|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

שישה בשישי

קווי היסוד

הנה כמה נושאים חשובים שמן הראוי שייכללו בקווי היסוד של הממשלה החדש, אך זה לא יקרה - אם משום שהם חשובים "רק" למדינה ולא לפוליטיקאים, ואם משום שהללו מעדיפים להותיר את המצב על-כנו
03/05/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנסת 21   |   תגובות
הממשלה הראשונה [צילום: לע"מ]


הקדנציה
הממשלה השנייה [צילום: לע"מ]

הממשלה הקרובה תהיה ה-35 ב-71 שנות המדינה. כל תלמיד בכיתה א' יודע לומר, שמדובר בממוצע של שנתיים לממשלה. שנתיים. ולא דיברנו על שרים שמחזיקים בתיקיהם חודשים ספורים. חברה מסחרית שהייתה מתנהלת בצורה כזאת, הייתה מתחסלת מזמן. אני גם לא חושב שמישהו מהח"כים והשרים היה מוכן להחליף מדי שנתיים את עובדיו. אבל כאשר מדובר "רק" בניהולה של מדינת ישראל – הכל הולך.

זוהי בעיית המשילות הגדולה ביותר, המותירה הרחק מאחור את כל הטענות והטרוניות נגד הפקידים והמשפטנים ובג"ץ. אף שר אינו יודע כמה זמן יכהן: חצי שנה, 14 חודשים, שנתיים ורבע ואולי קדנציה מלאה. התוצאה היא שרוב השרים יעדיפו את הפופוליסטי והמיידי על פני הנחוץ וארוך הטווח, או שיבצעו רפורמות מרחיקות לכת בלי הכנה ראויה ובלי לבדוק את ההשלכות.

אנחנו בוחרים את חברי הכנסת לארבע שנים, והכנסת מצידה מאשרת ממשלה לארבע שנים. חובתן של הכנסת והממשלה כאחת היא לשרת אותנו למלוא התקופה אליה נשלחו. תפקידה של אופוזיציה הוא לפקח על הממשלה, להציע לה חלופה, אפילו להציק לה – אבל לא לעשות פלסתר את רצון הבוחר ולגרום להחלפתה בטרם עת. מועד הבחירות – האירוע החשוב ביותר בחייה של מדינה דמוקרטית – אינו יכול להיות עניין למניפולציות פוליטיות. כשם שדחיית הבחירות מצריכה נסיבות מיוחדות ורוב של 80 ח"כים, כך צריך להיקבע גם לגבי הקדמתן.

מספר השרים
הממשלה השלישית [צילום: לע"מ]

שימו לב גם מה מנפח את הממשלה: משרד המודיעין, משרד התפוצות, המשרד לירושלים ומורשת, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, המשרד לשוויון חברתי, המשרד לשיתוף פעולה איזורי. משרדים חסרי משמעות, שהוקמו וממשיכים להתקיים אך ורק לצרכים פוליטיים. הם עולים לנו הרבה עשרות מיליונים, שריהם מסרבלים את עבודת הממשלה עד שהיא בלתי אפשרית, והחמור מכל – הם מראים לציבור שניהול ענייניו הוא גחמה ובדיחה

בממשלה היוצאת יש 21 שרים המחזיקים ב-30 תיקים. בממשלה הקודמת היו 21 שרים עם 29 תיקים. היו 31 תיקים בידי 24 שרים. זה מטורף לחלוטין. בקבינט האמריקני יש 16 שרים. אצל האמריקנים יש שר לכל 20 מיליון תושבים; אצלנו – שר לכל 430,000 ותיק לכל 300,000. נכון, בארה"ב ישנה גם שכבה של ממשלות המדינות, אבל זה לא מצדיק את הפער. בבריטניה יש 21 שרים – אחד לכל 3 מיליון. בצרפת יש 16 שרים – אחד לכל 4.2 מיליון. בבלגיה המספר הוא 13 שרים – אחד לכל 870,000.

המספר האמיתי של משרדים נחוצים, לצד משרד ראש הממשלה, הוא שמונה ואולי תשעה: אוצר, חוץ, ביטחון, משפטים-משטרה, פנים, חינוך, בריאות, תקשורת, אולי גם תחבורה. אלו הם משרדים שמפעילים בעצמם שירותים חיוניים ומספקים פיקוח ואסדרה בתחומי החיים השונים. כל השאר עוסקים בעיקר בהעברת כספים ממשרד האוצר, או בפיקוח שיכול בקלות להיות אגף בתוך אחד מן המשרדים הללו.

