|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

כתב אישום: מדינת ישראל נגד מרואן ברגותי

14/08/2002  |     |   מקורות   |   תגובות
 שמות קשורים
  ברגותי
  מחבל
  פיגוע
  ערפאת
  הרשות הפלשתינית
  דבורה חן
  פרקליטות
  פת"ח
  תנזים
  אל-אקצה
  ג'יהאד איסלמי

ת.פ.ח 02/
בפני הרכב


בית המשפט המחוזי
בתל אביב - יפו

המאשימה: מדינת ישראל

- נגד -

הנאשם: מרואן בן-חטיב ברגותי
יליד 1959, ת.ז - 959251745
מרמאללה
(כעת במעצר מיום 15.4.02)


כתב אישום

1. בסוף ספטמבר 2000 או בסמוך לכך, פרצו ארועים אלימים מטעם גורמים פלשתינים המכונים בפיהם "אינתיפאדת אלאקצה", אשר נמשכים עד לעת הזאת (להלן: התקופה הרלבטית לכתב האישום).

ארועים אלימים אלה כוללים פעילות טרור מתמשכת ואינטנסיבית נגד מטרות ישראליות לרבות ביצוע פיגועי התאבדות ופיגועי ירי רצחניים, שכתוצאה ממנה קיפחו חייהם מאות מאזרחי ישראל וחייליה, כמו כן נפצעו מאות אחרים (להלן: פעולות טרור).

2. בין הגורמים הפלשתינים המרכזיים שעסקו בביצוע פעולות הטרור נגד ישראל בתקופה הרלבנטית היו:

"פת"ח" (התנועה לשחרור פלשתין) - ארגון אשר חרת על דגלו את עקרון "המאבק המזוין" - שחרור "פלשתין" באמצעים אלימים. הפת"ח מוגדר כארגון טרור בהתאם לפקודת מניעת טרור, תש"ח - 1948 (להלן: פקודת מניעת טרור).

"התנזים" - הינו מסגרת ארגונית שבאמצעותה התנהלה הפעילות של חברי הפת"ח באזור יהודה ושומרון (להלן: איו"ש) ובעזה. בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, מפעיל הארגון מאבק אלים ומזוין תוך ביצוע פעילות טרור נגד ישראל, אזרחיה וחייליה. התנזים מוגדר כארגון טרוריסטי בהתאם לפקודת מניעת טרור.

"גדודי חללי אל-אקצה" (כאתיב שוהדא אל-אקצה) - התארגנויות של פעילי הטרור של התנזים שבצעו פעולות טרור נגד מטרות ישראליות, ובתקופה הרלבנטית לכתב האישום החלו להשתמש בכינוי "גדודי חללי אלאקצה". תחת שם זה אף נטלו על עצמם אחריות על פעולות הטרור שביצעו. התארגנויות אלה הינן ארגון טרוריסטי בהתאם לפקודת מניעת טרור.

הפת"ח, התנזים וגדודי חללי אלאקצה (להלן: הארגונים הטרוריסטים).

3. הנאשם, שהינו תושב רמאללה, עומד בראש הארגונים הטרוריסטים.

4. בתקופה הרלבנטית לכתב האישום עסקו הארגונים הטרוריסטים בפעולות טרור אינטנסיביות כנגד מטרות ישראליות, בהתאם למדיניות שנקבעה על-ידי הנהלת הארגונים.

5. הנאשם, הנהיג, והפעיל פעולות טרור נגד מטרות ישראליות על-ידי קשירת קשר עם גורמי שטח בכירים, אשר היו אחראיים על ביצוע בפועל של פעולות הטרור, בהתאם למדיניות שנקבעה כאמור לעיל, ואשר הנאשם עסק במימושה.

פעילי הטרור הבכירים והמרכזיים עמם קשר הנאשם קשר לבצע תחת הנהגתו את פעולות הטרור היו בין היתר: נאסר עוויס, אחמד ברגותי, נאצר אבו חמיד, ראא'ד כרמי, מהנד דיריה (אבו חלוואה), מחמד מצלח (אבו סטחה), מנצור שרים ומחמוד טיטי (להלן: מפקדי השטח).
אחמד ברגותי (להלן: אחמד) שמש גם כיד ימינו וכאיש הקשר של הנאשם במגעיו עם מפקדי השטח האחרים.

