|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

עסקת הביטוח של השבוע

"פוליסת סייבר - החשובה ביותר בענף הביטוח"

נציגת ל'לוידס בישראל, בכינוס סוכני הביטוח באילת: "פוליסות רכוש אינן מכסות נזקי סייבר " "כל עסק חייב לרכוש פוליסה כזו, לכיסוי נזקים עצומים" מבטחים של ל'לוידס וחברות ביטוח ישראליות נכנסו בשנה האחרונה לענף
16/11/2018  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
שלימוף-רכטמן. פוליסה שמכסה המון [צילום: שלומי דעי]

"רכישת פוליסה לביטוח סייבר היא עסקת הביטוח החשובה ביותר" – אומרת עו"ד סיגל שלימוף-רכטמן – "היא חשובה יותר מביטוח דירה, מכונית או רכוש. היא מבטחת את החברה, בית העסק או האדם הפרטי מנזקים, העשויים להיות חסרי תקדים, חסרי תקדים לרכושם ולפעילותם".

שלימוף-רכטמן צריכה לדעת. היא עורכת דין במקצועה, שותפה במשרד גדול ברמת גן. לפני כשבע שנים מינה אותה תאגיד הביטוח מספר 1 בעולם, ל'לוידס, לנציגה שלו בישראל, במקומו של עו"ד יונתן גרוס המנוח. בשנים האחרונות התעמקה והתמחתה, בין היתר, בפוליסת סבר (סייבר). השבוע (יום ד', 14.11.18) הרצתה על הנושא, בפני מאות סוכנים שבאו לכינוס לשכת סוכני ביטוח באילת. בתוך 30 דקות, בשפה מובנת לכל אדם, הצליחה להסביר מהי התקפת סייבר, מה הנזקים שהיא גורמת, איך מתגוננים, מדוע חשוב שכל סוכן ביטוח ילמד את הנושא, והיכן לרכוש את הפוליסה.

תחילה, מהי מתקפת סייבר? שלימוף-רכטמן (בציטוטים מתוך הרצאתה): "אדם - עורך דין, רואה חשבון, רופא שינים וכל בעל מקצוע אחר – נכנס ב-8 בבוקר למשרדו, פותח את המחשב, ומגלה לתדהמתו שכל החומר שהיה עליו נמחק. אחרי שניסה להתאושש, הוא מגלה על המסך מכתב מנומס באנגלית, שעיקרו: "אין לך אינטרנט. לקחנו את כל החומר ומחקנו אותו מהמחשב שלך. אם אתה רוצה לקבל חזרה את כל המידע נא להתקשר אלינו". הקרבן הנבוך מתקשר, ואינו מופתע לשמוע שעליו לשלם בעד החזרת החומר. בשפה עדינה קוראים לזה כופר".

אבל זה לא חוקי?

שלימוף-רכטמן: "ראשית, לא בכל מדינה ולא בכל מקרה זה לא חוקי. נניח שדרישת הכסף בלתי חוקית. מה זה עזור לקרבן? קשה מאוד לאתר את הפצחן. האדם שנפגע נאלץ לשלם, לעתים סכומים ניכרים מאוד. הוא מצטרף לרשימה האינסופית של קרבנות סייבר".

הנזק בארה"ב – 14 מיליארד דולר בשנה

כמה נזק נגרם?

"הנזקים עצומים. בארה"ב, גרמו אשתקד מתקפות הפצחנים לנזק של 14 מיליארד דולר. 92% מהנזקים הם דרך חדירה לדוא"ל, 79% מההתקפות מצליחות. מי שלא ישלם כופר, דרושים לו עד 190 יום לבנות מחדש את מערך המידע שלו!".

הנזק כה גדול?

סיגל שלימוף: "עצום. זה גרוע יותר מגניבת מכונית, פריצה לדירה או דליקה בבית העסק. כל המידע נשדד ואיננו. נוסף לכל הצרות, צפוי איש העסקים לתביעות אזרחיות שיוגשו נגדו, על כך שהפצחן עשה בחומר שנשדד שימוש שפגע באחרים".

כמה נזקי הסייבר בישראל?

שלימוף: "היום עוד אין מידע. אבל בפרסומים רשמיים אנחנו שומעים כל העת על חדירה של פצחנים למחשבים של חברות גדולות וגופים ציבוריים".

"מנהלי חברות היכו על חטא"

אז מה עושים?

שלימוף-רכטמן: "כאן נכנס ענף הביטוח לתמונה, הייתי בשבוע שעבר במפגש מקצועי בלונדון. מנהלי חברות היכו על חטא, למה לא רכשו פוליסת ביטוח סייבר, ואחר כך נפגע העסק".

האם המבוטח יכול להסתפק בביטוחים הרגילים שלו, כגון ביטוחי רכוש וצד שלישי?