שימו לב גם מה מנפח את ממשלת ישראל: משרד המודיעין, משרד התפוצות, המשרד לירושלים ומורשת, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, המשרד לשוויון חברתי, המשרד לשיתוף פעולה איזורי. משרדים חסרי משמעות, שהוקמו וממשיכים להתקיים אך ורק לצרכים פוליטיים. הם עולים לנו הרבה עשרות מיליונים, שריהם מסרבלים את עבודת הממשלה עד שהיא בלתי אפשרית, והחמור מכל – הם מראים לציבור שניהול ענייניו הוא גחמה ובדיחה.

בזמנו הוגבל מספר השרים ל-18, על-פי שינוי בחוק יסוד הממשלה. אבל השינוי הזה נמחק עד מהרה, כאשר צרכים של אגו ופוליטיקה לא אפשרו לעמוד בתנאי הזה – שגם הוא כשלעצמו הפך את ממשלת ישראל לאחת הגדולות בעולם. וכך נוסף חטא על פשע: הממשלה והכנסת הראו שחוקי יסוד גם הם רק עוד כלי במשחק הכבוד והאינטרסים. ממשלה שבאמת אכפת לה מן הציבור, הייתה מגבילה משמעותית את מספר חבריה וזורקת לבלי שוב לסל המיחזור הקרוב את כל המשרדים המיותרים. אולי פעם נזכה לממשלה כזאת.

משפטיזציה
הממשלה הרביעית [צילום: לע"מ]

חייב להיות איזון בין שלוש הרשויות – ואצלנו המטוטלת נוטה, מעט יותר מדי, לכיוון בית המשפט העליון. לכן צריך לחוקק את חוק יסוד החקיקה, שיעגן את סמכותו של בג"ץ לפסול חוקים, ולצד זאת יקבע את המנגנון החריג בו תוכל הכנסת לשוב ולחוקק חוק שנפסל. "פסקת ההתגברות" לבדה היא כמו סכין ללא מזלג; זה טוב כאמצעי תקיפה, לא ככלי לתזונה נכונה

כבילת ידי הממשלה בידי המערכת המשפטית אינה תופעה פסולה. להפך: במדינת חוק דמוקרטית, חיוני ביותר שתהיה מערכת משפט עצמאית שתוכל למנוע מן הרוב לבצע מעשים פסולים, ובמיוחד לבלום נסיונות לדכא את המיעוט. פגיעה בעיקרון הזה, פירושה חתירה מסוכנת ביותר מתחת ליסודותיו של משטר דמוקרטי תקין.

אין זה אומר, שהמשפט צריך למשול. ממש לא. מי שנבחר הם חברי הכנסת, המאצילים לממשלה את סמכות הניהול השוטף ומפקחים עליה. לכן, חייב להיות איזון בין שלוש הרשויות – ואצלנו המטוטלת נוטה, מעט יותר מדי, לכיוון בית המשפט העליון. לכן צריך לחוקק את חוק יסוד החקיקה, שיעגן את סמכותו של בג"ץ לפסול חוקים ומהלכים של הכנסת והממשלה, ולצד זאת יקבע את המנגנון החריג בו תוכל הכנסת לשוב ולחוקק חוק שנפסל. "פסקת ההתגברות" לבדה היא כמו להניח על השולחן סכין ללא מזלג; זה טוב כאמצעי תקיפה, לא ככלי לתזונה נכונה.

חשוב מאוד גם לטפל בשורש הבעיה: המשפטיזציה האוכלת כל חלקה טובה בחיינו היום-יומיים. ועדת מכרזים לא תשנה פסיק בלי אישור משפטי, חוזים פשוטים מסתרבלים לעשרות עמודים, עיתונאים מצונזרים בידי עורכי דין ועוד ועוד ועוד. אינני אומר שבכל המקרים מדובר בהתערבות פסולה ומזיקה; הבעיה שלי היא עם הלך הרוח הבסיסי – שלא עושים כלום בלי להתייעץ עם עורך דין, ובדרך כלל המילה האחרונה היא שלו.

את זה צריך לשנות על-ידי העלאה משמעותית של רף הכניסה למקצוע עריכת הדין (לא ללימודי המשפטים אלא לרשיון עריכת הדין), הטלת חובת השתלמויות על עורכי דין אחרי הסמכתם, הגבלת מספר התחומים בהם יכול לעסוק כל עורך דין, הטלת חובה על בתי המשפט להעיף תביעות קנטרניות או משתלחות, ואכיפת החובה הקיימת בחוק לפסוק הוצאות ריאליות לטובת הצד הזוכה. ממשלה שאינה נוקטת בצעדים כאלו או בדומים להם, אינה רשאית להתבכיין על כך שהיועצים המשפטיים מפריעים לה.