מפקדי השטח ביצעו את פעולות הטרור על-ידי קשירת קשר עם פעילי שטח שהיו כפופים להן, סרו למרותם ופעלו בהתאם להוראותיהם (להלן: פעילי טרור).

6. כל אימת שהתקבלה החלטה על-ידי הנהלת הארגונים הטרוריסטים להפסיק את פעולות הטרור עקב אילוצים שונים, מדיניים ואחרים, הורה הנאשם למפקדי השטח ולפעילים הכפופים להם להפסיק את פעולות הטרור.

בפועל היוצא של דפוס פעולה זה היה כי במשך התקופה הרלבנטית לכתב האישום, משלא ניתנה הוראה מפורשת מטעם הנאשם להפסיק את פעולות הטרור, המשיכו המפקדים ופעילי הטרור הכפופים להם לעסוק בביצוע פעולות טרור על-פי מדיניות הנהלת הארגונים הטרוריסטים בכל אותה עת, כמפורט לעיל.

7. במסגרת הקשר לביצוע פעולות הטרור ולשם קידומו, בוצעו על-ידי הנאשם והכפופים לו, שורה של מעשים שגרמו, קידמו ואפשרו התממשותן של פעולות הטרור.

8. א. לנאשם, שהנהיג, ניהל והפעיל את פעולות הטרור, היתה מודעות לפעילותם של מפקדי השטח ופעילי הטרור שכפופים להם, והוא עודכן בנוגע לפעילותם, הן במישרין והן בעקיפין, כגון במקרה של הפיגוע במסעדה "סי פוד מרקט" בתל אביב שיפורט להלן.

ב. בתאריך 5.3.02 בשעה 2:30 או בסמוך לכך, הגיע המחבל אברהים חסונה (להלן: חסונה") אל מסעדת "סי פוד מרקט" ברחוב מנחם בגין בתל אביב (להלן: "המסעדה"), כשהוא חמוש ברובה M-16, רימוני יד וסכין וזאת בכוונה לבצע פיגוע רצחני.

(1) באותה עת, הייתה המסעדה מלאה מפה לפה והיו בה עשרות רבות של סועדים. חסונה הגיע ל"גשר בית מעריב" הממוקם ברח' הנ"ל מול המסעדה והחל לירות לעבר הסועדים מתוך כוונה תחילה לגרום למותם של רבים מהסועדים. בסמוך לכך השליך לתוך המסעדה רימוני יד, שבדרך נס לא התופצצו. מיד לאחר מכן התקרב חסונה לעבר המסעדה ודקר את יושבי המסעדה שנקרו בדרכו, כל זאת במטרה לגרום בכוונה למותם של רבים מהסועדים.

(2) מיד לאחר שחוסנה החל לירות לעבר הסועדים, כמתואר לעיל, הוזעקו למקום כוחות המשטרה. אחד השוטרים הראשונים שהגיע לזירת הפיגוע, היה רס"ר סלים בריכאת ז"ל, אשר הסתער על חסונה במטרה לעצור את פעילותו הרצחנית. חסונה דקר את רס"ר סלים בריכאת ז"ל מספר דקירות באזורים שונים בגופו ובכלל זה בצווארו באמצעות הסכין בה היה מצויד וזאת בכוונה תחילה לגרום למותו.

(3) במעשיו הנ"ל גרם חסונה בכוונה תחילה למותם של רס"ר סלים בריכאת ז"ל בן 33, שמצא את מותו כתוצאה מהדקירות הקטלניות, יוסף הבי ז"ל בן 52, שמצא את מותו כתוצאה מהדקירות הקטלניות של חסונה בחזהו ובאזורים נוספים בגופו וכן נפגע מירייה ברגלו אליהו דהן ז"ל בן 53, שמצא את מותו כתוצאה מדקירות קטלניות של חסונה בגבו ובבטנו. כמו כן כתוצאה ממעשיו הנ"ל חסונה, שנעשו בכוונה לגרום חבלה חמורה נפצעו עשרות אנשים נוספים, אשר לחלק מהם נגרמו חבלות חמורות.

(4) לאחר הגיעם של כוחות הביטחון למקום הפיגוע, נורה חסונה למוות.

(5) חסונה גוייס לביצוע הפיגוע דלעיל זמן קצר לפני 5.3.02, על-ידי נאסר עוויס, שבתקופה הרלבנטית נמנה על מפקדי השטח הבכירים והמרכזיים.

