|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
סולברג. במקום הראשון עמית. במקום השני הנדל. במקום השלישי

שופטי ביהמ"ש העליון / מדד בלעדי של News1

נעם סולברג, יצחק עמית וניל הנדל הם <br>המובילים בכתיבת פס"ד בביהמ"ש העליון

סולברג תופס את המקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות; עמית עלה מן המקום השני, והנדל - מן המקום השישי השופטים המדורגים לראשונה: אלכס שטיין במקום החמישי, עופר גרוסקופף במקום ה-11 במקומות האחרונים: דפנה ברק-ארז ומני מזוז עמית מוביל בשיעור חוות הדעת העיקריות: 55% מפסקי הדין שלו; אחריו סולברג והנדל הדירוג הממוצע לאורך השנים: עמית, סולברג, הנדל, ברק-ארז, מזוז ופוגלמן
18/08/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות

השופט נעם סולברג מדורג זו השנייה ברציפות במקום הראשון במדד תפוקת כתיבת פסקי הדין בידי שופטי בית המשפט העליון, הנערך בלעדית בידי News1 זו השנה השישית. את המקום השני תופס השופט יצחק עמית, ובמקום השלישי – השופט ניל הנדל. בשלושת המקומות האחרונים מדורגים השופט עופר גרוסקופף, השופטת דפנה ברק-ארז והשופט מני מזוז.

הדירוג השנה כולל 13 מבין 15 השופטים שכיהנו בעליון בתקופת המדידה (15 באפריל עד 15 באוגוסט). כמו בעבר, לא נכללת בדירוג הנשיאה אסתר חיות (בשל ריבוי המשימות המערכתיות המגבילות את זמנו השיפוטי של הנשיא). השנה לא נכלל בו גם המשנה לנשיאה, חנן מלצר, המשמש כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית ומקדיש לכך חלק ניכר מזמנו.

השופט דוד מינץ תופס את המקום הרביעי, כמו בשנה שעברה. במקום החמישי: השופט אלכס שטיין, שזו השנה הראשונה שלו בדירוג. השופט יוסף אלרון ירד מן המקום השני למקום השישי. במקום השביעי: השופט עוזי פוגלמן, המזנק מן המקום ה-13 והאחרון אשתקד. גם השופטת יעל וילנר שבמקום השמיני רשמה עלייה נאה (מהמקום ה-12 אשתקד). השופטת ענת ברון עלתה מהמקום העשירי לתשיעי.

שלושה מבין ארבעת השופטים האחרונים בדירוג רשמו ירידה. השופט ג'ורג' קרא מדובר במקום העשירי (לעומת החמישי אשתקד); השופטת דפנה ברק-ארז ירדה מהמקום ב-11 ל-12; והשופט מני מזוז סוגר את הרשימה (אשתקד היה במקום השביעי). במקום ה-11 נמצא השופט עופר גרוסקופף, המדורג השנה לראשונה.

כך אנו מנקדים
כיצד מתחלקת העבודה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

במקרים רבים משכנעים השופטים את הצדדים לוותר על ערעורים או להסכים לקבלת עמדת הצד האחר, ואז פסקי הדין קצרים ביותר ואינם נמנים כאן. למרות שגם כאן מדובר בהרבה עבודת הכנה, אין לנו דרך למדוד את חלקו של כל שופט – ולכן אין אפשרות לדרג תיקים אלו. לפיכך, חשוב לזכור שהדירוג שלנו עוסק רק בהיבט אחד מתוך מכלול עבודתם של שופטי בית המשפט העליון: פסקי דין לגופם של דברים בתיקים הנדונים במותבים

כמו בשנים הקודמות, הבדיקה כללה פסקי דין שניתנו במותבים בני שלושה שופטים, כאשר הם היו לגופו של עניין ולא מתן תוקף להסכמת הצדדים או דחייה בהחלטה טכנית קצרה. אורכן של חוות הדעת לא מילא תפקיד בבדיקה שלנו (למעט מגה-תיקים – ראו בהמשך). ראשית, לאורך זמן – כל שופט כותב הן חוות דעת ארוכות והן קצרות. שנית, לעיתים דווקא כתיבתה של חוות דעת קצרה מצריך יותר זמן ומאמץ – כפי שידוע לכל מי שעוסק בכתיבה.