הצעות חוק פרטיות

זה בערך כמו להיכנס למסעדה, ולגלות שצוות המטבח מנסה להכין בעת ובעונה אחת מאה מנות שונות לעשרה סועדים. כולנו היינו מסתלקים משם, לא חוזרים לעולם ומזהירים את חברינו מפני הסכנה להרעלת קיבה. אם הציבור יתרשם שכך נוהגת הכנסת בתפקידה העיקרי, תגובתו עלולה להיות דומה

ב-48 השעות הראשונות לקיומה של הכנסת ה-21 הונחו על שולחנה 900 הצעות חוק פרטיות. שוב: 900. בכל הכנסת ה-20 הוגשו 5,997 הצעות חוק פרטיות – שיא של כל הזמנים; רק 246 מהן – 4% - הפכו לחוקים. אז נכון שחלק ניכר מההצעות שהוגשו השבוע היו מיחזור של הצעות מהכנסת הקודמת, אבל מדובר במגיפה המאיימת לחסל את הכנסת, לא פחות מכך. ממשלה רצינית הייתה מתחייבת שתפעל לשנות את תקנון הכנסת כדי להיאבק בכך.

החקיקה היא התפקיד העיקרי של הכנסת (הרשות המחוקקת, כזכור). כל השאר – הצעות אי-אמון, שאילתות, ויכוחים במליאה ובוועדות – טפל לתפקיד זה. חובה להתייחס אליו במלוא הכבוד ולמלא אותו במלוא הרצינות. זה אומר, שצריך להעניק לכל הצעת חוק את מירב תשומת הלב: להציע אותה אחרי חשיבה, לבחון אותה בצורה מקצועית, לדון בה בכובד ראש. וזה כמובן בלתי אפשרי כאשר הקצב הוא ארבע הצעות חוק ביום, כולל שבתות וחגים ופגרות. חוץ מזה, שטפון הצעות החוק גורם לזילות מוחלטת שלהן, והן לא יותר מאשר עוד כלי בניסיון הבלתי-פוסק של חברי הכנסת לקבל כותרת ולהשתחל לתוכניות הבוקר בטלוויזיה.

אם הכנסת אינה מסוגלת לחוקק בצורה רצינית ומקצועית, היא חותרת תחת עצם ההצדקה לקיומה. זה בערך כמו להיכנס למסעדה, ולגלות שצוות המטבח מנסה להכין בעת ובעונה אחת מאה מנות שונות לעשרה סועדים. כולנו היינו מסתלקים משם, לא חוזרים לעולם ומזהירים את חברינו מפני הסכנה להרעלת קיבה. אם הציבור יתרשם שכך נוהגת הכנסת בתפקידה העיקרי, תגובתו עלולה להיות דומה.

הידברות
הממשלה השישית [צילום: לע"מ]

יש לא מעט נושאים בהם ניתן להגיע להסכמות בין סיעות שונות בכנסת, כולל בין הקואליציה לבין האופוזיציה. ואני לא מדבר על עניינים ברומו של עולם; כאן יש מחלוקות אמיתיות, וטוב שכך. אבל דווקא בחיי היום-יום שלנו, יש הרבה מן המשותף לימין ולשמאל, לחרדים ולחילוניים, ליהודים ולערבים, לגברים ולנשים, לעולים ולוותיקים. אפשר לתת אין-ספור דוגמאות: מאבק בתאונות הדרכים, הגנה על ילדים מפני עברייני מין, שמירה על ביטחון הסייבר, הזכות להזדקן בכבוד, קידום המדע, שמירה על איכות הסביבה, הגנה על בעלי חיים נכחדים.

לא מעט הצעות חוק אכן מוגשות ואף עוברות בתמיכת סיעות יריבות, אך על כך כמעט ולא נשמע – משום שוויכוחים הם כותרות הרבה יותר טובות מאשר הסכמות. אבל אם זה ממילא המצב, מדוע שהממשלה לא תקבע בקווי היסוד שלה שהיא תחתור להסכמות לאומיות ופוליטיות רחבות ככל האפשר, לכל הפחות בנושאים שאינם שנויים במחלוקת? מדוע שהממשלה, שהיא הצד החזק שניצח בבחירות, לא תושיט יד לאופוזיציה ותקרא לה לפעול במשותף עימה בנושאים הללו?

לא נושא לעימות
הממשלה השביעית [צילום: לע"מ]

הייתי גם מצפה מן הממשלה, כל ממשלה, לקבוע בקווי היסוד שלה מהם לשיטתה הנושאים האמורים להיות מחוץ לכל עימות, ולהבהיר שהיא לא תיגרר לעימותים כאלה. בתור חברה, עם ומדינה יש כמה תחומים שאפשר לכנותם "כמעט מקודשים", שאותם אסור לגרור לתוך מחלוקות ציבוריות ופוליטיות: השואה, חללי צה"ל, קורבנות הטרור, ילדים שנרצחו בידי הוריהם, קורבנות של עבירות מין, קשישים.

