|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מופז: "נותרו כשנתיים לעצור את אירן"

השר מופז אמר כי הנחת העבודה צריכה להיות שאירן החליטה לייצר פצצה גרעינית, וביום שתהיה בידה (סוף 2009-תחילת 2010) - לא תהסס להשתמש בה
22/01/2008  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנס הרצליה   |   תגובות
[צילום: יותם פרום]

הקטר האירני שועט במרץ
שאול מופז
דברי סגן ראש הממשלה, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והמופקד על הדיאלוג האסטרטגי, בכינוס הרצליה השמיני [ט"ו בשבט תשס"ח, 22.01.08]
לרשימה המלאה

זאב קם
בולטון: התקיפה בסוריה מהווה ערובה להצלחה באירן

שר התחבורה שאול מופז אמר (יום ג', 22.1.08) כי מי שמתעמק בדוח האמריקני, מוצא הוכחות מדאיגות מאוד לכך שאירן תוכל להגיע לפצצה גרעינית עד סוף שנת 2009 או תחילת 2010.

"אין גוף מודיעין בעולם החולק על כך כי אירן פועלת במרץ לייצור חומר בקיע, שיאפשר לה להרכיב פצצה גרעינית, או מה שנוהגים לכנות: לפרוץ את 'הסף הטכנולוגי'. הדוח קובע בצורה ברורה, כי אירן עשתה כברת דרך משמעותית בשנת 2007 בהתקנת צנטריפוגות בנתנז, וכיום עומדת על 3,000 צנטריפוגות. גורמי מודיעין ישראלים מעריכים כי ביכולות הטכניות הקיימות כיום באירן, סוף שנת 2009 זה התאריך המוקדם ביותר שאירן תוכל לייצר מספיק חומר מועשר לפצצה", אמר השר מופז, המופקד על הדיאלוג האסטרטגי.

מופז, שדיבר בכינוס הרצליה השמיני לחוסן לאומי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי, הוסיף כי הנחת העבודה צריכה להיות מבוססת על התרחיש הגרוע ביותר, ולפיו אירן החליטה לייצר פצצה גרעינית, וביום שהפצצה תהיה בידה - לא תהסס להשתמש בה.

ציטוטים נבחרים מנאום מופז:

  • מבט מפוקח על השנה שחלפה, מעלה תחושה כי הציר הרדיקלי בהובלתה של אירן, מוביל בנקודות. אם בשנה האחרונה נראה היה כי הרכבת האירנית היא רכבת אקספרס והרכבת הבינלאומית היא רכבת מאסף, הרי כרגע, הרכבת הבינלאומית מתעכבת ועוצרת בכל תחנה, בעוד הקטר האירני שועט במרץ לעבר פצצה גרעינית, ולעבר הגמוניה אזורית, תוך חיזוק אחיזתו והשפעתו במוקדי כוח במזרח התיכון.

  • על ממשלת ישראל מוטלת החובה לעמוד על המשמר, להצביע על מגמות מסתמנות ולהשפיע על התהליכים המתהווים, על-מנת להבטיח את קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל.

  • אני יכול לומר לכם, כשר הממונה על הדיאלוג האסטרטגי, כי בשנה האחרונה, באופן חסר תקדים, קיימנו שלושה מפגשים של הדיאלוג האסטרטגי עם ארה"ב, ומחר אנו נפגשים לסבב שיחות נוסף, כאן בישראל.

  • מפגשי הדיאלוג מסמלים את המחויבות העמוקה של שני הצדדים להתמודד, בראייה אסטרטגית, עם האתגרים הניצבים בפני שתי המדינות. תכיפות המפגשים בשנה האחרונה מעידה על החשיבות הרבה והדחיפות הקיימת במתן מענה לאתגרים הללו.

  • אני מבקש להעמיק מבט בדוח המודיעין האמריקני, ולהוכיח כי אירן הייתה ועודנה איום קיומי על מדינת ישראל ועל שלום העולם כולו. בשנה האחרונה אירן היתלה בעולם והרוויחה זמן יקר, בעוד העולם הפסיד זמן יקר מאוד. נותרו כשנתיים לעצור את אירן, לפני שיהיה מאוחר מדי. ניתן לעצור את אירן מלגרור את העולם למלחמת עולם שלישית.

  • תוכנית הגרעין האירנית איננה מטרה, היא אמצעי. אירן מבקשת להפוך למעצמה איסלאמית שתאחד תחת שליטתה את העולם המוסלמי, ותייצא את רעיונות המהפכה האיסלאמית לעולם כולו.