מאחר שיש הבדל מהותי בין היקף העבודה הדרוש לכתיבת חוות דעת עיקרית לבין זה הדרוש לכתיבת חוות דעת נוספות או להסכמה בלבד, ניתן כאן ניקוד שונה לכל אחת מהן. חוות דעת עיקרית "זיכתה" את השופט בעשר נקודות, חוות דעת נוספת נתנה שלוש נקודות, והסכמה – נקודה אחת. במספר קטן מאוד של תיקים, חוות הדעת הנוספת היא בעלת משקל כמו זו של העיקרית – בעיקר אם מדובר בדעת מיעוט – ולכן היא קיבלה ניקוד כמו העיקרית.

העובדה ששופט הסתפק בהסכמה לחוות דעת עיקרית שכתב חברו, אינה אומרת בהכרח שהוא לא עסק בתיק. פסקי דין במותבים – כאשר הם ניתנים פה אחד – נכתבים בשתי צורות: או שהשופטים מתדיינים ביניהם, מגיעים להסכמה ואחד מהם כותב אותה; או שהם מסכימים מראש מי יתעמק בתיק ויכתוב את פסק הדין; קרוב לוודאי שהדרך הראשונה היא עיקרית. יש גם להזכיר, כי כל שופטי ההרכבים מתכוננים לדיון, מה שמצריך הרבה קריאה – במיוחד בערעורים.

במקרים רבים משכנעים השופטים את הצדדים לוותר על ערעורים או להסכים לקבלת עמדת הצד האחר, ואז פסקי הדין קצרים ביותר ואינם נמנים כאן. למרות שגם כאן מדובר בהרבה עבודת הכנה, אין לנו דרך למדוד את חלקו של כל שופט – ולכן אין אפשרות לדרג תיקים אלו. לפיכך, חשוב לזכור שהדירוג שלנו עוסק רק בהיבט אחד מתוך מכלול עבודתם של שופטי בית המשפט העליון: פסקי דין לגופם של דברים בתיקים הנדונים במותבים.

חלק ניכר נוסף מעבודתם של שופטי בית המשפט העליון מתבצע בדן יחיד. תיקים אלו לא נבדקו, שכן ההנחה היא שחלוקת המטלות בין השופטים יוצרת, פחות או יותר, איזון בכמות העבודה המתחלקת ביניהם. כך למשל, ערעורים על הארכות מעצר ובקשות להארכת מעצר מעבר לתשעה חודשים מטופלים בתורנות, כמו גם בקשות רשות ערעור במישור האזרחי; ומינץ מטפל בערעורים על פסקי בוררות והחלטות הרשמים.

האבחנה בין התחומים
ניקוד כפול למגה-תיקים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

השופטים שכתבו את המספר הגדול ביותר של חוות דעת עיקריות בתחום הפלילי הם נעם סולברג (17), יוסף אלרון (10), ניל הנדל ועוזי פוגלמן (9 כל אחד). בבג"ץ – התופס את מירב תשומת הלב הציבורית – המובילים הם נעם סולברג (24 חוות דעת עיקריות), יצחק עמית (18) וניל הנדל ודוד מינץ (12 כל אחד); המובילים בספירה זו זהים לראשונים בדירוג כולו

הבדיקה נעשתה לא רק במבט כולל, אלא גם לפי ארבעה תחומי משפט עיקריים: פלילי, אזרחי (כולל משפחה), בג"ץ ומינהלי. ההנחה שלנו היא, שלמרות ששופטי העליון יושבים בתיקים בכל התחומים והם בעלי ידע בכולם, עדיין תהיה להם נטייה לכתוב יותר בתחומים הקרובים לליבם.

לאבחנה בין התחומים יש חשיבות נוספת. ככלל, פסקי דין פליליים הם מורכבים יותר ומצריכים יותר עבודת הכנה מאשר פסקי דין בבג"ץ ואפילו בתחום האזרחי – משום שיש לעבור על פסקי הדין במחוזי, שלרוב כוללים כמות גדולה מאוד של עמודי פרוטוקול וראיות. גם הרגישות היתרה הנלוות לתחום הפלילי – הצורך בענישה לצד הימנעות מהרשעות שווא – מחייבת יותר עבודה ותשומת לב. לכן, מן הראוי לציין את השופטים שכתבו את המספר הגדול ביותר של חוות דעת עיקריות בתחום זה: נעם סולברג (17), יוסף אלרון (10), ניל הנדל ועוזי פוגלמן (9 כל אחד). בבג"ץ – התופס את מירב תשומת הלב הציבורית – המובילים הם נעם סולברג (24 חוות דעת עיקריות), יצחק עמית (18) וניל הנדל ודוד מינץ (12 כל אחד); המובילים בספירה זו זהים לראשונים בדירוג כולו.