שלימוף: "לא! פוליסות אלו אינן מכסות נזקי סייבר!"

מה מבטחים? מה כתוב בפוליסה?

סילמוף-רכטמן: "פוליסת ביטוח סייבר היא מיוחדת במינה. אין לה אח ורע בענף הביטוח. היא מכסה כמובן את הנזקים וההפסדים, כמו בכל פוליסה. אבל, בנוסף, כל מבטח עומד מהרגע הראשון לימין המבוטח, כל חברת ביטוח העוסקת נושא מחזיקה צוותים מיוחדים, המלווים את המבוטח בזמן אמת. מיד לאחר שהודיע על פגיעת פצחן, נכנסים הצוותים לתמונה, ותחילה הם מנסים לתקן את הנזק. אם לא הצליחו, הם נכנסים למו"מ עם הפצחן, באמצעות צוותי מו"מ מיומנים, כדי להקטין ככל האפשר את התשלום".

הפוליסה מכסה אפילו שכירת יחצ"נים

מה מכסה הפוליסה?

שלימוף: "היא מחזירה למבוטח את כל הוצאותיו בשיחזור המידע. כן היא מכסה את סכום הכופר שנאלץ לשלם לפצחן. כיסויים נוספים הם אובדן הכנסה לתקופה שבה המחשב היה מושבת, הוצאות תיקון המחשב אם הדבר דרוש, הוצאותיו של המבוטח על מומחים, כמו שכירת עורכי דין. היא מכסה גם תשלומים ליחצ"ן, איש יחסי ציבור, כי הפגיעה במבוטח עלולה לפגוע בקשר עם לקוחות, ולירידה במוניטין. כן היא מכסה הוצאות על שליחת הודעות לכל הלקוחות".

האם הפוליסה מכסה גם הוצאות צד ג'?

שלימוף-רכטמן: "כן, לדוגמה (לא חייבת לשקף מקרה אמיתי – א.ל.) משרד הביטחון הזמין עבודה מאדריכל. כל השרטוטים נמחקו. משרד הביטחון טוען שהדבר מביא לעיכוב בעבודות וגורם לו הוצאות ונזקים. פוליסת הסייבר תכסה גם זאת".

יש גם כיסוי על תביעות של הרשויות?

שלימוף: "אכן. אם המבוטח יתבע לדין על שהפר את חובת הפרטיות בכך שאיפשר לגורם זר לקרוא את המידע, הפוליסה תכסה גם את הקנס שיוטל עליו. אם רשויות, כגון רשות שוק ההון והביטוח, תערוך חקירות, ותטיל את הוצאות החקירה על המבוטח (כך נהוג בענף הביטוח – א.ל.) – הפוליסה תכסה גם את זה".

אין כיסוי לפטנט שנגנב

מה הפוליסה אינה מכסה?

שלימוף-רכטמן: "הפוליסה אינה מכסה הוצאות ונזקים הנגרמים כתוצאה מהפרת חוזה בין המבוטח ללקוח, או הפרת פטנט בלעדי. היא גם אינה מכסה נזק למחשב שנגרם כתוצאה ממלחמה".

מי משווק את הפוליסה בישראל?

שלימוף-רכטמן: "בשנה האחרונה נכנסו מספר ניכר של חתמי ל'לוידס לשיווק פוליסות סייבר בישראל. גם חברות הביטוח החלו לשווק פוליסה זו".

איך יבחר המבוטח באיזו חברה לבטח?

שלימוף: "שאלה לא פשוטה, כי במקרים רבים, המבוטח-בכוח אינו מבין את הצד המקצועי ואת הסכנות של הסייבר. הוא רק יודע שזו פוליסה לא שגרתית".

אז מה לעשות?

שלימוף: "אני ממליצה לכל מבוטח-בכוח להיעזר באיש מקצוע. זה יכול להיות איש המחשבים הרגיל שלו. חברת הביטוח שולחת שאלון מפורט וארוך שעל המבוטח למלא. חשוב שאיש מחשבים יישב ליד המבוטח ויעזור לו למלא את השאלון. ניתן גם לאתר חברות או עמילים (ברוקרים) בלונדון השולחים שאלונים פשוטים יחסית. חשוב שסוכני הביטוח ילמדו את הנושא, כי שיווק פוליסות ביטוח נזקי סייבר, שכבר היום הוא עסק גדול, יהפוך בתוך זמן קצר למרכיב עיקרי בעסקי הביטוח".

מתי תיפתר הבעיה?

שלימוף-רכטמן: "לצערי, אין לי בשורות טובות. בכינוס בלונדון בשבוע שעבר אמרו מומחי סייבר שאין הם יודעים אם ומתי תיפתר הבעיה. להפך, יש לחשוש שתחמיר בעתיד".