  • שאיפותיה האסטרטגיות של אירן, כלל לא נוגעות לישראל.
אירן מצליחה להתל בעולם כולו. אחמדיניג'אד בהצהרותיו ההזויות נגד מדינת ישראל והעם היהודי, בהכחשת השואה ובקריאה להשמדת ישראל, הצליח לשכנע את העולם כי ישראל היא האויב היחיד שלו. עלינו לשוב ולהזכיר כאן, ישראל היא חלק קטן בשאיפות האסטרטגיות של אירן. הצבת ישראל בראש התורן היא מעשה מתוחכם, שפורט על רגשות האיבה, שלצערנו, קיימים בעולם כלפי ישראל והעם היהודי.

  • הטילים שמייצרת אירן בטווחים של חמשת אלפים, ששת אלפים, ועשרת אלפים קילומטרים יחלפו באלפי קילומטרים מעל מדינת ישראל.

  • מדינה בעלת משטר קיצוני, המונע מאידיאולוגיה דתית משיחית ובלתי צפויה, תטיל טרור ואימה על המזרח התיכון פי עשרות מונים ממה שאנו מכירים היום. תחת המטריה הגרעינית, ובאמצעות בנות בריתה באזור היא תכפה את ערכיה ואמונותיה על כל החלשות ממנה. כפי שעשתה המהפכה האיסלאמית באירן, כך תשאף אירן לעשות במזרח התיכון כולו. הכתובת כתובה על הקיר בצבעים עזים ובוהקים.

  • אין גוף מודיעין היום בעולם, החולק על כך שאירן היא מעצמה בליסטית, שכוחה אינה נופל מעוצמתן הבליסטית של מרבית המעצמות הצבאיות בעולם. במקביל לתוכנית הגרעין, עוסקת אירן בפיתוח טילים ארוכי טווח.

  • טיל השיהאב 3 יכול לשאת ראש נפץ של כ-700 קילוגרמים למרחק של בין 1,300-1,500 קילומטרים. הטילים הללו, כיום, מכוונים לתל אביב ולריאד. במקביל, אירן שוקדת על פיתוח טילים בטווחים של 5,000-3,500 קילומטרים שיכולים להגיע לכל בירות אירופה. השלב המתקדם של התוכנית הבליסטית האירנית כולל טילים בטווחים של 10,000-6,000 ק"מ, שיוכלו להגיע עד לחופה המזרחי של ארה"ב. אין כל ספק, כי תוכנית בליסטית, בסדר גודל כזה, מיועדת למטרות צבאיות שחורגות מהמזרח התיכון, וככל הנראה למטרות גרעיניות.

  • הכותבים [של הדוח] מעריכים כי תוכנית הגרעין האזרחית של אירן תוכל לייצר די חומר בקיע עד סוף 2009 תחילת 2010. נשמע לכם מוכר? הערכה זו תואמת את הערכת המודיעין הישראלית. הסכנה היא, כי מן הרגע שלאירן תהיה יכולת גרעינית, גם אזרחית, ועד שתוכל להרכיב פצצה, יהיה זה עניין של חודשים ולא שנים. הדוח מעריך במפורש, שחור על גבי לבן, כי לאירן יש היכולת המדעית, הטכנית, והתעשייתית לייצור נשק גרעיני, אם היא תחליט לעשות כן.

  • התמונה המצטיירת היא שאירן נעה קדימה בקצב מהיר, בעוד העולם דורך במקום, או בעצם, ניתן להגדיר זאת, הולך אחורה. המציאות הזו היא מבחינתנו התדרדרות במאמץ לעצירת אירן בדרכים דיפלומטיות, ולכן סבירותן של האופציות האחרות, עולה. עלינו למצוא דרכים חדשות לחדש את המומנטום שנחלש, וננסה לעשות זאת במפגש מחר. לוח הזמנים המדיני הולך ומצטמצם. השנתיים הקרובות הן קריטיות לעצירת אירן באמצעים מדיניים.


בן-ישראל: הדוח נכתב ע"י אנשים שלא יודעים לכתוב
ונקרא על-ידי אנשים שלא יודעים לקרוא

ח"כ פרופ' יצחק בן-ישראל אמר בכינוס כי העיסוק בגרעין האירני יוצר פרדוקס מתסכל כיוון שהעולם נוהג כאילו עומד להיות לאירן נשק גרעיני, ובסוף לא יהיה כך בזכות העיסוק הרב סביב הנושא, ולהפך. עם זאת, העלה פרופ' בן-ישראל תחזית לפיה לא יהיה נשק גרעיני בידי אירן, כיוון שישנה מודעות רבה של מדינות העולם למגרעות הגרעין האירני. הוא גורס כי נשק גרעיני בידי אירן הוא עניין כל כך נורא שיוצר סיטואציה בה אירן אינה יכולה להרשות לעצמה נשק גרעיני, כיוון שיוטלו עליה סנקציות חריפות.