נקודה קשורה: ברור לנו שיש בעליון תיקים גדולים, קשים ומשמעותיים – לצד תיקים קטנים, פשוטים וברורים. הנהלת בתי המשפט הרכיבה משקלות סבוכים ומפורטים לבחינת העומס בערכאות השונות, אך הם לא ניתנים ליישום במדד שלנו. זאת, גם בשל מורכבותם וגם משום שפסקי הדין אינם משקפים בהכרח את משקלו של התיק ואת עבודת ההכנה הנדרשת לכתיבתם. כאמור, אנו סבורים שמבחינה סטטיסטית, ובוודאי לאורך שנים – הממוצעים מתיישרים וכל שופט מעורב הן בתיקים הגדולים והן בתיקי היום-יום. למרות זאת, החל מהדירוג הנוכחי ניתן ניקוד כפול למגה-תיקים (השנה: שני תיקים פליליים).

ואם מדברים על בדיקה לאורך שנים: השנה השישית של המדד מאפשרת לבחון את המיקום הממוצע של שבעת השופטים המכהנים לפחות בחמש מתוך שש שנות הדירוג. יצחק עמית היה בממוצע במקום ה-2.5; נעם סולברג וניל הנדל – במקום החמישי (עם יתרון קל לסולברג); דפנה ברק-ארז במקום השמיני; מני מזוז במקום התשיעי; עוזי פוגלמן במקום העשירי, וחנן מלצר – במקום ה-11.

נתון בולט במיוחד בפערים בו הוא שיעור חוות הדעת העיקריות. באופן תיאורטי, כל שופט אמור לכתוב שליש מכלל חוות הדעת הללו, כך שזהו גם יהיה שיעורן מכלל חוות הדעת שלו. בפועל, יש הבדלים ניכרים בין השופטים. עמית מוביל זו השנה השנייה ברציפות בשיעורן של חוות הדעת העיקריות עם 60%, ואחריו סולברג (55%), הנדל (45%), אלרון (41%) ומינץ (38%). חמישה שופטים ניצבים סביב השליש הצפוי: פוגלמן, שטיין, וילנר, מזוז וגרוסקופף. את השיעור הנמוך ביותר כתבו ברק-ארז (28%), ברון (24%) וקרא (20%); ברק-ארז וברון מדורגות זו השנה ברציפות בתחתית במדידה זו.

נעם סולברג: 588 נקודות
בכל תחומי הפסיקה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 55 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 22 בהסכמה. סך הכל: 97 תיקים, מתוכם 57% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 17 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 9 חוות דעת בהסכמה. 179 נקודות.

אזרחי: 11 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 12 חוות דעת בהסכמה. 125 נקודות.

בג"ץ: 24 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 8 חוות דעת בהסכמה. 248 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 3 חוות דעת בהסכמה. 36 נקודות.

דבר מה נוסף: מוביל בפער של 45% מן המקום השני. בולטים מאוד השיעור הגבוה של חוות הדעת העיקריות והמגוון שלהם – בכל תחומי הפסיקה.

יצחק עמית: 405 נקודות
שיאן חוות הדעת העיקריות [יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 47 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 29 בהסכמה. סך הכל: 78 תיקים, מתוכם 60% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 8 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 6 חוות דעת בהסכמה. 86 נקודות.

אזרחי: 8 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 6 חוות דעת בהסכמה. 89 נקודות.

בג"ץ: 18 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 16 חוות דעת בהסכמה. 199 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 31 נקודות.

דבר מה נוסף: שיעור חוות הדעת העיקריות שלו הוא הגבוה ביותר – 60% - נתון מרשים במיוחד לנוכח העובדה שכתב 18 חוות דעת עיקריות בתיקי בג"ץ.

ניל הנדל: 343 נקודות
משתמש במשפט העברי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 30 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 34 בהסכמה. סך הכל: 67 תיקים, מתוכם 45% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 12 חוות דעת בהסכמה. 102 נקודות.