(6) עוויס קשר קשר יחד עם אחמד ברגותי, מחמד טיטי ופעילים נוספים, לבצע פיגוע שמטרתו לגרום בכוונה תחילה למותם של ישראלים רבים והנאשם היה מןדע לכך. לשם קידומו של הקשר והוצאתו אל הפועל, הקושרים שחברו לביצוע הקשר ציידו את חסונה בנשק, צילמו אותו בקלטת וידאו "כמחבל מתאבד" וביצעו את כל הפעילות הלוגיסטית הנדרשת להוצאה לפועל של הפיגוע.

(7) בתאריך הנ"ל, בסמוך לפני ביצוע הפיגוע, הובל חסונה על-ידע פעילים שחברו לביצוע הקשר, למקום בו בוצע הפיגוע.

בעת שחסונה ומוביליו היו בדרכם למקום הפיגוע, הודיע על כך אחמד לנאשם. הנאשם אישר את ביצוע הפיגוע אך ביקש שלא יבוצע בתוך ישראל אלא בתחומי איו"ש.

(8) זמן קצר לאחר ביצוע הפיגוע, בשעה 03:00 לפנות בוקר או בסמוך לכך, התקשר אחמד לנאשם ודיווח לו שהפיגוע בוצע כפי שפורט לעיל ועניין זה משודר בטלוויזיה. הנאשם השיב לאחמד כי הוא צופה בטלוויזיה ויודע אודות ביצוע הפיגוע. הנאשם בקש שנאסר עוויס יוועץ בו לפני הוצאת כרוז בו נוטל הארגון הטרוריסטי אחריות על ביצוע הפיגוע.

9. א. הנאשם ומפקדי השטח עסקו בגיוס פעילים לארגונים הטרוריסטים. בנוסף, הם הפעילו, שידלו ועודדו את פעילי הטרור, לרבות אלה שגוייסו על-ידם בתקופה הרלבנטית, לבצע פעולות טרור. כמו כן הם דאגו לכל הארגון הלוגיסטי הדרוש לביצוע פעולות אלה.

ב. (1) במסגרת פעילות זו, במהלך חודש מאי 2001 או בסמוך לכך, פנה איסמעיל רדאידה (להלן: איסמעיל) אל הנאשם ובקש להתגייס לפעילות טרור, במטרה לבצע פיגוע התאבדות. באותו מעמד אמר לו הנאשם כי הוא מוכן לספק לו אמל"ח לצורך ביצוע פיגועי ירי נגד חיילים ומתנחלים. מיד לאחר מכן, הפנה הנאשם את איסמעיל אבו חלוואה, שכאמור לעיל נמנה על מפקדי השטח, וזאת ביודעין כי הלה אחראי לחוליה של פעילים, אשר מצבעת פיגועים כנגד מטרות ישראליות.

(2) למחרת היום, מסר מוהנד אבו חלוואה לאיסמעיל, 2 רובי קלצ'ניקוב עם מחסניות מלאות כדורים ושקית ובה כדורים נוספים.

(3) בתאריך 12.6.01 איסמעיל, ביחד עם פעיל נוסף, ארבו למכונית שנסעו בכביש המוביל מירושלים למעלה אדומים. בשעה 22:40 או בסמוך לכך, ירה איסמעיל צרור של כ-13 כדורים מרובה הקלצ'ניקוב שקבל כאמור לעיל, וגרם בכוונה תחילה למותו של ציפוקטקיס גרמנוס, נזיר יווני אורתודוכסי (להלן: רצח הנזיר).

(4) זמן מה לאחר מכן קבל איסמעיל כלי נשק נוספים ממהנד אבו חלאווה ותכנן לבצע באמצעותם פיגוע ירי באוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים. בסמוך לאחר רצח הנזיר, מהנד אבו חלוואה ואנשים נוספים הכפופים לנאשם דיווחו לו כי פעולת טרור זו בוצעה על-ידי איסמעיל, אותו הפנה הנאשם למהנד אבו חלוואה כמפורט לעיל.

10. הנאשם היה שותף להכשרת פעילי טרור על-ידי מימון וארגון מסגרות לפעילים שהיו חברי ארגונים הטרוריסטים זה מכבר, וכן לפעילים שגויסו באותה עת, כל זאת לצורך ביצוע פעולות טרור. פעילי הטרור שהשתתפו במסגרות הנ"ל, עברו אימונים של הפעלת נשק מסוגים שונים, אימוני כושר ועוד.