"יש השתתפות עצמית, אך לא בסכום מהותי"

הדוברת לא נקבה בסכומי הכיסוי או בגבוה הפרמיות. הסיבה פשוטה: נתונים אלו משתנים ממבוטח למבוטח, על-פי היקף פעילות נושא עסקיו. עם זאת, הבהירה הדוברת, בתשובה לשאלת News1, שיש השתתפות עצמית של המבוטח בכל תשלום תביעה, "אבל לא בסכום מהותי".

האם באמת חייב כל איש עסקים, וגם מבוטחים אחרים, לרכוש את הפוליסה?


שלימוף: "לא רק שלאיש ולעסק הלא-מבוטח ייגרמו נזקים, אלא שמצבם עלול להיות חמור עוד יותר. פסקי דין בחוץ-לארץ כבר הטילו אחריות אישית על מנהלי חברות, שלא דאגו לרכוש פוליסת סייבר לציוד של חברתם".

איך חייבים לפעול מנכ"לי חברות עסקיות?

שלימוף: "כל מנכ"ל חייב להעלות את הנושא לדיון בדירקטוריון החברה, ולהציג את הנתונים והמצב בצורה בררוה. אם יוחלט לחסוך בהוצאות ולא לרכוש את הפוליסה – לפחות האחריות לא תהיה של המנכ"ל, אלא תתחלק בין הדירקטורים! חשוב שהסוכנים יבהירו נקודה זו למנכ"לי החברות".

תאריך:  16/11/2018   |   עודכן:  16/11/2018
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פוליסת סייבר - החשובה ביותר בענף הביטוח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם דונלד טראמפ יגמור את הקריירה שלו כמו ריצ'רד ניקסון? אי-אפשר לומר, כי על ווטרגייט אנחנו כבר יודעים הכל, ועל הפרשה הרוסית - מעט יחסית. בינתיים אנחנו משווים את העובדות שכן ידועות, וכל אחד יכול להחליט מי מביניהם עדיף (או פחות גרוע)
16/11/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
השאלה היכן הניח יעקב את ראשו הטרידה למדי את הפרשנים וכך ניתן למצוא שרש"י מזהה את האתר שבו נרדם יעקב כהר המוריה, הר-הבית. ברבות השנים עלו גם השערות אחרות לזיהוי מקום חלום יעקב. אחת מהן נולדה אצל חוקר ארץ ישראל, פרופסור זאב וילנאי. הוא זיהה את אתר חלום יעקב באתר מקאם שייח' עבדאללה, הנמצא על פסגת ההר ארטיס, הסמוך ליישוב בית אל של היום.
16/11/2018  |  איציק וולף  |   כתבות
1. אביחי מנדלבליט מצפצף על איילת שקד, חלק ראשון. השרה הודיעה שהיא אינה מוכנה שדינה זילבר תמשיך לייצג את משרדה בפני הממשלה ובפני הכנסת. מנדלבליט הכריז: אני אקבע, אני אבחר, אני אנווט. הלקוח לא רוצה עורך דין מסוים? זבש"ו. אפילו בקני המידה הייחודיים של הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה - אלה שמוציאים "הנחיות לשרים" - זהו שיא.
15/11/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
בימויו של נעם שמואל הפעם, בשונה מבימויו מחזה זה בסטודיו יורם לוינשטיין ב-2014, מרחיב את היריעה, משתמש בסמלים במקום בפרטים ריאליסטיים נוקבים, ומעדן את התופת שחולל הטאליבן באפגניסטן משנות השבעים ואילך.
15/11/2018  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בשנים האחרונות אנחנו מזהים יותר ויותר אנשים שהם "מכורים" לספורט, שותים שייקים מתרד וקייל ומגיעים לעבודה עם ארוחת צהריים בריאה בקופסא. אף אחד מהם לא נולד עם קינואה בפה, אולם נראה כי האנשים האלו "נדבקו" בחיידק הבריאות ועברו מהפך. אז מהו חיידק הבריאות, איך נדבקים בו ואיך מתנהגים "החולים" במחלה?
15/11/2018  |  גל סנדלר-קראסיק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
את תבונתו של קהלת יש להפעיל באלו הימים, כשאנחנו מנהלים את המלחמה הצודקת נגד החמאס הרצחני והאכזרי, שרצח ביום שבת בתשרי תשפ"ד 1,400 יהודים, אנשי עמל ובני נוער שחגגו, ושכל "חטאם" בעינ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בנתב"ג חונה המטוס שתוכנן במקור לטיסות הנשיא או ראש הממשלה, אבל המטוס "כנף מציון" מושבת    מדוע לא יוכשר מטוס זה לטיסותיהם של הבכירים לארה"ב?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il