אזרחי: 7 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 8 חוות דעת בהסכמה. 84 נקודות.

בג"ץ: 12 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספת, 14 חוות דעת בהסכמה. 137 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 0 חוות דעת בהסכמה. 20 נקודות.

דבר מה נוסף: הגדיל השנה בצורה משמעותית את מספר חוות הדעת העיקריות בבג"ץ. אחד הבולטים בשימוש במשפט עברי.

דוד מינץ: 313 נקודות
תוצאה יוצאת דופן בתחום האזרחי

התמונה הכוללת: 26 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספת, 38 בהסכמה. סך הכל: 69 תיקים, מתוכם 38% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 4 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 11 חוות דעת בהסכמה. 54 נקודות.

אזרחי: 9 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 8 חוות דעת בהסכמה. 104 נקודות.

בג"ץ: 12 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 18 חוות דעת בהסכמה. 144 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 11 נקודות.

דבר מה נוסף: ממשיך להתמקד במשפט האזרחי, שהיה תחומו העיקרי בבית המשפט המחוזי בירושלים; הגיע בו לתוצאה יוצאת דופן של יותר חוות דעת עיקריות מאשר חוות דעת בהסכמה.

אלכס שטיין: 296 נקודות
סגנון כתיבה ייחודי [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]



התמונה הכוללת: 24 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספת, 47 בהסכמה. סך הכל: 74 תיקים, מתוכם 32% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 6 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 22 חוות דעת בהסכמה. 82 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 8 חוות דעת בהסכמה. 48 נקודות.

בג"ץ: 11 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 15 חוות דעת בהסכמה. 125 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 31 נקודות.

דבר מה נוסף: בשנתו הראשונה בעליון בולט במגוון תחומי כתיבתו, ולא רק בתחום הפלילי בו הוא מומחה בעל שם עולמי. סגנון כתיבתו הוא אחד הייחודיים כיום בעליון.

יוסף אלרון: 284 נקודות
הרחיב את הכתיבה בבג"צים [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

התמונה הכוללת: 24 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספות, 29 בהסכמה. סך הכל: 58 תיקים, מתוכם 41% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 10 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 7 חוות דעת בהסכמה. 107 נקודות.

אזרחי: 1 חוות דעת עיקרית, 2 חוות דעת נוספת, 7 חוות דעת בהסכמה. 23 נקודות.

בג"ץ: 10 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 12 חוות דעת בהסכמה. 118 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 3 חוות דעת בהסכמה. 33 נקודות.

דבר מה נוסף: בשנתו השנייה בדירוג הרחיב משמעותית את כתיבת פסקי הדין בתיקי בג"ץ.

עוזי פוגלמן: 269 נקודות
עלה שישה מקומות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 22 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספת, 37 בהסכמה. סך הכל: 63 תיקים, מתוכם 35% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 8 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 6 חוות דעת בהסכמה. 99 נקודות.

אזרחי: 1 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 3 חוות דעת בהסכמה. 16 נקודות.

בג"ץ: 8 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 24 חוות דעת בהסכמה. 110 נקודות.

מינהלי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 44 נקודות.

דבר מה נוסף: הרחיב השנה את הכתיבה בכל התחומים, למעט האזרחי, מה שהקפיץ אותו מן המקום ה-13 אשתקד.

יעל וילנר: 230 נקודות
הרבה יותר חוות דעת עיקריות

התמונה הכוללת: 18 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 37 בהסכמה. סך הכל: 58 תיקים, מתוכם 31% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 6 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 8 חוות דעת בהסכמה. 74 נקודות.

אזרחי: 5 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 12 חוות דעת בהסכמה. 62 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 17 חוות דעת בהסכמה. 87 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 1 חוות דעת בהסכמה. 17 נקודות.

דבר מה נוסף: שיפרה בצורה ניכרת את שיעור חוות הדעת העיקריות, מה שהעלה אותה מן המקום ב-12 אשתקד.

ענת ברון: 239 נקודות
יותר בפלילים [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 18 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 56 בהסכמה. סך הכל: 75 תיקים, מתוכם 24% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 8 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 18 חוות דעת בהסכמה. 98 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 11 חוות דעת בהסכמה. 51 נקודות.

בג"ץ: 4 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 23 חוות דעת בהסכמה. 66 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 24 נקודות.

