|
פיאט 500 [צילום: יחסי ציבור]
|
|
|
|
|
מרים שורץ, קדומים: לפני כמה שבועות תפסה את עיני התמונה של מכוניות הפיאט. כתבתי לך בזמנו על אהבתנו למולטיפלה שלנו ('מולטיפלא', בדיוק עשר שנים אצלנו), ועל כך שגם אמי ז"ל נהנתה ממנה.
שכחתי לספר שבסוף שנות ה-60 נהנתה אמי מפיאט 500 סטיישן. כן כן. זאת הייתה מכונית מיוחדת: קטנה, קומפקטית, ויחד עם זאת עם מקום רב יותר מהמצופה. מזכיר קצת את המולטיפלה. האם הכרת אותה? (את המכונית, לא את אמי...). למעשה, התיאור מתאים גם לאמי. קטנה (בגובה), מיוחדת מאוד במובנים רבים, וגם כי לא הרבה נשים נהגו באותה תקופה, ועם הרבה מקום בלב...
הסטיישן הזאת עלתה לירושלים מרמת-גן פעמים רבות, ושירתה אותנו בנאמנות. אשתדל למצוא תצלום שלה בין התמונות המשפחתיות. אני שוב מביעה תקווה שאת זיכרונותיך תוציא בספר.
תשובה: תודה על חלקי המכתב שלא פרסמתי, ועל המכתב החדש. פיאט 500 שאת נזכרת בה בחום היא 'גארדיניירה' מיני-סטיישן, אחד הדגמים המעניינים ביותר שפיאט הוציאה אי-פעם תחת ידה. היו לי פיאטים 500 למיניהן, אך הדגם הנפלא של אמך חמק ממני.
להבדיל מפיאטים 500 רגילות, לגארדיניירה היה מנוע שטוח המורכב תחת רצפת תא המטען. הפולנים ניסו להעתיק את הפטנט הזה לפיאט 126 Bis.
אבי, רחובות: האם אתה ממליץ על קרייזלר Voyager שנת 96'?
תשובה: כבר אחרי הפרמיירה שלה ב-1983, הפכה קרייזלר Voyager לחביבת העמך האמריקני. לא רק השטח חיבק אותה אלא גם המומחים, שבמשך עשרים השנה האחרונות עיטרו אותה ב-150 פרסים.
הייתי ממליץ על Voyager הנוחה והאמינה לעילא, לולא היו שני מנועי הבנזין שלה - R4 2.4 ליטרים ו- V63.3 ליטרים - שתייני דלק המסרבים להכיר במושג 'רוויה'. חסכוני יותר הוא מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.5 ליטרים (140 כ"ס), אך מנוע זה מותקן רק בדגמים החדשים יותר של Voyager.
בחיסוי שם: קראתי את שאלתו של אברהם לוי מצפת בעניין מנוע שכבה בימים חמים וכו', וכן את תשובתך. נדמה לי שיש לי עצה.
לפני שנים מספר הייתה לי רנו 18 שסבלה מאותה תופעה בדיוק. בסופו של דבר התברר כי האשם במשאבת הדלק. הדיאפרגמה הפנימית, העשויה גומי, התעייפה ואיבדה את האלסטיות. בימים חמים היא הפכה רפויה ולא שאבה דלק. ההמתנה של כמה דקות אפשרה לה להתקרר ולחזור לתפקוד, עד הפעם הבאה. החלפת המשאבה פתרה את הבעיה מיד. זו הייתה משאבה מכנית.
אינני יודע אם גם סניק של מר לוי מצוידת במשאבה דומה, אבל אם כן, כדאי להעביר לו את הפתרון האפשרי.
פ': אני מעוניינת להחליף את הרנו מגאן 2002 שלי ברכב קטן, אולם הקריטריון המרכזי שלי לבחירת הרכב הוא שונה מהמקובל. הבעיה שלי היא שאני סובלת מבעיות גב, ולכן הנוחות של כיסא הנהג חשובה לי ואף קריטית ביותר (כיום, כיסא הנהג במגאן נותן לי תמיכה טובה מאוד לגב).
הסתובבתי בסוכנויות הרכב השונות (סקודה, יונדאי, פיאט, דייהטסו) כדי לנסות ולשבת במושב הנהג - מניסיוני, כבר מישיבה קצרה אני יודעת ומסוגלת לבדוק את נוחות הכיסא - ולא היה לי נוח. הישיבה גרמה לי למאמץ בגב ובעורף.
האם אתה מכיר רכב קטן שעשוי להתאים לי? מהם הפתרונות האפשריים שנותנות סוכנויות הרכב השונות למצבי?
תשובה: הפתרון הוא לגשת למגרש חלקי חילוף ולחפש בו מושב משומש של מגאן (או אחד דומה לו), כדי להרכיבו במכונית הקטנה שבחרת. אסור לשכוח שהמושב המקורי במכוניות קטנות הוא כחוש ולא נוח במתכוון: מתכנני פנים האוטו מזנבים בו ללא רחם כדי להרוויח מקום לנוסעים היושבים מאחור. כך שהשתלה של מושב נוח היא פתרון טוב, ובלבד שאינך מתכוונת לארח במושב שמאחורייך אדם בגודל מלא.
אגב, במדינות נאורות, מי שקונה מכונית חדשה יכול לבחור עוד באולם התצוגה מושב לטעמו, מתוצרת אחת החברות המובילות בתחום כמו רקארו ו-Bride (זיוף סיני איכותי למדי).