"סכנה כאן בונים", כתוב על שלט בואך להיכל התרבות של העיר תל אביב. סכנה רבה צפויה למקום הזה אם הבנייה שרק החלה תסתיים כמתוכנן. אני אוהב מאוד כשבונים ומשפרים, בגלל זה למדתי ארכיטקטורה, אבל בנייה שהיא אסון לסביבה ואינה מחויבת המציאות, לה אני מתנגד.
יצירת פקק תחבורתי קבוע סביב היכל התרבות והבימה, יצירת זיהומים מכל הסוגים במקום הזה על-ידי בניית היכל תרבות לכלי רכב, היכל תרבות תת-קרקעי לאלפי מכוניות, זה אסון שעומד להתממש לנגד עינינו. חניון לאלפי כלי רכב שייחפר לעומק של 7 קומות יהיה הפקק של שדרות רוטשילד.
בשעה שבכל הערים הגדולות בעולם יש מדיניות של מיתון מספר כלי הרכב, פיחות התנועה ואי מתן כניסה לכלי רכב ללב העיר, בתל אביב עושים בדיוק ההפך - מושכים את התנועה פנימה. בשעה שבלונדון בונים מלון ל- 1,000 חדרים בלב העיר ואחת הדרישות שם היתה שלא יבנה חניון, בתל אביב בונים מקדשים לכלי רכב בכל מקום אפשרי, מתחת לכל חלקה טובה. בשעה שבניו-יורק לא בונים חניונים ובלונדון יש תשלום עבור כניסה ללב העיר, בתל אביב מתחת לכל גן ציבורי יהיה מחסן למכוניות. בעת שבכל הערים בעולם מפתחים את התחבורה הציבורית, הופכים את התחבורה הציבורית ליעילה ומדויקת וזאת בכדי למנוע כניסת כלי רכב לעיר, בתל אביב בונים עוד מחסנים למנועים.
בכל ערי העולם מציעים חלופות בריאות ונוחות יותר למכוניות הפרטיות - אוטובוסים ורכבות. בתל אביב יש בינתיים רק תוכניות לרכבת - חניונים נבנים בכל פינה פנויה.
האם נעשו מחקרים ובדיקות בקשר לזיהום האוויר? האם מומחי תנועה בדקו את המצבים ועומסי התנועה השונים בשעות מסוימות מסביב לחניון? האם בדקו כמה כניסות ויציאות יהיו לחניון הזה והיכן הם ימוקמו? האם יהיו פתחי אוורור לחניון החנוק הזה? האם עוצמת הרעש שתהיה במקום נבדקה על-ידי מומחים? מה תהיה איכות החיים של תושבי העיר שגרים מסביב לחניון הזה? בכמה אחוזים ירד ערך הנדל"ן שמסביב?
הזיהומים והנזקים באזור הזה בעיר עברו כל מדד אפשרי. רעש, עשן, צפירות, נזק ויזואלי וירידת הערך הנדל"ני של מבנים בסביבה, הם המרכיבים העיקריים של האסון העתידי. הקצה הצפוני של רוטשילד יהיה פקוק תמיד, ממש תמיד, בימי חול וגם בשבתות ובחגים. בשבתות החניון ימשוך אליו אלפי כלי רכב של אזרחים שיגיעו להצגות והופעות בהבימה ובהיכל התרבות, רבים יגיעו לטייל בשדרות העיר, יגיעו לדיזנגוף סנטר או רחוב אבן גבירול המשתפץ. על מגרשי החנייה שברחוב אבן גבירול עומדים להקים מגדלים למגורים, כך ששם לא יהיו עוד חללים פתוחים לאחסון המכוניות. בימי חול יגיעו לחניון הזה מחוץ לעיר אלפי מכוניות של אלו העובדים במגדלי המשרדים שמסביב, יגיעו אליו העובדים בסביבות דיזנגוף סנטר ורחוב אבן גבירול וגם כל חיילי צה"ל המשרתים בקריה.
עקב ריבוי כלי הרכב, פקק עצום עומד להתרחש מסביב להיכל התרבות והבימה. בבוקר, המקום פשוט לא יזוז. גם הרחובות שמסביב יהפכו למגרש חנייה אחד גדול. בסוף היום יהיה מצב דומה ואולי קשה יותר כי אז יגיעו בלייני העיר לחנות בחניון הזה. כבר בנו כמה אסונות בעיר הזאת: התחנה המרכזית, כיכר אתרים, כיכר דיזנגוף וכולי תקווה שפרויקט זה לא יכנס לרשימה הזאת.