ביו השאר, הנאשם גייס מיאסר ערפאת סכום של כ-20000 דולר מסר לנאצר אבו חמיד, שנמנה על מפקדי השטח, לצורך מימון וארגון מסגרת אימונים לפעילים כנ"ל. הנאשם נטל חלק בפעילות זו, ביקר אצל פעילי הטרור שגויסו והשתתפו באימונים ובהזדמנויות שונות ראיין חלק מהם.

11 א. הנאשם פעל להשגת כלי נשק ואמצעי לחימה שוני, לרבות רובי סער, חגורות נפץ, מרגמה, רימוני יד ועוד, לצורך ביצוע פעולת הטרור. הנאשם מינה את אחמד ברגותי לאחד הגורמים המרכזיים שהיו אחראים על קניית הנשק, ואף הסתייע במפקדי השטח לביצוע משימות אלה.

בין השאר מימן הנאשם רכישת נשק שסופק על-ידי אחמד לזיאד חמודה, פעיל שהיה שותף בין היתר לרצח ("לינץ") שני חיילי צה"ל במשטרת רמאללה. זיאד חמודה, יחד עם פעילים נוספים בצע בנשק זה מספר פיגועי ירי לכיוון הישוב פסגות.

כמו כן מימן הנאשם רכישת מרגמה עבור נאצר אבו חמיד, שבצע בה ניסוי ירי אשר נכשל.

ב. הנאשם ריכז פעילות ענפה למימון רכישת אמל"ח ממקורות שונים. במסגרת זו היו מפנים אליו מפקדי השטח ופעילי הטרור בקשות בעל פה ובכתב למימון רכישות אלו. הנאשם פעל להשגת המימון, על-ידי הפנית הבקשות דלעיל, בצרוף המלצתו ליאסר ערפאת ולגורמים נוספים.

כמו כן בחלק מהמקרים דאג הנאשם למימון רכישות האמל"ח שפורטו בבקשות שהופנו אליו ממקורותיו הוא. כפועל יוצא מפעילות זו של הנאשם, קבלו מפקדי השטח ופעילי הטרור מימון לצורך רכישת אמל"ח, אשר נעשה בו שימוש לביצוע פעולות טרור.

ג. אחד האירועים הממחישים פעילות זו הוא פנייתו שך ג'האד ג'עארה, אחד הפעילים לנאשם בבקשה למימון פעילות שמטרתה ביצוע פיגוע. הנאשם הפנה את ג'עארה לאחמד אשר דיווח לנאשם כי בכוונתו של זה לבצע פיגוע בירושלים. הנאשם אישר את ביצוע הפיגוע, אך ביק שכי הפיגוע לא יבוצע בתוך תחומי ישראל. בתאריך ה-26.3.02, בשעות בוקר, יצאו פעילים שקשרו קשר עם ג'עארה לביצוע פיגוע בסמוך לקניון מלחה בירושלים, זאת במטרה לגרום בכוונה תחילה למותם של ישראלים רבים.

הפיגוע לא יצא אל הפועל מכיוון שפעילי הטרור שיצאו לבצע את הפיגוע, נעצרו על-ידי חיילי צה"ל באחד המחסומים בדרך לירושלים ואחד מהם נורה.

12. הנאשם שלט במפקדי השטח ופעילי הטרור, בין השאר על-ידי מימון כספי של הצרכים השונים של גורמים אלה, ובכלל זה אמצעי קיום ותמיכה כלכלית.

מסגרת זו התווה הנאשם פעילות, במהלכה הופנו אליו מרבית הבקשות לסיוע כספי של מפקדי השטח ופעילי הטרור, הן בכתב והן בעל-פה. הנאשם בחן את הבקשות, ונתן עדיפות לבקשות סיוע של פעילים שביצעו פעולות טרור נגד ישראל, לרבות כאלה שהוכרזו כמבוקשים או נפגעו במהלך ביצוע פעולות אלה. בחלק מהמקרים הורה הנאשם לאנשי הכספים שעבדו עמי, ביניהם עלי ברגותי, אלו בקשות לאשר וכן את היקף הסכומים שיש לשלם.

