. עילה ממדרגה ראשונה לתביעה ייצוגית.

נתב"ג. שימו לב כמה קשה להשתמש בתחבורה ציבורית אל נמל התעופה הבינלאומי של ישראל וממנו. ברוב שעות היום יש רכבת רק פעם בחצי שעה, ובלילות - פעם בשעה בלבד. אוטובוסים לשם אין בכלל. בערים גדולות יש רכבות לפחות פעם ברבע שעה וגם אוטובוסים. רעיון פשוט: רכבות יותר תדירות ויותר קצרות. חוץ מזה, אם יהיו יותר רכבות - יהיו יותר נוסעים.

לוחות זמנים. בשבוע שעבר הודיע לי המפקח על התעבורה, שבעקבות תלונתי הוא קנס את דן על איחור ביציאת אוטובוס קו 4. כבר סיפרתי כאן על ההתעללות המתמידה של דן בנוסעי קו 10. ואלו כמובן רק דוגמאות. כל עוד הקנסות לא יוטלו על הנהגים ועל הסדרנים, התמונה לא תשתנה.

רכבת ישראל. ליד מכונות הכרטיסים, כדאי למכור כדורים נגד כאב ראש. הכריזה בתחנות וברכבות היא מתכון בטוח למיגרנה, אם לא לאובדן עשתונות. איזו רכבת נכנסת לאיזה רציף, מה אסור בתחנה, מה התחנה הבאה, מי שנוסע לתחנות אלו ואלו ואלו צריך להחליף רכבת, לא לשכוח חפצים, היציאה באמצעות כרטיס הנסיעה בלבד - וזה רק חלק מהדברים.

הייתי בתחילת החודש בברלין, המבורג ואמסטרדם. בתחנות הרכבת שלהן יש לפחות 20 רציפים ומאות רכבות ביום. אין כריזה ואין בטיח. כולם יודעים להסתכל על לוחות המידע ויש אשנבי מודיעין. גם ברכבות, כל שנאמר הוא מהי התחנה הבאה. בחלק מהרכבות כבר יש מסכים המספקים את כל המידע.

הרכבת הקלה בתל אביב. יקר ומיותר. פתרון שנהגה לפני שלושה עשורים לעיר שצריכה פתרונות אחרים לגמרי.

תאריך:  26/01/2017   |   עודכן:  26/01/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
(ת)חבורה ציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
26/01/17 14:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
רכבת ריקה שנסעה לכיוון ירושלים, התנגשה (יום ג', 24.1.17) ברכב שעמד על מסילת הרכבת באזור בר גיורא. אין נפגעים באירוע.
24/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברקע לסכסוך: סירוב ההנהלה להיכנס למו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, העסקת הנהגים באופן שעובר על חוקי התעבורה, קיצוץ בשעות ופגיעה בשכר העובדים ויחס משפיל למבקרי הגבייה
23/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדואים פולשים במזיד לקרקעות מדינה עברייני צווארון לבן בטוחים שלא ייתפסו הגניבה של אוריה גזית מזעזעת במיוחד חובה למנות ממלא-מקום לראש הממשלה עורכי דין מנסים לעבוד על השופטים והציבור לתשומת לב נוסעי הרכבת הקלה בירושלים
20/01/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
עאמר חיג'אווי, נציג ועד עובדי אגד תעבורה, הגיש תלונה במשטרת בנימין נגד ארגון להבה. בתלונה נאמר כי הארגון הפיץ פרסום מסית וגזעני המהווה עבירה לכאורה על חוק העונשין סעיף 144(א)-(ו).
19/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
נהגי חברת סופרבוס בחרו להתאגד בכוח לעובדים. בבחירות שהתקיימו השבוע (18-17.1.17) בחרו 58% מהמצביעים בכוח לעובדים כארגונם היציג. אחוז ההצבעה הגבוה עמד על 88%. "אנו גאים באמון שקיבלנו מציבור הנהגים", אמר הארון שובש, יו"ר ועד העובדים ונהג באשכול העמקים. "לא היה לנו ספק לרגע בתמיכה הכוללת של הנהגים בנו. יחד עמדנו מול ההנהלה על זכותנו להתאגד, לעיתים תוך תשלום מחיר אישי". לדבריו, בשל סירובה של ההנהלה להכיר בוועד העובדים קוימו מספר שביתות.
19/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
חסרים 46 תקנים בשביל תחבורה ציבורית טובה  /  עידן יוסף
כך מחזירים אבידה  /  איתמר לוין
בקרוב: מערך קווים חדש בגליל המזרחי  /  עידן יוסף
153 שנים, 150 עובדות  /  איתמר לוין
דן מציגה: היה 10?  /  איתמר לוין
תקועים בברייטון  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il