זה לא אומר שאסור להתווכח על הנושאים הללו. מותר שיהיו גישות שונות לחקר השואה, מותר לבדוק את פעולותיו של חייל שנהרג, מותר לשאול האם הייתה רשלנות של קורבן טרור, מותר לבחון מקרוב מדוע אב רצח את בנו, מותר לדון בנסיבות של עבירת מין, מותר לשאול מה הטוב ביותר בשביל קשישים. מותר – בתנאי שגבולות הגזרה ברורים: בלי ביזוי, בלי שיסוי, בלי הפיכת הקורבן לנאשם. והכי חשוב: בלי להפוך את הסוגיות הללו לכלי נשק פוליטי. לכל הפחות לנושאים הללו צריך שיהיה כבוד מינימלי.

תאריך:  03/05/2019   |   עודכן:  03/05/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / osama  saadi   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אוסנת הילה מארק / Osnat  Mark   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   היבה יזבק / Heba  Yazbak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia   חיים כץ / Haim Katz   טל  רוסו / Yal Roso   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יזהר ניצן שי / Izhar Shay   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כמאל מריח ע'דיר / Kamal-Mreeh Gadeer    מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניר ברקת / Nir  Barkat   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עומר ינקלביץ / Omer  Yankelevich   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit   קרן ברק / Keren  Barak   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roee Folkman   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   רשלנות   שוסטר אלון מתן / Shuster Alon   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קווי היסוד
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
על היצירה ישראל
3/05/19 15:19
2
יאיר ל
3/05/19 18:00
3
בני בנקר
3/05/19 18:58
4
יערה רבינוביץ
3/05/19 21:23
5
ארי כספי
4/05/19 08:56
6
מרק_טווין
4/05/19 23:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 21
מספר 36 ברשימת הליכוד, עמית הלוי, עתר דקה לפני נעילת המועד האחרון לערעורים לבית המשפט עם ראיות די מוצקות שלמעשה על חודו של קול, אבל ממש קול אחד, הליכוד עבר את יהדות התורה, ואמור לקבל את המנדט ה-36 על חשבון השמיני של החרדים. למעשה בגלל חישובי עודפים מדובר בחצי קול.
01/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת הטרי ניר ברקת (הליכוד), שהשתכר בתפקידו כראש עיריית ירושלים שקל בשנה, הודיע לחשב הכנסת על כוונתו לקבל משכורת של שקל בשנה גם מכנסת ישראל. ברקת הוא כיום הפוליטיקאי העשיר בישראל. על-פי דירוג פורבס מוערך הונו האישי של ברקת, נכון לשנת 2019, בכ-500 מיליון שקלים.
30/04/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בתום הצהרת האמונים (יום ג', 30.4.19) של חברי הכנסת, לאחר כניסה טקסית של נשיא המדינה, ראש הממשלה ורעייתו, יו"ר הכנסת ורעייתו ונשיאת בית המשפט העליון ובעלה, הוזמנו ראשי 11 הרשימות הנבחרות לכנסת לצילום המסורתי על במת טרקלין שאגאל.
30/04/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
באווירה חגיגית ומרגשת קיימה מליאת הכנסת את ישיבתה הראשונה של הכנסת העשים ואחת, בסיומה אישרה המליאה את מינויו של ח"כ יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת הקבוע של הכנסת העשרים ואחת ברוב של 101 תומכים, 4 נמנעים וללא מתנגדים.
30/04/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה המיועד והנוכחי בנימין נתניהו התייחס להרכבת הממשלה ה-35. בפתח ישיבת סיעת הליכוד, אמר (יום ג', 30.4.19): "אנחנו בעיצומה של מלאכת ההרכבה. זאת עבודה לא פשוטה ויש לה היבטים שונים - גם בחלוקת תפקידים וגם בשליטה על תקציב המדינה ובאתגרים רבים אחרים. אני מקווה שהעבודה הזאת תסתיים לפני התאריך הסופי אבל אני בכלל לא בטוח בזה, כי בדרך כלל מתכנסים סביב הדד-ליין ולכן ייתכן שנגיע לתאריך השני.
30/04/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 21  /  מי ומי  
הכנסת ה-21 יוצאת לדרך  /  מירב ארד
חיימוביץ': מוכנה לממן לעצמי כיסא במשכן  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
זלמן שובל
זלמן שובל
מדוע זה קורה לנו כל פעם?    אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
94% מהקשישים התכוננו מראש לשעת החירום והצטיידו עם רשימת טלפונים של קרובי משפחה, תרופות וכסף מזומן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il