בנוסף, טיפל הנאשם בבקשות לקידום פעילים במסגרת ההיררכית של ארגונים הטרוריסטים, ובבקשות לשיבוץ למשרות בכירות במנגנונים שמומנו על-ידי יאסר ערפאת.

במתן התמיכה כלכלית לפעילים וקידומם בהתאם לסדרי העדיפות שפורטו לעיל, הנאשם שידל, עודד ואפשר לפעילים להתמסר באופן בלעדי לביצוע פעולות הטרור תוך שהם משוחררים מעול פרנסת משפחתם, ובכך גרם להגברת פעולות הטרור נגד ישראל.

13 א. הנאשם הביא להגברת המוטיווציה והנכונות של פעילי הארגונים הטרוריסטים לביצוע פעולות טרור נגד ישראלים, על-ידי שידולם ועידודם לכך בנאומי הסתה נגד מדינת ישראל באמצעי התקשורת השונים ובכינוסים וכן על-ידי הפצת כרוזי הסתה.
בנאומים ובכרוזים אלה הקרא הנאשם לפעולות נקם נגד ישראל, הלל ושבח את כל אותם גורמים שזעקו בביצוע פעולות טרור נגד מטרות ישראליות תוך הענקת "מעמד קדושים", לאותם פעילים שנפגעו במהלך פעילותם.

בתגובה למאמצי כוחות הביטחון של ישראל מיגור פעולות הטרור, הכריז הנאשם כי פעילי הארגונים הטרוריסטים שכונו על יוד "גיבורים" "יצליחו לפרוץ לערים הישראליות ולהנחית מכה אחר מכה", זאת לצורך ערעור תחושת הביטחון של תושבי מדינת ישראל. הנאשם עמד בראשן של תהלוכות המוניות בהן השתתפו פעילי הארגונים הטרוריסטים כשחלקם חמושים.

במהלך תהלוכות אלו נהגו המשתתפים להתעמת עם חיילי צה"ל על-ידי פעולות אלימות והפרות סדר שמטרתן התססה, הסתה ועידוד פעילים נוספים להצטרף לארגונים הטרוריסטים.

ב. אחד האירועים המאפיינים פעילות זו התרחש בבית האבל שפתח הנאשם לאחד מותו של ראא'ד כרמי ב-14.1.02 שהיה מבכירי מנהיגי השטח. במהלך התכנסות של מפקיד השטח פעילי הטרור בבית האבל בשעות הערב, קרא הנאשם לאחמד ברגותי ולנוכחים האחרים שהיו בבית האבל לבצע פיגוע נקמה בגין מותו של ראא'ד כרמי.

בסמוך לאחר מכן אחמד פעל לבצע את הוראתו שלהנאשם, וסיפק נשק למומחד מצלח (אבו סטחה), אחד ממפקדי השטח, שקשר קשר עם אחמד ופעילים נוספים שהיו שותפים בחולית טרור שפעלה תחת פיקודו, לצורך ביצוע פיגוע נקמה בהתאם להוראותיו של הנאשם.

בתאריךף ה-15.1.02 ארבו מחמד מצלח וחברי החוליה שהיו עמו, למכוניות שנסעו בכביש 443, בסמוך לתחנת דלק שבגבעת זאב. בשעה 19:45 התקרבו מחמד מצלח וחברי החוליה למכוניתה של יואלה חן ז"ל, שעמדה בסמוך לתחנת הדלק ושוחחו עמה על מנת לוודא שהינה ישראלית.

מיד לאחר מכן ירו מחמד ומצלח וחבר חוליה נוסף צרור כדורים לעברו של יואלה חן ז"ל ורשל עיני שהיתה עמה במכונית וגרמו בכוונה תחילה למותה של חן ז"ל וניסו לגרום שלא לדין למותה של רשל עיני אשר נפצעה.

14. הנאשם שעמד בראש הארגונים הטרוריסטים באיו"ש, במעשים הנ"ל הנהיג, הפעיל, סייע, שידל והשתתף בפעולות הטרור שבוצעו על-ידי מפקדי השטח ופעילי הטרור שהיו כפופים להם, כמפורט בנספח לכתב האישום, ובכך גרם בכוונה תחילה למותם של מאות ישראלים כל זאת בתקופה הרלוונטית לכתב האישום.