דבר מה נוסף: הגדילה השנה בצורה משמעותית את כתיבת פסקי הדין בתחום הפלילי, לאחר שבעבר התמקדה בתחום האזרחי.

ג'ורג קרא: 211 נקודות
הכי מעט חוות דעת עיקריות

התמונה הכוללת: 15 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספות, 58 בהסכמה. סך הכל: 74 תיקים, מתוכם 20% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 14 חוות דעת בהסכמה. 84 נקודות.

אזרחי: 0 חוות דעת עיקרית, 1 חוות דעת נוספת, 12 חוות דעת בהסכמה. 15 נקודות.

בג"ץ: 8 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 28 חוות דעת בהסכמה. 108 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 4 נקודות.

דבר מה נוסף: בעל השיעור הנמוך ביותר של חוות דעת עיקריות. חלק משמעותי יחסית מן הניקוד הכולל שלו הוא הסכמות בבג"ץ.

עופר גרוסקופף: 200 נקודות
מתמקד בתחום האזרחי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 16 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 37 בהסכמה. סך הכל: 54 תיקים, מתוכם 30% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 3 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 10 חוות דעת בהסכמה. 40 נקודות.

אזרחי: 7 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספת, 8 חוות דעת בהסכמה. 78 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 17 חוות דעת בהסכמה. 80 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 2 חוות דעת בהסכמה. 2 נקודות.

דבר מה נוסף: כמו שופטים חדשים רבים בעליון, מתמקד בשלב זה בתחום התמחותו בבית המשפט המחוזי - האזרחי.

דפנה ברק-ארז: 199 נקודות
ממשיכה את מגמת הירידה [צילום: עידן גרוס]

התמונה הכוללת: 15 חוות דעת עיקריות, 5 חוות דעת נוספות, 34 בהסכמה. סך הכל: 54 תיקים, מתוכם 28% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 1 חוות דעת עיקרית, 3 חוות דעת נוספות, 6 חוות דעת בהסכמה. 25 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 3 חוות דעת בהסכמה. 43 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 21 חוות דעת בהסכמה. 87 נקודות.

מינהלי: 4 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 44 נקודות.

דבר מה נוסף: ממשיכה את מגמת הירידה שהחלה אשתקד. שני שלישים מחוות הדעת העיקריות שלה הן בתחומי מומחיותה: בג"ץ ומשפט מינהלי. אחת משיאניות חוות הדעת הנוספות.

מני מזוז: 187 נקודות
ירידה חדה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 15 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 31 בהסכמה. סך הכל: 48 תיקים, מתוכם 31% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 11 חוות דעת בהסכמה. 31 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 1 חוות דעת בהסכמה. 44 נקודות.

בג"ץ: 8 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 15 חוות דעת בהסכמה. 98 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 14 נקודות.

דבר מה נוסף: רשם השנה ירידה חדה במספר פסקי דין וצנח מהמקום השביעי ל-13 והאחרון. ממשיך לעסוק בעיקר בבג"צים.

דירוג תפוקת שופטי בית המשפט העליון
המקום
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
1
יצחק עמית
נ' סולברג
נ' סולברג
י' עמית
א' רובינשטיין
א' רובינשטיין
א' רובינשטיין
2
נעם סולברג
י' עמית
י' אלרון
י' דנציגר
י' דנציגר
נ' הנדל5
י' עמית
3
עופר גרוסקופף
נ' הנדל
י' עמית
נ' סולברג
ס' ג'ובראן
י' עמית6
מ' נאור
4
דוד מינץ
ד' מינץ
ד' מינץ
נ' הנדל
א' חיות
י' דנציגר
ס' גובראן
5
יוסף אלרון
א' שטיין
ג' קרא
ד' ברק-ארז
נ' הנדל
ד' ברק-ארז
י' דנציגר
6
ניל הנדל
י' אלרון
נ' הנדל
מ' מזוז
נ' סולברג
א' חיות
א' שהם
7
יעל וילנר
ע' פוגלמן
מ' מזוז
א' רובינשטיין3
י' עמית
ע' פוגלמן
ד' ברק-ארז
8
חנן מלצר
י' וילנר
ח' מלצר
ח' מלצר
מ' מזוז
א' שהם
נ' סולברג
9
מני מזוז
ע' ברון
א' שהם
א' שהם
ד' ברק-ארז
נ' סולברג
נ' הנדל
10
ענת ברון
ג' קרא
ע' ברון1
ע' ברון
ע' פוגלמן
מ' מזוז
צ' זילברטל
11
עוזי פוגלמן
ע' גרוסקופף
ד' ברק-ארז2
ע' פוגלמן
צ' זילברטל
צ' זילברטל
א' חיות
12
אלכס שטיין
ד' ברק-ארז
י' וילנר
א' חיות
א' שהם
ע' ברון
א' גרוניס8
13
ג'ורג' קרא
מ' מזוז
ע' פוגלמן
ס' ג'ובראן4
ע' ברון
ס' גובראן
ע' פוגלמן
14
דפנה ברק-ארז



