הנהלת איגוד חברות הפרסום, קיבלה את המלצות ועדת הקקטוס ובתחרות קקטוס 2010, יורחב פאנל השופטים ויעמוד על 60 שופטים. במתכונת החדשה שקיבלה את מירב התמיכה מוועדת הקקטוס, יכלול חבר השופטים בתחרות, 24 מנהלי קראיטיב ממשרדי הפרסום ובנוסף 36 אנשי מקצוע מתחומי הקראיטיב והפרסום, מתעשיית האינטרנט, הטלוויזיה ומהאקדמיה.
אנשי המקצוע שיצטרפו לחבר השופטים בתחרות, ייבחרו על-ידי ועדה מיוחדת של האיגוד ועל-פי קריטריונים קפדניים של ניסיון והשכלה בתחומי הקראיטיב והפרסום. מטרת המהלך היא להרחיב את היריעה ואת קשת אנשי המקצוע השופטים את העבודות על בסיס מקצועי ובלתי תלוי.
לדברי יגאל שמיר, יושב-ראש התחרות, "איכות השיפוט בתחרות היא הגורם המכריע בהצלחת הקקטוס. אחרי שבפעם הקודמת התקשו בכירי הקריאיטיב בארץ לשפוט את עצמם, ניסינו השנה להרחיב את מעגל השופטים אבל לשמור על האוריינטציה הקריאיטיבית שלו. ברור לי שהקקטוס מעולם לא נהנה ולעולם לא יהנה מקונצנזוס מוחלט, אבל חשוב לנו לנסות בכל זאת למצוא פתרון שיביא כבוד לקריאיטיב שלנו ולאנשים שיוצרים אותו".
תחרות הקקטוס בשנת 2010 תורחב למתכונת פסטיבל פרסום בין יומיים, אשר במהלכם יתקיימו דיונים מקצועיים בנושאי פרסום וקראיטיב ופאנלים מקצועיים, יופיעו אנשי מקצוע מחו"ל וידברו על הבעיות הבוערות בתחום הפרסום והקראיטיב, ייערכו הקרנות של הפיינליסטים ויוענקו הפרסים במהלך ימי הפסטיבל.
בשנה הבאה גם תיפתח קטגוריית "יאנג קראיטיב" לעבודות סטודנטים, בה יוענקו פרסים לעבודות מצטיינות של סטונדנטים לפרסום.