15. הנאשם, שעמד בראש הארגונים הטרוריסטים באיו"ש, במעשים הנ"ל הנהיג, הפעיל, סייע, שידל והשתתף בפעולות הטרור שבוצעו על-ידי מפקדי השטח ופעילי הטרור שהיו כפופים להם, כמפורט בנספח כתב האישום, ובכך ניסה הנאשם, שלא כדין לגרום למותם בכוונה תחילה של מאות ישראלים.

הוראות החקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. רצח בכוונה תחילה, עבירה על סעיף 300 (א) (2) לחוק העונשין, התשל"ז- 1977.

2. סיוע לרצח - עבירה על סעיף 300 (א) (2) ביחד עם סעיף 31 לחוק הנ"ל.

3. שידול לרצח - עבירה על סעיף 300 (א) (2) ביחד עם סעיף 30 לחוק הנ"ל.

4. ניסיון לרצח, עבירה על סעיף 305 (1) לחוק העונשין, התשל"ז 1977.

5. קשירת קשר לבצע פשע, עבירה על סעיף 499 לחוק הנ"ל.

6. פעילות בארגון טרוריסטי, עבירה על סעיף 2 לפקודת מניעת טרור, תש"ח-1948.

7. חברות בארגון טרוריסטי, עבירה על סעיף 3 לפקודה הנ"ל.


תל אביב,
ו' באלול תשס"ב
14 באוגוסט 2002

דבורה חן,
מנהלת המחלקה לעניינים פליליים-ביטחוניים
ועניינים מיוחדים
בפרקילטות המדינה



רשימת עדי התביעה:

1. נאסר אבו חמיד, ת.ז 923918882, יוזמן באמצעות שב"ס

2. נאסר עוויס ת.ז 900358664, יוזמן באמצעות שב"ס

3. אחמד ברגותי ת.ז 994466860, יוזמן באמצעות שב"ס

4. ג'מאל אחוויל ת.ז 961053865, יוזמן באמצעות שב"ס.

5. מחמד מצלח (אבו נסטחה) ת.ז 902845643, יוזמן באמצעות שב"ס.

6. יאד חמודה, ת.ז 902924117, יוזמן באמצעות שב"ס.

7. עלי עאידיה ת.ז 925059321, יוזמן באמצעות שב"ס.

8. איסמעיל רדאידה ת.ז 41162401, יוזמן באמצעות שב"ס.

9. נאצר א-שוויש ת.ז 993006188, יוזמן באמצעות שב"ס.

10. ריאד עמור, ת.ז 94295555, יוזמן באמצעות שב"ס.

11. נאצר חאג', ת.ז 975413188, יוזמן באמצעות שב"ס.

12. בלאל עותמאן ברגותי ת.ז 902826262, יוזמן באמצעות שב"ס.

13. תחריר ברגותי ת.ז 933538563, יוזמן באמצעות שב"ס.

14. עמאד אשקיר ת.ז 928074780, יוזמן באמצעות שב"ס.

15. אחמד מוצפר ת.ז 900732330, יוזמן באמצעות שב"ס.

16. שריף נאג'י ת.ז 959770843, יוזמן באמצעות שב"ס.


רשימה מלאה של עדי תביעה תוגש בהקדם.

תאריך:  14/08/2002   |   עודכן:  14/08/2002
מדינת ישראל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית משפט השלום
08/08/2002  |  Nfc  |   מקורות
פרקליטת המדינה עדנה ארבל הזיעה, שיקרה ומסרה מידע כוזב לציבור (ערוץ 2, 28.7.02), בעניין הכספים שקיבלה/משכה מהמדינה במרמה ובתחבולה.
30/07/2002  |  יואב יצחק  |   מקורות
מדינת ישראל מתמודדת קרוב לשנתיים במלחמת אין ברירה שנכפית עלינו בלחימה קשה כנגד טרור משתולל עקוב מדם. ישראל פועלת על-פי זכותה להגנה עצמית, להגנה על המדינה וביטחון הציבור. הזכות להגנה עצמית היא זכות יסוד המוקנית במשפט הבינלאומי ובסעיף 51 למגילת האומות המאוחדות, הקובעים עקרונות וכללים לניהול הלחימה.
חיילי צבא הגנה לישראל ומפקדיו.
חיילי צבא ההגנה לישראל ומפקדיו בשירות סדיר ומילואים,
09/07/2002  |  משה יעלון, רמטכ"ל  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il