בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רוכבי האופנועים והקטנועים יוצאים למאבק נגד העלאת שיעור פרמיית ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים. מדובר באחד המאבקים הצודקים ביותר ובעייתם של הרוכבים הינה היעדר הסברה נאותה למאבקם
ראשית דבר - הכוונה לייקר את ביטוח החובה לרכבים דו גלגליים נובעת מגירעון "הפול" שיסתכם כנראה, השנה, לפי הפרסומים, ב- 200 מיליון ש"ח בקירוב. "הפול" הינו בעצם שותפות מיוחדת של חברות הביטוח שהוקמה בעיקר לצורך ביטוח החובה של כלי הרכב הדו גלגליים. אם נניח שנתוני "הפול" מדוייקים אזי נגבו מהרוכבים פחות פרמיות לעומת סכומי התביעות ששולמו, או עתידים להיות משולמים. יש להעיר כי בכל הנוגע לנתוני חברות ביטוח מן הראוי לבדוק תמיד את הנתונים בשבע עיניים. מטענת הגירעון יכול הקורא התמים להסיק את מה שטוענים מנכ"ל הפול והמפקח על הביטוח, היינו שבעלי הרכב הפרטי "מסבסדים" את בעלי האופנועים. ככול שהדבר מתייחס לחשבונאות הפנימית של חברות הביטוח יתכן שהטענה נכונה, אולם אם נתייחס לחשבון הציבורי הטענה כוזבת ומטעה. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי חובת הפיצוי אינה על בעל רכב שגרם לתאונה באשמתו, או שפגע ברכב אחר. החוק קובע כי כל נפגע רשאי לתבוע פיצוי אך ורק מחברת הביטוח שביטחה את הרכב שבו נהג/נסע. אין ספק כי רוכבי האופנועים/קטנועים פגיעים יותר ועלולים להיפגע באופן קשה יותר בתאונות. לעומתם נהגי המשאיות ורכבים כבדים אחרים, כמעט ואינם מהווים סיכון ביטוחי, באשר הם כמובן יכולים לדרוס את כל היתר, אך הם עצמם כמעט ולא ייפגעו. לאור עובדה זאת נקבע הסדר בצו, לפיו כאשר מעורבת משאית בתאונה עם רכב פרטי מבטחת המשאית משתתפת בכיסוי הוצאות פיצוי נפגעי הרכב הפרטי ב- 50%. הצו מנסה לאזן את העובדה שחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אינו שוקל את הנזק שגורם הרכב המעורב בתאונה לרכבים אחרים. לעומת זאת, כאשר רכב שטח פרטי שמשקלו הוא כ- 2,500 ק"ג פוגש רכב פרטי ופוגע קשות בנוסעיו אין כל הסדר השתתפות בנזק. בצדק טוענים הרוכבים כי למרות פגיעותם האישית, הרי שפגיעתם בנוסעי רכב אחרים או בהולכי רגל הינה מועטה ביותר ויש לקחת עובדה זאת בחשבון הכולל. בעייתם של הרוכבים הינה שחברות הביטוח והמפקח על הביטוח אינם מודדים את הסיכון לציבור אלא את הסיכון הביטוחי, שהינו נגזרת שרירותית של הוראות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. רבים מהרוכבים נוהגים בכלי רכב דו גלגליים שעלותם נמוכה. ייקור חד של תעריפי הביטוח יגרום לרוכבים להעדיף רכישת מכוניות [משומשות] כתחליף. האם באמת אנו מעוניינים להוריד את הרכב הדו גלגלי מהכביש ולהוסיף על בעיית הצפיפות בכבישים, בעיות החנייה וזיהום האוויר. ייתכן מאוד שבעיות אלו אינן מעניינות את המפקח על הביטוח אך הן חייבות לעניין את הציבור בכללותו. מן הראוי היה שייערך מחקר רציני ובו ייבחנו היטב הנתונים ויישקלו כל הסיכונים אותם יוצרים כלי הרכב הדו גלגליים לעומת התועלת הבטיחותית והסביבתית שבהם. שיקול זה חייב להיעשות על-ידי גוף מחקרי עצמאי ולא על-ידי אימוץ נתונים של חברות הביטוח, שאינם רלוונטיים להגדרת היקף הסיכון לציבור.
|
תאריך:
|
07/11/2006
|
|
|
עודכן:
|
07/11/2006
|
|
עו"ד משה גולדבלט
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ClearVision
|
7/11/06 15:54
|
|
2
|
|
מילים כדורבנות
|
7/11/06 16:17
|
|
3
|
|
סתם אחד
|
7/11/06 17:13
|
|
הנקודה המרגיזה ביותר בכל הקשור למצעד הגאווה שיתקיים או לא יתקיים ביום שישי, היא העובדה שאת ההחלטה על קיומו מקבל היועץ המשפטי לממשלה. כבר התרגלנו לעובדה שכל נושא מגיע בסופו של דבר לבג"צ - כל מכרז, כל מינוי, כל החלטה מדינית או צבאית, אך נדמה שהפעם אוזלת ידם של מקבלי ההחלטות במדינה עוברת כל גבול אפשרי.
|
|
|
אפשר להגיד על ישראל, ש"תגובתה הצבאית (ברצועת עזה) היא בלתי פרופורציונית", אבל אי-אפשר לומר שפעולתה - פרופורציונית או בלתי-פרופורציונית - אינה באה בתגובה על ההתגרות המתמשכת של הפלשתינים בהנהגת ה"חמאס".
|
|
|
דיוויד גרוסמן לא טועה. זו אקסיומה. כי לא יתכן שאדם - במיוחד אם הוא סופר חשוב - ידבר כל כך לאט, עם כל כך הרבה אוויר בין מילה למילה, ויטעה.
|
|
|
אמיר אורן, מבכירי הכתבים במישור הביטחוני, מפרסם ב"הארץ" (6 בנובמבר 2006) את הנחות העבודה של צה"ל כפי שהתגבשו לאחר סדרת דיונים במטה הכללי. עיקרי הנחות אלה הינן:
|
|
|
בכל פעם אני מצליח להיות מופתע מחדש: משתתפי התוכנית "מי רוצה להיות מליונר", חבר'ה רציניים, אינטליגנטים ובעלי ידע נרחב עונים בהצלחה על שאלות מתחום הפילוסופיה היוונית, הכדורגל האוסטרלי וההיסטוריה האמריקנית. ואז מגיעה השאלה שעוסקת בנושאי יהדות, שאלה שכל תלמיד כיתה ב' בבית ספר ממלכתי דתי ישיב עליה בהצלחה, והם... נתקעים. גם החבר הטלפוני, אם הוא בעל-רקע דומה, מגמגם ללא הצלחה. מה מהות הפער הזה?
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
|
|
|
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
|
|
|
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|