ח' מלצר
ח' מלצר7
ח' מלצר9
1. ברון וברק-ארז התחלקו במקום העשירי בשנת 2018.
2. ברון וברק-ארז התחלקו במקום העשירי בשנת 2018.
3. פרש ביוני 2017.
4. פרש באוגוסט 2017.
5. הנדל ועמית התחלקו במקום השני בשנת 2015.
6. הנדל ועמית התחלקו במקום השני בשנת 2015.
7. מיעט לכתוב פסקי דין בשל סיבות אישיות.
8. גרוניס היה נשיא העליון בשנת 2014; הנשיאים נוטרלו מהדירוגים הבאים.
9. מיעט לכתוב פסקי דין בשל סיבות אישיות.
תאריך:  18/08/2019   |   עודכן:  19/08/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נעם סולברג, יצחק עמית וניל הנדל הם המובילים בכתיבת פס"ד בביהמ"ש העליון
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תל-אביבי
18/08/19 09:38
2
משפטן
18/08/19 14:33
3
המתולתל המטורלל..
19/08/19 11:54
 
קרח בעל שיער תכלת
23/08/19 21:18
 
הכל חונטה
24/08/19 17:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
למרות שהחוק מטיל עונשים חמורים על עדויות שקר בהליכי חקירה ומשפט, אצלנו כמעט תמיד לא קורה כלום לשקרנים כאלה. חלקם אפילו נהנים מעילום שמם, באדיבותם של בתי המשפט
16/08/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עילבוני, חרג מסמכותו כאשר קיבל את עתירתה של ש"ס בנוגע למופע הזמר שהתקיים הערב (יום ד', 14.8.19) בעפולה תוך הפרדה מגדרית. כך קובעים שופטי בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, יוסף אלרון ואלכס שטיין. הם קיבלו את ערעורה של שדולת הנשים, אשר נתמכה בידי נציגי היועץ המשפטי לממשלה.
14/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
המתעמלת הנפלאה סימון ביילס קבעה שלשום (יום ב', 12.8.19) עוד הישג חסר תקדים. היא הייתה לאישה הראשונה בהיסטוריה שביצעה בצורה מושלמת בתרגיל הקרקע את מה שעשו עד כה רק גברים: טריפל כפול - סלטה לאחור עם בורג ועוד סלטה לאחור עם שני ברגים. מה שעשה השופט עאטף עילבוני (יום ד', 14.8.19) בפסק דינו בנושא ההפרדה המגדרית בעפולה, בהחלט יכול להתחרות על תואר הגרסה המשפטית של אותו תרגיל.
14/08/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
בית הדין הארצי לעבודה אסר (יום ג', 13.8.19) לפרסם את שמה של עובדת לשעבר ברשות השידור, שהעלילה על הממונה עליה כאילו אנס אותה והטריד אותה מינית. זאת, למרות שבשתי הערכאות נקבע שמדובר בשקר שנולד כדי להציל אותה מהליכים משמעתיים ופיטורין.
14/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ההתנהגות של רשויות החוק אינה מפחידה, אלא מפחידה מאוד. בהתנהלות הפרקליטות והמשטרה יש סכנה לשלטון החוק". כך אומר השופט בדימוס משה דרורי, לשעבר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, בראיון המתפרסם (יום ו', 9.8.19) בעיתון מקור ראשון. ב-18 שנותיו כשופט - שהסתיימו בשבוע שעבר - הרבה דרורי להתעמת עם הפרקליטות, כולל מתיחת ביקורת חריפה על התנהלותה והעברת פסקי דין לבחינת נציב הביקורת, דוד רוזן.
09/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il