בן-ישראל הוסיף כי ברגע שאירן תחזיק בנשק גרעיני, זה רק עניין של זמן עד שיהיה נשק גרעיני בכל המזרח התיכון. אחת הסיבות לכך היא בגלל שלהבדיל מישראל "המחזיקה פצצה במרתף", ישראל אינה מבקשת לייהד את האזור, בעוד אירן שואפת להפיץ את האיסלאם הקיצוני באזור כולו.

חששו העיקרי הוא מהאפשרות שנשק גרעיני יגיע לידיהם של ארגוני טרור שונים. כיוון שהמזרח התיכון הוא המקום שמאכסן את רוב תנועות הטרור הבהינלאומיות, תפוצה גדולה של נשק גרעיני באזור מגדילה את הסיכוי שארגונים אלו ישימו ידם על הנשק הגרעיני. ח"כ פרופ' יצחק בן אהרון סיכם את דבריו בפוסקו כי "אירן לחיצה לסנקציות, ניתנת לעצירה ואינה חזקה כפי שהיא מצטיירת". עם זאת הוא מאמין כי הסנקציות עוד לא הופעלו בעוצמתן, כיוון שיש לעולם זמן. מועצת הביטחון תתחיל לפעול בעניין, כשתבין שאין ברירה אחרת.

תאריך:  22/01/2008   |   עודכן:  22/01/2008
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מופז: "נותרו כשנתיים לעצור את אירן"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
למה ככה
22/01/08 20:24
2
פץ קרשת
22/01/08 21:28
3
א .פובליציסט
22/01/08 21:41
4
דניאל יערי
23/01/08 03:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שערי המניות בבורסת תל אביב, יורדים פחות מירידות השערים בשוקי חוץ - אמר (יום ג', 22.1.08) מנכ"ל פסגות אופק, רועי ורמוס. הוא דיבר ביום עיון שנערך ברמת - גן מטעם סוכנות הביטוח דוידוף, אחת הגדולות בענף הביטוח. הוא אמר, כי שערי המניות בבורסת תל אביב אינם מנופחים, אף כי אינם נמוכים.
22/01/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
המרכז המדיני לישראל פנה (יום ג', 22.1.08) למנהל בית הספר התיכון "אוהל שם" ברמת גן, אדם קניגסברג, ולראש עיריית רמת גן, צבי בר, בשם תלמידים ברמת גן, בדרישה לבטל לאלתר את ההגבלות שהוטלו על תלמידי בית הספר המבקשים להתפלל תפילת מנחה בכיתה פנויה בהפסקות.
22/01/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
כ-20 בעלי חיים יעברו, החל מהשבוע ובשבועות הקרובים, מהספארי ברמת גן לגן החיות אשר בקלקיליה. המעבר הוא חלק משיתוף פעולה רב שנים, המתקיים בין שני גני החיות. בעלי החיים שייצאו מהספארי, יכללו שתי נקבות יעל שיצטרפו לשני זכרים שממתינים להן שם, מספר ראמי סהרה ועוד מספר איילים נקודים, נייאלות וקאנות.
22/01/2008  |  מיכל קונפורטי  |   חדשות
5.5% מתושבי הצפון סבלו מסינדרום לחץ חמור (Acute Stress Disorder) בימי מלחמת לבנון השנייה. מספר זה נמוך מהמדדים המוכרים בספרות המקצועית גם לאירועים טראומתיים נקודתיים כגון אסונות טבע, תאונות דרכים או תאונות תעשייתיות. כך עולה ממחקר חדש של ד"ר רבקה יהב וד"ר מירי כהן מאוניברסיטת חיפה. לשם השוואה, מחקר דומה שנערך בארצות הברית מייד לאחר פיגועי 11 בספטמבר מצא כי 12.4% מהאמריקנים סבלו מסינדרום זה.
22/01/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
כמה שבועות אחרי עלייתה של "הישרדות" לאוויר, נראה כי ערוץ 2 אינו מאיים על קיומה, וכעת נותר לראות האם תשרוד במבחן האולי קשה מכולם - מבחן הכשרות. יושב-ראש סיעת שס, ח"כ יעקב מרגי, פנה למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ומחה על שידור תוכנית אשר לדבריו פוגעת ברגשות הציבור ומשחיתה את ערכי החברה.
22/01/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנס הרצליה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
סין: הפתרון לשלום בשיתוף פעולה כלכלי  /  משה ריינפלד
רייכמן: אי זימון בר-און - לא מטעמים פוליטיים  /  דרור מרום
נתניהו: ישראל צריכה לשבור את הכלים  /  זאב קם
"כינוס הרצליה" בירושלים  /  צ'לו רוזנברג
מיקור חוץ בצבא העם  /  ד"ר יעקב שיינין
תקלה על גשר הפיקוד  /  אפי איתם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il